PDA

View Full Version : Reactie GSP op BJP en zijn beschuldigingen



marcelt
05-02-2009, 19:34
GSP is de sportman!

St. Pierre: 'I never cheated in my life'
(van Sherdog)

Thursday, February 05, 2009
by Lotfi Sariahmed ([email protected])

Georges St. Pierre has had enough.

The UFC welterweight champion should be celebrating the four-round pummeling he gave lightweight king B.J. Penn last Saturday at UFC 94 in Las Vegas. Instead, St. Pierre’s had to defend his integrity amidst allegations that his cornermen improperly applied Vaseline to the fighter’s shoulders and back during his first two corner breaks.

“Listen, I never cheated in my life,” an animated St. Pierre told Sherdog Radio Network’s “Beatdown” show on Wednesday. “Let me tell you something, I never said something bad to B.J. Penn. I never answered back to him with what he said. I’ve always been respectful. Even after the fight I went and told him, ‘Hey, keep your head up. You can be proud. You’re a tough guy. You stayed in the ring for a long time.’ But now that he says something like that it bothers me a lot. He already said I was taking steroids, that I was a quitter, that he was blaming me for seeing a sports psychologist and now he says that I cheat because I use Vaseline.”

The 27-year-old French Canadian, who narrowly bested Penn via split decision in their first meeting at UFC 58 in March 2006, said Penn’s contempt is misplaced.

“It’s disrespectful, but B.J. is a winner,” St. Pierre said. “I understand a winner’s mentality. A winner’s mentality always tries to understand the reason why he lost. In B.J.’s case, he doesn’t do it in a good way. I understand that he tries to understand why he lost, but what he should’ve done instead of looking at things he doesn’t control he should’ve looked at himself in the mirror and asked himself what he should’ve done better to be more well-prepared for that fight to be able to beat Georges St. Pierre instead of looking at me and try to find excuses… B.J. right now is doing it all wrong and he’s not going to become a better fighter if he keeps acting like this.”


Photo by Sherdog.com

GSP says a third bout
will be even worse for Penn.
Penn’s attorney, Raffi A. Nahabedian, filed a formal request letter to the Nevada State Athletic Commission on Tuesday, asking that the regulatory body investigate allegations that St. Pierre was “greased up” during the bout and impeded the Brazilian jiu-jitsu black belt’s ability to launch both a proper attack and defense from his back.

During the bout, NSAC officials instructed St. Pierre’s cornermen, Phil Nurse and Greg Jackson, to cease rubbing the fighter’s shoulders and back directly after they’d applied Vaseline to the fighter’s face. St. Pierre said the regimen was meant to enable his recuperative breathing between rounds.

“First of all what happened is Phil, he put Vaseline in my face, but then after he didn’t have the Vaseline,” said St. Pierre. “After he put Vaseline in my face, he didn’t put Vaseline in my back. That’s what people don’t understand. He put one hand on my chest and he made a circle behind my back. It helps my breathing.”

St. Pierre also outlined the importance of being massaged between rounds.

“When you come back in the corner, sometimes by punching and clinching, your shoulders are stiff,” said St. Pierre. “So it’s good to massage the shoulders to make the blood flow, you know what I mean? To make it more loose. If you look at muay Thai fights, in muay Thai they come back in the corner to get massage[d] to make the blood circulate. It’s the same thing in MMA. You get massage[d] to make the blood flow so you’re more fresh the next round.”

In the letter filed Tuesday with the NSAC, Penn’s camp also stated they’d received prior knowledge of St. Pierre’s alleged tendencies.

Matt Hughes, who lost to St. Pierre in two of their three welterweight bouts, has been one former opponent of the beloved Canadian champion to comment publicly about the allegations.

“I’m not saying GSP did something wrong and I’m not saying that it would have changed any outcomes of any fights; but what I am saying is, for my last two fights against Georges, he felt greasy,” read a post on Hughes’ Web site on Tuesday.

St. Pierre seemed shocked by Hughes’ words.

