PDA

View Full Version : Interview Ali Gunyar – RINGS Holland



Richelieu
11-02-2009, 19:10
Interview Ali Gunyar - RINGS HOLLAND
tekst: Jose Stephen, foto's: Harmen Bakker

Ali Gunyar is een vechter die al jaren meedraait in het kick/thaiboks wereldje. Op 1 maart aanstaande zal hij een gooi gaan doen naar de K-1 max titel van Nederland en een plaats bij de laatste 16 in Japan.

http://www.mixfight.nl/DUTCHDEATH/2008/Ahoy/IMG_282.jpg

Waarom deed je verleden jaar niet mee aan de de k-1 max Nederland ?
Wat ik later van de organisatie heb begrepen is dat zij dachten dat ik nooit meer zou vechten en dat ik definitief gestopt was, na mijn reactie op november 2007.

Na die beladen partij tegen Faldir twee jaar geleden wou je de handschoenen aan de wilgen hangen, hoe kijk je daar nu op terug?
Ik had toen een punt en achteraf zie ik dat ik daarmee wel heb bereikt wat ik duidelijk wilde maken. Heb toen ook mijn recht gekregen al hebben ze er een No Contest van gemaakt, ze hebben hun fout wel toegekend.

http://www.mixfight.nl/DUTCHDEATH/2008/Ahoy/IMG_263.jpg

Jij draait al heel lang mee in het “metier”, hoe komt het dat je nooit bent doorgebroken in Japan?
Ik heb wel eerder aan de K-1max meegedaan in Japan, dit was in het jaar 2006 en een aantal weken later heb ik ook nog in de K-1 Titans gevochten. Het was wel de bedoeling dat ik er nog vaker zou gaan vechten, maar helaas is dat er nooit meer van gekomen.

Op welke punten als vechter acht jij jezelf een plaats toe in Japan?
Ja, dat is natuurlijk moeilijk om over jezelf te zeggen, maar ik garandeer altijd wel voor een spectaculaire partij met veel acties. Dat vinden ze in Japan wel interessant.

http://www.mixfight.nl/DUTCHDEATH/2008/Ahoy/IMG_264.jpg

Denk jij dat het toch een politieke situatie is om in Japan aan de bak te komen?
Jazeker, maar overal wel een beetje je moet de juiste contacten en de juiste mensen goed kennen, het is tegenwoordig niet meer wie is de BESTE maar wel vele andere redenen. Zo had ik even contact met de K-1max in 2008 om er weer te vechten, maar is toch op het laatst niet door gegaan.

Je regelt zelf je eigen partijen, ben je dan niet aangesloten bij een management?
Ik regel ook nog steeds mijn eigen partijen, maar ben wel aangesloten bij een management namelijk Team Hardcore. We doen alles in overleg met Henk Kuipers. Het gaat super.

Kan jij anders wat voor/nadelen van een management noemen?
Er zijn natuurlijk voordelen en nadelen, voordelen van een management zijn je komt meer in de picture en kan misschien meer partijen krijgen. Het belangrijkste is toch het onderlinge vertrouwen en eerlijkheid, gelukkig verloopt het tussen ons en Henk top. Het is een man die voor de sport alles doet om het positief te brengen en zo ben ik ook. Een aantal nadelen van een management zou zijn dat je 1 van de vele bent en als je niet presteert dat je niet meer interessant bent.

http://www.mixfight.nl/DUTCHDEATH/2008/Ahoy/IMG_268.jpg

Als ik de contenders van de k-1 max eens goed analyseer ben jij zeker niet de jongste, is deze deelname voor jou een gouden kans die jij met beide armen gaat aanpakken ?
Ik heb in mijn carrière alles bereikt wat ik tot nu had willen bereiken. Ik wil nog een keer proberen om te kijken of ik daar kan komen, maar wil ook graag nog veel in mijn eigen land namelijk Turkije deze sport positief in het daglicht brengen.

