PDA

View Full Version : Onzekerheid in de ring



onbekende
02-02-2009, 22:20
heeeft iemand tips? voor onzekerheid in de ring?

anonymous001
02-02-2009, 22:23
heeeft iemand tips? voor onzekerheid in de ring?

Misschien moet je iets specifieker zijn. Bv., heb je al (veel) ringervaring, of gaat het om de eerste keer?

De man van 14K
02-02-2009, 22:24
ach na een paar keer knokken wordt het minder.

onbekende
02-02-2009, 22:26
ik heb al paar keer in de ring gestaan , trainingen gaan goed en in de ring gaat het ineens helemaal mis door de onzekerheid

Ringmaster
02-02-2009, 22:29
Drank

jopke
02-02-2009, 22:30
ach heefd iedereen wel last van denk ik, gewoon niet aan denken

denk maar aan al die training die je hebt gehad, en als je voelt dat je er klaar voor bent ben je er gewoon klaar voor!
ik heb ook gevochten toen ik er niet klaar voor was dan stap je toch anders de ring in inderdaad, dus als je zeker weet dat je het kan, moet je gewoon knallen!!

badrdemo
02-02-2009, 22:31
Zou je met je trainer moeten bespreken.
Die kent jouw het best en weet precies hoe hij daar op in moet spelen lijkt mij als het een beetje trainer is. Succes!

anonymous001
02-02-2009, 22:31
ik heb al paar keer in de ring gestaan , trainingen gaan goed en in de ring gaat het ineens helemaal mis door de onzekerheid

Hmm... Volgens mij was hier een tijdje terug een topic over. Zal eens kijken of ik dat terug kan vinden.

Ikzelf vind dat voor een gedeelte die onzekerheid terecht is. Je weet nooit wie je tegen je krijgt of wat er gaat gebeuren. En je kan gewoon harde klappen krijgen. Het gaat er misschien een beetje om of je de onzekerheid om kan zetten in een positieve fighting spirit...

Sommige mensen leren dat nooit, geloof ik. Maar het kan dus wel.

anonymous001
02-02-2009, 22:38
Hmm... Volgens mij was hier een tijdje terug een topic over. Zal eens kijken of ik dat terug kan vinden.


Deze, geloof ik:

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=69527

De man van 14K
02-02-2009, 22:41
Doet me weer aan mijn eerste partij denken, ik wist niet eens wat ik deed in de ring zo gespannen was ik..

A.F.
02-02-2009, 23:33
@rosso

Echt waar? Jeetje.....

En dat bij snel- dammen

tap-out
02-02-2009, 23:43
Vraag het aan de vele PRO vechters hier op het forum.

Biiyen
02-02-2009, 23:46
heeeft iemand tips? voor onzekerheid in de ring?

Als je er alleen last van hebt in een ring dan zou ik ervoor kiezen om te vechten in een kooi.

A.F.
02-02-2009, 23:59
Verstand op nul.... En gewoon kei en keihard trainen... Zenuwen zal je altijd houden...

blackadder
03-02-2009, 00:16
Niet meer de ring in gaan. Heb je ook geen last meer van onzekerheid in de ring.

Wim
03-02-2009, 00:20
Ben ook vaak onzeker hoor, en zenuwachtig, vooral de periode voor de match. Gaat volgens nooit helemaal over. Wel leer je het beter controleren naarmate je meer wedstrijden vecht (geldt toch voor mij althans).

Bij mij zijn de zenuwen vooral het hoogst wanneer ik net hoor wanneer ik moet vechten. Bijvoorbeeld zes weken voor de wedstrijd. Maar tijdens mijn voorbereiding 'mediteer' ik praktisch dagelijks. Ik probeer mij steeds mijn wedstrijd voor de geest te halen. Als ik ergens alleen zit en twee minuten tijd heb, ben ik 'aan 't vechten' in gedachten.
Op die manier 'voer' ik mijn wedstrijd misschien 100-en keren uit, ik probeer mij telkens een volledige wedstrijd voor te stellen van begin tot einde met alle mogelijke situaties, beginnend met mijn opkomstmuziek en eindigend met een submission (of KO, winst in ieder geval :))
De dag van mijn wedstrijd heb ik steeds een bepaald ritueel, mijn opkomstmuziek is daar een belangrijk onderdeel van.
Eens mijn muziek begint te spelen zijn mijn zenuwen weg en ben ik 100% gefocused. Vanaf dat moment ben ik namelijk op 'bekend terrein' en 'weet' ik hoe het gaat aflopen (ik heb namelijk de wedstrijd in mijn gedachten al veel gevochten en 't liep telkens goed af).

