PDA

View Full Version : Nieuwe Revu: Zaterdag 01:35



JeKa
03-02-2009, 16:54
In de Nieuwe Revu een wekelijkse collumn (Leon Verdonschot is erbij) van notoir journalist en vechtsportliefhebber Leon Verdonschot.

Zaterdag, 01:35 uur

Zaterdagavond rook het in sporthal Hanzehof te Zutphen naar frites speciaal. Ook was het er bloedheet. De Hanzehof zat vol voor vechtsportgala Beast of the East.
Voor het bezoeken van een vechtsportgala heb ik geen andere redenen nodig dan het gala zelf, maar nu kwam ik vooral om het Haagse-multitalent (want wereldkampioen, maar ook zangeres en TMF-vj) Soumia weer eens te zien vechten. Helaas verloor ze. Een man achter me zei drie keer dat hij Soumia een lekker wijf vond. De organisatoren hadden zelf ook lekkeren wijven ingehuurd, om te dansen tijdens de ronden en om als rondemiss een blokje door de ring te lopen.
Het leuke aan kickboksgala's is dat je soms ergens wel ziet dat er een poging tot een strakke organisatie of zelfs tot een vorm van glamour is gedaan, maar dat dit toch nooit lukt. Een fotograaf at ongestoord met een been in de ring zijn broodje frikandel, nog geen 2 meter van de vechters. Het gala begon om zes uur, maar om half 2 's nachts stonden nog steeds vechtsporters hun partij te draaien. De presentator, een jongeman in een iets te groot pak, vond dat ook wat te gortig, liet hij merken. Hij liet wel vaker merken wat hij dacht en vond. Toen een blonde rondemiss langs hem liep, zei hij: 'Zo! wat wil een mens nog meer!' Vervolgens deelde hij ons mee dat er een tas was gevonden. Er stond een naam op, een Nederlandse: R. Vonk. 'Dus Antillianen of Marokkanen hoeven het niet te proberen, daar trappen we niet in, haha!' Ik keek om me heen en zag nogal veel Antillianen en Marokkanen. Die moesten er ook om lachen. Daarna kondigde hij de volgende partij weer aan, met de inleiding 'He's living in het Gelderse Brummen.'
Vechter Lima had zijn eigen hiphoppers bij zich ('Lima wat ga je doen/Winnen! Wat? Winnen!') die zelf weer werden ingeleid met een sample uit de film 300. Jaren geleden hoorde je Eye of the Tiger nog vaak als intro, nu nog maar een keer. Rocky is verslagen door de Spartanen.
Groothandel De Groene Vinger was een van de sponsoren, maar een dierenwinkel ook. Toen de laatste vechter van de avond de ring betrad, zag ik dat hij de naam van die sponsor op zijn broekje had gestikt. Zijn slagen en trappen daalden als een slopphamer op zijn tegenstander neer, maar ik kon mijn ogen niet van zijn kont afhouden. Op zijn linkerbil stond Woef, op zijn rechter Miauw.

anonymous001
03-02-2009, 16:59
Wat een onnozel stukje...

Chico
03-02-2009, 17:03
inderdaad..

Fr3ddy
03-02-2009, 17:03
Lekker denigrerend op papier gezet..

barclay
03-02-2009, 17:05
Dit gaat helemaal nergens over.

Fasada
03-02-2009, 17:48
Het feit dat hij niks zegt over de partijen zegt voor mij genoeg, erg typisch...