“I don’t know what to say,” he told the “Beatdown” hosts. “The next fight day they just have to check me. I have nothing to hide. It pisse[s] me off a little bit. It’s like people are jealous or something… I’m not going to talk bad. I don’t mind. Everything comes up and down in life. I think Matt Hughes is trying to find excuses now for going on the way down. I don’t know.”

When asked about giving Penn a rematch in light of the controversy, St. Pierre didn’t hesitate though.

“Lets go do a rematch with B.J. Penn,” said St. Pierre. “We’re going to do it this summer. St. Pierre-Penn III -- and this time we’ll wear a rash guard. I guarantee you the result will be the same or even worse for him.”

chief108
05-02-2009, 19:43
ik hoor het hem al helemaal zeggen trouwens...

“Iet ies diesrespektfoelllll, but B.J. ies eee wienner,” :lol:


G
“Lets go do a rematch with B.J. Penn,” said St. Pierre. “We’re going to do it this summer. St. Pierre-Penn III -- and this time we’ll wear a rash guard. I guarantee you the result will be the same or even worse for him.”
hell yeah...

A.F.
05-02-2009, 20:27
i love GSP

ok ok.... ik weet het..

http://img252.imageshack.us/img252/8310/1189315845844vy7qm0.jpg

Mr 1 Leg
05-02-2009, 20:35
GSP ALL THE WAYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

Jani
05-02-2009, 20:48
Matt Hughes, who lost to St. Pierre in two of their three welterweight bouts, has been one former opponent of the beloved Canadian champion to comment publicly about the allegations.

“I’m not saying GSP did something wrong and I’m not saying that it would have changed any outcomes of any fights; but what I am saying is, for my last two fights against Georges, he felt greasy,” read a post on Hughes’ Web site on Tuesday.

Wat een smerige actie van Hughes om daar nu over te beginnen.

dan had hij gelijk na zijn partij ze bek open moeten trekken.

Ik hoop dat GSP het nog een keer over mag doen

fedor
05-02-2009, 20:58
GSP ging onderuit tegen Serra...ging terug naar Canada, keek in de spiegel en heeft de dingen veranderd die 'm niet aan stonden...

BJ heeft voor mij echt afgedaan...na zo'n grote bek en met zo'n afstraffing terug naar Hilo gestuurd te worden, moet je als je een echte kampioen bent, tegen je team zeggen:"Jongens, hier gaan we aan werken want hij was op die en die punten 3 keer beter dan ik".

Nu wordt er vanalles uit de kast getrokken om GSP in een slecht daglicht te stellen...nee, BJ doet het niet zelf maar die advocaat gaat geen brieven sturen zonder dat BJ daar vanaf weet...en dan durven te zeggen dat als je "tapped nav klappen" je een little bitch bent....schandalig!
BJ vond ik sympatiek overkomen als coach in TUF maar dit slaat echt nergens op BJ=BS...!
Het maakt me zo kwaad dat ik zelfs voor Florian zal gaan juichen als 'ie tegen BS moet.

Ronald
05-02-2009, 21:09
Wow... wat een slechte verliezers die Penn en Hughes :wacko:

bryan
05-02-2009, 21:49
hughes moet echt zijn bek houden... wat die trap op je kop voelde greasy aan ??? laat me niet lachen

JP
06-02-2009, 00:30
GSP blijft klasse. Niks maar respect voor die gasten zijn uitspraken. Penn, Hughes, who cares. Die gasten kunnen het gewoon niet aan. Als gij uw eigen als God ziet dan ben jij sowieso de verkeerde pad op. De god of BS mss dan. Triestig.

ZakKa!
06-02-2009, 00:43
Goede en intelligente reactie.

Mr 1 Leg
06-02-2009, 08:37
x2 en ik vind het maar gezeiks, zoiets haalt echt de glans van zijn overwinning weg! x3 gsp is gewoon de beste in mijn ogen ieder zijn mening natuurlijk ;)

Emilio
06-02-2009, 09:55
hughes moet echt zijn bek houden... wat die trap op je kop voelde greasy aan ??? laat me niet lachen

haha idd. Voelde hij maar greasy aan dan had het misschien nog wat van de impact weggenomen (6)

goro
06-02-2009, 10:40
Misschien is GSP gewoon een greasy guy!