Ergens geniet ik van de 'zenuwen' en de 'angst voor 't onbekende'. Mij geeft het elke keer een kick om dat hele gevoel te overwinnen, om mijzelf te ovewinnen, om te doen wat vele mensen misschien niet zouden durven.
De kunst is om je zenuwen niet je denken te laten beïnvloeden, maar je denken de zenuwen.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en dat je er wat aan hebt.

Grtz, Wim

SebasMMA
03-02-2009, 02:24
Hmm persoonlijk komen dat soort gevoelens niet eens in mij op als ik in de ring sta. Ik denk alleen maar aan diegene dood maken, bij wijze van spreken dan :). Aan de ene kant misschien een voordeel, aan de andere kant ook een beetje last van tunnelvisie misschien :D

Christophe
03-02-2009, 06:18
Hmm persoonlijk komen dat soort gevoelens niet eens in mij op als ik in de ring sta. Ik denk alleen maar aan diegene dood maken, bij wijze van spreken dan :). Aan de ene kant misschien een voordeel, aan de andere kant ook een beetje last van tunnelvisie misschien :D

Hmmm ... volgens mij kan je toch beter luisteren naar de raad van Flipper en/of Wim! :p

onbekende
03-02-2009, 07:59
bedankt voor jullie tips :D:D:D

Gary
03-02-2009, 08:25
Ik heb maar 2 partijen gehad tot nu toe, alle twee de keren erkende ik het als een cruciaal probleem. Ik wist (en was door de vele pro vechters waarmee ik trainde verteld) dat de zenuwen bij de eerste partijen soms zo erg kunnen zijn dat zij juist in het tegendeel kunnen werken. Ik heb veel geprobeerd te focussen op het rustig houden van mezelf, veel met mensen gepraat over hun ring ervaringen, hoe zij met die stress omgaan.

Ik probeerde er van te genieten, de spanning in de kleedkamer vooraf, de langzame build up van druk. Ik had de wedstrijd al honderden keren in me hoofd gedraaid, als de bel eenmaal gaat verdwijnen de zenuwen bij de meeste mensen. Ik ging totaal een soort autopilot in. Ik denk dat als je je teveel opfuckt voor de wedstrijd dat het je wel aan energie kan kosten die dan qua zenuwen verloren is gegaan.

Het is afgezaag (maar dat zijn inspirerende quotes nou eenmaal), maar deze quote, die uit een speach van Theodore Roosevelt (voormalige president VS) komt, somt het goed op.

"It is not the critic who counts; not the man who points out how the strong man stumbles, or where the doer of deeds could have done them better. The credit belongs to the man who is actually in the arena, whose face is marred by dust and sweat and blood; who strives valiantly; who errs, who comes short again and again, because there is no effort without error and shortcoming; but who does actually strive to do the deeds; who knows great enthusiasms, the great devotions; who spends himself in a worthy cause; who at the best knows in the end the triumph of high achievement, and who at the worst, if he fails, at least fails while daring greatly, so that his place shall never be with those cold and timid souls who neither know victory nor defeat."

succes

Mr 1 Leg
03-02-2009, 08:55
ik had mijn eerste mma partij helemaal geen stres en ik ga de ring in op 1been gewoon dus niet iedereen is hetzelfde maar ik wou je even zeggen ik ga de ring in of de mat op en ik denk gewoon dat ik mijn tegenstander ga afmaken en dan ben je al 50 percent gewonnen das mijn mening in ieder geval succes ;) FRANKY VAN HOVE tik dit in op youtube en oordeel zelf maar grtz from ANTWERPEN :thup:

onbekende
03-02-2009, 10:26
woowww ! iik heb echt respect voor jou !!!

Tsuki
03-02-2009, 10:43
Hmm persoonlijk komen dat soort gevoelens niet eens in mij op als ik in de ring sta. Ik denk alleen maar aan diegene dood maken, bij wijze van spreken dan :). Aan de ene kant misschien een voordeel, aan de andere kant ook een beetje last van tunnelvisie misschien :D

BJ ben jij dit ? .................

SebasMMA
03-02-2009, 11:59
BJ ben jij dit ? .................

Haha, ik denk dat onze opvattingen over vechten wel overeen komen :).

En mijn verhaal was btw ook geen advies. Je kan hier ook amper advies over geven vind ik, is voor iedereen anders. De een is heel rustig, de ander kotst voor een wedstrijd en weer een ander is helemaal opgefokt. Ben van mezelf eigenlijk vrij pacifistich dus als ik mezelf niet in zo'n staat van 'doodmaken' plaats kan ik niet voluit gaan :)

A.F.
03-02-2009, 12:06
http://i3.photobucket.com/albums/y81/dante786/CartmanLAME.jpg

Fr3ddy
03-02-2009, 12:13
Masturbatie ontlast stress, succes..