Marco
03-02-2009, 17:54
hij beschrijft wat hij ziet en daar kijken wij als liefhebbers toch anders tegen aan, voor het grote onwetende publiek is dit dus gewoon weer een vooroordeel bevestigend verhaal...jammer..

blackadder
03-02-2009, 17:57
En dat van een kwaliteits blad als de Nieuwe Revu.:hugegrin:

Fightchick
03-02-2009, 18:13
Is dit echt een vechtsportliefhebber, zoals ie wordt aangekondigd????? Ik kan het er niet uit opmaken namelijk.

chief108
03-02-2009, 18:17
:stupid:

Ronald
03-02-2009, 18:26
Schijnbaar wil hij duidelijk maken dat een vechtsportgala in Nederland niet de allure heeft die hij denkt dat ze zouden willen hebben. Wel typisch als je in hetzelfde stukje beweert voor een bezoek aan een gala geen andere reden nodig te hebben dan het gala zelf. Laten we het er op houden dat dit stukje ook niet bepaald de allure heeft waarvan ik denk dat hij die zou willen hebben.

chief108
03-02-2009, 18:30
well said meneer Erelid!

Ralph
03-02-2009, 18:34
Het is ook een column waarin ie sfeerimpressies geeft van zaken waar ie bij is. Iedereen weet dat ie een echte fan is van de sport. Vind het wel een leuk stukje :)

De man van 14K
03-02-2009, 18:35
Schijnbaar wil hij duidelijk maken dat een vechtsportgala in Nederland niet de allure heeft die hij denkt dat ze zouden willen hebben. Wel typisch als je in hetzelfde stukje beweert voor een bezoek aan een gala geen andere reden nodig te hebben dan het gala zelf. Laten we het er op houden dat dit stukje ook niet bepaald de allure heeft waarvan ik denk dat hij die zou willen hebben.


x2! En we kunnen allemaal wel gefokt reageren maar hij heeft ook gewoon gelijk.
Kijk, de K1 Arena is het grootste en meest strak geregelede evenement van Nederland maar BOTE en andere gala's zijn (ondanks dat het goede gala's zijn met leuke partijen) gewoon oldschool gala's. En wat die man omschrijft gebeurt daar.
Vage reclame's en lekkere wijven en met een biertje en een vette bek naar kickbox partijen kijken. (wat wil je nou meer zou ik zeggen maar dat terzijde)
Als hij naar de UFC was geweest had hij wel wat anders geschreven daar ben ik van overtuigd, maar op dat nivo zitten voorlopig niet.

Dragao
03-02-2009, 19:16
x2! En we kunnen allemaal wel gefokt reageren maar hij heeft ook gewoon gelijk.
Kijk, de K1 Arena is het grootste en meest strak geregelede evenement van Nederland maar BOTE en andere gala's zijn (ondanks dat het goede gala's zijn met leuke partijen) gewoon oldschool gala's. En wat die man omschrijft gebeurt daar.
Vage reclame's en lekkere wijven en met een biertje en een vette bek naar kickbox partijen kijken. (wat wil je nou meer zou ik zeggen maar dat terzijde)
Als hij naar de UFC was geweest had hij wel wat anders geschreven daar ben ik van overtuigd, maar op dat nivo zitten voorlopig niet.

X2
hij probeert grappig te zijn ( wat niet echt lukt), maar het is wel zo.
Mensen zijn soms te snel op hun pik getrapt of kunnen niet tegen de waarheid als het om iets gaat wat zelf erg leuk vinden

anonymous001
03-02-2009, 19:24
Er staan volgens mij drie feitelijke onjuistheden in. Een prestatie op zich, in zo'n kort stukje...

Mavi
03-02-2009, 19:43
Ik vind het eigenlijk wel een grappig stukje :)

marcelt
03-02-2009, 19:53
Geheel tegen de algemene teneur in dit topic vind ik het een erg tof stukje. Hij schrijft op een leuke manier op hoe hij er van de buitenkant naar kijkt en met een aantal dingen heeft hij ook een punt.

MataLeo
03-02-2009, 19:57
Zou ie het misschien sarcatisch/ironisch bedoelen ?
Geeft ie eigenlijk niet een paar verbeterpunten aan .............?

$un$hine
03-02-2009, 20:00
Voor de insider moet dit toch wel grappig zijn om te lezen, al is het voor de 'buitenwereld' niet echt reclame.

