PDA

View Full Version : Tommy Depret vs Wim de Putter



Insider
09-02-2009, 11:48
n.a.v. onderstaande discussie heb ik maar 3 vragen, het is nu wel erg onduidelijk

1. Wie heeft er beelden en kan die even uploaden
2. Wie kan het wedstrijdregelement wat de vechters gekregen hebben inscannen
3. Krijgen we nog een reactie van de organisatie of van Tommy Depret ?

Quote van Perfect Team

Even een kleine verduidelijking van de situatie. De voorzitter van de bkbmo had de scheids Marco Holkamp verkeerd geïnformeerd over de reglementen. Na een explosieve eerste 2 minuten land Tommy een aantal zeer harde stoten waardoor Wim degelijk is aangeslagen en niet onmiddelijk een weerwoord op heeft. De scheids grijpt in en staakt de partij. Tommy loopt al met omhoog geheven handen de ring rond en ik sta al bijna in de ring. Dan geeft de scheids tegen ieders verbazing Wim 8 tellen en kan het gevecht opnieuw aanvangen. Ik protesteer even maar word teruggefloten. Wim weet zich nog goed te behelpen verder in de eerste ronde met goede poging tot armklem. Een totaal verbaasde Depret spreekt de scheids aan tussen de rondes maar die zei dat wij verkeerd waren en dat dit de regels zijn. In de 2de ronde weet Wim een knappe triangle aan te zetten waardoor Tommy moet aftikken. Spijtig voor ons want wij dachten al gewonnen te hebben. Naderhand bij nagaan van de beelden en wat discussies bleek dat Tommy al had gewonnen moeten hebben na de ref stoppage. Dit zou hetzelfde zijn als de scheids de beide vechters had laten opstaan en verder vechten na het aftikken van Tommy door de triangle. De scheids en afgevaadigde van de bond hebben ons hun verontschuldigingen meermaals aangeboden en beloofd het gedane recht te zetten. Toch betreuren wij dit want dit had niet moeten gebeuren. Evenveel respect vanwege Perfect Team voor Wim Deputter die na half aangeslagen te zijn geweest toch nog een submission wist te maken. Doch zijn wij van mening dat de tussenkomst terecht was en dat Tommy toen de partij had moeten winnen.

Reply van Wim


Ga ook even reageren.... Heb op het gala nog met de scheidsrechters gesproken en momenteel is er nog niets rechtgezet. Benny Rogmans heeft mij verteld dat het team van Tommy officieel een klacht moet neerleggen en dat de uitslag eventueel kan herzien worden, na het zien van de beelden en de beslissing van een officiële jurycommissie.
Ben, alle respect voor jou, je team en voor Tommy. Maar zoals je het nu schrijft is het wel wat eenzijdig...
Het ging als volgt... We beginnen de partij rechtstaand (uiteraard ) en stoten en trappen wat over en weer. Op een bepaald moment geef ik Tommy een trap in de ribben, Tommy pakt mijn been vast en stoot. Ik val (ben totaal niet aangeslagen). Ik lig op grond, krijg enkele tikken en ineens springt de scheids tussenbeide en begint mij acht tellen te geven.
Op geen enkel moment heeft Tommy staan te springen dat hij gewonnen was.
Ik zeg direkt tegen de scheids dat dit niet hoort bij MMA en dat ik totaal niet aangeslagen ben. Maar hij blijft toch verder tellen. Verder heb ik de ronde uitgevochten. Maar ik kan hier op eer en geweten bevestigen dat ik nergens in heel de partij groggy was of aangeslagen ben.
De tussenkomst was zoiezo al onterecht. Zover ik weet komen scheidsrechters tussenbeide als een vechter in gevaar is. Sorry... maar als ik zozeer in gevaar was dat de partij ondebroken diende te worden, zou ik geen twee rondes verder kunnen vechten. En als de scheids vind dat ik zozeer aangeslagen was dat het een gevaar voor mij betekent, moet hij de partij zeker stopzetten en mij geen 8 minuten meer laten knokken.
Maar nog eens, voor alle duidelijkheid en voor hier wilde discussies gaan losbarsten.
Er is officieel nog niks herzien zei Benny Rogmans tegen mij, eerst moeten de beelden bekeken worden. En als deze laatste bewering niet klopt, is er iemand van twee walletjes aan het eten.

Dit is niet de eerste keer dat mij dit gebeurt.
(weet iemand mijn tweede partij tegen Mehmet Uygun nog?) Toen heb ik ook direkt een klacht neergelegd de dag zelf wegens het uit de ring springen, wel de uitslag werd toen ook niet de dag zelf herzien of uitgesteld, maar pas maanden later. (en dan voor een totaal andere reden nl. doping). Het zou dus heel sterk zijn, indien de uitslag nu wel direkt herzien kan worden...

Binnenkort zullen de beelden hier hoogstwaarschijnlijk wel gepost worden, en dan kan iedereen zich zijn eigen mening vormen. En hoe de uitslag ook zij... mijn mening heb ik allang gevormd... ben in heel de partij niet aangeslagen, groggy of bijna KO geweest.
Alle respect voor Tommy, maar deze keer heeft Tommy Depret opgegeven en niet Wim Deputter. Er mag gebeuren wat wilt, ik weet dat ik gewonnen ben, en dat pakt niemand mij meer af.
Als de tegenpartij vind dat de partij op dat moment gedaan was, moeten ze direkt klagen en niet pas na de partij. In 't beste geval legden ze ons dan terug in dezelfde positie (ok, niet helemaal hetzelfde, maar alleszins beter dan nu).
Weet je wat het is... na die acht tellen heeft er niemand geklaagd, niet Ben, niet Tommy (ik weet het, ik was er daarnet ook bij )als ik direkt na die zogenaamde '8 tellen' KO geslagen wordt (wat iedereen verwacht) of gewoon verlies op punten doordat ik '8 tellen kreeg', had er niemand om gekraaid, maar nu dat Tommy gesubmit wordt, barsten natuurlijk alle bommen weer los.

We zullen wel zien wat er van komt zeker... maar wees gerust, ben het al gewoon... heb mij alleen één ding voorgenomen deze keer...

JP
09-02-2009, 12:04
Waw, het belooft nog iets te worden. Zijn er dan toch geen goeie scheids in belgië? Nederland is trouwens niet ver van Antwerpen. Waarom dan geen nederlandse ref met meer MMA ervaring en kennis?

Fasada
09-02-2009, 12:11
Volgens mij was het wel een nederlandse scheids (Marco Holkamp als ik mij niet vergis) die onder een belgisch bond aan het werk was.... Ken de man niet dus weet ook niet of hij ervaren is.... Er zijn een aantal forum gasten die scheidsrechter zijn misschien leuk als zij hier op reageren want wie is hier aan te rekenen, de scheids of de bond want het wordt nu wel een interessante discussie, ben benieuwd naar de beelden...

Pepe the Ice-Murderer
09-02-2009, 12:35
No Contest en spoedig een rematch! Lijkt me het eerlijkste voor beide vechters. Op zulke manier winnen doet niemand goed.

Opnieuw vechten lijkt me toch een betere optie dan een schijnbaar ellenlange discussie te gaan voeren over deze bizarre regelgeving en de verwarring hieromtrent.

Slechte reps voor de organisatie in ieder geval, zoiets hoort niet en werpt een blaam op de bond.

Solar
09-02-2009, 12:41
Als de BKBMO Mixfight regels zijn toegepast:



Artikel 16
1) Indien een deelnemer zwaar is aangeslagen zal de hoofdscheidsrechter hem acht tellen (= down) geven.


Dit betekent dus dat Wim de partij in dit geval terecht wint.

Wheelie
09-02-2009, 12:44
Perfect Team gaf in de PbP topic aan andere regels op papier te hebben gekregen
Zou de bond 2 verschillende regelementen hebben ? ;)

Tsuki
09-02-2009, 12:58
mooi werk dit :S ..............

Solar
09-02-2009, 13:08
Perfect Team gaf in de PbP topic aan andere regels op papier te hebben gekregen
Zou de bond 2 verschillende regelementen hebben ? ;)

Tsja,

Nederlandse organisatie die in Belgie een gala organiseert.
Misschien zit daar de verwarring...

PerfectTeam
09-02-2009, 13:35
Wim verwijst correct naar het reglement. Als je even verder gaat in het reglement pagina 6 artikel 13 paragraaf 6 dan staat er het volgende:


6)Indien een vechter weigert af te tikken , mag de scheidsrechter tussen beiden
komen,indien de veiligheid van de vechter in het gedrang komt.

Dit wil dan ook zeggen einde partij! Of hadden we Tommy tijdens de traingle van Wim ook beter meteen staande gezet en gezegd nu acht tellen en verder knokken.

Justinian
09-02-2009, 13:42
Wim verwijst correct naar het reglement. Als je even verder gaat in het reglement pagina 6 artikel 13 paragraaf 6 dan staat er het volgende:


6)Indien een vechter weigert af te tikken , mag de scheidsrechter tussen beiden
komen,indien de veiligheid van de vechter in het gedrang komt.

Dit wil dan ook zeggen einde partij! Of hadden we Tommy tijdens de traingle van Wim ook beter meteen staande gezet en gezegd nu acht tellen en verder knokken.

Beetje ver gezocht als je het mij vraagt. Als je deze interpretatie aanhangt, dan kun je de bepaling over de 8 tellen wel schrappen. De scheidsrechter heeft zoals het er nu naar uit ziet terecht gebruik gemaakt van artikel 15 en dus 8 tellen gegeven.

Na de triangle 8 tellen geven is natuurlijk onzin, want daar zijn die tellen niet voor bedoeld (artikel 15).

A.F.
09-02-2009, 13:56
Wim verwijst correct naar het reglement. Als je even verder gaat in het reglement pagina 6 artikel 13 paragraaf 6 dan staat er het volgende:


6)Indien een vechter weigert af te tikken , mag de scheidsrechter tussen beiden
komen,indien de veiligheid van de vechter in het gedrang komt.

Dit wil dan ook zeggen einde partij! Of hadden we Tommy tijdens de traingle van Wim ook beter meteen staande gezet en gezegd nu acht tellen en verder knokken.


dom argument...

deze regel is er voor dat als je in een armklem zit en je wilt niet aftikken dat een scheids voorkomt dat je arm breekt of iets dergelijks of hij tikt niet af op de triangle en gaat slapen... met alle risicos van dien.

PerfectTeam
09-02-2009, 14:21
dom argument...

deze regel is er voor dat als je in een armklem zit en je wilt niet aftikken dat een scheids voorkomt dat je arm breekt of iets dergelijks of hij tikt niet af op de triangle en gaat slapen... met alle risicos van dien.

http://www.mixfight.nl/forum/showpost.php?p=689947&postcount=160

geen 8 tellen bij ground en pound

anonymous001
09-02-2009, 14:32
http://www.mixfight.nl/forum/showpost.php?p=689947&postcount=160

geen 8 tellen bij ground en pound

Was het door GnP dan, die 8 tellen?

Jamila
09-02-2009, 15:16
Bij geen van de grote organisaties bestaat er bij een GnP de 8 tellen, wel kan de scheids rechter een refery stop geven, dit ter bescherming van de onderop liggende vechter. De partij wordt dat op technisch K.O. gewonnen door de, in de mount zittende vechter. Tommy had de partij al gewonnen dus dit was een foute beslissing van scheids rechter. Dit hebben we al vaker gezien bij de partij Yvel vs. V. Overeem

Gr, Jamila:thup:

stenjiman
09-02-2009, 15:19
Was het door GnP dan, die 8 tellen?

Ja, heb de partij live gezien gisteren, die 8 tellen waren voor ground en pound. De wenkbrauw van Wim lag open en hij was duidelijk aangeslagen.
Niks aan te merken op de mooie triangle van de tweede ronde, maar eigenlijk was de wedstrijd al afgelopen:eek:

danial
09-02-2009, 15:21
Bij MMA en helemaal bij A-klasse moeten ze niet snel ingrijpen. Zoals Wim aangeeft, was hij niet aangeslagen.
Ik bedoel Als je onder ligt en klappen krijgt en je bent bij of beetje aangeslagen moet geen reden zijn om het gevecht te stoppen.
(voor zelfde had Tommy het af kunnen maken of juist niet)

Ik ben benieuwd naar de uitslag en een Rematch in Arena, Ahoy of Zutphen

A.F.
09-02-2009, 15:22
Bij geen van de grote organisaties bestaat er bij een GnP de 8 tellen, wel kan de scheids rechter een refery stop geven, dit ter bescherming van de onderop liggende vechter. De partij wordt dat op technisch K.O. gewonnen door de, in de mount zittende vechter. Tommy had de partij al gewonnen dus dit was een foute beslissing van scheids rechter. Dit hebben we al vaker gezien bij de partij Yvel vs. V. Overeem

Gr, Jamila:thup:

heyyyyyyyy wijffie...

ben jij er ook weer... :thup::fp:

stenjiman
09-02-2009, 15:28
Bij MMA en helemaal bij A-klasse moeten ze niet snel ingrijpen. Zoals Wim aangeeft, was hij niet aangeslagen.
Ik bedoel Als je onder ligt en klappen krijgt en je bent bij of beetje aangeslagen moet geen reden zijn om het gevecht te stoppen.
(voor zelfde had Tommy het af kunnen maken of juist niet)

Ik ben benieuwd naar de uitslag en een Rematch in Arena, Ahoy of Zutphen

Ik denk dqt als de scheids de partij niet had stopgezet Wim zware schade had kunnen oplopen, natuurlijk kan je dat nooit voor de honderd volle percent zeggen. Maar ik denk dat iedereen hier wel een rematch wil zien,...

JP
09-02-2009, 15:34
Heeft iemand al ondertussen beelden van de partij?

kney
09-02-2009, 15:40
Ben heeft inderdaad gelijk

BBC
09-02-2009, 16:24
Denk dat zolang er geen officiële bekendmaking van de uitslag is zowel Ben als Wim zich best onthouden van commentaar. Dit maakt de zaak er alleen ingewikkelder op.Er is een ZWARE scheidsrechterlijke (of organisatorische) dwaling geweest waarvan beide kampers, hun trainingskampen en hun fans slachtoffer zijn geworden. De enige logische manier om dit goed te maken is een rematch.Volgens mij kan deze wedstrijd dan ook niet anders gecalled worden dan een NO-CONTEST. Hoe bitter die pil ook is om te slikken...

Wheelie
09-02-2009, 16:28
We kunnen ze ook beide tot winnaar ;)

Winnaar eerste ronde Tommy Depret
Winnaar tweede ronde Wim de Putter

Wim
09-02-2009, 16:32
Ja, heb de partij live gezien gisteren, die 8 tellen waren voor ground en pound. De wenkbrauw van Wim lag open en hij was duidelijk aangeslagen.
Niks aan te merken op de mooie triangle van de tweede ronde, maar eigenlijk was de wedstrijd al afgelopen:eek:

Mijn wenkbrauw lag/ligt helemaal niet open... En aangeslagen helemaal niet...
En nu stop ik er over... wacht op de beelden.

nicolas the red
09-02-2009, 16:48
We kunnen ze ook beide tot winnaar ;)

Winnaar eerste ronde Tommy Depret
Winnaar tweede ronde Wim de Putter
ze hebben toch reeds allebei een beker gekregen dus dat komt goed uit

Christophe
09-02-2009, 17:12
Klote dat het zo is moeten lopen, maar ik ben het ermee eens dat beide partijen zich beter onthouden van commentaar, en een eventuele beslissing afwachten van een jury van scheidsen.

Het is wel wenselijk dat er hier beeldmateriaal van de partij geplaatst wordt, dan kunnen wij een mening vormen en ons niét onthouden van commentaar. ;)

En totdat er een rechtzetting komt (indien die er al komt), heeft Wim deze partij gewonnen ... proficiat daarvoor amigo! :thup:

Wheelie
09-02-2009, 17:13
De rest komt zo online

http://i40.tinypic.com/3493r0j.jpg

Wheelie
09-02-2009, 17:15
http://i44.tinypic.com/eiv5me.jpg

Mr 1 Leg
09-02-2009, 17:20
De rest komt zo online ok thanks wheelie


http://i40.tinypic.com/3493r0j.jpg

SebasMMA
09-02-2009, 18:35
Als de BKBMO Mixfight regels zijn toegepast:



Artikel 16
1) Indien een deelnemer zwaar is aangeslagen zal de hoofdscheidsrechter hem acht tellen (= down) geven.
Dit betekent dus dat Wim de partij in dit geval terecht wint.