Chico
03-02-2009, 13:24
Ik moet zeggen dat mijn gevoel voor de 4 partijen die ik gedraaid heb hetzelfde was als voor al mijn judo en jiujitsu wedstrijden...

toen heb ik vorig jaar een seminar ringpsychologie gedaan waar ook een deel adrenaline werd behandeld.. voornamelijk de effecten ervan... en ik herkende daar zoveel in.. nu weet ik waar de symptomen van stress e.d. vandaan komen... toen ben ik daar met judo en jiujitsu mee aan de bak gegaan en ik moet zeggen dat ik daarvoor nu geen stressgevoelens etc meer heb.. nu nog kijken of dat ook zo werkt voor de ring :D

jojo
03-02-2009, 13:35
wat zijn senuwen? :D

lijkt me heel erg als je zo senuw8tig bent dat je er niet uit kunt halen wat je in de training wel doet.

volgens mij weet ik wie de onbekende is. stuur me ff een pm ik heb nog een goed verhaal over mentale training.

BJJrajawali
03-02-2009, 19:12
Ben ook vaak onzeker hoor, en zenuwachtig, vooral de periode voor de match. Gaat volgens nooit helemaal over. Wel leer je het beter controleren naarmate je meer wedstrijden vecht (geldt toch voor mij althans).

Bij mij zijn de zenuwen vooral het hoogst wanneer ik net hoor wanneer ik moet vechten. Bijvoorbeeld zes weken voor de wedstrijd. Maar tijdens mijn voorbereiding 'mediteer' ik praktisch dagelijks. Ik probeer mij steeds mijn wedstrijd voor de geest te halen. Als ik ergens alleen zit en twee minuten tijd heb, ben ik 'aan 't vechten' in gedachten.
Op die manier 'voer' ik mijn wedstrijd misschien 100-en keren uit, ik probeer mij telkens een volledige wedstrijd voor te stellen van begin tot einde met alle mogelijke situaties, beginnend met mijn opkomstmuziek en eindigend met een submission (of KO, winst in ieder geval :))


He Wim,

Wanner kom je weer eens in Den Bosch trainen ? Bij Deddy
De dag van mijn wedstrijd heb ik steeds een bepaald ritueel, mijn opkomstmuziek is daar een belangrijk onderdeel van.
Eens mijn muziek begint te spelen zijn mijn zenuwen weg en ben ik 100% gefocused. Vanaf dat moment ben ik namelijk op 'bekend terrein' en 'weet' ik hoe het gaat aflopen (ik heb namelijk de wedstrijd in mijn gedachten al veel gevochten en 't liep telkens goed af).

Ergens geniet ik van de 'zenuwen' en de 'angst voor 't onbekende'. Mij geeft het elke keer een kick om dat hele gevoel te overwinnen, om mijzelf te ovewinnen, om te doen wat vele mensen misschien niet zouden durven.
De kunst is om je zenuwen niet je denken te laten beïnvloeden, maar je denken de zenuwen.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en dat je er wat aan hebt.

Grtz, Wim

Wim
03-02-2009, 22:57
He Wim,

Wanner kom je weer eens in Den Bosch trainen ? Bij DeddyIk weet niet wanneer ik nog eens bij Deddy raak. Vond de trainingen er zeer goed hoor! Maar zoals je weet, sta ik onder management bij Team Souwer. En het is Eddy die regelt waar ik terecht kan voor mijn rechtstaande training.
Zo heb ik de laatste tijd vooral getraind bij Mejiro Gym en enkele keren bij Bully's gym in Arnem. Echt toptrainingen!
Maar dat zijn de trainingen bij Deddy ook. Dus ik hoop van in de toekomst zeker nog eens langs te kunnen komen. Weet alleen niet wanneer... :)

Simsonkdodenhaag
03-02-2009, 23:11
Denk het volgende:

-Hij is ook maar een mens en gaat ook naar de toilet net als iedereen
-Na mn partij voel ik toch niets
-Na je partij baal je dagen als je slecht hebt gepresteerd, geef dus alles!! en laat het achter in de ring. Na-balen is nog erger dan wat dan ook.
-Wees gewoon agressief, met alle respect, bij iedere contact sport moet je je tegenstander letterlijk willen eten. Handje schudden doen we erna wel.
-Gespannen in de ring zal mn prestaties verpesten dus loosen up.
- al die sukkels die komen kijken hoef je niet op te letten die blerren iedere wedstrijd weer hetzelfde



Ik ga overigens altijd voor: opeten!!!!!!
Maar wel rustig opeten anders word je gepakt.