ZakKa!
06-02-2009, 10:57
Haha GSP is gewoon van nature een gladderik

Fasada
06-02-2009, 11:30
GSP is gewoon een class act pure sang. Hij heeft een geweldige attitude en een nog beter werkethiek.. Hij weet wat een echte kampioen moet doen en dat is professioneel en hard werken.

Nogmaals alle vechters die een grote bek hebben zijn altijd op hun bek gegaan. Bad Karma noem ik dat. Kijk nu naar de huidige kampioenen binnen MMA, het zijn stuk voor stuk vechters die geen grote mond hebben en altijd iedereen met respect behandelen..

Fedor, Silva & GSP zijn voor mij absolute role modellen voor andere vechters die in hun voetsporen wil treden....

Als je kijkt naar de jongens met de grootste mond die worden het hardst afgestraft.
Penn, Ortiz, Liddell, Silva, Badr Hari, Matt Hughes, Phil Baroni allemaal gasten die een soort arrogantie hebben en die zijn allemaal op hun keihard op hun bek gegaan...
Ik weet dat je dat soort gasten nodig heb om het spelletje interessant te maken maar het zullen nooit kampioenen worden ;)

anonymous001
06-02-2009, 11:49
Fedor, Silva & GSP zijn voor mij absolute role modellen voor andere vechters die in hun voetsporen wil treden....

Als je kijkt naar de jongens met de grootste mond die worden het hardst afgestraft.
Penn, Ortiz, Liddell, Silva, Badr Hari, Matt Hughes, Phil Baroni allemaal gasten die een soort arrogantie hebben en die zijn allemaal op hun keihard op hun bek gegaan...
Ik weet dat je dat soort gasten nodig heb om het spelletje interessant te maken maar het zullen nooit kampioenen worden ;)

Zitten toch wel wat kampioenen bij, in dat rijtje... En ook de goede jongens gaan wel een keer onderuit, ben ik bang.

Maar misschien heb je gelijk dat het met de verkeerde mentaliteit minder makkelijk is om een lange winning streak vast te houden (hoewel Tyson het ook wel een poosje aardig heeft gedaan, geloof ik), ik weet het niet.

Jani
06-02-2009, 13:08
BJ accepteert de rematch ,staat op zijn blog op BJPENN.COM (http://www.bjpenn.com)

wrote on february the 5th

For the past several days I have been reading statements made by St. Pierre and Greg Jackson about our fight on January 31. St. Pierre claims that he is “not a cheater” and that he and Greg Jackson will have “no problem with a rematch in the summer of 2009.” To the untrained eye the grease might not look like much, but every grappler knows the effect that it has. Being able to apply your submissions and sweeps or just being able to hold on to your opponent to defend yourself from being hit is absolutely critical! There is a reason why you are not allowed to put grease anywhere on your body except for the area around your eyes. Because of the grease applied to St.Pierre’s Body the Nevada State Athletic Commission’s executive director, Keith Kizer has stated that the Penn-St. Pierre fight “definitely wasn’t fair”. I hereby accept George St. Pierre and Greg Jackson’s challenge for a fight in the summer 2009. Lets call Dana now and set it up.

- BJ Penn

Bang is hij zeker niet,maar ik vind wel dat Florian en Alves lang genoeg gewacht hebben.