Shooto had eerder een soortgelijke regel maar dat was alleen tijdens 't staand gevecht volgens mij. Acht tellen geven bij GnP getuigt van een steekie los.

Christophe
09-02-2009, 20:43
De rest komt zo online

http://i40.tinypic.com/3493r0j.jpg

Thanks voor de foto Wheelie, dit maakt de zaak imo al héél wat duidelijker!

Het moge duidelijk zijn dat de Belgische scheidsen (en de bond?) DRINGEND een cursus MMA-scheidsen moeten volgen, dit is niet de eerste keer dat een partij in België rampzalig verloopt dankzij een onkundige scheids, en ik vrees dat het - totdat er eindelijk actie ondernomen wordt - ook niet de laatste keer zal zijn.

Nederland is maar een steenworp weg, en ik heb op zo goed als alle Nederlandse MMA-gala's waar ik ben geweest mogen getuigen van grotendeels erg kundig en goed werk van de scheidsen. Er worden constant BBJ-, Muay Thai- en MMA-seminaries georganiseerd ... is het dan zo moeilijk ook eens een scheidsrechtercursus te organiseren (en vanuit de bond deelname verplicht te maken)?


Ja, heb de partij live gezien gisteren, die 8 tellen waren voor ground en pound. De wenkbrauw van Wim lag open en hij was duidelijk aangeslagen.
Niks aan te merken op de mooie triangle van de tweede ronde, maar eigenlijk was de wedstrijd al afgelopen:eek:

En niet alleen de scheidsen in België weten té weinig van MMA af, ook de "fans" die graag commentaar geven getuigen niet altijd van veel inzicht in het spelletje. Ik vermoed dat bovenstaande foto is genomen op het moment van de scheidsrechter-interventie.

Ik zie ... :

1) ... Wim met 1 hand zijn hoofd beschermen en met de andere hand het been van de tegenstander opzoeken ... dit toont imo aan dat Wim allesbehalve aangeslagen is en het gevecht duidelijk verderzet. Voor een onwetende lijkt het liggen op de rug wellicht een verliespositie, voor een paarse band BJJ (zéker eentje van het niveau van Wim) is dit gewoon "thuis".
2) ... niét dat Wim zijn wenkbrauw openligt

Ik vermoed dat Stenjiman weinig weet van MMA of een lid/fan/vriend van Team Perfect is ... en wellicht allebei. Gelukkig spreekt een beeld meer dan duizend woorden. :p

En nu maar wachten op het filmpje!

Christophe
09-02-2009, 20:48
http://i44.tinypic.com/eiv5me.jpg

Wat ik ook kan zien, is dat het tikken of slapen was ... meer keuze had Tommy hier jammer genoeg niet! Dit doet niet af aan zijn ontegensprekelijk hoge niveau, want Wim is een topvechter!!!

Proficiat Wim!!! :thup:

OldNicky
09-02-2009, 21:07
Hier kunnen we eindeloos over discussiëren, maar die scheids heeft gewoon zijn huiswerk niet goed gedaan. Hopelijk kunnen Tommy Depret en Wim de Putter deze battle voor alle fans en uiteraard ook voor hun zelf nog een keer overdoen, want voor mij heeft deze wedstrijd een nare bijsmaak gekregen

dave11021979
09-02-2009, 21:16
of wim nu aangeslagen was of niet,hij als top vechter moet toch weten dat er zoiets als 8 tellen niet besta.of zijn wenkbrauw nu open lag of niet,blijkbaar vond de scheids dat wim weinig inbracht tegen het gnp offensief van tommy,dus geef dan toch gewoon toe einde partij winst tommy.
volgende keer beter

hij heeft hem kunnen submitten oke (en mooi ook) maar dit was erna
dan hadden ze hier ook 8 tellen kunnen geven maar waar zijn we dan mee bezig.
beter een goede verliezer dan een slechte winnaar

761217186
09-02-2009, 21:20
STERKE POST CHRISTOPHE!!!
ben het 100% met je eens...

kom maar op met die beelden!!! trouwens, op het moment van het aanzetten van de triangle zie je wel een wondje.. maar als we het over dit wondje hebben:fp:
ik dacht even dat we het over onze Marco hadden.. ik dacht even, daar gaat de reputatie van onze beste MMA scheids.. gelukkig een andere.

dave11021979
09-02-2009, 21:36
Wat ik ook kan zien, is dat het tikken of slapen was ... meer keuze had Tommy hier jammer genoeg niet! Dit doet niet af aan zijn ontegensprekelijk hoge niveau, want Wim is een topvechter!!!

Proficiat Wim!!! :thup:
volledig mee eens,maar dit was wel na de 8 tellen,dus normaal waren ze al aan het douchen:rolleyes:

Kleyne
09-02-2009, 21:42
"Het moge duidelijk zijn dat de Belgische scheidsen (en de bond?) DRINGEND een cursus MMA-scheidsen moeten volgen, dit is niet de eerste keer dat een partij in België rampzalig verloopt dankzij een onkundige scheids, en ik vrees dat het - totdat er eindelijk actie ondernomen wordt - ook niet de laatste keer zal zijn."

ik ga niet in op het gevecht en de polemiek zelf, ik schaar me bij de poging tot kalmte en respect die beide partijen proberen te hanteren.

Maar het was een nederlandse scheidsrechter. En ik denk dat Wim en Benny vanuit de bkbmo-cel hun best doen om het geheel op een hoger niveau te tillen.

dave11021979
09-02-2009, 21:43
n.a.v. onderstaande discussie heb ik maar 3 vragen, het is nu wel erg onduidelijk

1. Wie heeft er beelden en kan die even uploaden
2. Wie kan het wedstrijdregelement wat de vechters gekregen hebben inscannen
3. Krijgen we nog een reactie van de organisatie of van Tommy Depret ?

Quote van Perfect Team


Reply van Wim
En zijn verliespartij tgn Ben Dandois was ook niet juist zeker,blablabla

A.F.
09-02-2009, 21:53
En zijn verliespartij tgn Ben Dandois was ook niet juist zeker,blablabla

kom kom...

het gaat over tommy en wim... maar we kunnen wel zien bij welk team je hoort

anonymous001
09-02-2009, 22:13
En zijn verliespartij tgn Ben Dandois was ook niet juist zeker,blablabla

Die 'poging tot kalmte en respect' was duidelijk niet aan jou besteed... :twak:

lunatic
09-02-2009, 22:24
zucht, al die aanhangers van PFteam.... doe chill man

MilfhunterMMA
09-02-2009, 22:37
dit moet gewoon een nocontest worden en er moet een rematch plaatsvinden. Er lijkt me geen betere en genuanceerdere manier. Geen van beide vechters heeft gewonnen wat mij betreft.

Christophe
09-02-2009, 22:41
beter een goede verliezer dan een slechte winnaar

Inderdaad, dus Tommy ...! ;)

de Zweed
09-02-2009, 22:45
dit moet gewoon een nocontest worden en er moet een rematch plaatsvinden. Er lijkt me geen betere en genuanceerdere manier. Geen van beide vechters heeft gewonnen wat mij betreft.

Mee eens, ondanks ik van mening ben dat Tommy de de partij gewonnen heeft, lijkt me een no-contest en een rematch zeker de moeite waard voor beiden om te bewijzen wie nu daadwerkelijk de betere was.

Christophe
09-02-2009, 22:47
zucht, al die aanhangers van PFteam.... doe chill man


Die 'poging tot kalmte en respect' was duidelijk niet aan jou besteed... :twak:


kom kom...

het gaat over tommy en wim... maar we kunnen wel zien bij welk team je hoort

Alledrie x 2

Als hier al een fout is gebeurt, kwam die van de scheids en niet van Wim, punt aan de lijn.

De scheids heeft de partij laten doorgaan, en Tommy heeft moeten tikken ... andere punt aan de lijn.

Als ik het goed begrijp heeft Tommy Wim in ronde 1 een aantal rake klappen verkocht, maar er was geen KO. Aan het eind van de ronde had Wim Tommy in een armbar, maar er was geen submission. Ze zijn beide met gelijke kansen aan ronde 2 begonnen, en Wim heeft succesvol een triangle aangezet ... dan is het toch duidelijk wie de winnaar is, of niet dan?!

Maar goed, een rematch is wellicht aangewezen, zodat Wim met 2-0 kan aantonen wie zonder enige twijfel de beste is. En dan is het inderdaad wenselijk dat die partij in Nederland doorgaat met de échte Marco scheids! :D

Christophe
09-02-2009, 22:51
Maar het was een nederlandse scheidsrechter. En ik denk dat Wim en Benny vanuit de bkbmo-cel hun best doen om het geheel op een hoger niveau te tillen.

Het was misschien een nederlandse scheids van nationaliteit, maar niet eentje die ik al eerder gezien heb. Kent iemand deze man??? Welke ervaring, referenties heeft hij om een MMA-partij te scheidsen???

Er zitten alleen al hier op het forum genoeg MMA-scheidsen met erg goede reputatie (Marco, Niels, ...), waarom contacteert de BKBMO hén dan niet?!

Christophe
09-02-2009, 22:52
ik dacht even dat we het over onze Marco hadden.. ik dacht even, daar gaat de reputatie van onze beste MMA scheids.. gelukkig een andere.

Hehehehehe ... you and me both amigo! Wat een opluchting! ;)

Justinian
09-02-2009, 22:55
Het was misschien een nederlandse scheids van nationaliteit, maar niet eentje die ik al eerder gezien heb. Kent iemand deze man??? Welke ervaring, referenties heeft hij om een MMA-partij te scheidsen???

Er zitten alleen al hier op het forum genoeg MMA-scheidsen met erg goede reputatie (Marco, Niels, ...), waarom contacteert de BKBMO hén dan niet?!
Ik weet eigenlijk niet hoeveel ervaring hij heeft als scheidsrechter, maar als vechter heeft hij wel de nodige ringervaring als vechter. Marco Holkamp heeft hij geloof ik.

Christophe
09-02-2009, 23:15
Ik weet eigenlijk niet hoeveel ervaring hij heeft als scheidsrechter, maar als vechter heeft hij wel de nodige ringervaring als vechter. Marco Holkamp heeft hij geloof ik.

Thanks Justi, komt die kerel hier ooit?! Het zou niet slecht zijn als hij hier zijn versie van de feiten neerzet.

de Zweed
09-02-2009, 23:20
Thanks Justi, komt die kerel hier ooit?! Het zou niet slecht zijn als hij hier zijn versie van de feiten neerzet.

Denk dat ie liever eerst het onderzoek afwacht voordat hij met zijn eigen versie komt.. Maar ben wel benieuwd ja

HUNTER
09-02-2009, 23:51
Marco is trainer bij Wellness Profi Center in Purmerend (sportcentrum van Michel van Halderen). Hij heeft in de begindagen van het 'freefight' heel wat leuke partijen gedraaid, maar hij is erg staand georienteerd. Ik heb hem nog noot eerder zien scheidsen, maar gezien het artikel dat Wim aandroeg heeft hij de partij volgens de regels geleid. Bizar vreemde regels, maar dat is een andere discussie.

Christophe
10-02-2009, 00:18
Denk dat ie liever eerst het onderzoek afwacht voordat hij met zijn eigen versie komt.. Maar ben wel benieuwd ja
Inderdaad, dat dacht ik ook


Marco is trainer bij Wellness Profi Center in Purmerend (sportcentrum van Michel van Halderen). Hij heeft in de begindagen van het 'freefight' heel wat leuke partijen gedraaid, maar hij is erg staand georienteerd. Ik heb hem nog noot eerder zien scheidsen, maar gezien het artikel dat Wim aandroeg heeft hij de partij volgens de regels geleid. Bizar vreemde regels, maar dat is een andere discussie.
Daarom dat ik graag zijn versie van de feiten zou horen, volgens mij heeft hij inderdaad ook "maar" gehandeld in de onduidelijkheid die hem ook geboden werd. En nu lijkt hij bijna de zondebok te zijn, terwijl misschien de BKBMO met de vinger gewezen moet worden.

tom l
10-02-2009, 02:16
of wim nu aangeslagen was of niet,hij als top vechter moet toch weten dat er zoiets als 8 tellen niet besta.of zijn wenkbrauw nu open lag of niet,blijkbaar vond de scheids dat wim weinig inbracht tegen het gnp offensief van tommy,dus geef dan toch gewoon toe einde partij winst tommy.
volgende keer beter

hij heeft hem kunnen submitten oke (en mooi ook) maar dit was erna
dan hadden ze hier ook 8 tellen kunnen geven maar waar zijn we dan mee bezig.
beter een goede verliezer dan een slechte winnaar


Gast, echt, ik vermoed dat jij nog niet zo lang met mma bezig bent. Ten eerste worden er géén 8 tellen gegeven in A-klasse partijen mma in België, dus dat op zich is al fout. Ten tweede als er al 8 tellen gegeven zouden worden moeten die gegeven worden op een moment dat één van de twee vechters zich niet meer op een intelligente manier aan het verdedigen is. Wat Wim dus duidelijk wel aan het doen was. Dus je uitlegt slaagt op niets, de fout ligt bij de scheidsrechter, en de scheidsrechter heeft zowel Wim als Tommy de kans niet gegeven om zich te bewijzen.

Het is duidelijk dat dit een no contest moet worden.

Justinian
10-02-2009, 08:22
Marco is trainer bij Wellness Profi Center in Purmerend (sportcentrum van Michel van Halderen). Hij heeft in de begindagen van het 'freefight' heel wat leuke partijen gedraaid, maar hij is erg staand georienteerd. Ik heb hem nog noot eerder zien scheidsen, maar gezien het artikel dat Wim aandroeg heeft hij de partij volgens de regels geleid. Bizar vreemde regels, maar dat is een andere discussie.
Inderdaad, als je de regels er op na slaat dan lijkt het er op dat Marco zijn werk gewoon goed heeft gedaan. Ik zag trouwens dat Marco ook lid is geworden op Mixfight - vast geen toeval ;) - dus hij zal neem ik aan wel een reactie posten.

stenjiman
10-02-2009, 09:57
Mijn wenkbrauw lag/ligt helemaal niet open... En aangeslagen helemaal niet...
En nu stop ik er over... wacht op de beelden.
Wim dat was niet aanvallend bedoeld. Vanuit de tribune leek het of je bloedde en je zag er wat weg uit. Nog evenveel respect voor jouw en je kunnen. Ik vertel je gewoon hoe het leek vanuit het publiek he.

Marco (scheids)
10-02-2009, 09:57
Ik zie de discussie nu pas, Marco Holkamp heeft al eerder in de ring gestaan als scheids hoor, en zoals ik het nu allemaal lees treft hem zeker geen blaam, als een organisatie je verteld dat er 8 tellen gegeven moeten worden bij GnP is het aan de scheidsrechter om de inschatting te maken om deze ook te geven, als hij op dat moment beslist om een 8 count te geven kan je discuseren of deze 8 tellen correct zijn of niet, maar achteraf niet zeggen dat deze nooit gegeven hadden mogen worden.
Als er in de tweede ronde een submission valt waardoor de partij ten einde komt, kan de uitslag (naar MIJN mening) nooit omgedraaid worden. Wel zou er na een protest van een van beide partijen een no contest kunnen volgen, maar dat moet door een onafhankelijke commissie van de bond worden vastgesteld.

Ik ben trouwens van mening dat een (hoofd)scheidsrechter de rulesmeeting moet geven, hij staat immers in de ring en moet de beslissingen daar maken.

Wens de BKBMO veel succes met het nemen van de correcte beslissing, zal geen makkelijke wezen, daar je altijd iemand zal moeten teleurstellen, maar neem wel de juiste beslissing!!

Fight Master
10-02-2009, 10:00
Benny heeft net een topic geplaatst waarin hij toegeeft dat er een fout gemaakt is door de scheids. De scheids had geen 8 tellen moeten geven maar de partij moeten stoppen nadat hij ingegrepen had. Eerlijk is eerlijk jongens, Wim heeft geprofiteerd van een fout van de scheids (die verkeerd ingelicht was) maar Tommy had de partij in de eerste ronde al moeten winnen.