Het was dus een tas van dhr/mw Vonk......(ik vond die opmerking niet om te lachen, is ie er weer goed vanaf gekomen in z'n te grote pak ;))

marcelt
03-02-2009, 20:40
Zou ie het misschien sarcatisch/ironisch bedoelen ?
Geeft ie eigenlijk niet een paar verbeterpunten aan .............?

Dat lijkt me duidelijk , maar de fans voelen zich aangevallen.

tft-promotions
03-02-2009, 21:21
Voor de insider moet dit toch wel grappig zijn om te lezen, al is het voor de 'buitenwereld' niet echt reclame.

Het was dus een tas van dhr/mw Vonk......(ik vond die opmerking niet om te lachen, is ie er weer goed vanaf gekomen in z'n te grote pak ;))

Dat is nou weer jammer.

Dit verhaal krijgt op deze manier een bijna vervelende lading.

Ik ben nu al 10 jaar, samen met de gebroeders Chahbari, promotor van Beast of the East. Tijdens de gala's ben ik speaker en ik probeer dat zo goed mogelijk te doen. 85% van de aanwezigen is vaste klant en kennen we van gezicht of persoonlijk.
Tijdens het gala is er een bankpas gevonden van dhr/mevr. Vonk. Ik heb dat omgeroepen, en als soort van vrolijke noot aangegeven dat ik geen Marrokaan of Surinamer verwacht als rechtmatige eigenaar.

Als ik hiermee mensen krenk dan betuig ik mijn oprechte spijt. Maar ff serieus. Het ouderwetse Beast of the East publiek is een grote groep "vogels van verschillende pluimage". Zoals dat van vroeger uitging worden er geintjes gemaakt over alle bevolkingsgroepen mits gepast. Ik maak voor mijzelf de afweging....., zou ik het zelf leuk vinden? Ja.. Maar nogmaals sorry.

De journalist van de Revu heeft mijnsinziens een minder briljant stuk geschreven. Ik lees niets over de super partijen, de super sfeer etc etc. De beste man komt, geheel gratis, met een perskaart binnen en schrijft zijn bevindingen op. Persvrijheid.

Ik hoop dat de mensen die er geweest zijn hebben genoten.

Groeten,

Tom Wesselink

renamer
03-02-2009, 21:39
lekker laten lullen zočen.. en de volgende keer geen perskaart geven

kooivechter
03-02-2009, 22:12
lekker laten lullen zočen.. en de volgende keer geen perskaart geven

nee idd. deze man geeft helemaal geen impressie van de sfeer. Hij probeert er een zogenaamd grappig stuk van te maken, wat helemaal niet lukt. Hij kraakt alles af op een hele domme manier. Het lijkt wel geschreven door een kind van 4. Een notoir liefhebber en vechtsportliefhebber laat me niet lachen, dit heeft toch niets met journalistiek te maken. Dat zo'n stuk in de nieuwe revu komt, zegt mij genoeg over het blad. Dit is toch geen journalistiek en heeft het een niveau van likmevestje.

ijsblok
03-02-2009, 22:19
lekker laten lullen zočen.. en de volgende keer geen perskaart geven


+1

Wheelie
03-02-2009, 23:20
Ik vond het in ieder geval een te gek gala

anonymous001
03-02-2009, 23:58
Omdat ze 'negatief' over het gala schrijven? :confused:

Omdat ie niets te melden heeft, positief of negatief. En niet de moeite doet om correct weer te geven wat hij ziet...

Ralph
04-02-2009, 00:28
Bullshit. Is gewoon een leuk stukje; goed geschreven. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar er is echt 0,0 reden om je als vechtsportliefhebber aangevallen te voelen. En waarom zou je hem geen perskaart meer geven? Laat de volgende keer maar zien dat het erop vooruit is gegaan :)
Vooral dat gedeelte over het uitlopen van gala's vind ik zeeeeer terecht. Hier kan in NL nog veel aan verbeterd worden.

