PDA

View Full Version : Faldir Chahbari highlight



Justinian
08-02-2009, 12:31
Ik kwam net onderstaande highligt van Chahbari tegen. Als je dit zo bekijkt vraag je je af waarom hij niet voor de K-1 Max wordt uitgenodigd. Heel mooi om te zien hoe hij af en toe speelt met zijn tegenstanders.

http://www.youtube.com/watch?v=mp6swD7D45o

Richelieu
08-02-2009, 13:01
Vette highlight, ook erg leuke muziek erbij. De boksmoves versus Jan van Denderen zijn echt mooi om te zien in slowmotion! Ook het moment versus Menno Dijkstra is leuk om zo terug te zien!!

Khanom Thom
08-02-2009, 13:03
Faldir Chabari; sportman in hart en nieren. Ook buiten de ring een topgast die met beide poten op de grond staat. Helaas denken ze in Japan anders over hem en willen ze liever of pretty boys of bullebakken hebben die naar voren beuken. Techneuten als Chabari is voor hun geen lust voor het oog en verkoopt te weinig.
Denk dat er weinig mensen op -70 kg in de wereld tegenstand kunnen bieden tegen Faldir's vechtstijl...

rai
08-02-2009, 13:51
Het is inderdaad jammer, en ongeacht wat je zijn vechtstijl vind, die gozer heeft echt wel skills, en ook een uitstraling wanneer in de ring staat. Hij staat daar en doet zijn ding gewoon uitstekend.

marcelt
08-02-2009, 13:51
Ik vind Faldirs opkopmstmuziek altijd erg opzwepend. De Marokkanen gaan dan altijd staan en klappen als hij opkomt; en daar zijn er altijd wel een paar van. Vond het erg tof dat hij een paar jaar geleden met zijn traditioneel gewaad, fez en kameel opkwam bij Gentlemen tilburg. Het muziekje vind ik juist irritant; smaken verschillen.
Faldir krijgt altijd veel commentaar, maar wat hij heel goed doet is dat draaien met hoofd en/ of lichaam. M.i. is het slim om kappen niet te krijgen. Zef weet hij wel te raken. Ik moet er wel bij zeggen dat zijn gevechten wel toffer zijn als hij het gevecht aangaat.

ZakKa!
08-02-2009, 13:53
Vette HL!

Waneer opent Japan eigenlijk zijn ogen, ik weet zeker dat men zijn vechtstijl zal gaan waarderen. Hoe diverser de vechtstijlen hoe beter! Vechters hoeven niet allemaal knockout-machines te zijn...

rai
08-02-2009, 13:59
Chabari laat toch genoeg technisch vernuft zien? Dat moet de kickbox liefhebbers toch ook aanspreken? K.O. is maar een onderdeel van het spelletje en er zijn immers meer factoren die een vechtsport of wedstrijd aantrekkelijk maken

Nickshooto
08-02-2009, 14:12
masterlijke movie :) hehe

Coldcrust
08-02-2009, 14:40
Ik ben een groot liefhebber van de stijl van Faldir..hij is een meester in het bewegen en ontwijken,is slim en heeft een hoge start-en handelingssnelheid,plus dat hij wel degelijk uit kan delen zoals al werd opgemerkt.
Daarbij is hij wel degelijk een sportman en vind ik de boycot naar hem toe van Japan ronduit schandalig.
Maar we leven in een tijd waar het Thai/kickboksen niet meer als serieuze sport maar als show en amusement wordt gezien en men veel teveel de oren laat hangen naar de wensen van Jan Publiek.
Er is bij dit soort leken meer waardering voor hersenloze beukmachines die net zoveel nemen als dat ze uitdelen dan voor vakmanschap en kunde vandaar dat we nog ver verwijderd zijn van de acceptatie van de ringsporten als sport.

simtekf1
08-02-2009, 15:11
Ik vind Faldirs opkopmstmuziek altijd erg opzwepend. De Marokkanen gaan dan altijd staan en klappen als hij opkomt; en daar zijn er altijd wel een paar van. Vond het erg tof dat hij een paar jaar geleden met zijn traditioneel gewaad, fez en kameel opkwam bij Gentlemen tilburg. Het muziekje vind ik juist irritant; smaken verschillen.
Faldir krijgt altijd veel commentaar, maar wat hij heel goed doet is dat draaien met hoofd en/ of lichaam. M.i. is het slim om kappen niet te krijgen. Zef weet hij wel te raken. Ik moet er wel bij zeggen dat zijn gevechten wel toffer zijn als hij het gevecht aangaat.

De Marokkanen?
Vrijwel iedereen die fan is van hem gaat altijd staan en mee klappen.
Kijk eens naar zijn opkomst bij Beast of the East.
En vorig jaar in Amsterdam zag je ook zo wie er uit het Oosten kwamen, overal groepjes fans die gingen staan en mee klapte. :cool2:

Dus niet alleen Marrokanen. ;)

rai
08-02-2009, 15:13
Deze Nederlander klapte ook lekker mee hoor!!!:D

adenane
08-02-2009, 15:38
Wat ook gezegd moet worden is dat Faldir maar met 1 oog goed kan zien. Volgens mij kan je dan geen diepte onderscheiden en dan is het nog moeilijker om een stoot te ontwijken. Hoe hij dat doet is gewoon fantastisch en een lust voor het oog. En iedereen vindt het jammer dat het geen vechter is die alles op KO wint, maar telkens 3 of 5 rondes de baas zijn in een gevecht is denk ik nog moeilijker! En daar kan je niets anders dan respect voor hebben!