Fight Master
10-02-2009, 10:02
Ik ken beide vechters niet dus dit is mijn objectieve mening ;) . Ik zie onze Belgen het allemaal opnemen voor hun maatje, logisch, maar Tommy had de winst moeten hebben IMO

Justinian
10-02-2009, 10:04
Ik ken beide vechters niet dus dit is mijn objectieve mening ;) . Ik zie onze Belgen het allemaal opnemen voor hun maatje, logisch, maar Tommy had de winst moeten hebben IMO
Het gaat hier om twee Belgen ;)

lunatic
10-02-2009, 10:09
Benny heeft net een topic geplaatst waarin hij toegeeft dat er een fout gemaakt is door de scheids. De scheids had geen 8 tellen moeten geven maar de partij moeten stoppen nadat hij ingegrepen had. Eerlijk is eerlijk jongens, Wim heeft geprofiteerd van een fout van de scheids (die verkeerd ingelicht was) maar Tommy had de partij in de eerste ronde al moeten winnen.

Beter lezen. hij zegt het volgende



HIER IS DE FOUT GEBEURD.
Dus toen Marco tussenbeide kwam bij het GnP van Tommy Depret heeft HIJ ENKEL GEDAAN WAT MEN HEM OPGEDRAGEN HAD!!!!! DUS MARCO HOLKAMP TREFT HIER ABSOLUUT GEEN ENKELE SCHULD EN IK BIED HIERBIJ OOK MIJ EXCUSES AAN VOOR ALLE KLACHTEN EN COMMENTAAR DIE HIJ OVER ZICH HEEN KRIJGT !!!!

JP
10-02-2009, 10:35
De commotie rond deze partij is jammer genoeg geen goede promotie voor MMA in België. En dan nog terwijl twee van de beste belgische mma vertegenwoordigers in de ring stonden. Het geeft een foute beeld van deze sport dat nog onterecht onbegrepen en niet zo populaire is in België. Het lijkt me alweer een typische belgische probleem die zoals altijd bij één of de andere bond ligt (klinkt net zoals voor alle andere topsporten in België eingelijk). MMA regels zijn toch overal te vinden en niet zo moeilijk om te begrijpen. Zeker voor A-klasse partijen. Voorbeelden van goeie organisaties zijn ook niet ver te vinden... Ik begrijp dit echt niet en vind het zeer spijtig. Vooral ook voor Wim en Tommy die eingelijk topvechters zijn. Dit hebben ze ook niet verdiend.

topfighter
10-02-2009, 10:41
De commotie rond deze partij is jammer genoeg geen goede promotie voor MMA in België. En dan nog terwijl twee van de beste belgische mma vertegenwoordigers in de ring stonden. Het geeft een foute beeld van deze sport dat nog onterecht onbegrepen en niet zo populaire is in België. Het lijkt me alweer een typische belgische probleem die zoals altijd bij één of de andere bond ligt (klinkt net zoals voor alle andere topsporten in België eingelijk). MMA regels zijn toch overal te vinden en niet zo moeilijk om te begrijpen. Zeker voor A-klasse partijen. Voorbeelden van goeie organisaties zijn ook niet ver te vinden... Ik begrijp dit echt niet en vind het zeer spijtig. Vooral ook voor Wim en Tommy die eingelijk topvechters zijn. Dit hebben ze ook niet verdiend.

een reglement overnemen is gemakkelijk als je geen rekening moet houden met de overheid en de wetgeving...dat maakt het zo verschillend in elk land...ik ben bezig met een Europees reglement maar is niet gemakkelijk...

JP
10-02-2009, 11:42
een reglement overnemen is gemakkelijk als je geen rekening moet houden met de overheid en de wetgeving...dat maakt het zo verschillend in elk land...ik ben bezig met een Europees reglement maar is niet gemakkelijk...

Succes ermee sowieso. Gelukkig zijn er ook mensen die ze 100% investeren om dit sport een echte naam te geven bij ons.

Wat de overheid betreft, ik weet dat de heer Anciaux geen fan van mma is en sowieso geen fan van sport in het algemeen (als je de grodel in overijse niet erbij telt natuurlijk) Die gast als minister van sport is een echte ramp.

topfighter
10-02-2009, 11:46
Succes ermee sowieso. Gelukkig zijn er ook mensen die ze 100% investeren om dit sport een echte naam te geven bij ons.

Wat de overheid betreft, ik weet dat de heer Anciaux geen fan van mma is en sowieso geen fan van sport in het algemeen (als je de grodel in overijse niet erbij telt natuurlijk) Die gast als minister van sport is een echte ramp.

volledig mee eens :)

nicolas the red
10-02-2009, 11:46
om nog van minister van cultuur te zwijgen...

Pepe the Ice-Murderer
10-02-2009, 11:51
x 10000000000000 Bert Anciaux is een schande voor de Belgische politiek en dat zo iemand in België minister van Sport en Cultuur wordt, zegt al genoeg over ons Sport/Cultureel beleid.

tom l
10-02-2009, 12:03
[QUOTE=Marco (scheids);690432]
Als er in de tweede ronde een submission valt waardoor de partij ten einde komt, kan de uitslag (naar MIJN mening) nooit omgedraaid worden. Wel zou er na een protest van een van beide partijen een no contest kunnen volgen, maar dat moet door een onafhankelijke commissie van de bond worden vastgesteld.
QUOTE]

x100000 Het zou echt te belachelijk voor woorden zijn als de match nu opeens een verliespartij wordt voor Wim. Ik bedoel het is niet de fout van Wim dat hij verkeerdelijk 8 tellen/ref stoppage krijgt en dan nog mag doorvechten. Als hij dan wint op submission (waaruit alleszins blijkt dat hij duidelijk niet erg aangeslagen was), dan kan je er niet toch opeens een verliespartij van maken?!!??? Hij won op fokking submission!! De uitslag nu omkeren naar een verliespartij lijkt voor mij nogal respectloos naar Wim toe. Het geeft me zelfs een beetje de indruk dat bepaalde vechters/teams een voorkeur hebben om te winnen van de bkmo... En dan baseer ik me o.a. op de match die Wim ook aanhaalde: zijn beruchte rematch tegen Mehmet Uygun. Vraag me af of er een even harde heisa rond Depret VS Deputter was geweest moest Wim Tommy 8 tellen bezorgd hebben en moest Tommy Wim gesubmit hebben in de tweede ronde.

Ik snap zelfs niet dat er een discussie rond is als het duidelijk is dat het een no contest moet worden met een rematch. Als de bkmo effectief besluit om de wedstrijd aan te rekenen als een verliespartij voor Wim schaam ik me zelfs een beetje dat ik Belg ben.

Edit: Kut! Quote mislukt! Chief kun je me misschien even behelpen... :)

Fasada
10-02-2009, 12:20
Na de verklaring van de bond moet de partij helemaal niet worden verandert naar no-contest wat mij betreft. De regels waren bekend en de scheidrechter heeft zijn instructies goed opgevolgd dus dan wint hij gewoon.

Wel moet de bond goed evalueren of zij deze regels willen aanhouden maar dat lijkt me gezien de commotie wel aan de orde...

Wim
10-02-2009, 12:48
Ik kan ondertussen nog wat meer informatie geven.
Op 2 januari 2009 tekenden zowel ik als Tommy een wedstrijd contract voor It's Showtime.
In dit contract staat volgende clausule: 'Beide partijen zijn bekend het voor de wedstrijd geldende wedstrijdreglement en verklaren zich hiermee akkoord'. Op het moment dat dit contract getekend werd, was er geen sprake van een nieuw of aangepast reglement (een reglement waarbij de 8-tellen enkel gelden voor een rechtstaand gedeelte zoals Ben Dandois beweerdt). Het enige bekende BKBMO MMA reglement (op dat moment en nog steeds), is het officiële BKBMO MMA reglement zoals dit gepubliceerd staat op de website van de BKBMO (hier is nogmaals de link: http://www.bkbmo.be/Reglementen%20MMA.pdf).

Bijgevolg, wegens het contract, melden beide vechters, zowel ik als Tommy ons eens met de bepalingen in dit reglement. Dit reglement staat online duidelijk gedateerd op 11 november 2008 en ondertekend door Benny Rogmans.

Elk reglement dat eventueel zou uitgebracht zijn na tekening van het contract is dus bij wet (waarom anders een contract?) ongeldig.

Het enige geldige reglement is dus het reglement dat toen stond en nog steeds staat op de BKBMO website. In dit reglement staat duidelijk zwart op wit (artikel 15 en 16) dat een 8 tellen regel van toepassing is. Nergens kan je een verwijzing terugvinden dat dit enkel zou gelden voor het rechtstaand gedeelte. Bijgevolg is er dus geen discussie mogelijk: het reglement werd gewoon toegepast.



Naast deze reden is er nog een andere reden waarom een andere reglement niet van toepassing kan zijn... Iedere wijziging aan het reglement moet goedgekeurd worden door de leden van de MMA-cel. Naast Benny Rogmans (het hoofd) ben ik zelf ook lid van deze commissie.
Indien er dus een wijziging van het reglement had plaatsgevonden had ik: 1). minstens op de hoogte gebracht moeten worden (zowel in de hoedanigheid van vechter als lid van de cel)
2). Als lid had ik mijn goedkeuring voor dit nieuwe reglement moeten geven of had er een stemming moeten plaatsvinden. Dit is nooit gebeurd.



Dus... los van alle discussie of de 8 tellen terecht waren of niet, ik aangeslagen of niet, 8 tellen positief ja/nee,...
Is er volgens het reglement geen fout gebeurd. Enkel het bestaande, goedgekeurde en door beide vechters in het contract overeengekomen reglement werd toegepast. Nogmaals: Geen discussie mogelijk!!!

anonymous001
10-02-2009, 12:54
Ik kan ondertussen nog wat meer informatie geven.
Op 2 januari 2009 tekenden zowel ik als Tommy een wedstrijd contract voor It's Showtime.
In dit contract staat volgende clausule: 'Beide partijen zijn bekend het voor de wedstrijd geldende wedstrijdreglement en verklaren zich hiermee akkoord'. Op het moment dat dit contract getekend werd, was er geen sprake van een nieuw of aangepast reglement (een reglement waarbij de 8-tellen enkel gelden voor een rechtstaand gedeelte zoals Ben Dandois beweerdt). Het enige bekende BKBMO MMA reglement (op dat moment en nog steeds), is het officiële BKBMO MMA reglement zoals dit gepubliceerd staat op de website van de BKBMO (hier is nogmaals de link: http://www.bkbmo.be/Reglementen%20MMA.pdf).

Bijgevolg, wegens het contract, melden beide vechters, zowel ik als Tommy ons eens met de bepalingen in dit reglement. Dit reglement staat online duidelijk gedateerd op 11 november 2008 en ondertekend door Benny Rogmans.

Elk reglement dat eventueel zou uitgebracht zijn na tekening van het contract is dus bij wet (waarom anders een contract?) ongeldig.

Het enige geldige reglement is dus het reglement dat toen stond en nog steeds staat op de BKBMO website. In dit reglement staat duidelijk zwart op wit (artikel 15 en 16) dat een 8 tellen regel van toepassing is. Nergens kan je een verwijzing terugvinden dat dit enkel zou gelden voor het rechtstaand gedeelte. Bijgevolg is er dus geen discussie mogelijk: het reglement werd gewoon toegepast.



Naast deze reden is er nog een andere reden waarom een andere reglement niet van toepassing kan zijn... Iedere wijziging aan het reglement moet goedgekeurd worden door de leden van de MMA-cel. Naast Benny Rogmans (het hoofd) ben ik zelf ook lid van deze commissie.
Indien er dus een wijziging van het reglement had plaatsgevonden had ik: 1). minstens op de hoogte gebracht moeten worden (zowel in de hoedanigheid van vechter als lid van de cel)
2). Als lid had ik mijn goedkeuring voor dit nieuwe reglement moeten geven of had er een stemming moeten plaatsvinden. Dit is nooit gebeurd.



Dus... los van alle discussie of de 8 tellen terecht waren of niet, ik aangeslagen of niet, 8 tellen positief ja/nee,...
Is er volgens het reglement geen fout gebeurd. Enkel het bestaande, goedgekeurde en door beide vechters in het contract overeengekomen reglement werd toegepast. Nogmaals: Geen discussie mogelijk!!!

Ok. Als dit helemaal klopt, is het duidelijk.

Perfectteamcindy
10-02-2009, 13:01
[quote=Christophe;690197]Thanks voor de foto Wheelie, dit maakt de zaak imo al héél wat duidelijker!

Het moge duidelijk zijn dat de Belgische scheidsen (en de bond?) DRINGEND een cursus MMA-scheidsen moeten volgen, dit is niet de eerste keer dat een partij in België rampzalig verloopt dankzij een onkundige scheids, en ik vrees dat het - totdat er eindelijk actie ondernomen wordt - ook niet de laatste keer zal zijn.

Nederland is maar een steenworp weg, en ik heb op zo goed als alle Nederlandse MMA-gala's waar ik ben geweest mogen getuigen van grotendeels erg kundig en goed werk van de scheidsen. Er worden constant BBJ-, Muay Thai- en MMA-seminaries georganiseerd ... is het dan zo moeilijk ook eens een scheidsrechtercursus te organiseren (en vanuit de bond deelname verplicht te maken)?



En niet alleen de scheidsen in België weten té weinig van MMA af, ook de "fans" die graag commentaar geven getuigen niet altijd van veel inzicht in het spelletje. Ik vermoed dat bovenstaande foto is genomen op het moment van de scheidsrechter-interventie.

Ik zie ... :

1) ... Wim met 1 hand zijn hoofd beschermen en met de andere hand het been van de tegenstander opzoeken ... dit toont imo aan dat Wim allesbehalve aangeslagen is en het gevecht duidelijk verderzet. Voor een onwetende lijkt het liggen op de rug wellicht een verliespositie, voor een paarse band BJJ (zéker eentje van het niveau van Wim) is dit gewoon "thuis".
2) ... niét dat Wim zijn wenkbrauw openligt

Ik vermoed dat Stenjiman weinig weet van MMA of een lid/fan/vriend van Team Perfect is ... en wellicht allebei. Gelukkig spreekt een beeld meer dan duizend woorden. :p

En nu maar wachten op het filmpje

Ai ais, een beeld uit een gevecht. op een foto kan je laten zien wat je wilt.
:whistling:
Ben benieuwd naar wat er beslist ga worden maar ik hoop op ooit een re-match, want het lijkt mij dat beide partijen volledig overtuigd zijn van hun gelijk. In een re-match gaan we hopelijk te ECHT te zien krijgen wie de betere is...

Perfectteamcindy
10-02-2009, 13:09
Het gaat hier om twee Belgen ;)

Ja Tommy is ook een Belg he; Heeft enkel een contract bij Golden Glory;)

Perfectteamcindy
10-02-2009, 13:12
Succes ermee sowieso. Gelukkig zijn er ook mensen die ze 100% investeren om dit sport een echte naam te geven bij ons.

Wat de overheid betreft, ik weet dat de heer Anciaux geen fan van mma is en sowieso geen fan van sport in het algemeen (als je de grodel in overijse niet erbij telt natuurlijk) Die gast als minister van sport is een echte ramp.

:thup:Anciaux is ne bleiter...
Ik krijg het altijd fameus op men heupen als die gast komt staan janken op tv over agressie van bepaalde sporten enzo:eek:
Die vent kan beter gaan schaken.

a.s.c.
10-02-2009, 13:28
Als ik op de foto kijk naar het moment van ingrijpen zie ik A. geen scheur in de wenkbrauw van Wim... en B. Wim in een (intelligent) verdedigende positie. Dit zijn natuurlijk geen videobeelden maar je krijgt wel een impressie. Daarbij ben ik er ten stelligste van overtuigd dat Wim geen onzin praat over zijn gesteldheid tijdens de partij. Hij is niet alleen de enigste die daar echt over kan oordelen maar tevens iemand die nooit excuses maakt over verliespartijen. Wim heeft een echte warriorspirit en ik weet dat hij Tommy Depret erg respecteert als tegenstander en zeker nooit van een winstpartij zou spreken als er voor hem ook maar 1% twijfel zou bestaan over de afloop van een partij. Vervelend is echter wel dat de partij 'afgebroken' is wat Tommy vast met een hele andere mindset de rest van de partij heeft doen vechten.. maargoed hopelijk komt er een rematch zodat de beide knokkers het recht kunnen zetten.

stenjiman
10-02-2009, 13:39
De rest komt zo online

http://i40.tinypic.com/3493r0j.jpg

Je moet deze foto wel na de vorige zien in de lijst van showtime fotootjes he...
Hier was Tommy al achteruit aan het gaan...