Biiyen
04-02-2009, 00:48
Iedereen heeft recht op zijn mening en iedereen is vrij die te verkondigen. Hem geen perskaart meer geven is onzinnig, mensen monddood maken dat doen ze in landen waar wij van zeggen "Bah".


En eerlijk is eerlijk, ondanks de zurenasmaak zit er eenmern van waarheid in. Wellicht aan organiserend NL om er zaken uit te halen en te verbeteren! Dat lijkt mij een beter dan je zelf ingraven en modder uit je kuil omhoog smijten.

sikkwitttet
04-02-2009, 03:31
meeste galas zijn ook niet echt flashie. willen dat soms wel zijn, en zakken door ijs. dat klopt. voor de rest, zeg niks. ik was er niet bij. dus ik zeg er niks over. maar dit had op sommigen punten op elk gala kunnen slaan. en geef ik hem gelijk. maar willen wij zulke gala's??? willen wij alles top, jah. willen wij daar dan ook ufc money voor betalen, neeh. dus jah.

feit is, het blijft om de gevechten gaan. rest is bijzaak. vond toen dat pride gedoe in nederland vet. maar later dacht ik. kut ik kwam toen voor mma. en die viel tegen. en ook laatste arena, voelde mij gewoon gekut dat die ene vette mma partij niet door ging. rest wat top(behalve zit plek, keek vol tegen scherm aan, zag ring maar voor 3/4. hey maar dat krijg je als je maar 50 euries betaalt. was dus 200 euro kwijt om met familie naar scherm te kijken.) nee het gaat om de vechters, en de fights. rest is bijzaak. dus boeiend.

XedgeX
04-02-2009, 10:50
rosso is right. vind het zelf ook wel een grappig stukje. ben zelf nog nooit op een groot gala geweest, maar van de kleine galatjes slaat dit toch wel de spijker op de kop.

ik miste alleen nog "Hoek em! Hoek em! HOEK! HOEEEEEEEK! KNIE!"-schreeuwende mensen.

cornelus
04-02-2009, 12:00
sorry, maar "schop zijn kop eraf" is toch echt veel meer 'en vogue' :rolleyes:

Mickey
04-02-2009, 12:03
Ik vind ook dat je een iemand nu moet gaan weren omdat hij een stukje schrijft dat niet geheel aansluit bij je eigen perceptie. Dat riekt naar censuur. Zie het inderdaad als de kans om te leren van iemand die compleet buiten de scene staat en er dus blanco tegen aankijkt.

Vergeet niet dat wij er veel te dicht op staan om er objectief naar te kijken.

cornelus
04-02-2009, 12:05
(heb trouwens wel het idee dat die Leon Verdonschot de laatste tijd wel wat erg ver afdrijft op zijn grote roze wolk)

MRT
04-02-2009, 12:10
Dat lijkt me duidelijk , maar de fans voelen zich aangevallen.

X2 Lees het in de context van opbouwende kritiek, neem de verbeterpunten mee en het volgende gala is nog beter dan dit gala! Iedereen blij :D

Ik vond het wel een leuk stukje en als je het leest als liefhebber dan kan je het maar het beste lezen met flink wat zelfspot.

HUNEBED
04-02-2009, 12:51
Geweldig stuk man, komt toch aardig overeen met de werkelijkheid... zoals MRT al zei: "lezen met wat zelfspot"
Denk dat Verdonschot wel aardig wat positieve stukken heeft geschreven over de vaderlandse vechtsport, wordt-ie hierop afgerekend?