Heb jij al een strijdplan klaar voor dit toernooi?
Niet specifiek, maar moet er uiteindelijk drie keer voor knokken om mijn doel te bereiken. Dus zorgen dat ik optimaal fit ben.

http://www.mixfight.nl/Richelieu/2007/Osdorp/img_7.jpg

Als ik zeg dat ik jou van alle deelnemers de meest technische vechter vindt terwijl de andere meer beukers zijn, hoe zie jij dit zelf ?
Dat is misschien wel zo, maar ik kan ook wel beuken als het moet. Maar als je het slimmer kan aanpakken zonder teveel schade op te lopen is dat natuurlijk wel een betere optie.

http://www.mixfight.nl/DUTCHDEATH/2008/Ahoy/IMG_269.jpg

Train je nu echt planmatig voor zo een toernooi of ga je toch uit van je eigen routine?
Ik ga gewoon echt uit van mijn eigen routine, gewoon ervoor zorgen dat je lichamelijk en fysiek optimaal fit bent.

Train jij nu ter voorbereiding alleen met je eigen leerlingen of ook bij een andere sportschool?
Ik train alleen met mijn eigen leerlingen en moet zeggen dat het er wel genoeg zijn die mij scherp kunnen houden. Ze willen allemaal mij voorbij gaan en dan moet ik nog meer mijn best doen om ze een stap voor te blijven.

In het verleden ben je wel eens geplaagd door blessureleed hoe ga jij hier nu mee om en voornamelijk met het toernooi dus meerdere partijen in het vooruitzicht?
In het verleden dacht ik er ook vaak aan voor een partij en vocht dus automatisch wat voorzichtiger waardoor het toch gebeurde, waarschijnlijk omdat ik ermee zat. Ik denk er de laatste tijd helemaal niet meer aan en vecht alleen maar scherper en automatisch komt het ook veel minder voor.

Hoe zie jij het toernooi zelf ? Ben jij een echte toernooi vechter ?
Ik vind dat er een leuke deelnemers veld is, de loting zal wel belangrijk zijn. Of ik een echte toernooi vechter ben, heb wel wat toernooi ervaring en denk dat ik er wel goed mee overweg kan.

Wat zal van essentieel belang zijn voor jou om een goed toernooi te draaien?
Het toernooi winnend afsluiten.

Staat er nog een trainingskamp gepland ter voorbereiding voor het toernooi ?
Niet speciaal een trainingskamp maar gewoon mijn normale trainingen met mijn leerlingen en mijn broer.

http://www.mixfight.nl/Richelieu/2007/Osdorp/img_16.jpg

Jij bent gezegend met een goede trap techniek heb jij een taekwondo achtergrond?
Iedereen denkt dat ik een taekwondo achtergrond heb, maar dat is helemaal niet zo. Dat komt omdat ik makkelijk trap, maar dat zijn de verdienste van mijn vader, die ons mijn broer en mij na een Bruce Lee film zijn trappen liet oefenen dag in dag uit.

Wat is de toegevoegde waarde van je broer in je verzorgingsteam?
Mijn broer betekent veel voor mij, hij kent mij door en door. Hij kan mij ook als geen ander trainen, hij zet mij altijd op scherp met zijn opmerkingen. Hij geeft mij heel veel zelfvertrouwen.

Zit er onder jouw leerlingen een toekomstig k-1 prospect ?
Jazeker, zit er natuurlijk k-1 prospect, we hebben nou al een aantal A jongens in de 70kg die tegen iedereen kunnen draaien zoals Petro en Cagri. We hebben op het moment samen met mij 7 A vechters. En in de jeugd zitten natuurlijk veel toppertjes ook dames als die doorzetten, hebben ze een gouden toekomst. Wij hebben ook nog namelijk 6-7 tal vechters rond de 16-18 jaar tussen 57-65kg die elkaar zo scherp houden dat ze bijna onverslaanbaar zijn.

Kan jij voor jezelf en verloop van het toernooi schetsen?
Het is moeilijk. Ook omdat de loting natuurlijk nog niet is geweest.

Zit in die schets ook een finale plaats voor Ali Gunyar ?
Ik hoop dat ik dit jaar 2 keer in de finale kom te staan eerste keer hier in Nederland en de volgende in Japan.

http://i549.photobucket.com/albums/ii362/Richelieu/Zutphen/img_237.jpg

Fonz
11-02-2009, 21:00
Op en top sportman die Gunyar. Ik gun hem wel de overwinning, maar denk niet dat hij het gaat redden.