En ik had idd fout gezien. Het was niet de wenkbrauw van wim die bloedde, op de volgende foto zie je dat het zijn voorhoofd was...

stenjiman
10-02-2009, 13:41
Als ik op de foto kijk naar het moment van ingrijpen zie ik A. geen scheur in de wenkbrauw van Wim... en B. Wim in een (intelligent) verdedigende positie. Dit zijn natuurlijk geen videobeelden maar je krijgt wel een impressie. Daarbij ben ik er ten stelligste van overtuigd dat Wim geen onzin praat over zijn gesteldheid tijdens de partij. Hij is niet alleen de enigste die daar echt over kan oordelen maar tevens iemand die nooit excuses maakt over verliespartijen. Wim heeft een echte warriorspirit en ik weet dat hij Tommy Depret erg respecteert als tegenstander en zeker nooit van een winstpartij zou spreken als er voor hem ook maar 1% twijfel zou bestaan over de afloop van een partij. Vervelend is echter wel dat de partij 'afgebroken' is wat Tommy vast met een hele andere mindset de rest van de partij heeft doen vechten.. maargoed hopelijk komt er een rematch zodat de beide knokkers het recht kunnen zetten.

Ik ben ook pro rematch... En liefst niet te lang mee wachten zou ik zo zeggen.

tom l
10-02-2009, 13:59
Ik kan ondertussen nog wat meer informatie geven.
Op 2 januari 2009 tekenden zowel ik als Tommy een wedstrijd contract voor It's Showtime.
In dit contract staat volgende clausule: 'Beide partijen zijn bekend het voor de wedstrijd geldende wedstrijdreglement en verklaren zich hiermee akkoord'. Op het moment dat dit contract getekend werd, was er geen sprake van een nieuw of aangepast reglement (een reglement waarbij de 8-tellen enkel gelden voor een rechtstaand gedeelte zoals Ben Dandois beweerdt). Het enige bekende BKBMO MMA reglement (op dat moment en nog steeds), is het officiële BKBMO MMA reglement zoals dit gepubliceerd staat op de website van de BKBMO (hier is nogmaals de link: http://www.bkbmo.be/Reglementen%20MMA.pdf).

Bijgevolg, wegens het contract, melden beide vechters, zowel ik als Tommy ons eens met de bepalingen in dit reglement. Dit reglement staat online duidelijk gedateerd op 11 november 2008 en ondertekend door Benny Rogmans.

Elk reglement dat eventueel zou uitgebracht zijn na tekening van het contract is dus bij wet (waarom anders een contract?) ongeldig.

Het enige geldige reglement is dus het reglement dat toen stond en nog steeds staat op de BKBMO website. In dit reglement staat duidelijk zwart op wit (artikel 15 en 16) dat een 8 tellen regel van toepassing is. Nergens kan je een verwijzing terugvinden dat dit enkel zou gelden voor het rechtstaand gedeelte. Bijgevolg is er dus geen discussie mogelijk: het reglement werd gewoon toegepast.



Naast deze reden is er nog een andere reden waarom een andere reglement niet van toepassing kan zijn... Iedere wijziging aan het reglement moet goedgekeurd worden door de leden van de MMA-cel. Naast Benny Rogmans (het hoofd) ben ik zelf ook lid van deze commissie.
Indien er dus een wijziging van het reglement had plaatsgevonden had ik: 1). minstens op de hoogte gebracht moeten worden (zowel in de hoedanigheid van vechter als lid van de cel)
2). Als lid had ik mijn goedkeuring voor dit nieuwe reglement moeten geven of had er een stemming moeten plaatsvinden. Dit is nooit gebeurd.



Dus... los van alle discussie of de 8 tellen terecht waren of niet, ik aangeslagen of niet, 8 tellen positief ja/nee,...
Is er volgens het reglement geen fout gebeurd. Enkel het bestaande, goedgekeurde en door beide vechters in het contract overeengekomen reglement werd toegepast. Nogmaals: Geen discussie mogelijk!!!

Je hebt gelijk Wim. Hier is geen speld tussen te krijgen. Dikke reps! De wedstrijd zou dus eigenlijk, als dit allemaal klopt, gewoon winst voor Wim moeten zijn. Eventueel nog een no contest, want hoe kan je nu nog beweren dat Tommy eigenlijk gewonnen heeft?!!??

Winst Wim of no contest en zo snel mogelijk een rematch!

anonymous001
10-02-2009, 14:07
:thup:Anciaux is ne bleiter...
Ik krijg het altijd fameus op men heupen

Toch blijft het een geweldig taaltje, dat Vlaams...

protput
10-02-2009, 14:09
'k Snap eerlijk gezegd al die heisa niet. Ik heb spijtig genoeg de match niet gezien, maar na het lezen van alle argumenten is het toch duidelijk dat Wim de overwinnaar is.
Ja, je kan inderdaad neuten over die 8 tellen regel die enkel in België geldt.
Maar beide partijen WISTEN dit dus op voorhand, aangezien ze beiden het contract ondertekend hebben.

nicolas the red
10-02-2009, 14:19
Toch blijft het een geweldig taaltje, dat Vlaams...
cindy heeft wel een fout gemaakt: het is "nen bleiter"

Mr 1 Leg
10-02-2009, 14:50
ik heb echt respect voor onze biede vechters tommy en wim 1 oplossing zo snel mogelijk een rematch simpel ;)

nyqsoft
10-02-2009, 15:30
Tommy had de partij al gewonnen dus het was zowiezo al een foute beslissing van scheids. Ik ben wel nieuwschierig naar de opname, want daar kun je tenminste wat mee

lunatic
10-02-2009, 15:45
Tommy had de partij al gewonnen dus het was zowiezo al een foute beslissing van scheids. Ik ben wel nieuwschierig naar de opname, want daar kun je tenminste wat mee

Beter lezen, tommy had de partij helaal niet AL gewonnen want 8 tellen betekend niet dat je neit meer verder kan vechten.

ICON
10-02-2009, 18:26
Tommy had de partij al gewonnen dus het was zowiezo al een foute beslissing van scheids. Ik ben wel nieuwschierig naar de opname, want daar kun je tenminste wat mee


http://www.kickbox.be

Wheelie
10-02-2009, 21:14
http://www.kickbox.be

Wat een lelijke site Icon

de Zweed
10-02-2009, 21:46
Tommy had de partij al gewonnen dus het was zowiezo al een foute beslissing van scheids. Ik ben wel nieuwschierig naar de opname, want daar kun je tenminste wat mee


Het is bijna woensdag en nog heeft niemand de opname kunnen posten?
Oh gij onbekende, laat ons niet langer in spanning wachten!!

ICON
10-02-2009, 23:00
Wat een lelijke site Icon

lol wist nog geeneens dat de site echt bestaat....

ben t met je eens overigens

Christophe
11-02-2009, 06:48
Ai ais, een beeld uit een gevecht. op een foto kan je laten zien wat je wilt.
:whistling:
Ik zie Wim alvast niet met de blik op oneindig naar het plafond staren, met de beide armen gestrekt langs zijn lichaam ... al had Team Perfect die foto volgens mij graag gewild! :p


Ben benieuwd naar wat er beslist ga worden maar ik hoop op ooit een re-match, want het lijkt mij dat beide partijen volledig overtuigd zijn van hun gelijk. In een re-match gaan we hopelijk te ECHT te zien krijgen wie de betere is...
Ik vind iemand in een triangle steken en laten aftikken al ECHT genoeg om te laten zien wie de betere is! ;)

Christophe
11-02-2009, 06:50
Het is bijna woensdag en nog heeft niemand de opname kunnen posten?
Oh gij onbekende, laat ons niet langer in spanning wachten!!

Inderdaad zeg, is er dan niemand (Benny?) die het beeldmateriaal even op Youtube kan zetten en hier posten?!

topfighter
11-02-2009, 07:15
Inderdaad zeg, is er dan niemand (Benny?) die het beeldmateriaal even op Youtube kan zetten en hier posten?!

ik heb beeldmateriaal opgevraagd maar verantwoordelijke zit tot eind deze week in Italië ...
we werken enkel op beelden van de inrichtende organisatie....in dit geval hebben die overal de rechten op en wacht ik tot ze het vrijgeven maar normaal weet ik eind deze week meer...we zijn er echt werk van aan het maken zodat we " de fout" kunnen beoordelen en een beslissing nemen..maar toch niet te voorbarig deze beslissing nemen.

Christophe
11-02-2009, 07:57
Klinkt aannemelijk, bedankt voor je antwoord.

Dan maar hopen dat er een "derde" videobeelden heeft gemaakt, en deze snel op Youtube plaatst!

bcb
11-02-2009, 08:57
Ben misschien lichtjes bevoordeeld maar in mijn ogen had tommy die eerste ronde kunnen afmaken natuurlijk dit is een eindeloze discussie waar we nooit het juiste van zullen weten
daarom denk ik dus ook dat het best is dat er een rematch komt....alle respect voor wim maar zou niet durven zeggen dat ik gewonnen ben op deze manier toch niet ...ben geen echte kenner maar dit vind ik dus 1 grote soep... hoop dat dit snel word opgelost voor beide vechters ......

SebasMMA
11-02-2009, 09:00
Ook al is een 8 tellen regel bij GnP een achterlijke regel, het is wel een regel waar beide partijen schijnbaar mee akkoord zijn gegaan, dus het lijkt me nogal duidelijk dat Wim deze partij gewoon gewonnen heeft, ik zie niet in waar nog over getwist kan worden m.b.t. de uitslag.

bcb
11-02-2009, 09:02
Hoop dat de beelden veel zullen opklaren.....dat dit zo snel mogelijk word opgelost.....

goro
11-02-2009, 09:20
Geen filmpje maar mijn neutrale beschrijving: Wim lag in guard. Tommy stond op zijn benen te ground pounden. Scheids kwam er tussen. Wim stond direct op uit zijn guard en wordt "boos" op de scheidsrechter. Scheids geeft 8 tellen. Tommy dacht dat hij al gewonnen had. en de rest is bekend.

OldNicky
11-02-2009, 11:51
Gij hebt wel een grappige fantasie aangaande jouw neutrale beschrijving:corsodispari_banana

Greetz



Geen filmpje maar mijn neutrale beschrijving: Wim lag in guard. Tommy stond op zijn benen te ground pounden. Scheids kwam er tussen. Wim stond direct op uit zijn guard en wordt "boos" op de scheidsrechter. Scheids geeft 8 tellen. Tommy dacht dat hij al gewonnen had. en de rest is bekend.

Wim
11-02-2009, 12:48
...alle respect voor wim maar zou niet durven zeggen dat ik gewonnen ben op deze manier toch niet.........

Met alle respect, maar...

Waarom niet? Team Perfect heeft er blijkbaar ook geen probleem mee om Tommy winnaar te noemen, nadat hij aftikte.
Ik vind het ook maar flauw om in de ring te doen alsof er niets aan de hand, mij oprecht feliciteren met de overwinning (wat heel de hoek gedaan heeft, met Tommy inclusief) en dan een uur later compleet het tegenovergestelde beweren op basis van een vage regel...

Ik weet van mezelf dat ik niet aangeslagen was. Op het moment dat de scheids tussenbeide kwam lag ik in mijn guard. Is guard dan een nadelige positie? Ik meen mij toch te herinneren vanuit welke positie de partij uiteindelijk geëindigd is...
Ik heb praktisch de helft van de partij op mijn rug gelegen met Tommy in de guard. Ben nergens maar dan ook nergens aangeslagen geweest.
Verder zijn de regels er duidelijk over dat er een 8-tellen regel bestaat in België. Of dit hoort of niet maakt in deze discussie totaal niet uit. Regels zijn regels en iedere partij wordt volgens het contract geacht het reglement te kennen. Met een 'nieuw reglement' komen aandraven de dag van de match kan niet zonder contractbreuk te plegen. En over contractbreuk heeft niemand geklaagd...

Het enige dat Tommy verloor door de standup was een voordeel aan initiatief. Op het moment van de standup was hij namelijk aan het aanvallen en ik in de verdediging. Maar dit verlies wordt ruimschoots goed gemaakt door de puntenvoorsprong die hij kreeg dankzij de 8-count.
Met een 8-count achter in punten, is vechten heel moeilijk. Tommy had al de tijd om het spel defensief te spelen, ik daarentegen stond onder tijdsdruk. Tijdsdruk is lastig, want hierdoor maak je fouten.
Ben er zeker van dat iedere andere MMA-vechter/BJJ-vechter of grappler met wedstrijdervaring op dit forum mij kan beamen hoe moeilijk het is om een wedstrijd nog te winnen als je achter staat op punten.
Deze puntenvoorsprong heeft Tommy jammer genoeg voor hem niet kunnen benutten.

Verder, als ik toch zo zwaar aangeslagen was als er beweerd wordt door sommigen, dan volstaan 8-tellen echt niet om volledig te herstellen. Na de 8 tellen ben ik daarentegen direkt terug in de partij gevlogen, niets afwachten of even herstellen. Tommy staat bekend als een sterke striker (ik totaal niet zover ik weet :)). Hij was volledig in het voordeel na de 8-tellen. Puntenvoorsprong en op zijn terrein...

Begrijp je waarom ik er geen enkel probleem mee heb, om mijzelf de winnaar te noemen in deze match?

BBC
11-02-2009, 12:52
Met alle respect, maar...

Waarom niet? Team Perfect heeft er blijkbaar ook geen probleem mee om Tommy winnaar te noemen, nadat hij aftikte.
Ik vind het ook maar flauw om in de ring te doen alsof er niets aan de hand, mij oprecht feliciteren met de overwinning (wat heel de hoek gedaan heeft, met Tommy inclusief) en dan een uur later compleet het tegenovergestelde beweren op basis van een vage regel...

Ik weet van mezelf dat ik niet aangeslagen was. Op het moment dat de scheids tussenbeide kwam lag ik in mijn guard. Is guard dan een nadelige positie? Ik meen mij toch te herinneren vanuit welke positie de partij uiteindelijk geëindigd is...
Ik heb praktisch de helft van de partij op mijn rug gelegen met Tommy in de guard. Ben nergens maar dan ook nergens aangeslagen geweest.
Verder zijn de regels er duidelijk over dat er een 8-tellen regel bestaat in België. Of dit hoort of niet maakt in deze discussie totaal niet uit. Regels zijn regels en iedere partij wordt volgens het contract geacht het reglement te kennen. Met een 'nieuw reglement' komen aandraven de dag van de match kan niet zonder contractbreuk te plegen. En over contractbreuk heeft niemand geklaagd...

Het enige dat Tommy verloor door de standup was een voordeel aan initiatief. Op het moment van de standup was hij namelijk aan het aanvallen en ik in de verdediging. Maar dit verlies wordt ruimschoots goed gemaakt door de puntenvoorsprong die hij kreeg dankzij de 8-count.
Met een 8-count achter in punten, is vechten heel moeilijk. Tommy had al de tijd om het spel defensief te spelen, ik daarentegen stond onder tijdsdruk. Tijdsdruk is lastig, want hierdoor maak je fouten.
Ben er zeker van dat iedere andere MMA-vechter/BJJ-vechter of grappler met wedstrijdervaring op dit forum mij kan beamen hoe moeilijk het is om een wedstrijd nog te winnen als je achter staat op punten.
Deze puntenvoorsprong heeft Tommy jammer genoeg voor hem niet kunnen benutten.

Verder, als ik toch zo zwaar aangeslagen was als er beweerd wordt door sommigen, dan volstaan 8-tellen echt niet om volledig te herstellen. Na de 8 tellen ben ik daarentegen direkt terug in de partij gevlogen, niets afwachten of even herstellen. Tommy staat bekend als een sterke striker (ik totaal niet zover ik weet :)). Hij was volledig in het voordeel na de 8-tellen. Puntenvoorsprong en op zijn terrein...

Begrijp je waarom ik er geen enkel probleem mee heb, om mijzelf de winnaar te noemen in deze match?

Klaar als een klontje voor mij, na dit heldere betoog. Wim, van harte gefeliciteerd met je terechte overwinning!

a.s.c.
11-02-2009, 13:39
Met alle respect, maar...