Boutsen83
04-02-2009, 13:12
Erg leuk stukje, met de nodige zelfspot
Dit is wat je vaak bij de kleinere gala's ziet.
Als dit stukje voor het rookverbod was geschreven, had het nog mooier geweest.
Zag er vaak blauw van de rook destijds

Wiseguy
04-02-2009, 13:45
Ik vond het wel een grappig stuk.
Ben het overigens wel mee eens dat veel promotors heel erg hun best doen om het professioneel te laten ogen maja dat word al weer tegeniet gedaan met het opnoemen van de dubieze sponsors door de speaker.

Ik vind het prima zo ik kom voor de partijen als ik echt een supershow wil ga ik wel naar de toppers om 3 nichten in flashy pakjes te zien.

makavelli
04-02-2009, 18:42
Ik vind het ook een leuk stukje. Hij schrijft gewoon hoe hij het gala heeft beleeft en ik vond het heel herkenbaar als ik naar andere gala's kijk. Natuurlijk geven dit soort zaken ook hun charme aan de sport...

MJOKKIE
04-02-2009, 19:59
Het is ook een column waarin ie sfeerimpressies geeft van zaken waar ie bij is. Iedereen weet dat ie een echte fan is van de sport. Vind het wel een leuk stukje :)

Ben het helemaal met Ralph eens. Hij kan daar moeilijk een wedstrijdverslag in de revu opsommen en dus geeft hij als columnist een scherpzinnige impressie. Hij schrijft wat hij ziet. Typerend dat iedereen zich weer zo op zijn lange tenen voelt getrapt. Zelfs Fasada kijkt niet verder dan z'n neus lang is.
Er staat toch geen gelul in of wel. Negen van de tien gala's worden door prutsers georganiseerd en zijn zwanger van gesuggereerde gewichtigheid. Neemt niet weg dat er topsport wordt bedreven en dat je je er als liefhebber erg kan vermaken. Dat zegt hij ook.

Kom op jongens, laten we onszelf niet altijd zo serieus nemen.:fp:;)

761217186
04-02-2009, 20:06
De meningen zijn ongeveer 50/50 zo te lezen.. Het is sarcatisch/ironisch bedoeld en je moet het lezen in de juiste context om er het grappige van in te zien. Voor de serieuse fans die alles wat geschreven word over vechtsport zien als reclame voor de sport is dit inderdaag een nefatief stukje. Ik kan er niet omheen of ik herkende wel wat uit het stukje tekst. Ik kreeg na een paar uurtjes honger en ging opzoek naar wat te eten, helaas kon niets anders vinden dan vette hap. daarna liep ik terug en was ik mijn zitplaats kwijt. de rest van de avond gestaan tot mijn benen verkrapte.

Het valt mij trouwens nog mee dat de schrijver het nog niet heeft gehad over de ontruiming wegens de brand;)

er was nog voer genoeg hoor...
Maar, de volgende keer hoop ik dat er in het blad ook een feitelijk stukje staat en het Gala vanuit een andere invalshoek wordt bekeken.

leonverdonschot
05-02-2009, 01:28
Het is niet mijn gewoonte te reageren op reacties op mijn eigen stukken. Maar een paar opmerkingen voor de goede orde:
- Ik ben niet binnen gekomen met een perskaart, ik heb gewoon betaald. Ik ben net als jullie vechtsportbeoefenaar en -liefhebber, daarom ga ik naar gala's.
- Dat de meeste vechtsportgala's een gebrek aan glamour en strakke organisatie hebben vind ik juist behoren tot de charme van de sport. Maar inderdaad, ik vind dat we daar ook gewoon om mogen kunnen lachen zonder bang te zijn dat "de buitenwereld" dan alle vooroordelen bevestigd ziet. Die kloppen voor een deel ook, en daar heb ik geen enkele moeite mee. Net zo min als ik behoefte heb mensen die niet van vechtsport houden te overtuigen van de schoonheid van de sport. Ga vooral lekker naar voetbal als je daar van houdt, of ga golfen.
- De opmerking van de jongeman in het iets te grote pak over die tas van Vonk vind ik kenmerkend voor de losse sfeer tijdens een avond als die in Zutphen. Dat er werkelijk niemand aanstoot aan nam ook.
Ik blijf het merkwaardig vinden dat vechtsportliefhebbers zich zo snel aangevallen voelen, terwijl er juist de laatste jaren redenen genoeg zijn om gewoon vol zelfvertrouwen en met opgeheven hoofd "de buitenwereld" tegemoet te treden.

