PDA

View Full Version : Jonge MMA vechter sterft bijna



Il Loco
12-02-2009, 13:14
The fighting dreams of an 18-year-old Fort McMurray man were drowned in blood Friday after he collapsed in a Winnipeg mixed martial arts (MMA) ring. A severely shattered nose caused internal bleeding in Dean Lewis’s head, said the young scrapper’s Fort McMurray-based coach. The 135-pound fighter was having trouble breathing because of the copious amounts of blood he had breathed into his lungs. Doctors and paramedics had to feed a breathing tube down Lewis’s throat. Lewis passed out immediately after the three-round slobber knocker that left both fighters bathed in each other’s blood. Lewis suffered at least one seizure after the match, said coach Sandy Bowman.

http://i44.tinypic.com/11k8u89.jpg

http://i39.tinypic.com/6prypw.jpg

Bron; http://www.edmontonsun.com/News/Alberta/2009/02/08/8308946-sun.html (http://www.edmontonsun.com/News/Alberta/2009/02/08/8308946-sun.html)

Paganstars
12-02-2009, 13:19
whoa nelly.... das flink wat bloed ja!

anonymous001
12-02-2009, 13:20
Oei. Dat is niet zo mooi.

rai
12-02-2009, 13:21
Wel confronterend hoor, het is te hopen dat dat niet in ons koude kikkerlandje gaat gebeuren. Dan ben ik bang dat de politiek em de pan uit gaan flippen en mma hier op een heel laag pitje komt te staan.

rafi
12-02-2009, 13:21
kan iemand doie partij uploaden. die wil ik wel zien

The Bulldog
12-02-2009, 13:23
deman...daarom zijn goede scheids en arts check ups tijdens de partij belangrijk...een vechter gaat tot het gaatje en moet tegen zichzelf worden beschermd soms...

XedgeX
12-02-2009, 13:24
18 jaar, onprofessioneel, is het in zo'n geval niet beter om vroegtijdig de wedstrijd te stoppen? ik weet niet hoor, maar hij heeft behoorlijk wat cuts en die gebroken neus zal hij niet in de laatste klap gekregen hebben.

Voor mensen die dit professioneel doen, oke, risico van het vak, krijgen er genoeg voor betaald, maar voor recreanten? gaat dat niet te fur?

Slome
12-02-2009, 13:25
deman...daarom zijn goede scheids en arts check ups tijdens de partij belangrijk...een vechter gaat tot het gaatje en moet tegen zichzelf worden beschermd soms...

2x

hier zijn nou refs voor, en mensen in de hoek:boos:

dirk5
12-02-2009, 13:27
Dude was gewoon normaal aan het knokken en hij leverde gewoon goed partij, na partij loopt ie naar hoek en zakt in elkaar.

Dit was niet aan te zien komen voor hoek en scheids en is gewoon een freak accident. Heeft al flink voor discussie gezorgd in USA maar als puntje bij paaltje komt kan dit ook gebeuren bij tennis na een bal op de neus.

rai
12-02-2009, 13:29
Dude was gewoon normaal aan het knokken en hij leverde gewoon goed partij, na partij loopt ie naar hoek en zakt in elkaar.

Dit was niet aan te zien komen voor hoek en scheids en is gewoon een freak accident. Heeft al flink voor discussie gezorgd in USA maar als puntje bij paaltje komt kan dit ook gebeuren bij tennis na een bal op de neus.
Vindt men dit daar het storm in een glaswater inmiddels??

anonymous001
12-02-2009, 13:30
Dude was gewoon normaal aan het knokken en hij leverde gewoon goed partij, na partij loopt ie naar hoek en zakt in elkaar.

Dit was niet aan te zien komen voor hoek en scheids en is gewoon een freak accident. Heeft al flink voor discussie gezorgd in USA maar als puntje bij paaltje komt kan dit ook gebeuren bij tennis na een bal op de neus.

Sorry hoor, maar als ik die foto zie is niet het eerste dat in me opkomt "Ah, daar heb je Federer".

Die kop ziet er behoorlijk kapotgeslagen uit...

dirk5
12-02-2009, 13:34
Er zijn mensen die elke mogelijkheid aangrijpen om iets wat ze niet aan staat te bannen.

Zie school moorden- TV en games industrie.

Maar zoals ik al zei was dit een freak accident. Heb iemand gesproken die in de zaal zat en die zei dat niemand dit aan zag komen. De dude was gewoon aan het knokken en wilde gewoon voor de overwinning gaan. Wanneer het bloed intern wegloopt is dit natuurlijk niet te zien. Alleen de vechter zelf nhad kunnen stoppen maar mma vechters staan niet echt bekend als mensen die makkelijk opgeven.

dirk5
12-02-2009, 13:37
Sorry hoor, maar als ik die foto zie is niet het eerste dat in me opkomt "Ah, daar heb je Federer".