Waarom niet? Team Perfect heeft er blijkbaar ook geen probleem mee om Tommy winnaar te noemen, nadat hij aftikte.
Ik vind het ook maar flauw om in de ring te doen alsof er niets aan de hand, mij oprecht feliciteren met de overwinning (wat heel de hoek gedaan heeft, met Tommy inclusief) en dan een uur later compleet het tegenovergestelde beweren op basis van een vage regel...

Ik weet van mezelf dat ik niet aangeslagen was. Op het moment dat de scheids tussenbeide kwam lag ik in mijn guard. Is guard dan een nadelige positie? Ik meen mij toch te herinneren vanuit welke positie de partij uiteindelijk geëindigd is...
Ik heb praktisch de helft van de partij op mijn rug gelegen met Tommy in de guard. Ben nergens maar dan ook nergens aangeslagen geweest.
Verder zijn de regels er duidelijk over dat er een 8-tellen regel bestaat in België. Of dit hoort of niet maakt in deze discussie totaal niet uit. Regels zijn regels en iedere partij wordt volgens het contract geacht het reglement te kennen. Met een 'nieuw reglement' komen aandraven de dag van de match kan niet zonder contractbreuk te plegen. En over contractbreuk heeft niemand geklaagd...

Het enige dat Tommy verloor door de standup was een voordeel aan initiatief. Op het moment van de standup was hij namelijk aan het aanvallen en ik in de verdediging. Maar dit verlies wordt ruimschoots goed gemaakt door de puntenvoorsprong die hij kreeg dankzij de 8-count.
Met een 8-count achter in punten, is vechten heel moeilijk. Tommy had al de tijd om het spel defensief te spelen, ik daarentegen stond onder tijdsdruk. Tijdsdruk is lastig, want hierdoor maak je fouten.
Ben er zeker van dat iedere andere MMA-vechter/BJJ-vechter of grappler met wedstrijdervaring op dit forum mij kan beamen hoe moeilijk het is om een wedstrijd nog te winnen als je achter staat op punten.
Deze puntenvoorsprong heeft Tommy jammer genoeg voor hem niet kunnen benutten.

Verder, als ik toch zo zwaar aangeslagen was als er beweerd wordt door sommigen, dan volstaan 8-tellen echt niet om volledig te herstellen. Na de 8 tellen ben ik daarentegen direkt terug in de partij gevlogen, niets afwachten of even herstellen. Tommy staat bekend als een sterke striker (ik totaal niet zover ik weet :)). Hij was volledig in het voordeel na de 8-tellen. Puntenvoorsprong en op zijn terrein...

Begrijp je waarom ik er geen enkel probleem mee heb, om mijzelf de winnaar te noemen in deze match?

Zeer duidelijk verhaal... je hebt terecht en volgens de regels gewonnen van een ijzersterke tegenstander. Mensen kunnen klagen over de knockdown, maar uit jouw verhaal en de foto's blijkt dat je niet was aangeslagen.. de scheids had in dat geval te vroeg ingegrepen en dan hadden we de discussie de andere kant op kunnen voeren. Dan hadden we weer een kimbo vs. thomson of vera vs. werdum gehad.. Gelukkig heb je de partij een duidelijk einde gegeven... het is simpel.. trianglechoke > knockdown. Wim, gefeliciteerd!

tom l
11-02-2009, 13:44
Met alle respect, maar...

Waarom niet? Team Perfect heeft er blijkbaar ook geen probleem mee om Tommy winnaar te noemen, nadat hij aftikte.
Ik vind het ook maar flauw om in de ring te doen alsof er niets aan de hand, mij oprecht feliciteren met de overwinning (wat heel de hoek gedaan heeft, met Tommy inclusief) en dan een uur later compleet het tegenovergestelde beweren op basis van een vage regel...

Ik weet van mezelf dat ik niet aangeslagen was. Op het moment dat de scheids tussenbeide kwam lag ik in mijn guard. Is guard dan een nadelige positie? Ik meen mij toch te herinneren vanuit welke positie de partij uiteindelijk geëindigd is...
Ik heb praktisch de helft van de partij op mijn rug gelegen met Tommy in de guard. Ben nergens maar dan ook nergens aangeslagen geweest.
Verder zijn de regels er duidelijk over dat er een 8-tellen regel bestaat in België. Of dit hoort of niet maakt in deze discussie totaal niet uit. Regels zijn regels en iedere partij wordt volgens het contract geacht het reglement te kennen. Met een 'nieuw reglement' komen aandraven de dag van de match kan niet zonder contractbreuk te plegen. En over contractbreuk heeft niemand geklaagd...

Het enige dat Tommy verloor door de standup was een voordeel aan initiatief. Op het moment van de standup was hij namelijk aan het aanvallen en ik in de verdediging. Maar dit verlies wordt ruimschoots goed gemaakt door de puntenvoorsprong die hij kreeg dankzij de 8-count.
Met een 8-count achter in punten, is vechten heel moeilijk. Tommy had al de tijd om het spel defensief te spelen, ik daarentegen stond onder tijdsdruk. Tijdsdruk is lastig, want hierdoor maak je fouten.
Ben er zeker van dat iedere andere MMA-vechter/BJJ-vechter of grappler met wedstrijdervaring op dit forum mij kan beamen hoe moeilijk het is om een wedstrijd nog te winnen als je achter staat op punten.
Deze puntenvoorsprong heeft Tommy jammer genoeg voor hem niet kunnen benutten.

Verder, als ik toch zo zwaar aangeslagen was als er beweerd wordt door sommigen, dan volstaan 8-tellen echt niet om volledig te herstellen. Na de 8 tellen ben ik daarentegen direkt terug in de partij gevlogen, niets afwachten of even herstellen. Tommy staat bekend als een sterke striker (ik totaal niet zover ik weet :)). Hij was volledig in het voordeel na de 8-tellen. Puntenvoorsprong en op zijn terrein...

Begrijp je waarom ik er geen enkel probleem mee heb, om mijzelf de winnaar te noemen in deze match?

Mja, voor mij is het toch ook wel heel duidelijk nu wie er gewonnen is. Een no-contest en een rematch zijn zelfs overbodig (hoewel een rematch zowiezo wel heel vet zou zijn :) ). Proficiat met je overwinning Wim!

fightmaster
11-02-2009, 13:53
Tommy is de man voor wie mensen geld leggen om een kaartje te kopen.
Ja, hij is een de striker, en het publiek smult van deze sympatieke gozer.
Wat Wim deed was het spektakel naar beneden brenge.
As ik zou kunnen kiezen tusse een ticket van € 100 voor Tommy, of een ticket van 10 euro voor Wim.
Dan zou ik toch liever € 100 geven om Tommy te zien.

761217186
11-02-2009, 13:58
Tommy is de man voor wie mensen geld leggen om een kaartje te kopen.
Ja, hij is een de striker, en het publiek smult van deze sympatieke gozer.
Wat Wim deed was het spektakel naar beneden brenge.
As ik zou kunnen kiezen tusse een ticket van € 100 voor Tommy, of een ticket van 10 euro voor Wim.
Dan zou ik toch liever € 100 geven om Tommy te zien.

Ik dus niet.. en met mij vele andere MMA liefhebbers is het grondspelletje snappen.

(Wim volgens mij heb je genoeg onderbouwing gegeven;) laten we wachten op de eerste beelden!)

Justinian
11-02-2009, 13:59
Tommy is de man voor wie mensen geld leggen om een kaartje te kopen.
Ja, hij is een de striker, en het publiek smult van deze sympatieke gozer.
Wat Wim deed was het spektakel naar beneden brenge.
As ik zou kunnen kiezen tusse een ticket van € 100 voor Tommy, of een ticket van 10 euro voor Wim.
Dan zou ik toch liever € 100 geven om Tommy te zien.
Met alle respect, maar de vetgedrukte bewering is niet bepaald onderbouwd. Wat deed Wim volgens jou verkeerd? Kiezen voor het grondgevecht?

JP
11-02-2009, 14:01
Tommy is de man voor wie mensen geld leggen om een kaartje te kopen.
Ja, hij is een de striker, en het publiek smult van deze sympatieke gozer.
Wat Wim deed was het spektakel naar beneden brenge.
As ik zou kunnen kiezen tusse een ticket van € 100 voor Tommy, of een ticket van 10 euro voor Wim.
Dan zou ik toch liever € 100 geven om Tommy te zien.

Ja hallo?

Jarno
11-02-2009, 14:02
Ik denk dat hij doelt op bv het guardjumpen, wat voor het publiek over kan komen als het gevecht ontwijken. Als je het mij een jaar of wat terug vroeg zou ik het zelfde hebben gezegd, nu ik het spelletje meer begin te snappen vind ik het steeds toffer om te zien...

Justinian
11-02-2009, 14:05
Ik denk dat hij doelt op bv het guardjumpen, wat voor het publiek over kan komen als het gevecht ontwijken. Als je het mij een jaar terug vroeg zou ik het zelfde hebben gezegd, nu ik het spelletje meer begin te snappen vind ik het steeds toffer om te zien...
Guardjumpen... laat ik er niet over beginnen ;) Ik ben benieuwd naar de beelden van de partij, want de partijen die ik van Wim heb gezien zijn over het algemeen leuk om naar te kijken.

Wim
11-02-2009, 14:11
Kan zijn fightmaster. Maar daar gaat deze discussie nu even niet over.
Vind Tommy ook een sympathieke gast hoor. Heb mij nergens onrespectvol over hem uitgelaten zover ik weet.

Weet je wat MMA zo interessant maakt fightmaster?
Zal het je even vertellen: de veelzijdigheid. Dat je de sterkten uit verschillende stijlen kan benutten en de zwaktes van andere kan uitbuiten.
Het is een complex schaakspel waarbij men tegelijk aan zet is en waarbij men, in tegenstelling tot een echt schaakspel, niet bekend is met alle mogelijke zetten die de tegenstander kan maken.

Om een lang verhaal kort te maken... Denk je dat MMA even interessant zou zijn moesten er alleen maar Tommy's tegen mekaar vechten? Of alleen maar Wim Deputters (waarschijnlijk niet, want je bent nu al geen fan van mijn stijl :))
Denk dat het maar saai zou zijn na een tijd... Maar goed, ieder zijn mening hierover ;)

mama
11-02-2009, 14:20
Tommy is de man voor wie mensen geld leggen om een kaartje te kopen.
Ja, hij is een de striker, en het publiek smult van deze sympatieke gozer.
Wat Wim deed was het spektakel naar beneden brenge.
As ik zou kunnen kiezen tusse een ticket van € 100 voor Tommy, of een ticket van 10 euro voor Wim.
Dan zou ik toch liever € 100 geven om Tommy te zien.

Is Wim dan geen sympatieke gozer? (sorry offtopic)

Gefeliciteerd Wim. Doordat je in Belgie niet om die 8 tellen heen kan. Heeft Tommy de Partij niet gewonnen. Maar Wim wel met een submission

BBC
11-02-2009, 14:31
Tommy is de man voor wie mensen geld leggen om een kaartje te kopen.
Ja, hij is een de striker, en het publiek smult van deze sympatieke gozer.
Wat Wim deed was het spektakel naar beneden brenge.
As ik zou kunnen kiezen tusse een ticket van € 100 voor Tommy, of een ticket van 10 euro voor Wim.
Dan zou ik toch liever € 100 geven om Tommy te zien.

En de prijs voor de meest naast-de-kwestie-post gaat naar....

A.F.
11-02-2009, 14:47
deze partij kent in mijn ogen alleen maar verliezers!!!

Wheelie
11-02-2009, 14:53
Ik denk dat hij doelt op bv het guardjumpen, wat voor het publiek over kan komen als het gevecht ontwijken. Als je het mij een jaar of wat terug vroeg zou ik het zelfde hebben gezegd, nu ik het spelletje meer begin te snappen vind ik het steeds toffer om te zien...

Guardjumpen ? :eek:
Ik vind guardjumpen dus echt uhh ..(http://yoursmiles.org/tsmile/sex/t1508.gif).... niks, maar gefeliciteerd Wim

tom l
11-02-2009, 14:56
Tommy is de man voor wie mensen geld leggen om een kaartje te kopen.
Ja, hij is een de striker, en het publiek smult van deze sympatieke gozer.
Wat Wim deed was het spektakel naar beneden brenge.
As ik zou kunnen kiezen tusse een ticket van € 100 voor Tommy, of een ticket van 10 euro voor Wim.
Dan zou ik toch liever € 100 geven om Tommy te zien.

Your point being? Wat veranderd dit aan de uitslag? Wim blijft de winnaar. Uiteraard ziet de gemiddelde mma 'fan' op een gala liever strikers. Omdat heel veel van die 'fans' in België weinig kennen van mma en gewoon twee kerels op elkaar willen zien beuken. Ik zie liever een wedstrijd waar een groot deel mooi, technisch grondspel in zit met een vette submissie op het einde. Ik zou dus eerder 100 euro betalen voor een partij van Wim. Als je kerels op elkaar wilt zien beuken en het grondspel maar niets vind, hou het dan toch gewoon bij kickboxen en muay thai, niet?

Pepe the Ice-Murderer
11-02-2009, 15:23
Laat ons aub niet hervallen in wie wiens pik het liefste zou afzuigen! Wacht op de beelden, vorm je eigen mening en herstart dan de discussie van in het begin.

Ik vind dat we in de eerste plaats de vechters moeten respecteren! Ik denk dat wim en tommy ook liever geen bevooroordeelde commentaren lezen over hun prestaties en hun persoon.

En wim en tommy, zijn jullie te vinden voor een rematch?

hoedanook aan jullie beiden proficiat voor de prestaties en om tot de top van de belgische vechtwereld te behoren.

nicolas the red
11-02-2009, 15:55
Denk je dat MMA even interessant zou zijn moesten er alleen maar Tommy's tegen mekaar vechten?
nee dat zou een kickboks match zijn

Of alleen maar Wim Deputters
en dat zou een grappling match zijn

serieus, het viel mij weer op hoe stil die arena werd toen het gevecht naar de grond ging. er stonden echt mensen naar mij te staren toen ik rechtop sprong na die triangle. volgens mij waren er welgeteld 12 personen in de hele arena die snapten wat er gebeurd was. we hebben nog een lange weg af te leggen...

Jarno
11-02-2009, 16:00
Guardjumpen ? :eek:
Ik vind guardjumpen dus echt uhh ..(http://yoursmiles.org/tsmile/sex/t1508.gif).... niks, maar gefeliciteerd Wim

Ik vond het wel slim van Wim op dat moment want hij neutraliseerde Tommy hier slim mee imo. Dus het is niet altijd gay om die move te doen :hugegrin:

Solar
11-02-2009, 16:04
Kan zijn fightmaster. Maar daar gaat deze discussie nu even niet over.
Vind Tommy ook een sympathieke gast hoor. Heb mij nergens onrespectvol over hem uitgelaten zover ik weet.

Weet je wat MMA zo interessant maakt fightmaster?
Zal het je even vertellen: de veelzijdigheid. Dat je de sterkten uit verschillende stijlen kan benutten en de zwaktes van andere kan uitbuiten.
Het is een complex schaakspel waarbij men tegelijk aan zet is en waarbij men, in tegenstelling tot een echt schaakspel, niet bekend is met alle mogelijke zetten die de tegenstander kan maken.

Om een lang verhaal kort te maken... Denk je dat MMA even interessant zou zijn moesten er alleen maar Tommy's tegen mekaar vechten? Of alleen maar Wim Deputters (waarschijnlijk niet, want je bent nu al geen fan van mijn stijl :))
Denk dat het maar saai zou zijn na een tijd... Maar goed, ieder zijn mening hierover ;)

Het verbaast me hoe correct je steeds reageert, Wim. Je slaat de spijker steeds op de kop.
Ik vind je een goede ambassadeur van de MMA sport. :thup:

Ik vind Tommy overigens ook een erg spectaculaire vechter. De partij tussen jullie was een prachtige 'match' en het is enorm jammer dat het nu enigszins bezoedeld geraakt is door onduidelijkheid. Aan de andere kant is dit wel een partij die men over 5 jaar nog steeds niet vergeten is!