onbekende
03-02-2009, 23:15
Die hier boven is een goeie tip thnx :D

Mr 1 Leg
04-02-2009, 06:46
ik heb er ook 1tje onbekende blijf jezelf en doe gewoon je ding en goed luisteren naar je hoek zeer belangrijk en voor de rest denk je ik ga mijn tegenstander gewoon slopen en dan komt alles wel in orde vanaf de bel gaat en je begint te vechten is de gezonde stres verdwenen ga er voor en veel succes grtz MR 1 LEG go for it my frend :thup:

de Stiep
04-02-2009, 21:08
Tja, een tijd geleden moest ik met mijn team een gijzeling beëindigen, waarbij ik vanwege mijn kwaliteiten als schutter werd aangewezen zo nodig de gijzelnemer definitief uit te schakelen. Zaten in de bus om de hoek allemaal ( 8 man) met onze eigen gedachten, procedures door je hoofd laten malen, alle scenarios de revue laten passeren, zien dat er 2 ambulances gereed staan was ook niet echt bevordelijk voor je geestelijk welbevinden. Ging ineens Hoeba Hoeba Hop zingen (ik weet na al die jaren nog steeds niet waarom, spanning?)en die initiele spanning was weg, vreselijk lol gehad tot het moment van de instap en zonder een centje pijn de klus geklaard, iedereen gezond naar huis. Als je wedstrijden doet WEET je dat je wedstrijd klaar bent en moet je je pas druk maken op het moment zelf en niet ervoor. Denk aan andere leuke dingen, tap moppen, lees een leuk boek en als de tijd rijp is pas zwaard uit de schede om die draak zijn kop af te hakken, heb je geen tijd om je druk te maken en focus je de juiste energie pas dan wanneer het nodig is.

761217186
04-02-2009, 22:02
Tja, een tijd geleden moest ik met mijn team een gijzeling beëindigen, waarbij ik vanwege mijn kwaliteiten als schutter werd aangewezen zo nodig de gijzelnemer definitief uit te schakelen. Zaten in de bus om de hoek allemaal ( 8 man) met onze eigen gedachten, procedures door je hoofd laten malen, alle scenarios de revue laten passeren, zien dat er 2 ambulances gereed staan was ook niet echt bevordelijk voor je geestelijk welbevinden. Ging ineens Hoeba Hoeba Hop zingen (ik weet na al die jaren nog steeds niet waarom, spanning?)en die initiele spanning was weg, vreselijk lol gehad tot het moment van de instap en zonder een centje pijn de klus geklaard, iedereen gezond naar huis. Als je wedstrijden doet WEET je dat je wedstrijd klaar bent en moet je je pas druk maken op het moment zelf en niet ervoor. Denk aan andere leuke dingen, tap moppen, lees een leuk boek en als de tijd rijp is pas zwaard uit de schede om die draak zijn kop af te hakken, heb je geen tijd om je druk te maken en focus je de juiste energie pas dan wanneer het nodig is.

Welk spel speel je dan? Vooral als je regelmatig online speelt krijg je dit gevoel he?

Lee Hottie # 1 fan
05-02-2009, 10:45
Welk spel speel je dan? Vooral als je regelmatig online speelt krijg je dit gevoel he?

hehehe lol

Simsonkdodenhaag
08-02-2009, 08:42
Ik moet zeggen dat mijn gevoel voor de 4 partijen die ik gedraaid heb hetzelfde was als voor al mijn judo en jiujitsu wedstrijden...

toen heb ik vorig jaar een seminar ringpsychologie gedaan waar ook een deel adrenaline werd behandeld.. voornamelijk de effecten ervan... en ik herkende daar zoveel in.. nu weet ik waar de symptomen van stress e.d. vandaan komen... toen ben ik daar met judo en jiujitsu mee aan de bak gegaan en ik moet zeggen dat ik daarvoor nu geen stressgevoelens etc meer heb.. nu nog kijken of dat ook zo werkt voor de ring :D

interessant, wat kwam er in die ringpsychologieseminar naar voren?
wat waren de verklaringen en wat de adviezen?

Miss-Undefeated
08-02-2009, 10:09
Belangrijkste is dat je in jezelf gelooft.. Geloof dat je gaat winnen en geloof dat je het kan.. Dan kom je al heel ver ;)

Jeroen
08-02-2009, 10:25
Ik heb maar 4 woorden voor jullie...

OSU NEVER SURRENDER OSU

Pepe the Ice-Murderer
08-02-2009, 20:44
ff lekker gaan kakken (poepen) schijnt goed te werken of lekker je vriendin neuken moet ook werken