Die kop ziet er behoorlijk kapotgeslagen uit...

Begrijpend lezen is een vak. Bal komt op neus, neus breekt ,bloed loopt intern weg en niemand die het ziet, ademhalen gaat moeilijk, maarja, je neus is gebroken en dan is dat een logisch gevolg, je rijd op je gemak naar ziekenhuis en onderweg krijg je een toeval....

de kans is natuurlijk klein, maar dit is de eerste keer dat dit zo gebeurd naar mijn weten, hoeveel mma gevechten zijn er ondertussen geweest? Ik heb gevechten gezien met 6X zoveel bloed waar niks aan de hand was behalve een nasty scheur.

Solar
12-02-2009, 13:41
Within 12 hours of the fight, Lewis was up walking around and joking.
"He's in really good spirits," said Bowman.


"He's pretty proud. The coaches figured he had the fight won.
"He'll be fine."
However, Lewis lost the fight in a split decision. It was only his third pro fight. He had a record of 1-1 heading into the Winnipeg ring.


...en niet eens gewonnen.

anonymous001
12-02-2009, 13:47
Begrijpend lezen is een vak. Bal komt op neus, neus breekt ,bloed loopt intern weg en niemand die het ziet, ademhalen gaat moeilijk, maarja, je neus is gebroken en dan is dat een logisch gevolg, je rijd op je gemak naar ziekenhuis en onderweg krijg je een toeval....


Ik geloof dat ik je toch wel begreep. Dit is zo ongeveer wat je daarvoor ook zei. Ik ben het niet met je eens, dat is wat anders.

Als die kerel zijn kop kapotgeslagen is, moet iemand daar naar kijken (zeker als het niet om honderduizenden dollars gaat). Als iemand er naar kijkt, ziet ie dat de neus gebroken is. Einde partij. Toch?

rai
12-02-2009, 13:52
Ik ben niet volledig op de hoogte wat betreft de regels, maar als een vechter een gebroken neus heeft is dat een criterium om altijd een gevecht te beeindigen?

Paganstars
12-02-2009, 13:54
niet altijd... afhankelijk van wat ring doctor en hhr van betreffende org. is

rai
12-02-2009, 13:55
Dus is hier dan sprake zvan een falende ref, ringarts e.a??

dirk5
12-02-2009, 13:56
Ik geloof dat ik je toch wel begreep. Dit is zo ongeveer wat je daarvoor ook zei. Ik ben het niet met je eens, dat is wat anders.

Als die kerel zijn kop kapotgeslagen is, moet iemand daar naar kijken (zeker als het niet om honderduizenden dollars gaat). Als iemand er naar kijkt, ziet ie dat de neus gebroken is. Einde partij. Toch?

Dus je wilt zeggen dat wanneer iemand zijn neus breekt dat de partij gestopt moet worden en dat ie automatisch verliest? Zullen er veel early stoppages bijkomen :D

Nee ik vind dat het moeilijk te bepalen is in deze situatie of het gevecht gestopt moet worden, bloed loopt meteen longen in dus is niet te zien hoeveel het is. Gast loopt nog net zo te swingen als in ronde 1 en het ging richting split descision. Als je het in deze situatie stopt dan is het idd een goede beslissing, maar als er niks aan de hand is, behalve die gebroken neus dan heb jij misschien die vechter zijn carriere verneukt (2 verlies partijen kan einde contract zijn) ben je een slechte scheids met een veelste vroege stoppage en willen zowel vechters als fans dat jij nooit meer als scheids in de ring zal komen.

Voor ons is het makkelijk zeggen die show is UFC en is belangrijk en die show is in winnipeg dus stelt niet veel voor maar voor die vechter zelf is dit natuurlijk een heel ander verhaal.

De man van 14K
12-02-2009, 13:56
Het ziet er in ieder geval heftig uit!

Tony
12-02-2009, 13:57
Hoop dat ie er bovenop komt.

Dit zou (achteraf gezien) eerder gestopt moeten worden.. juist omdat het een amateurtje van 18 jaar is. En geen prof die er 200.000 voor krijgt.

dirk5
12-02-2009, 14:01
Tony, ik snap het verschil niet.

Dit had gestopt moeten worden juist omdat het een amateur is, maar iemand in de UFC daar moet het bij doorgaan en die mag wel doodgaan omdat hij er meer voor krijgt betaald?

laat trouwens ook maar, komen we toch nooit uit, ieder zijn mening.