Christophe
11-02-2009, 17:01
Ik vind het ook maar flauw om in de ring te doen alsof er niets aan de hand, mij oprecht feliciteren met de overwinning (wat heel de hoek gedaan heeft, met Tommy inclusief) en dan een uur later compleet het tegenovergestelde beweren op basis van een vage regel...
Wow ... dit wist ik zelfs niet! Laat Team Perfect dit maar eens ontkennen. Dit bewijst dat ze zelf heel goed wisten dat Wim terecht gewonnen had, maar achteraf nog lafjes (naar mijn bescheiden mening) proberen om de verliespartij van het record van Tommy te schrappen. Weinig respectvol naar Wim imo. Hij was - volgens een andere verklaring hier - notabene de enige die onmiddelijk rechtsprong na de interventie van de scheids omdat hij dit als onterecht beschouwde en niet vond dat hij het puntennadeel van de 8-count verdiende. Klinkt niet bepaald als "aangeslagen" in mijn oren.

Elders op dit forum staan tal van reacties op de klacht die Team Penn heeft ingediend na de verliespartij van GSP, volgens mij zijn de meeste daarvan hier perfect toepasbaar!


Ik weet van mezelf dat ik niet aangeslagen was. Op het moment dat de scheids tussenbeide kwam lag ik in mijn guard. Is guard dan een nadelige positie? Ik meen mij toch te herinneren vanuit welke positie de partij uiteindelijk geëindigd is...
Ik heb praktisch de helft van de partij op mijn rug gelegen met Tommy in de guard. Ben nergens maar dan ook nergens aangeslagen geweest.
Verder zijn de regels er duidelijk over dat er een 8-tellen regel bestaat in België. Of dit hoort of niet maakt in deze discussie totaal niet uit. Regels zijn regels en iedere partij wordt volgens het contract geacht het reglement te kennen. Met een 'nieuw reglement' komen aandraven de dag van de match kan niet zonder contractbreuk te plegen. En over contractbreuk heeft niemand geklaagd...

Het enige dat Tommy verloor door de standup was een voordeel aan initiatief. Op het moment van de standup was hij namelijk aan het aanvallen en ik in de verdediging. Maar dit verlies wordt ruimschoots goed gemaakt door de puntenvoorsprong die hij kreeg dankzij de 8-count.
Met een 8-count achter in punten, is vechten heel moeilijk. Tommy had al de tijd om het spel defensief te spelen, ik daarentegen stond onder tijdsdruk. Tijdsdruk is lastig, want hierdoor maak je fouten.
Ben er zeker van dat iedere andere MMA-vechter/BJJ-vechter of grappler met wedstrijdervaring op dit forum mij kan beamen hoe moeilijk het is om een wedstrijd nog te winnen als je achter staat op punten.
Deze puntenvoorsprong heeft Tommy jammer genoeg voor hem niet kunnen benutten.

Verder, als ik toch zo zwaar aangeslagen was als er beweerd wordt door sommigen, dan volstaan 8-tellen echt niet om volledig te herstellen. Na de 8 tellen ben ik daarentegen direkt terug in de partij gevlogen, niets afwachten of even herstellen. Tommy staat bekend als een sterke striker (ik totaal niet zover ik weet :)). Hij was volledig in het voordeel na de 8-tellen. Puntenvoorsprong en op zijn terrein...

Begrijp je waarom ik er geen enkel probleem mee heb, om mijzelf de winnaar te noemen in deze match?
Mooi, intelligent opgebouwd en helder betoog Wim. Je hebt imo niet alleen in de ring van Team Perfect gewonnen! :thup:


Tommy is de man voor wie mensen geld leggen om een kaartje te kopen.
Ja, hij is een de striker, en het publiek smult van deze sympatieke gozer.
Wat Wim deed was het spektakel naar beneden brenge.
As ik zou kunnen kiezen tusse een ticket van € 100 voor Tommy, of een ticket van 10 euro voor Wim.
Dan zou ik toch liever € 100 geven om Tommy te zien.
Je kan die €100 beter besteden aan een lidmaatschap van Team Perfect (al zegt iets me dat je dat al lang hebt), dan kan je zelfs met Tommy onder de douche. Ik heb een vermoeden dat je het daar dan helemaal warm van krijgt! :p


Het verbaast me hoe correct je steeds reageert, Wim. Je slaat de spijker steeds op de kop.
Ik vind je een goede ambassadeur van de MMA sport. :thup:
x 2

Reps voor Benny die dat al lang doorheeft, en Wim -meer dan terecht - in zijn cel MMA heeft zitten. Ik hoop dat zijn verantwoordelijkheden daar steeds groter worden, dat kan het MMA in België alleen maar ten goede komen!

Christophe
11-02-2009, 17:05
Ik denk dat hij doelt op bv het guardjumpen, wat voor het publiek over kan komen als het gevecht ontwijken. Als je het mij een jaar of wat terug vroeg zou ik het zelfde hebben gezegd, nu ik het spelletje meer begin te snappen vind ik het steeds toffer om te zien...
:ohyeah: Er is nog hoop op deze wereld :ohyeah:



Guardjumpen... laat ik er niet over beginnen ;)

Guardjumpen ? :eek:
Ik vind guardjumpen dus echt uhh ..(http://yoursmiles.org/tsmile/sex/t1508.gif).... niks, maar gefeliciteerd Wim

... of niet?! :rolleyes:

Wheelie
11-02-2009, 17:19
Christophe heeft wel praatjes gekregen in Mexico ;)
Ik weet niks van BJJ maar overal om mij heen hoor ik de hele tijd guardjumpen is GAY (justinian - pardoel) haha

nyqsoft
11-02-2009, 17:30
Inderdaad een rematch zou hier op z'n plaats zijn
:afro: Greetz


Mee eens, ondanks ik van mening ben dat Tommy de de partij gewonnen heeft, lijkt me een no-contest en een rematch zeker de moeite waard voor beiden om te bewijzen wie nu daadwerkelijk de betere was.

JP
11-02-2009, 17:30
Ik dacht ook dat guard jumpen maar een belgische evil trick was (volgens alle onze ndls vrienden) maar op t'EK in Lisbon beseffte ik opeens dat guard jumpen dé hit was. Van wit tot zwart bandje, t'was precies een guard jumping feestje...

bcb
11-02-2009, 17:43
Met alle respect, maar...

Waarom niet? Team Perfect heeft er blijkbaar ook geen probleem mee om Tommy winnaar te noemen, nadat hij aftikte.
Ik vind het ook maar flauw om in de ring te doen alsof er niets aan de hand, mij oprecht feliciteren met de overwinning (wat heel de hoek gedaan heeft, met Tommy inclusief) en dan een uur later compleet het tegenovergestelde beweren op basis van een vage regel...

Ik weet van mezelf dat ik niet aangeslagen was. Op het moment dat de scheids tussenbeide kwam lag ik in mijn guard. Is guard dan een nadelige positie? Ik meen mij toch te herinneren vanuit welke positie de partij uiteindelijk geëindigd is...
Ik heb praktisch de helft van de partij op mijn rug gelegen met Tommy in de guard. Ben nergens maar dan ook nergens aangeslagen geweest.
Verder zijn de regels er duidelijk over dat er een 8-tellen regel bestaat in België. Of dit hoort of niet maakt in deze discussie totaal niet uit. Regels zijn regels en iedere partij wordt volgens het contract geacht het reglement te kennen. Met een 'nieuw reglement' komen aandraven de dag van de match kan niet zonder contractbreuk te plegen. En over contractbreuk heeft niemand geklaagd...

Het enige dat Tommy verloor door de standup was een voordeel aan initiatief. Op het moment van de standup was hij namelijk aan het aanvallen en ik in de verdediging. Maar dit verlies wordt ruimschoots goed gemaakt door de puntenvoorsprong die hij kreeg dankzij de 8-count.
Met een 8-count achter in punten, is vechten heel moeilijk. Tommy had al de tijd om het spel defensief te spelen, ik daarentegen stond onder tijdsdruk. Tijdsdruk is lastig, want hierdoor maak je fouten.
Ben er zeker van dat iedere andere MMA-vechter/BJJ-vechter of grappler met wedstrijdervaring op dit forum mij kan beamen hoe moeilijk het is om een wedstrijd nog te winnen als je achter staat op punten.
Deze puntenvoorsprong heeft Tommy jammer genoeg voor hem niet kunnen benutten.

Verder, als ik toch zo zwaar aangeslagen was als er beweerd wordt door sommigen, dan volstaan 8-tellen echt niet om volledig te herstellen. Na de 8 tellen ben ik daarentegen direkt terug in de partij gevlogen, niets afwachten of even herstellen. Tommy staat bekend als een sterke striker (ik totaal niet zover ik weet :)). Hij was volledig in het voordeel na de 8-tellen. Puntenvoorsprong en op zijn terrein...

Begrijp je waarom ik er geen enkel probleem mee heb, om mijzelf de winnaar te noemen in deze match?

tuurlijk begrijp ik jou wim .....maar het is gewoon een grote soep man en het leukste zou zijn dat jullie dit terug uitvechten ik ken er niet al te veel van dus naar mijn commentaar moet je niet teveel kijken heb respect voor jou en voor tommy zoals ik zei ben wel wat bevoordeeld natuurlijk..... maar dat terzijde als niet kenner zou een rematch toch het leukste zijn niet ??

MilfhunterMMA
11-02-2009, 17:47
Guadjumpen hoort bij mma. de tegenstander heeft zat mogelijkheden om het tegen te gaan zoals een dikke slam of GNP. of een directe als degene inkomt.

dimitri
11-02-2009, 18:03
:thup:Anciaux is ne bleiter...
Ik krijg het altijd fameus op men heupen als die gast komt staan janken op tv over agressie van bepaalde sporten enzo:eek:
Die vent kan beter gaan schaken.

Ik betwijfel héél, héél sterk dat Anciaux vandaag aan MMA zou doen...

tom l
11-02-2009, 18:05
Guadjumpen hoort bij mma. de tegenstander heeft zat mogelijkheden om het tegen te gaan zoals een dikke slam of GNP. of een directe als degene inkomt.

x2

In plaats van weeral te beginnen zagen over guardjumpen zouden de 'zagers' in kwestie zich beter bezig houden met niet gesubmit te worden door de guardjumpers en dan te beweren dat het toch maar gay is.

dimitri
11-02-2009, 18:06
Tommy is de man voor wie mensen geld leggen om een kaartje te kopen.
Ja, hij is een de striker, en het publiek smult van deze sympatieke gozer.
Wat Wim deed was het spektakel naar beneden brenge.
As ik zou kunnen kiezen tusse een ticket van € 100 voor Tommy, of een ticket van 10 euro voor Wim.
Dan zou ik toch liever € 100 geven om Tommy te zien.

Misschien voel jij je beter thuis op kickbox.nl.

Wim
11-02-2009, 18:09
tuurlijk begrijp ik jou wim .....maar het is gewoon een grote soep man en het leukste zou zijn dat jullie dit terug uitvechten ik ken er niet al te veel van dus naar mijn commentaar moet je niet teveel kijken heb respect voor jou en voor tommy zoals ik zei ben wel wat bevoordeeld natuurlijk..... maar dat terzijde als niet kenner zou een rematch toch het leukste zijn niet ??

Geen probleem hoor, wou gewoon even mijn mening verduidelijken.

Wat een rematch betreft...
De partijen die ik aanneem zijn een zaak voor mijn management.
Als er een goed zakelijk voorstel komt, zie ik geen reden waarom niet.
Voor mij zou het gewoon een partij zijn als een ander.

Maar hoe dan ook, een rematch veranderd niets aan de uitslag van deze partij...

dimitri
11-02-2009, 18:15
Al dat gemekker over goede of slechte ref terzijde, ans je gewoon naar de feiten kijkt zie je dat:

1) Geen van beide vechters de regels heeft overtreden;
2) Geen van beide vechters KO is gegaan;
3) Niet Wim maar Tommy heeft afgeklopt.

Conclusie:
Wim wint

BBC
11-02-2009, 18:51
Ik dacht ook dat guard jumpen maar een belgische evil trick was (volgens alle onze ndls vrienden) maar op t'EK in Lisbon beseffte ik opeens dat guard jumpen dé hit was. Van wit tot zwart bandje, t'was precies een guard jumping feestje...

Altijd leuk als BJJ-noobs iets minder noob worden. Guardjumpen is gewoon een erg goede techniek in een BJJ-wedstrijd. PUNT!

761217186
11-02-2009, 19:03
:wacko:Guardjumpen :wacko: nee niet weer aan een nieuwe episode beginnen:fp:
Stom, stom, stom
Laat een mod snel alle offtopic post verwijderen over het G-jumpen voor justi en Christophe er lucht van krijgen!!!
;)

Jarno
11-02-2009, 19:04
Niet alleen in een wedstrijd... de keren dat ik met grappling trainingen tegenover iemand stond die beter als mij was flikte ik het ook :hugegrin:

Je haalt iemand dan zo lekker uit z'n concentratie :hugegrin:

de Zweed
11-02-2009, 19:13
Wel jammer dat we hier geen reactie van Tommy kunnen terug lezen.
Had graag zijn visie hierop willen zien.

Iemand al aan het filmpje kunnen komen?

Ronald
11-02-2009, 19:26
Iemand al aan het filmpje kunnen komen?
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=89947 ;)

761217186
11-02-2009, 19:28
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=89947 ;)

daar staat het filmpje niet tussen volgens Weelie

MilfhunterMMA
11-02-2009, 19:41
Wel jammer dat we hier geen reactie van Tommy kunnen terug lezen.
Had graag zijn visie hierop willen zien.

Iemand al aan het filmpje kunnen komen?

ik vind het aan de andere kant ook wel wijs als vechters zich onthouden van commentaar (niets afdoende aan de posts van deputter overigens). moddergooien op een forum helpt niemand verder. de uitslag is bekend, op de naar de volgende pot.

tom l
11-02-2009, 19:44
ik vind het aan de andere kant ook wel wijs als vechters zich onthouden van commentaar (niets afdoende aan de posts van deputter overigens). moddergooien op een forum helpt niemand verder. de uitslag is bekend, op de naar de volgende pot.

Ik vind dat de posts van Wim en het woord 'moddergooien' niet in dezelfde alinea zouden mogen voorkomen. :)

a.s.c.
11-02-2009, 20:41
Tommy is de man voor wie mensen geld leggen om een kaartje te kopen.
Ja, hij is een de striker, en het publiek smult van deze sympatieke gozer.
Wat Wim deed was het spektakel naar beneden brenge.
As ik zou kunnen kiezen tusse een ticket van € 100 voor Tommy, of een ticket van 10 euro voor Wim.
Dan zou ik toch liever € 100 geven om Tommy te zien.

Omdat jij geld voor Tommy wil neerleggen wil dat niet zeggen dat je dat meteen kan generaliseren naar de rest van de M.M.A (!) fans (Ik zou overigens voor beide vechters 100 euro neerleggen :D). Jouw mening is daar geen weerspiegeling van. Bovendien, als je graag een kickbokswedstrijd wil zien moet je vooral naar kickboksgala's gaan. Het slappe gelul dat grondvechten en takedowns saai zijn of dat grondvechters het gevecht ontlopen komt echt uit het jaar 0. Takedowns en grondvechten maken tezamen met staandvechten mma zo bijzonder. Wim is een submissionspecialist en Tommy een staande specialist. Juist die mix maakt het spannend.

Christophe
11-02-2009, 21:02
:wacko:Guardjumpen :wacko: nee niet weer aan een nieuwe episode beginnen:fp:
Stom, stom, stom
Laat een mod snel alle offtopic post verwijderen over het G-jumpen voor justi en Christophe er lucht van krijgen!!!
;)
Te laat! :p


Christophe heeft wel praatjes gekregen in Mexico ;)
Ik weet niks van BJJ maar overal om mij heen hoor ik de hele tijd guardjumpen is GAY (justinian - pardoel) haha
Wheelie, ik weet niet of ik degene ben die het je moet zeggen ... maar ik had ervoor al praatjes! ;)

En Justinian en Pardoel hebben al lang spijt dat ze zich zo extreem hebben uitgelaten tegen het guardjumpen. Ze snappen inmiddels al lang dat het gewoon bij BJJ en grappling hoort, en als ze het niet intrainen in hun respectievelijke clubs ze hun leden én een goede techniek én de mogelijkheid om een verdediging ertegen in te trainen onthouden ... en dat willen ze al lang niet meer op hun geweten hebben. :p

Bovendien heb ik al leden van beide clubs zien guardjumpen op BJJ- en/of grappling-competities! :thup:


Ik dacht ook dat guard jumpen maar een belgische evil trick was (volgens alle onze ndls vrienden) maar op 't EK in Lisbon besefte ik opeens dat guard jumpen dé hit was. Van wit tot zwart bandje, t'was precies een guard jumping feestje...
Welcome to the world of BJJ! ;)


Guadjumpen hoort bij mma. de tegenstander heeft zat mogelijkheden om het tegen te gaan zoals een dikke slam of GNP. of een directe als degene inkomt.
Of het zo geschikt voor MMA is weet ik niet (en dan is het alleen weggelegt voor de allerbeste BJJ'ers, vrees ik), maar voor BJJ en grappling is het een supertechniek als je graag snel en veilig naar de grond wilt om met je submissie-aanvallen te beginnen.