XedgeX
05-02-2009, 13:13
vechtsport (...) zich snel aangevallen voelen

joh! ;) Op de counter vechten!

A.F.
05-02-2009, 13:47
Het is niet mijn gewoonte te reageren op reacties op mijn eigen stukken. Maar een paar opmerkingen voor de goede orde:
- Ik ben niet binnen gekomen met een perskaart, ik heb gewoon betaald. Ik ben net als jullie vechtsportbeoefenaar en -liefhebber, daarom ga ik naar gala's.
- Dat de meeste vechtsportgala's een gebrek aan glamour en strakke organisatie hebben vind ik juist behoren tot de charme van de sport. Maar inderdaad, ik vind dat we daar ook gewoon om mogen kunnen lachen zonder bang te zijn dat "de buitenwereld" dan alle vooroordelen bevestigd ziet. Die kloppen voor een deel ook, en daar heb ik geen enkele moeite mee. Net zo min als ik behoefte heb mensen die niet van vechtsport houden te overtuigen van de schoonheid van de sport. Ga vooral lekker naar voetbal als je daar van houdt, of ga golfen.
- De opmerking van de jongeman in het iets te grote pak over die tas van Vonk vind ik kenmerkend voor de losse sfeer tijdens een avond als die in Zutphen. Dat er werkelijk niemand aanstoot aan nam ook.
Ik blijf het merkwaardig vinden dat vechtsportliefhebbers zich zo snel aangevallen voelen, terwijl er juist de laatste jaren redenen genoeg zijn om gewoon vol zelfvertrouwen en met opgeheven hoofd "de buitenwereld" tegemoet te treden.

tsja...

laat ze lekker lullen! was een grappig stukje...

ooowwee ... als je kritiek levert of niet vol enthousiasme reageert over "hun" gala!! Berg je dan maar .. want dan komen de toetsenbordkrijgers in actie hoor!

virtuele steniging! ...

Ronald
05-02-2009, 20:20
Het is niet mijn gewoonte te reageren op reacties op mijn eigen stukken. Maar een paar opmerkingen voor de goede orde:
- Ik ben niet binnen gekomen met een perskaart, ik heb gewoon betaald. Ik ben net als jullie vechtsportbeoefenaar en -liefhebber, daarom ga ik naar gala's.
- Dat de meeste vechtsportgala's een gebrek aan glamour en strakke organisatie hebben vind ik juist behoren tot de charme van de sport. Maar inderdaad, ik vind dat we daar ook gewoon om mogen kunnen lachen zonder bang te zijn dat "de buitenwereld" dan alle vooroordelen bevestigd ziet. Die kloppen voor een deel ook, en daar heb ik geen enkele moeite mee. Net zo min als ik behoefte heb mensen die niet van vechtsport houden te overtuigen van de schoonheid van de sport. Ga vooral lekker naar voetbal als je daar van houdt, of ga golfen.
- De opmerking van de jongeman in het iets te grote pak over die tas van Vonk vind ik kenmerkend voor de losse sfeer tijdens een avond als die in Zutphen. Dat er werkelijk niemand aanstoot aan nam ook.
Ik blijf het merkwaardig vinden dat vechtsportliefhebbers zich zo snel aangevallen voelen, terwijl er juist de laatste jaren redenen genoeg zijn om gewoon vol zelfvertrouwen en met opgeheven hoofd "de buitenwereld" tegemoet te treden.
Uit wat je hier schrijft kan ik merken dat je een liefhebber bent. Uit het stukje dat gepubliceerd werd niet. Als je er dat dan niet in terugleest dan neigt het behoorlijk naar zeuren of afzeiken. Ik zou het stuk anders gelezen hebben als je in ieder geval had laten blijken van een en ander genoten te hebben. Toch prettig in ieder geval om dat nu achteraf wél te lezen.