Kameleon
11-02-2009, 21:23
Ik vond Gunyar tegen Chahid in Rotterdam wel heeeel erg sterk. Ook is hij de enige die van Chahbari kan winnen en dat zijn er niet veel. Niemand zal hem als eerste kiezen denk ik..

Getto
11-02-2009, 23:23
Leuke intervieuw, denk dat hij wel de grootste kanshebber is. Een van de weinige vechters die constant met de top mee draaid al jaren. Petje af en respect voor deze gozer.:thup:

Khanom Thom
12-02-2009, 00:10
Een top interview weer, thanx! Ben echt benieuwd 1 Maart!

Wheelie
12-02-2009, 13:44
Thanx Jose en Harmen

De man van 14K
12-02-2009, 13:46
Goede knokker die Ali, ook een met een boel pech helaas.
Vond het ook een goed team toen hij nog samen met Fidan was.

Ralph
12-02-2009, 14:01
ben echt benieuwd hoe hij het 1 maart gaat doen... Ik zie hem net als anderen toch wel als 1 van de grote kanshebbers.

Solar
12-02-2009, 14:18
Ik hoop dat hij het gaat halen!

chief108
12-02-2009, 16:13
thnx voor het interview...

Justinian
12-02-2009, 16:14
Thanks, goed interview!

rai
12-02-2009, 16:14
Zijn er nog kaarten vrij voor 1 maart?

Fightchick
12-02-2009, 16:52
Ik zie hem als kanshebber en ik gun het hem. Ik weet alleen niet of een toernooi nog wat voor hem is met zijn steeds terugkomende blessures. Misschien in z'n jongere jaren, maar nu...

Richelieu
12-02-2009, 17:24
Zijn er nog kaarten vrij voor 1 maart?

Kaarten zijn o.a. verkrijgbaar via de ticketshop van Mixfight.nl.

rai
12-02-2009, 17:26
Kaarten zijn o.a. verkrijgbaar via de ticketshop van Mixfight.nl.
Dank je wel, op naar Utrecht dan maar:thup:

Showman
12-02-2009, 22:52
Hoop echt ook dat hij het gaat winnen. Hij is echt een van de smaakmakers.

marcelt
12-02-2009, 23:01
Goeie vechter. Ik zag hem vorig jaar bij Showtime Tilburg (?). Hij is best wel klein.

gustafacci
12-02-2009, 23:43
Hoop dat Ali wint.

De man van 14K
12-02-2009, 23:48
Goeie vechter. Ik zag hem vorig jaar bij Showtime Tilburg (?). Hij is best wel klein.


al die -70 vechters zijn kleine opdondertjes :D

Getto
13-02-2009, 10:31
Ik denk dat hij toch wel een van de langere zal zijn. Pique is de langste..

Richelieu
13-02-2009, 10:44
Ik denk dat hij toch wel een van de langere zal zijn. Pique is de langste..

Pique en Gunyar zitten toch wel rond de 1.80. Moelijk inschatten zonder meetmat...

Illest
13-02-2009, 10:55
ik denk echt dat zij de finale gaan vechten..

Richelieu
13-02-2009, 11:01
ik denk echt dat zij de finale gaan vechten..

De loting is volgende week donderdagmiddag in de Vechtsebanen te Utrecht dus we gaan het zien!

K-1 MAX Nederland
13-02-2009, 12:38
Kaarten zijn zeer zeker nog verkrijgbaar bij de bekende voorverkoop adressen (http://www.k-1max.nl/content/view/14/28/). En de ticketshop.

Maar je kan natuurlijk ook meedoen aan de fantastische prijsvraag (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=89725&highlight=k-1+max) en kans maken op 2 VIP kaarten. Enige wat je hoeft te doen is de loting correct te voorspellen.

Insider
13-02-2009, 18:34
Mooi interview.

Getto
15-02-2009, 12:01
Tegen wie moet hij nou in juni bij Gentlemen?

Artiest
17-02-2009, 17:40
Hij staat tegen Lima.

superfreak
26-02-2009, 17:25
Tegen Lima gaat hij niet redden. maar zal al met al wel leuke partij worden.