MilfhunterMMA
11-02-2009, 21:03
Ik vind dat de posts van Wim en het woord 'moddergooien' niet in dezelfde alinea zouden mogen voorkomen. :)

Daarom staat die zin tussen haakjes er ook.

Christophe
11-02-2009, 21:09
:eek:

Indeed, my friend, indeed! :lol:

761217186
11-02-2009, 21:15
Deze topic gaat helemaal de verkeerde kant op;)

guardjumpen= offtopic

is er geen mixfight doofpot?

MilfhunterMMA
11-02-2009, 21:28
heel even ot:

Of het zo geschikt voor MMA is weet ik niet (en dan is het alleen weggelegt voor de allerbeste BJJ'ers, vrees ik), maar voor BJJ en grappling is het een supertechniek als je graag snel en veilig naar de grond wilt om met je submissie-aanvallen te beginnen

Reljic deed een guardjump tegen Gouveia om even bij te komen van een salvo punches maar voor de rest gebeurd het niet zo vaak. Ik heb Nog ook wel een soort guardjump zien doen tegen Sylvia (na een mislukte takedown)

Justinian
11-02-2009, 21:41
Bovendien heb ik al leden van beide clubs zien guardjumpen op BJJ- en/of grappling-competities! :thup:
Ja maar... dat was voor de grap :blush: :D

ICON
11-02-2009, 22:11
duane had ooit n keer een weddenschap

Christophe
11-02-2009, 23:54
Ja maar... dat was voor de grap :blush: :D

Sure amigo, als jij het zo wilt "verklaren" voor jezelf! ;)

Christophe
11-02-2009, 23:54
duane had ooit n keer een weddenschap

Daar meen ik me vaag iets van te herinneren. :p

tom l
12-02-2009, 00:40
heel even ot:


Reljic deed een guardjump tegen Gouveia om even bij te komen van een salvo punches maar voor de rest gebeurd het niet zo vaak. Ik heb Nog ook wel een soort guardjump zien doen tegen Sylvia (na een mislukte takedown)

2 woorden: Shinya Aoki ;) en ik kan nog wel een aantal andere woorden geven ook. :)

Perfectteamcindy
12-02-2009, 08:48
Ik zie Wim alvast niet met de blik op oneindig naar het plafond staren, met de beide armen gestrekt langs zijn lichaam ... al had Team Perfect die foto volgens mij graag gewild! :p


Ik vind iemand in een triangle steken en laten aftikken al ECHT genoeg om te laten zien wie de betere is! ;)

Ik denk dat dat wat eenzijdig bekeken is... In grappling zou je zo zien wie de betere is... Dit zegt enkel dat Wim de betere is op grond maar in mma telt niet enkel grondwerk... Ik heb niet gezegd wie de beste is trouwens,...Ik heb gezegd dat ik via een rematch graag te zien zou krijgen wie ECHT kan winnen,... zonder discussie achteraf!

PerfectTeam
12-02-2009, 09:24
Wel jammer dat we hier geen reactie van Tommy kunnen terug lezen.
Had graag zijn visie hierop willen zien.

Iemand al aan het filmpje kunnen komen?

Tommy wil zich afzijdig houden en heeft er geen zin in om in deze discussie verzijld te geraken.

Vind wel dat Christophe beter zijn grote bek kan houden en zelf de ring eens in mag stappen, want het is erg gemakkelijk aan de kant te staan veroordelen en beoordelen. ;)

nicolas the red
12-02-2009, 09:30
oh boy niet die guardjump discussie opnieuw

BBC
12-02-2009, 11:20
Tommy wil zich afzijdig houden en heeft er geen zin in om in deze discussie verzijld te geraken.

Vind wel dat Christophe beter zijn grote bek kan houden en zelf de ring eens in mag stappen, want het is erg gemakkelijk aan de kant te staan veroordelen en beoordelen. ;)

Dus iedereen die zelf niet in de ring stapt mag geen mening hebben over een mma-match? Bijgevolg mogen voetbalfans geen mening hebben als ze zelf niet spelen?Wat een kromme redenering man! En wil iedereen eens stoppen met die stomme smileys te zetten nadat je iemand hebt opgedragen zijn "grote bek" te houden. Jezus, if u gonna insult them: Do it right!

anonymous001
12-02-2009, 12:27
Dus iedereen die zelf niet in de ring stapt mag geen mening hebben over een mma-match? Bijgevolg mogen voetbalfans geen mening hebben als ze zelf niet spelen?Wat een kromme redenering man! En wil iedereen eens stoppen met die stomme smileys te zetten nadat je iemand hebt opgedragen zijn "grote bek" te houden. Jezus, if u gonna insult them: Do it right!

:lol:

Euh... :blush:

Sorry, ik bedoel: ;).

Wim
12-02-2009, 13:02
Ik heb gisteren de videobeelden van de partij in handen gekregen.
Het zijn opnames van iemand uit het publiek. De kwaliteit is dus niet denderend, maar toch is alles vrij goed te zien.

De beelden bevestigen voor mij wat ik reeds dacht. Heb er zelfs nog een aantal argumenten bijgekregen. Ik ga deze nu echter nog niet posten, want ik zou graag hebben dat iedereen zich een eigen mening bij de beelden kan vormen.

Voordat ik de beelden online zet, heb ik wel eerst een vraag.
Zou iemand van de administrators (of misschien iemand van de organisatie van het gala zelf) mij kunnen vertellen of ik problemen kan krijgen door dit filmpje online te plaatsen? Het zijn geen officiële beelden en heb het bovendien niet zelf gefilmd, dus denk niet dat ze mij veel kunnen maken.
Maar speel toch liever op zeker...

Admins, liever filmpje in een nieuwe topic of in deze?

Zodra ik een duidelijk antwoord heb, staat het er binnen het uur op!

Justinian
12-02-2009, 13:09
Ik heb gisteren de videobeelden van de partij in handen gekregen.
Het zijn opnames van iemand uit het publiek. De kwaliteit is dus niet denderend, maar toch is alles vrij goed te zien.

De beelden bevestigen voor mij wat ik reeds dacht. Heb er zelfs nog een aantal argumenten bijgekregen. Ik ga deze nu echter nog niet posten, want ik zou graag hebben dat iedereen zich een eigen mening bij de beelden kan vormen.

Voordat ik de beelden online zet, heb ik wel eerst een vraag.
Zou iemand van de administrators (of misschien iemand van de organisatie van het gala zelf) mij kunnen vertellen of ik problemen kan krijgen door dit filmpje online te plaatsen? Het zijn geen officiële beelden en heb het bovendien niet zelf gefilmd, dus denk niet dat ze mij veel kunnen maken.
Maar speel toch liever op zeker...

Admins, liever filmpje in een nieuwe topic of in deze?

Zodra ik een duidelijk antwoord heb, staat het er binnen het uur op!
Wat mij betreft gewoon (hier of in een andere topic) posten, want zoals ik het lees heb je in ieder geval toestemming van de maker van het filmpje. Er zijn bovendien ook andere filmpjes van het evenement gepost en ook vanuit de organisatie is hier geen bezwaar over gemaakt.

Wim
12-02-2009, 14:11
Bedankt voor je antwoord Roy!

Hier zijn ze dan... eindelijk... :)

YouTube - Wim Deputter VS Tommy Depret (http://www.youtube.com/watch?v=4eScM0VGg8o)

Solar
12-02-2009, 14:32
Het ziet er wel raar uit dat die acht tellen gegeven werden, maar als dat zo afgesproken was, dan is dat nou eenmaal zo.
Wim ziet er inderdaad niet aangeslagen uit.

Ik vind Tommy toch wel een paar keer goed uithalen op de grond, ook later in de partij.
Erg knap ook van Wim, dat ie ondanks dat gewoon zijn hoofd koel houdt en zich precies aan zijn game-plan houdt.

Justinian
12-02-2009, 14:47
Tijdens de 'stotenregen' in de eerste ronde verdedigde Wim goed; hij bleef draaien en stoten ontwijken (voor zover ik heb kunnen zien althans ;)). Je kunt je zelfs afvragen of die 8 tellen terecht zijn geweest. Dat is vanaf deze beelden niet goed te zien. Er van uitgaande dat de 8 tellen terecht zijn geweest, dan zou ik menen dat deze tellen ook terecht zijn geweest op basis van het reglement. Hierin wordt namelijk geen onderscheid gemaakt tussen het staande en het grondgevecht, voor wat betreft het geven van 8 tellen. Je kunt beweren dat de bedoeling van de regels anders is, maar dan moet je dat gewoon opschrijven (of in een toelichting opnemen). Zoals het er nu staat kun je volgens mij niet anders concluderen dan dat 8 tellen ook tijdens het grondgevecht kunnen worden gegeven als de vechter is aangeslagen. Wim stond dus met een punt achter en heeft in de tweede ronde mijns inziens terecht op submission gewonnen. Een no-contest is ook niet op zijn plaats, want Wim heeft volgens de regels simpelweg gewonnen!

Dat mensen het niet eens zijn met de 8-tellen regel kan ik goed begrijpen, want daar ben ik ook niet voor. Wel heb ik begrip voor het argument van Benny om deze regel er toch in te laten (overheid). Uit de reactie van Benny begrijp ik verder dat hij al een tijd probeert toestemming te krijgen om deze regel te schrappen.

fireblade900
12-02-2009, 14:50
De jurist heeft gesproken. Case closed.

nicolas the red
12-02-2009, 15:03
sterke sprawls van tommy maar helaas voor hem was wim deze keer sterker op de grond. er volgde trouwens een stevige slam op wim zijn guardjump dus de anti-guardjump liga kan ook weer tevreden zijn. :)

oops sorry voor de smiley bert

;)

Kleyne
12-02-2009, 15:13
de jurist heeft gesproken, case closed ? <insert neutraal emoticon>
1° deze jurist vind het reglement te vaag en interpreteerbaar op de litigieuze punten.
2° ik ben het ermee dat een forum een ideale plaats is om meningen te verkondigen. Maar laten we stoppen met opmerkingen als "de tegenpartij zwijgt, dus we hebben gelijk'". De zaak is aanhangig gemaakt, en zal zijn beloop kennen, (hopelijk) ongeacht wat er hier gebruld wordt.

het doet me denken aan de fameuze scene uit Life of Brian: "welease bwian, no welease wodewick, yes yes welease wodewick" ...

ik vind geen emoticon om mijn gemoedstoestand uit te drukken. Tedoeme (is sappig vlaams)

JP
12-02-2009, 15:19
sterke sprawls van tommy maar helaas voor hem was wim deze keer sterker op de grond. er volgde trouwens een stevige slam op wim zijn guardjump dus de anti-guardjump liga kan ook weer tevreden zijn.


ahahah de "AGL"

SebasMMA
12-02-2009, 15:28
Bedankt voor je antwoord Roy!

Hier zijn ze dan... eindelijk... :)

YouTube - Wim Deputter VS Tommy Depret (http://www.youtube.com/watch?v=4eScM0VGg8o)

Die 8 tellen is 1 van de gaarste dingen die ik ooit heb gezien in een MMA partij. Ook al is het een regel, de toepassing lijkt me ook twijfelachtig hier.

Justinian
12-02-2009, 15:30
de jurist heeft gesproken, case closed ? <insert neutraal emoticon>
1° deze jurist vind het reglement te vaag en interpreteerbaar op de litigieuze punten.
Nee, ik zeg dat het reglement zoals het er nu ligt geen onderscheid maakt tussen het staande en het grondgevecht, voor wat betreft het geven van 8 tellen. Je kunt uiteraard beweren dat dit wel zo bedoeld is, maar het staat er niet, ook niet in een toelichting (en evt. vergadernotulen voor zover ik weet ;)). Ik kan er dus ook geen andere bedoelingen 'inlezen'. In die zin is het reglement dus niet vaag; 8 tellen, zowel voor het staande als het grondgevecht.

btw dit is mijn mening en die is zeker niet heilig!

MMARuud
12-02-2009, 15:36
Die 8 tellen is 1 van de gaarste dingen die ik ooit heb gezien in een MMA partij. Ook al is het een regel, de toepassing lijkt me ook twijfelachtig hier.

Lijkt er op dat Tommy het ook twijfelachtig vond, hij gaat door terwijl de scheids er al tussen komt. Lijkt mij dat je dat niet doet als je tegenstander helemaal aangeslagen is.

BBC
12-02-2009, 16:37
Heb net de beelden gezien en die laten qua duidelijkheid niets aan de verbeelding over. Wim was niet aangeslagen, verdedigde goed, was zich duidelijk bewust van hetgeen rondom hem gebeurde. Ik wou dat deze beelden eerder te zien waren, dan hadden we allemaal deze NON-DISCUSSIE kunnen vermijden.Wim wint gewoon op sub, PUNT UIT!Dit is m'n objectieve mening. Ik heb maten zitten in beide clubs, en ben fan van beide vechters.Greetz, the Smiley PolicePS: Kleyne, sinds waneer zijt gij ne jurist? En iedereen maar klagen dat justitie verrot is...PPS: Er is wat mis met m'n computer waardoor ik geen alinea's kan maken. Ben geen adept geworden van Mr One Leg's stream of consciousnes post-techniek...

It's Showtime
12-02-2009, 16:52
Voordat ik de beelden online zet, heb ik wel eerst een vraag.
Zou iemand van de administrators (of misschien iemand van de organisatie van het gala zelf) mij kunnen vertellen of ik problemen kan krijgen door dit filmpje online te plaatsen? Het zijn geen officiële beelden en heb het bovendien niet zelf gefilmd, dus denk niet dat ze mij veel kunnen maken.
Maar speel toch liever op zeker.

Even een snelle reactie hierop. Aangezien tegenwoordig iedereen in het bezit is van een mobiele telefoon, is het toch niet tegen te houden dat zulk soort beelden op internet verschijnen. Zoals al gezegd zijn ook Badr Hari vs Frederic Sinistra en Murat Direkci vs Drago op die manier al gepost.

Wim, desalniettemin erg netjes van je dat je zoiets al in acht neemt!


Met vriendelijke groet,

European Fighting Network

761217186
12-02-2009, 16:55
Maar even een vraagje voor mijn duidelijkheid. Wat is er nu nog niet duidelijk waar we over kunnen discussiëren?

1. of fe 8 tellen terecht waren?
2. of ze gegeven mochten worden op basis van het regelement?

1.Of Wim aangeslagen was en daarmee de acht tellen terecht waren valt in mijn beleving niet goed te zien op deze beelden. Wel lijkt het er op dat Wim niet aangeslagen was aangezien hij op geen moment aangeslagen oogde (op basis van deze beelden). Deze beelden spreken naar mijn mening in het voordeel van Wim.
Willen we meer zekerheid hebben zullen we toch nog even moeten wachten op beelden die van dicht bij zijn gemaakt. De scheids stond er wel boven op dus die zag het blijkbaar anders.

2. Ik heb het regelement niet ingezien, maar op basis van wat Roy aangeeft denk ik dat het duidelijk is. Indien het niet duidelijk is, had te tegenpartij dit vooraf kunnen weten aangezien dit blijkbaar wetgeving is.
De volgende keer vooraf het regelement bestuderen, jammer.. maar alleen zo kun je dit soort dingen wat beter voorkomen, nooit helemaal.

Ik denk dat Wim terecht gewonnen heeft, het had anders kunnen lopen als er geen 8 tellen waren gegeven.. maar dat is speculeren en nu niet meer relevant.

a.s.c.
12-02-2009, 17:44
Goede partij van zowel Tommy als Wim.. Over de winnaar lijkt me nu geen twijfel meer mogelijk.. althans voor zover ik het kan zien. Wim is niet aangeslagen en staat meteen op na het sterke offensief van Tommy.

Tommy blijft ondanks het ingrijpen van de scheids door slaan.. persoonlijk denk ik dat Tommy als MMA vechter (geen 8 tellen accepteren) ook doorheeft dat het nog niet voorbij is en zijn momentum volledig wil benutten (meer dan een momentum was het volgens mij niet). Onsportief is hij in ieder geval niet als ik kijk naar alle voorgaande wedstrijden die ik van hem heb gezien.