ZakKa!
08-02-2009, 15:55
Moet je je voorstellen, meester van ontwijken en verdedigen en dat met 1 oog nog wel... Laat die man vechten in Japan! De Japanners zullen het te gek vinden dat hij met 1 oog vecht, en zullen daar zeker iets mee doen in de marketing.

gieloe
08-02-2009, 16:57
Een highlight wordt niet voor niets een HIGHlight genoemd!
Ikzelf vindt de meeste partijen van chabari boring! Het mag dan wel op schaken lijken, als ik naar een kickboxgala ga wil ik knokken zien. Dus ik begrijp de jappen heel erg goed!

dietrik
08-02-2009, 17:03
Een highlight wordt niet voor niets een HIGHlight genoemd!
Ikzelf vindt de meeste partijen van chabari boring! Het mag dan wel op schaken lijken, als ik naar een kickboxgala ga wil ik knokken zien. Dus ik begrijp de jappen heel erg goed!

Spijkers met koppen.

dietrik
08-02-2009, 17:12
Er is bij dit soort leken meer waardering voor hersenloze beukmachines die net zoveel nemen als dat ze uitdelen dan voor vakmanschap en kunde vandaar dat we nog ver verwijderd zijn van de acceptatie van de ringsporten als sport.

Mensen als Kraus, buakaw, souwer of masato afdoen als hersenloze beukmachines slaat natuurlijk nergens op. Zowiezo in de k1 max wordt er veel technisch gevochten.

sikkwitttet
08-02-2009, 23:58
Mensen als Kraus, buakaw, souwer of masato afdoen als hersenloze beukmachines slaat natuurlijk nergens op. Zowiezo in de k1 max wordt er veel technisch gevochten.

ja klopt max is technischer, minder gewoon stoten gooien. geen freekshows, niet mogelijk op dat gewicht.
hij is technisch, ik zie hem graag. met bijden ogen zelfs:whistling:
maar hij heeft een highlight zonder ko's die dramatisch zijn. jah kijk dat komt niet aan in japan waar ze het idee hebben dat wij er hier nog zoveel andere goeien hebben, damn true. dus dan kiezen ze liever voor eentje die wel echt 100 procent vuur werk brengt. dus ook niet kenners er van kunnen genieten. en jah misschien ook aan hoe hij zijn pr doet, en zijn manager schuld ofzo?

MMAFAN-1122
09-02-2009, 11:23
wat een topvechter...

Wheelie
09-02-2009, 11:41
Vet filmpje

Mr 1 Leg
09-02-2009, 12:53
Vet filmpjex2 thanks :thup:

leffert
09-02-2009, 13:15
mooie hl

Highline
09-02-2009, 13:21
laatste partijen van faldir ben ik btw wel van mening dat hij meer op zoek is naar een knockout

Karel
09-02-2009, 13:49
idd, kon zijn vechtstijl altijd wel waarderen al snap ik dat het saai over kan komen in vergelijking met andere vechters, maar het lijkt wel alsof hij er meer mee bezig is geweest voor spektakel te zorgen

De man van 14K
09-02-2009, 14:00
Top vechter, super techniek en 1 van de grootste uit ons land in MT.
jammer dat hij in het japan geen voet aan de grond krijgt.
Hij traint toch samen met Souwer? Dacht dat hij op die manier toch wel wat meer mogelijkheden kon creeeren..

matraz
09-02-2009, 16:25
snap niet dat de mensen dit saai vinden...dit is toch kickboksen op zn top!!
slippen, ontwijken, counteren alle technieken worden toegepast, misschien geen KO, maja als ik dan toch geld heb betaald dan liever 5 rondes van dit werk! Is natuurlijk persoonlijke smaak.. als ik het dan ook vergelijk met een KO eerste ronde van Badr Hari in antwerpen (ik weet het, kromme vergelijking maar toch!)...

vraag m wel af of zn management misschien wat verkeerd doet, moet toch haast wel een mogelijkheid zijn om daar te komen met zoveel kwaliteiten....

oliebol
09-02-2009, 16:34
vette highlight, een paar ko's zouden hem niet misstaan maar zelfs zonder dat vind ik hem toch wel iemand die in de k1 max zou moeten vechten.

marcelt
09-02-2009, 18:52
De Marokkanen?
Vrijwel iedereen die fan is van hem gaat altijd staan en mee klappen.
Kijk eens naar zijn opkomst bij Beast of the East.
En vorig jaar in Amsterdam zag je ook zo wie er uit het Oosten kwamen, overal groepjes fans die gingen staan en mee klapte. :cool2:

Dus niet alleen Marrokanen. ;)

Ik sta ook op hoor en klap, maar op de gala's waar ik was waren het toch meestal groepjes Marokkanen.