PDA

View Full Version : Aanrader: The Hurt Locker....



PigDog
11-02-2009, 21:41
Mocht er iemand geinteresseerd zijn in het werk wat ik doe, er is iets unieks in omloop:

Op FTA/ FTD en Usenet zwerft de film "the Hurt Locker" rond, één van de weinige waarheidsgetrouwe oorlogsfilms over een oorlog die nog bezig is. Dat zie je niet vaak. De handelingen tijdens de bomruimingen waren tot op heden confidentieel, maar zijn pas vrijgegeven, en een regisseuse weet er meteen een hele knappe film van te maken. Heeft prijzen gewonnen in Venetië en gaat voor de oscars.....

Ik vond hem goed, dus krijgt ook deze film de Pigdogs kwaliteitszegel...

:pimp:


http://www.worstpreviews.com/images/posters/thehurtlocker/thehurtlocker3_large.jpg

http://www.worstpreviews.com/images/posters/thehurtlocker/thehurtlocker2_large.jpg

http://www.worstpreviews.com/images/posters/thehurtlocker/thehurtlocker1_large.jpg

renamer
11-02-2009, 22:38
trailer

http://www.youtube.com/watch?v=gDHGF4tDdKc

ziet er zeker netjes uit.. ga hem ff chacken als ik hem tegenkom

HUNTER
12-02-2009, 00:00
ben idd wel benieuwd. Vond Jarhead al een relatief verfrissend beeld geven op de standaard oorlogs films, dus ga m zeker ff downen

leks
12-02-2009, 00:47
Hmm ga ik het van weekend dan ff proberen, altijd leuk filmptips.

dirk5
12-02-2009, 08:27
Thanks for the heads up, zal hem vnv eens naar binnen slurpen.

ICON
12-02-2009, 18:36
ik had hem vorige week al gedownload maar niet bekeken, zal hem van t weekend ens opzetten, had iig al gelezen dat het een hele vette film is.

Judas
12-02-2009, 19:56
Is er al een dvd rip in omloop?

chief108
12-02-2009, 20:20
top..

thnx Piggy
gaan we eens ff checken

leks
14-02-2009, 17:35
Leuke film, reps houd je tegoed. Heb jij nu ook een deathwish of ben je een sensatiezoeker ;)

Slome
14-02-2009, 17:41
d-loading

PigDog
14-02-2009, 22:46
Is er al een dvd rip in omloop?

Yep!

Is de dvd van het filmfestival in Venetië, dus italiaanse audio en subs (ook engels natuurlijk)
Nl subs zijn meegebakken

PigDog
14-02-2009, 22:48
Leuke film, reps houd je tegoed. Heb jij nu ook een deathwish of ben je een sensatiezoeker ;)

Geen van beide, ik lijk ook niet echt op de hoofdpersoon, zal ik maar zeggen.
Maar een tikkeltje deathwish is altijd aanwezig met dit soort beroepen...

:D

ICON
15-02-2009, 00:05
net gekeken. vette film!

renamer
15-02-2009, 08:30
Ik vond hem een beetje tegenvallen.. niet echt een compleet verhaal. maar zeker vermakelijk..

het schoonvegen van gebouwen zoals in die bommemfabriek en het naarjagen van de daders (in the dark) . is dat ook jullie taak?of word dat overgelaten aan andere eenheden?
maruuh reps voor wat je doet ik zou het niet kunnen.. ik heb iets te veel te verliezen

PigDog
15-02-2009, 10:54
Ik vond hem een beetje tegenvallen.. niet echt een compleet verhaal. maar zeker vermakelijk..

het schoonvegen van gebouwen zoals in die bommemfabriek en het naarjagen van de daders (in the dark) . is dat ook jullie taak?of word dat overgelaten aan andere eenheden?
maruuh reps voor wat je doet ik zou het niet kunnen.. ik heb iets te veel te verliezen

Aangezien we met alle troepen meemoeten (dus ook special forces etc.) word er van ons verwacht dat we alles meedoen, dus ook bovengenoemde activiteiten. O ja, en vaak als eerste, want wie wil er nou een geboobytrapped pand in?
Vaak zijn we ook de oudste van de eenheid (het duurt effe voordat je eod'er bent) en verdienen veel respect onder de troepers, omdat we het meeste belast worden. Iedereen wil namelijk EOD meehebben, en we zijn maar met een paar...

Maar ja, dan heb je wel de mooiste baan die je maar wensen kan.

Judas
15-02-2009, 20:07
Yep!

Is de dvd van het filmfestival in Venetië, dus italiaanse audio en subs (ook engels natuurlijk)
Nl subs zijn meegebakken

Ok thanks man.

YoMarK
16-02-2009, 09:29
Heb hem gisteren ook bekeken, maar vond het niet veel bijzonders.
Film heeft geen echt verhaal, en geen boodschap(afgezien van het feit dat de oorlog mensen beschadigd zowel mentaal als fysiek). Je zou over zo'n beroep een mooiere film kunnen maken.
Ik geeft hem een 6.5

PigDog
16-02-2009, 20:25
OK, smaken verschillen, alleen begrijp ik niet dat mensen vinden dat er geen verhaal in zit. Ik ben met jullie eens, dat het geen standaard US film is, waarin Mel Gibson de draadjes doorknipt, zich dronken zuipt en met het meisje wegloopt, maar de beklemmende sfeer, en een -voor mij duidelijke- verhaallijn zijn uitstekend tot zijn recht gekomen. En (ik ben er zelf geweest) echter als dit kun je een film niet maken. De locaties zijn real, de eod-acties treffend en de tragiek is compleet.
Misschien heeft het met de slogan van de film te maken..
"You know when you're in it."