Wim spreekt na het ingrijpen meteen en zonder te wankelen de scheidsrechter aan en Tommy lijkt ogenschijnlijk zonder juichen terug te lopen naar zijn hoek. Als er was ingegrepen zonder dat er 8 tellen gegeven konden worden was ik het er in ieder geval niet mee eens geweest. Nu waren ze ook nog eens reglementair. Wim wint vervolgens de partij overtuigend met een trianglechoke. Vraagstuk opgelost.

ICON
12-02-2009, 18:31
mooie partij,

uitslag is nu duidelijk lijkt me, of zijn er nog steeds mensen die t niet snappen?

rai
12-02-2009, 18:33
...........En hier eindigt de soap

Christophe
12-02-2009, 20:51
...........En hier eindigt de soap

Maar niet voordat:


Tommy wil zich afzijdig houden en heeft er geen zin in om in deze discussie verzijld te geraken.

Vind wel dat Christophe beter zijn grote bek kan houden en zelf de ring eens in mag stappen, want het is erg gemakkelijk aan de kant te staan veroordelen en beoordelen. ;)

Dit is geen ring, dit is een forum. Hier verkondigen vechters, trainers, fans en geïnteresseerden hun mening over vechtsport-gerelateerde topics. Als ik me niet vergis (en ik weet zeker dat ik me niet vergis) doe ik hier dus precies wat de bedoeling is (dank u wel, Mr. Maassen).

Ik kan me inbeelden dat het je frustreert dat je in deze zaak niet over waterdichte argumenten beschikt, en dat het flink vervelend, zelfs pijnlijk moet zijn dat je positie elke pagina zwakker en zwakker word ... maar probeer het als een man te slikken. But then again, als je die instelling had, was deze discussie er in de eerste plaats al helemaal niet geweest en had je aanvaard dat Wim op een eerlijke, reglementaire en overtuigende manier van Tommy gewonnen heeft.

Langs de andere kant snap ik je reactie wel, want ik ben -eerlijk gezegd - zelf ook niet de meest volwassen persoon op dit forum. Zo kan ik niet nalaten te reageren op je uitlating dat ik een grote bek heb door te zeggen dat ik "Mr. Perfect" eerder een naam voor een stripper dan die van een vechter vind. :p (en hier is de emoticon bijvoorbeeld wél gepast)

PS: het is "verzeild geraken", niet "verzijld geraken"! ;) (ook hier: gepast) :D (en wéér)

Christophe
12-02-2009, 21:00
de jurist heeft gesproken, case closed ? <insert neutraal emoticon>
1° deze jurist vind het reglement te vaag en interpreteerbaar op de litigieuze punten.
2° ik ben het ermee dat een forum een ideale plaats is om meningen te verkondigen. Maar laten we stoppen met opmerkingen als "de tegenpartij zwijgt, dus we hebben gelijk'". De zaak is aanhangig gemaakt, en zal zijn beloop kennen, (hopelijk) ongeacht wat er hier gebruld wordt.

het doet me denken aan de fameuze scene uit Life of Brian: "welease bwian, no welease wodewick, yes yes welease wodewick" ...

ik vind geen emoticon om mijn gemoedstoestand uit te drukken. Tedoeme (is sappig vlaams)

Euhm ... Justinian is wel een échte jurist (voor alle duidelijkheid: mét diploma), dus hij is zeker de gepaste persoon om een uitgesproken mening te hebben over het reglement en de eventuele interpretaties.

Dat kan je inderdaad als een mening beschouwen, en het is in deze zaak ook niet meer dan dat. Maar op welke punten jij nog hoopt je slag binnen te halen, is me helemaal onduidelijk. Ik lees hier nergens dat Wim gewonnen heeft omdat de tegenpartij zwijgt, de stelling wordt ondersteund door ijzersterke argumenten zowel betreffende het geleverde beeldmateriaal als gemaakte afspraken en reglementen.

En iets zegt me dat jij dat ook al goed weet! ;)

Christophe
12-02-2009, 21:05
Jezus, if u gonna insult them: Do it right!


PPS: Er is wat mis met m'n computer waardoor ik geen alinea's kan maken. Ben geen adept geworden van Mr One Leg's stream of consciousnes post-techniek...

Hehehehe ... nog steeds verbaal en humoristisch één van de betere posters hier op Mixfight! :thup:

Kleyne
12-02-2009, 21:09
[quote=Christophe;690281]Alledrie x 2

Als hier al een fout is gebeurt, :blush: :eek:
kwam die van de scheids en niet van Wim, punt aan de lijn.

als hier al een fout is gebeurD :whistling:


ik ontdek nu pas de functie van die emoticons. :thup:

Christophe
12-02-2009, 21:11
Alledrie x 2

Als hier al een fout is gebeurt, :blush: :eek:
kwam die van de scheids en niet van Wim, punt aan de lijn.

als hier al een fout is gebeurD :whistling:


ik ontdek nu pas de functie van die emoticons. :thup:


:lol: Let the games begin! :thup:

Wil je misschien ook even reageren op de iets serieuzere argumenten, of is Team Perfect daar iets meer :red_indian: :construction: :ymca: :busted: ?!

;)


ik ontdek nu pas de functie van die emoticons. :thup:
Cool hé?! :lol:

Kleyne
12-02-2009, 21:18
Euhm ... Justinian is wel een échte jurist (voor alle duidelijkheid: mét diploma), dus hij is zeker de gepaste persoon om een uitgesproken mening te hebben over het reglement en de eventuele interpretaties.

LOL. moet ik dan mijn diploma gaan inscannen ? Ben jurist hoor. Met een echt diploma.

Dat kan je inderdaad als een mening beschouwen, en het is in deze zaak ook niet meer dan dat. Maar op welke punten jij nog hoopt je slag binnen te halen, is me helemaal onduidelijk. Ik lees hier nergens dat Wim gewonnen heeft omdat de tegenpartij zwijgt, de stelling wordt ondersteund door ijzersterke argumenten zowel betreffende het geleverde beeldmateriaal als gemaakte afspraken en reglementen.

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik die discussie rustig buiten het forum voer met de betrokken partijen.


En iets zegt me dat jij dat ook al goed weet! ;)

and now go train jiu-jitsu ;)

DonChoa
12-02-2009, 21:26
for your information; 'Kleyne' is zelf van Team Perfect

Christophe
12-02-2009, 21:54
and now go train jiu-jitsu ;)

The smartest thing you said all day! ;)


for your information; 'Kleyne' is zelf van Team Perfect

Bedankt voor de info, maar ik weet perfect wie Koen is ... en tussen ons gezegd en gezwegen: ik vind het zelfs een erg sympathieke kerel! ;)

761217186
12-02-2009, 21:58
Dan is nu alles wel besproken denk ik??? het laatste woord is aan Wim!

YoMarK
12-02-2009, 22:24
8 tellen op de grond bij GnP, maar geen rope-excapes is natuurlijk een groot voordeel voor de grappler.
Ik ben groot MMA-fan, maar jammer dat de toch wel min of meer universele regels niet zijn(of kunnen worden) toegepast.

Ik zeg: rematch in nederland!

761217186
12-02-2009, 22:44
8 tellen op de grond bij GnP, maar geen rope-excapes is natuurlijk een groot voordeel voor de grappler.
Ik ben groot MMA-fan, maar jammer dat de toch wel min of meer universele regels niet zijn(of kunnen worden) toegepast.

Ik zeg: rematch in nederland!

hou nou eens op over rematch... lees de topics, we vallen steeds in herhaling:sleep1:

Christophe
12-02-2009, 23:41
hou nou eens op over rematch... lees de topics, we vallen steeds in herhaling:sleep1:

x 2

Wim is de terechte winnaar, nogmaals gefeliciteerd daarvoor amigo! :thup:

'nuff said!

YoMarK
12-02-2009, 23:58
Wim is inderdaad de terechte winnaar, niks op aan te merken volgens de geldende regels.
De vraag is alleen of Tommy Depret wist dat de regels zo waren of niet. Als ik het filmpje bekijkt wil hij duidelijk doorgaan, en lijkt hij verbaast over de "stoppage".
Natuurlijk dient hij zich op de hoogte te brengen van het reglement....feit blijft wel dat die regels niet meer van deze tijd zijn.

761217186 en Christophe, ik zegnogmaals: rematch in nederland! :lol:

Christophe
13-02-2009, 00:00
761217186 en Christophe, ik zegnogmaals: rematch in nederland! :lol:

Dán ... is het goed! ;)

YoMarK
13-02-2009, 00:04
Gelukkig, was al bang dat ik hier geen eigen mening mag hebben. ;)

Christophe
13-02-2009, 00:08
Gelukkig, was al bang dat ik hier geen eigen mening mag hebben. ;)

Dat ga je mij in ieder geval nooit horen zeggen! En in naam van iedereen hier bedankt voor jouw uitgetikte meningen omtrent deze interessante zaak! ;)

YoMarK
13-02-2009, 00:21
Kijk, dat doet een mens goed. Wat zal ik lekker slapen vannacht. :thup:

Christophe
13-02-2009, 00:34
Helaas pindakaas ... onze hoop dat deze kwestie hierbij is afgesloten blijkt ijdel te zijn. Ik werd namelijk op het volgende gewezen:


Tommy Depret wint op ref stoppage punt uit!

Ook al is de uitslag nog niet herzien en heeft ieder zijn eigen mening. Een ding is nu wel duidelijk en dat is wanneer de scheidsrechter er van uit gaat dat een vechter zich niet meer kan verdedigen en tussenbeide komt dan is de partij ten einde! We gaan er niet langer over bezig blijven, onze winnaar Tommy Depret op ref stoppage vroeg in ronde één na een heftig ground en pound offensief. Bekijk de afbeeldingen en oordeel zelf.


Bron: PERFECT TEAM, MMA FIGHTING ACADEMY (http://www.bendandois.be/)

Misschien dat dit Team Perfect kan helpen: ProBoards® Support - How to cope with reality (http://support.proboards.com/index.cgi?action=display&board=pbgt&thread=282721&page=1)

Pimp-Daddy
13-02-2009, 01:04
Ten 1e vind ik persoonlijk dat de regels hier juist zijn toegepast door Marco Holkamp, en dat Wim de terechte winnaar is...

Alleen denk ik wel als die 8 tellen hier niet waren gegeven en Marco liet Tommy nog een paar seconden door slaan, dat Wim hier nog wel eens Ko zou kunnen zijn gegaan...

761217186
13-02-2009, 02:00
:crying:forum vrienden....

laten we toch maar weer over gaan naar episode 126 van het guardjumpen! Want aan deze soap komt nooit meer een einde denk ik:crying:

Wim gefeliciteerd, hier zal je het mee moeten doen, je hebt voor en tegenstanders en dat zal niet veranderen. Zelfs als je straks officieel de uitslag krijgt blijft het zuur.

(YoMarK)Rematch? als, als ,als... dan inderdaad in Nederland! (;))

Neemt niet weg dat Wim deze partij heeft gewonnen :thup:

SebasMMA
13-02-2009, 10:51
Helaas pindakaas ... onze hoop dat deze kwestie hierbij is afgesloten blijkt ijdel te zijn. Ik werd namelijk op het volgende gewezen:



Bron: PERFECT TEAM, MMA FIGHTING ACADEMY (http://www.bendandois.be/)

Misschien dat dit Team Perfect kan helpen: ProBoards® Support - How to cope with reality (http://support.proboards.com/index.cgi?action=display&board=pbgt&thread=282721&page=1)

Sneue quote. "Perfect Team" is de grip op de realiteit inderdaad een beetje kwijt.

tom l
13-02-2009, 14:24
Helaas pindakaas ... onze hoop dat deze kwestie hierbij is afgesloten blijkt ijdel te zijn. Ik werd namelijk op het volgende gewezen:



Bron: PERFECT TEAM, MMA FIGHTING ACADEMY (http://www.bendandois.be/)

Misschien dat dit Team Perfect kan helpen: ProBoards® Support - How to cope with reality (http://support.proboards.com/index.cgi?action=display&board=pbgt&thread=282721&page=1)

Ten eerste: blij dat de wedstrijd eindelijk online staat. Vond de clash van stijlen erg vet! Tommy heeft fokking goeie sprawls, brute g'n'p en heeft massa's power! Over Wim's jiu-jitsu moet ik het zelfs niet hebben, vet! Heb me wel blauw geërgerd aan de idioten in de zaal die 'sexmaniakken', homo's' aan het roepen waren toen Tommy in Wim's guard zat. België heeft nog een lange weg te gaan op mma gebied, want deze idioten blijven maar naar gala's komen terwijl ze er niets van snappen.


Maar dan nu: What the fuck @ team perfect?!!?? Ik had echt heel veel respect voor Team perfect (lees goed: HAD). Ik vond Cindy Dandois VS Marloes Coenen bijvoorbeeld een heel vette match die ze wél terecht gewonnen had en waar achteraf ook door sommigen beweerd werd dat het onterecht was. Toen was ik één van de eerste om te zeggen dat het belachelijk was om de uitslag in twijfel te trekken nu. Maar goed, dat respect is nu zoals vermeld wel iet ofwat verminderd (niet @ Cindy en Tommy persoonlijk uiteraard, zijn allebei harde knokkers, eerder @ de organisatie achter het team, maar ga geen namen noemen).

Dit is gewoon zo belachelijk en bijna kinderachtig, want ik kan echt niet geloven dat Team perfect nog altijd écht denkt dat Tommy de winnaar is. Er zijn fokking beelden van!!!! Wim staat onmiddellijk recht als de ref tussenkomt!! Hoe kan je dan beweren dat het g'n'p offensief zijn werk gedaan heeft?!!?? Ik denk dat de triangle van Wim zijn werk iets beter gedaan heeft... Iedereen die iets van mma kent leidt uit de beelden af dat Wim de winnaar is, maar misschien zijn die randmongolen die 'sexmaniakken' riepen wel te overtuigen dat Tommy de winnaar is. Voor het ongetrainde oog kan het lijken dat Tommy de match domineert, net zoals het leek alsof Dan Severn Royce Gracie domineerde @ ufc 2 voor het ongetrainde oog (wat overigens ook in een triangle voor Gracie eindigde :) ) Trouwens, waar zie je Tommy al met zijn handen opgeheven in de lucht door de ring wandelen zoals team perfect beweerde?

Het zou team perfect sieren moesten ze de moed hebben om toe te geven dat Wim de winnaar is. Take it like a man! Dat is blijkbaar niet het geval. Anyway, ik weet al wie ik zou nomineren voor meest onsportieve team van België (wederom beweer ik niet dat de vechters van team perfect onsportief zijn in wedstrijden, maar heb ik het weer over de kinderachtige organisatie).

Mooi gedaan team perfect, niet alleen is Wim de winnaar van de match hij is ook nog eens de morele winnaar door zich veel correcter op te stellen dan jullie en niet alleen heeft Tommy de wedstrijd verloren, team perfect als team heeft zich ook nog eens goed laten kennen en heeft de discussie, hun credibiliteit en mijn respect verloren. Proficiat!

rai
13-02-2009, 14:30
.............the End

anonymous001
13-02-2009, 14:33
.............the End

Idd, laten we er over ophouden. Tenminste totdat er nog een officiele reactie komt. Het wordt er zo niet mooier op.

BBC
13-02-2009, 14:40
.............the End

x2

dimitri
13-02-2009, 16:17
.............the End

*staat teleurgesteld terug recht en legt de nootjes terug in de kast en zet die jupiler terug in de koelkast*

761217186
13-02-2009, 17:11
.............the End

gefeliciteerd Wim, mooi gesproken Tom (2x)

Christophe
13-02-2009, 17:48
*staat teleurgesteld terug recht en legt de nootjes terug in de kast en zet die jupiler terug in de koelkast*
Ik dacht al, waar zit hij nu?!


gefeliciteerd Wim, mooi gesproken Tom (2x)
Inderdaad mooi verwoord stukje mening amigo, reps! :thup:

En nu de beslissing van de jury afwachten. ;)

Ben
13-02-2009, 20:02
van mij mag er een slotje op genoeg hierover

Justinian
13-02-2009, 20:05
van mij mag er een slotje op genoeg hierover
Daar ben ik het wel mee eens, case closed ;)