JP
06-02-2009, 13:20
BJ accepteert de rematch ,staat op zijn blog op BJPENN.COM (http://www.bjpenn.com)

wrote on february the 5th

For the past several days I have been reading statements made by St. Pierre and Greg Jackson about our fight on January 31. St. Pierre claims that he is “not a cheater” and that he and Greg Jackson will have “no problem with a rematch in the summer of 2009.” To the untrained eye the grease might not look like much, but every grappler knows the effect that it has. Being able to apply your submissions and sweeps or just being able to hold on to your opponent to defend yourself from being hit is absolutely critical! There is a reason why you are not allowed to put grease anywhere on your body except for the area around your eyes. Because of the grease applied to St.Pierre’s Body the Nevada State Athletic Commission’s executive director, Keith Kizer has stated that the Penn-St. Pierre fight “definitely wasn’t fair”. I hereby accept George St. Pierre and Greg Jackson’s challenge for a fight in the summer 2009. Lets call Dana now and set it up.

- BJ Penn

Bang is hij zeker niet,maar ik vind wel dat Florian en Alves lang genoeg gewacht hebben.

ahahah een week na is hij al weer bezig. Die gast gaat nog een LOLZ award krijgen in 2009. Ik hoor hem al in de volgende UFC primtime voor een eventuele rermatch: "GSP is a cheater, a quiter, a bitch, a pussy en ikke... ik ben nog altijd God"

Dana zal niks over een rematch willen weten. man man man...

dreamone
06-02-2009, 13:20
hughes moet echt zijn bek houden... wat die trap op je kop voelde greasy aan ??? laat me niet lachen

Hahahahahaha idd.. ik zat ook zo te denken.. echt zielig om nu nog met excuses te komen.. hij heeft zoveel pakslaag gekregen van GSP dat hij de weg kwijt is..

MilfhunterMMA
06-02-2009, 13:26
Ik ben die BJ een beetje zat. Als er al vaseline op zn rug zat dan is die eraf geveegd door die knakkers van de state athletic commision. Dat is toch wat er gebeurd is? bovendien heeft penn weinig kans gehad op een submission omdat zn guard steeds gepasseerd werd.

Jani
06-02-2009, 13:42
Ik ben die BJ een beetje zat. Als er al vaseline op zn rug zat dan is die eraf geveegd door die knakkers van de state athletic commision. Dat is toch wat er gebeurd is? bovendien heeft penn weinig kans gehad op een submission omdat zn guard steeds gepasseerd werd.

na ronde 2 en 3 werd het afgeveegd,dus dat zou betekenen dat hij ronde 2 nog vaseline op zijn rug had

ik denk dat het minimaal was,maar ok

de reden dat BJ aan het zeiken is, is omdat de baas van de commissie (Keith Kizer) zegt dat de partij absoluut niet eerlijk was.

MilfhunterMMA
06-02-2009, 15:02
na ronde 2 en 3 werd het afgeveegd,dus dat zou betekenen dat hij ronde 2 nog vaseline op zijn rug had

ik denk dat het minimaal was,maar ok

de reden dat BJ aan het zeiken is, is omdat de baas van de commissie (Keith Kizer) zegt dat de partij absoluut niet eerlijk was.

ja maar het staat toch neit vast of die cornerman van gsp nog vaseline op zn handen had...

Jani
06-02-2009, 15:28
ja maar het staat toch neit vast of die cornerman van gsp nog vaseline op zn handen had...

de Commissie gaat dat nog onderzoeken ,ze hebben alle cornerbeelden

ik denk dat de hoeveelheid vaseline flink word overdreven als je deze beelden ziet

http://free-zg.t-com.hr/bhz/mma/penn_vs_gsp/greasing1.gif
http://free-zg.t-com.hr/bhz/mma/penn_vs_gsp/greasing2.gif

http://free-zg.t-com.hr/bhz/mma/penn_vs_gsp/slip2.gif
http://free-zg.t-com.hr/bhz/mma/penn_vs_gsp/slip1.gif
http://free-zg.t-com.hr/bhz/mma/penn_vs_gsp/slip4.gif
http://free-zg.t-com.hr/bhz/mma/penn_vs_gsp/slip3.gif
http://free-zg.t-com.hr/bhz/mma/penn_vs_gsp/slip5.gif