Gelukkig is het goed afgelopen en laten we hopen dat dit de eerste en laatste keer was.

rai
12-02-2009, 14:04
Al kreeg ik een miljoen ervoor betaald, dood hoef ik niet

TOON
12-02-2009, 14:08
het is de verantwoordelijkheid van de hoek, de ringarts en de ref, als die alle drie geen reden zagen om voortijdig te stoppen, dan is er waarschijnlijk echt sprake van een freak incident, gelukkig hoor je zo'n verhalen bijna nooit, het ziet er heftig uit, maar heb wel eens heftigere foto's gezien....

of het om 5 ton gaat of tien consumptiebonnen mag in mijn ogen niet uit maken...

Khanom Thom
12-02-2009, 14:16
Top, goede reclame..

Is ff kijken, ik zoek een leuke sport voor mijn zoon.. mmmm, MMA, wat is dat..? ff googlen. WTF! ;)

anonymous001
12-02-2009, 14:17
Dus je wilt zeggen dat wanneer iemand zijn neus breekt dat de partij gestopt moet worden en dat ie automatisch verliest? Zullen er veel early stoppages bijkomen :D



Ja, denk je? Hmm...

Nou ja, ik vind idd dat als er niet zoveel op het spel staat, het een beetje gezellig moet blijven. En ik zou zelf toch hopen dat ik uit de wedstrijd gehaald werd als ik een gebroken neus had. Al is het maar vanwege mijn looks. :cool2:

topfighter
12-02-2009, 14:22
deman...daarom zijn goede scheids en arts check ups tijdens de partij belangrijk...een vechter gaat tot het gaatje en moet tegen zichzelf worden beschermd soms...

x10 en goede coach!!! die moet zijn vechter ook beschermen!!!! ik gooi de handdoek als ik vind dat het genoeg geweest is, dat mijn vechter het nu wil of niet...leg het nadien maar eens uit tegen de ouders!!!
ook de verantwoordelijkheid van scheids is zeer belangrijk !!!

rai
12-02-2009, 14:24
Inderdaad van die kant kan je het ook bekijken, zoiets valt niet aan de ouders te verklaren,

sikkwitttet
12-02-2009, 15:06
er zit gewoon een verschil tussen iemand die iets voor de fun doet of iemand die iets voor een hoop cash doet. klaar kun je niet om heen. een heeft gewnoeg geld dan verdiend om verder te kunnen in carriere, ook al stopt ie dan na die fight. hij heeft dan geld verdient omwat anders te gaan doen. iemand die voor lol fight moet niet kapot blijven op deze manier, die moet straks nog gewoon naar school/werk of wat dan ook. zeg niet dat iemand die full pro is dood moet blijven, maar die mag meer risico nemen, het is zijn vak. klaar.

slechte reclame voor sport

Solar
12-02-2009, 15:11
Top, goede reclame..

Is ff kijken, ik zoek een leuke sport voor mijn zoon.. mmmm, MMA, wat is dat..? ff googlen. WTF! ;)

Hmm, even googlen op voetbal dan maar?

http://www.log-isch.nl/logisch/2006/12/sudden_death_do.html

http://www.trouw.nl/nieuws/sport/article1395964.ece

Pepe the Ice-Murderer
12-02-2009, 18:41
lol @ khanom thom :D

Mr 1 Leg
12-02-2009, 19:07
x10 en goede coach!!! die moet zijn vechter ook beschermen!!!! ik gooi de handdoek als ik vind dat het genoeg geweest is, dat mijn vechter het nu wil of niet...leg het nadien maar eens uit tegen de ouders!!!
ook de verantwoordelijkheid van scheids is zeer belangrijk !!!x10000000 groot gelijk benny

phranq
12-02-2009, 19:11
Schandalig dat deze partij niet eerder gestopt is, zowel de gebroken neus als die cut onder z'n oog zijn meer dan genoeg reden om de partij te stoppen, UFC Pro's of niet. De scheids had dit moeten stoppen, die is wat mij betreft de hoofdschuldige. Dat daarna de hoek de handoek niet gooit kan ik niet bijkomen.. goeie reclame dit!

Marco (scheids)
12-02-2009, 19:51
WTF ??? deze partij had allang al gestop moeten worden ... amateur partij of pro partij .... !!!

Durfal
13-02-2009, 11:20
WTF ??? deze partij had allang al gestop moeten worden ... amateur partij of pro partij .... !!!

Mee eens Marco, en dan die onzin "dit had met tennis ook kunnen gebeuren"
Bij Tennis krijg je niet eerst een barrage aan stoten en trappen voor je hoofd, om dan in de tussen tijd je neus te breken en er dan nog een paar flinke stoten trappen er achter aan te krijgen!!!
Om over evt verwurgingen nog maar te zwijgen!!

Wat een anti reclame voor de sport 18 jaar en dan al zo diep moeten gaan van je hoek echt slim!!!
Als dit in nederlang gebeurd kunnen we allemaal wel inpakken!!