Some people just don't know......

BoysNoize
16-02-2009, 22:56
Ik vond het een strakke film! en vind het ook een aanrader..

Overigens waren die superslomo's ook wel erg strak in HD (had een HD versie inmiddels kunnen vinden)!

YoMarK
16-02-2009, 23:02
Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar waar ik me het meest aan stoorde(misschien niet het goede woord) is het nogal roekeloos gedrag van de hoofdrolspeler.
Ik snap dat hij graag iedere bom die hij tegenkomt wil ontmantelen en een stukje mee wil nemen, maar dat gaat toch nergens over. Ik kan me ook voorstellen dat er ook op z'n minst een gesprekje met de leiding moet komen, of hoe zit dat? Hij brengt wel mensen in gevaar.

Some people just don't know...... --> misschien is het dat, en heb ik er een verkeerd beeld van.

PigDog
17-02-2009, 01:09
Goed dat je dat zegt, het stoorde mij ook, en dat vind ik goed aan een film, als je erdoor geraakt word. Natuurlijk is de hoofdrolspeler knettergek, maar ik ken er zat die zo zijn, dus het is niet eens over the top. Iedereen heeft zijn eigenaardigheden, maar als je je gezin zo op het spel zet en eigenlijk thuis niet gelukkig bent, is er iets goed fout en zou je hulp moeten hebben in plaats van nog een uitzending........

Maar ja......

PigDog
17-02-2009, 09:39
@ Pigdog: welk opleidingstraject bewandelt men tegenwoordig om in aanmerking te komen voor de EOD?

Heb geen wilde carriere moves, maar gewoon ter info..

Eigenlijk geen, iedere (onder)officier uit elk krijgsmachtdeel mag solliciteren. Er vind eerst een assessment plaats, waarin wordt beoordeeld of je voldoende slagingskans voor de opleiding hebt (vooral zaken zoals opnemingsvermogen en stabiliteit) en hoe je psychisch in elkaar steekt.
Daarna volgen enkele keuringen en testen en dan kun je aan de basisopleiding van twee jaar beginnen. De lesstof is heel veel en passeert in een heel hard tempo, dus er wordt nogal wat gevraagd van je vermogen tot opnemen. Een fotografisch geheugen is een pre, maar elke dag leren tot diep in de nacht kan ook. Om de zoveel weken zijn er examens waarin er een percentage afvalt. Dit zowel praktisch als theoretisch.
Na de eerste 15 maanden is de druk er een beetje af, en begin je aan de wat leukere opleidingen, zoals die in de UK en de VS.
Dan volgt er nog een periode van oefenen en een allesomvattend examen, waarin alle lesstof tesamen komt. Daarna een stage van een aantal inzetten, en dan ben je assistent ruimer. Na 3 tot 9 jaar ben je in staat om een ruimteam te leiden, en ben je dus ruimer explosieven.

Omdat dit traject best lang duurt en er tegenwoordig veel meer van een explosievenruimer verlangd wordt is er een spanning tussen gemiddelde leeftijd en fitheidsgraad.
Men gaat dit proberen op te lossen door zogenaamde spijkerbroeken te werven, dus meteen uit de burgermaatschappij, in plaats van gelauwerde (onder)officieren uit het leger. Vraag is dan wel of de kandidaat wel over een zekere mate van volwassenheid en verantwoordelijkheidsgevoel beschikt die in dit vak vereist wordt.

Happy met dit antwoord?

Duijm
17-02-2009, 18:32
scheelt het als je bij de pantser genie hebt gezeten

PigDog
17-02-2009, 21:22
scheelt het als je bij de pantser genie hebt gezeten

Nee, het gaat erom wie je bent, niet waar je vandaan komt...

Bagheera
22-02-2009, 22:35
P-dog..heb de film vandaag gekeken.. (moest nog). HDrip -> dus vette beelden...

Ik vondt het een hele mooie film ;de spanning droop van et scherm... En weer een vertrouwd beeld: Suite + wheelbarrow...
Nu nog een waterschotje erbij en alles was perfect...

Thnxs voor de tip!

Greetz.

Marchant
23-02-2009, 13:46
Zal deze film eens kijken.
persoonlijk hou ik niet meer van oorlogs films sinds ik het met eigen ogen mocht gaan bekijken.
Snap ook niet dat mensen er zo stoer over willen praten
En ik ben wel benieuwd naar wat voor werk je doet?
EOD is naar mijn weten geen baan maar een neven taak die je kiest of opgelegt krijgt.

Bagheera
23-02-2009, 21:30
Voor mij is het al een paar jaar geen actieve neventaak meer....
dus voor de laatste updates /nieuws en ontwikkelingen moet je niet bij mij zijn..