Dat vechtsportliefhebbers zich zo vaak aangevallen voelen vind ik overigens totaal niet merkwaardig. Vechtsportliefhebbers worden immers vaak aangevallen, dus dat je dat gevoel dan ook hebt lijkt me wel kloppend. Gelukkig wordt het inderdaad steeds meer geaccepteerd en is er steeds minder reden om je te verdedigen. Daarbij moet ik dan wel zeggen dat een stukje zoals jij geschreven hebt daar niet toe bijdraagt. Begrijp me niet verkeerd, van mij mag er rustig sprake zijn van een kritische noot, de boel op de hak nemen, of gewoon zelfspot. Maar je weet pas dat er sprake is van zelfspot als er ook sprake is van een "zelf" en dat miste ik een beetje.

Bedankt voor je reactie in ieder geval. Het verheldert het een en ander.

Palahniuk
06-02-2009, 15:32
De soep wordt niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend. Verdonschot is een thaiboksfan, en kan tegelijk met een knipoog naar het gala kijken. Zo is de column ook bedoeld, denk ik. Nergens lees ik iets over de opstootjes in het publiek, het alarm dat afging, of andere nadelige 'bijkomstigheden'. Dezelfde luchtigheid waarmee de ringspeaker het aandurft om een grapje te maken over allochtonen - wat moet kunnen - zo deelt Verdonschot wat plagerige tikjes uit naar het gala en het thaiboksen. Een column hoeft ook niet echt een conclusie te bevatten, het is ook geen groot leermoment. Sfeerimpressie met een knipoog.
Beast of the East is top. Zelfs een 'slechte editie' van Beast of the East is vaak beter dan andere grote gala's. Een nadeel... dat Zutphen, he. :superwink:

anonymous001
06-02-2009, 15:48
Ik vind ook dat je kritiek mag hebben op vechtsport of vechtsportgala's. Het is bij mij dus absoluut geen kwestie van me aangevallen voelen (sterker nog, ik vind dat het nog best kritischer mag: hoewel de sfeer over het algemeen gemoedelijk (of 'los') was, waren er toch wel echt spanningen en ik kan garanderen dat als ik in de buurt was geweest toen een dronkelap mijn vriendin bevoelde de avond niet zonder incidenten was verlopen. En zo zijn er nog wel meer dingen die niet zo heel positief zijn aan de vaderlandse vechtsportevenementen, om het vriendelijk uit te drukken).

Ik vond het gewoon geen goed stukje. Onsamenhangend, en het mist scherpte. Als je dan observaties wil neerpennen, zorg dan tenminste dat die raak zijn (en juist...). Bovendien vind ik dat de ringspeaker op een lullige manier werd weggezet. Het is een heel erg moeilijk beroep en de ringspeaker van BOTE verdient beter dan zo belachelijk gemaakt te worden in een landelijk blad.

Wel vind ik de reactie van Verdonschot erg stijlvol en ook wel verhelderend.

Ronald
06-02-2009, 19:46
Mooi geformuleerd Socrates.

barclay
06-02-2009, 20:02
Mooi geformuleerd Socrates.
x2

Payne
06-02-2009, 23:30
Nou, het heeft IMO wel wat hoor dat soort dingen die hij opsomt..
Dat maakt het nou juist zo leuk.. Een perfect georganiseerd evenement is ook prachtig, maar dit heeft ook wel wat moois..

De dikke nudist
07-02-2009, 00:45
Dan zal het wel aan mijn superieure intellect hebben gelegen dat ik de toon van het stukje wél aanvoelde.

Huilerds.