ps kan iemand me uitleggen wat ik fout doe met die gifs,tnx

anonymous001
06-02-2009, 15:50
Knal er maar een rematch in! Dana kan dit wel weer hypen als zijnde 'bad blood' of 'unfinished business' of iets in die geest. Penn heeft volgens mij nog steeds een behoorlijke schare fans, en die van GSP groeit met de partij dus ik denk dat er voldoende animo is. Hopelijk komt eerst Alves vs GSP voor de titel. Als GSP wint, kan Penn misschien voor de titel en anders een 'gewone' partij tegen GSP. Dan kan Penn achteraf eindelijk z'n bek houden als ie voor de tweede keer op z'n flikker krijgt, en voor de derde keer verliest. Bovendien krijgt GSP's overwinning dan hopelijk eindelijk de glans die het nu al verdient!

Penn vs GSP 3: Ik zeg GSP all the way!

Tja, van mij hoeft het niet, maar als dat nodig is om de BJ fans het zwijgen op te leggen, dan moet het maar. :rolleyes:

el bastardo
06-02-2009, 17:18
BJ laat hier zien hoe zielig hij is als verliezer. Hoe kun je na zo'n pot nog excuses gaan zoeken en een grote bek hebben!?
Ik zit niet echt te wachten op een rematch, maar ik zou het heel erg leuk vinden om BJ nogmaals afgezeikt te zien worden. Nu liefst op KO.

Mr 1 Leg
06-02-2009, 21:35
BJ laat hier zien hoe zielig hij is als verliezer. Hoe kun je na zo'n pot nog excuses gaan zoeken en een grote bek hebben!?
Ik zit niet echt te wachten op een rematch, maar ik zou het heel erg leuk vinden om BJ nogmaals afgezeikt te zien worden. Nu liefst op KO.x2 groot gelijk man

El Bambino
06-02-2009, 23:36
Dubbel gevoelens hou ik over na het gevecht van BJ tegen GSP. Aan de ene kant is ie overmeesterd door GSP. GSP maakte goed gebruik van zijn kracht en zijn natuurlijke zwaardere gewicht dan BJ en zeker door alleen maar te worstelen. Aan de aandere kant moet ik BJ REPS geven omdat ie niet opgaf en zijn broer de handdoek gooide, dat toont in mijn ogen dat ie een echte warrior is! :thup:

anonymous001
07-02-2009, 00:10
Dubbel gevoelens hou ik over na het gevecht van BJ tegen GSP. Aan de ene kant is ie overmeesterd door GSP. GSP maakte goed gebruik van zijn kracht en zijn natuurlijke zwaardere gewicht dan BJ en zeker door alleen maar te worstelen. Aan de aandere kant moet ik BJ REPS geven omdat ie niet opgaf en zijn broer de handdoek gooide, dat toont in mijn ogen dat ie een echte warrior is! :thup:

Tja...

Count your blessings... :rolleyes:

The Persian Killer
07-02-2009, 03:17
start watching from min. 9..

http://www.youtube.com/watch?v=rd2PmSss_h4

54321
07-02-2009, 07:19
ik ben waarschijnlijk weer de enige maar bj pakt m in de rematch!! hij heeft duidelijk zijn voordeel gehaald uit ''da greasing''!!

Mr 1 Leg
07-02-2009, 10:18
ik ben waarschijnlijk weer de enige maar bj pakt m in de rematch!! hij heeft duidelijk zijn voordeel gehaald uit ''da greasing''!!ik denk het niet maar ik heb respeckt voor dat iedereen zijn eigen keuze heeft gsp heeft echt bewezen dat hij beter is simpel

el bastardo
07-02-2009, 13:43
ik ben waarschijnlijk weer de enige maar bj pakt m in de rematch!! hij heeft duidelijk zijn voordeel gehaald uit ''da greasing''!!
Ik heb gehoord dat BJ de eerste keer stiekem een scheet liet die eerste ronde en dat GSP daardoor van slag was. Vind eigenlijk dat dit niet kan en dat GSP toen valsspeelde. Maar goed dus dat er een 3e keer komt. ;)