PDA

View Full Version : Interview William Diender – RINGS Holland



Richelieu
23-02-2009, 16:29
Interview William Diender - RINGS Holland / K1 MAX
Tekst: Jose Stephen / Fotografie: Harmen Bakker

Tijdens de loting van het grote k-1max toernooi heeft William Diender geloot tegen Hafid Boustati en komt uit in poule B. De kaarten zijn dus geschud en met nog een kleine week te gaan is het aanscherpen, verfijnen en klaarstomen voor de grote dag namelijk zondag 1 maart aanstaande. Hoe vergaat het William zo kort voor het toernooi?

http://i549.photobucket.com/albums/ii362/Richelieu/Emmeloord/IMG_13.jpg

William de loting is geweest en jij komt uit in poule B en daarin treft je Hafid el Boustati in de eerste wedstrijd hoe zij jij deze partij tegemoet?

"Het enige wat voor mij erg belangrijk is, de eerste wedstrijd tegen Hafid. Ik verwacht wel vuurwerk van deze partij. Hafid is een vechter die net als ik vooruit vecht en dat zal spektakel opleveren. Ik denk niet dat Hafid tegen mijn druk kan dus hij zal of het gevecht met mij aan moeten gaan of op punten gaan werken. Ik voel mij goed ben in vorm, dat heb ik de laatste tijd wel bewezen. Ik ben honderd procent overtuigd dat ik deze partij zal winnen".

http://www.mixfight.nl/DUTCHDEATH/2008/Ahoy/IMG_160.jpg

Hoe vindt jij het om tegen iemand te staan die net zoals jij vecht vooruit?

"Ik vind het wel prettig want dan kom ik het beste uit de verf in een partij neem als voorbeeld de partij tegen Drago. Veel mensen denk dat ik alleen maar kan beuken maar in de partijen tegen Holzken en Belani heb ik bewezen dat ik ook qua techniek aardig wat in huis heb".

http://www.mixfight.nl/DUTCHDEATH/2008/Ahoy/IMG_165.jpg

Hoe heb je voorbereid voor dit toernooi ?

"Eén keer in de week train ik samen met Peter bij Thom Harinck in Amsterdam, dan is het sparren met vechters zoals: Amir Zeyada, Jeremy Blijd en Menno Dijkstra. In keer in de week train ik bij Peter Aerts thuis om te trainen. Twee maal in de week bij Charl Hasselaar om te sparren. Twee keer bij Bora voor de zaktrainingen. Hardlopen doe ik twee keer in de week, soms met Peter maar als die niet kan dan rijd mijn vriendin op de fiets ernaast voor de support".

Hoe belangrijk is het voor jou om een geslaagd toernooi te draaien op de 1e maart in de Vechtsebanen?

"Ik ben onlangs 27 geworden en ik zit in een bepaalde flow, en dan doel ik op de laatste half jaar. Ik draai lekker en ik wil deze lijn voortzetten. Ik wil nu ook verder aan mijn carrière werken en dit toernooi is een stap in de goede richting. In mei vecht ik in de Amsterdam Arena tegen Drago en Peter is ook bezig met een partij voor mij in Japan. Om daar te vechten is zeer belangrijk voor mij".

http://www.mixfight.nl/DUTCHDEATH/2008/Ahoy/IMG_178.jpg

Hoe komt het dat je pas de laatste tijd lekker draait terwijl je toch al lang meedraait in het metier?

"Het lag echt aan mijzelf, privé liep het niet lekker vaak ziek en ook qua training ging het niet zoals het moest. Drie jaar geleden heb ik het licht weer gezien en alles op een rijtje gezet en weer echt serieus aan de slag gegaan. Ik kan nu zeggen dat ik mij momenteel beter voel dan ooit te voren".

Ben jij zelf je grootste tegenstander?

"Ja, dat ben ik zeker!! Ik ben een vechter en als ik een klap krijg of het loopt niet volgens plan dan laat ik mij leiden door mijn emoties en dan ga ik als een gek te keer. Vechten is vaak dan niet de beste optie, maar gewoon het hoofd koel houden. Peter heeft tegen mij gezegd dat ik gewoon moet kickboksen want ik ben een goede kickbokser. Het vechten komt wel in de laatste ronde. Dat was de rode draad tijdens onze voorbereiding veel technische dingen doen op de pads, dus niet alleen stomen".

http://www.mixfight.nl/Richelieu/2008/K1_MAX/img_69.jpg

Veel mensen hadden toch gehoopt op een “Klash” met Rachid Belani, als die er komt dan zal dat in de finale zijn.

"Ik vind Belani een goede vechter. Hij is een harde jongen, maar de laatste partij die ik tegen hem heb gevochten vind ik dat ik dik heb gewonnen. Heel dik op punten maar Rachid ziet het anders. Samen met Peter hebben wij samen de partij nog eens bekeken en we kwamen ook tot de conclusie dat ik had gewonnen. Mocht het zo zijn dat ik in de finale tegen hem uitkom dan vecht ik heel graag tegen hem, ik weet zeker dat ik dan weer ga winnen".

http://www.mixfight.nl/Richelieu/2008/K1_MAX/img_65.jpg

Hoe zie je de andere partij uit je Poule: Chris Ngimbi vs Marco Pique ?

Ik zet mijn geld toch op Marco Pique mede omdat Chris in zijn vorige partij tegen Joeri Mes zwaar knock out is gegaan. Mentaal zal dat toch wel mee gaan spelen denk ik.

http://i549.photobucket.com/albums/ii362/Richelieu/Emmeloord/IMG_180.jpg

Ten tijde van dit interview hebben wij nog een paar dagen te gaan tot het toernooi, hoe zien deze dagen eruit ? Ben je op gewicht?

Ik heb vanochtend getraind en ga zo meteen naar Amsterdam met Peter. Ik zal dan een padstraining doen met Tommie Haricnk. Dinsdag een zaktraining van een uur. Woensdag de laatste padstraining. Donderdag een beetje hardlopen niet op kracht lekker op souplesse. Tijdens de loting ben ik op de weegschaal gaan staan en toen was het 70.4 kg.

Wat is je voedingspatroon voor dit toernooi?

Ik heb een voedingsconsulente en eet veel noten en rosbief, eigenlijk 5 kleine maaltijden per dag.
Ik ben in vorm en ben van plan echt iets te laten zien in de Vechtsebanen.

http://i549.photobucket.com/albums/ii362/Richelieu/Emmeloord/IMG_79.jpg

PD_EC
23-02-2009, 17:29
bedankt voor het interview

Ringmaster
23-02-2009, 17:30
inderdaad

Mr 1 Leg
23-02-2009, 17:52
bedankt voor het interviewx2

The Bulldog
23-02-2009, 18:02
hoop echt voor hem dat ie gaat knallen, hij weet wat zijn probleem is....het er te hard in willen gaan..dus , dan weet ie ook hoe er mee om te gaan....

gun hem de eindzege zeker wel, maar die zal ie niet kado krijgen...

Mr 1 Leg
23-02-2009, 18:07
hoop echt voor hem dat ie gaat knallen, hij weet wat zijn probleem is....het er te hard in willen gaan..dus , dan weet ie ook hoe er mee om te gaan....

gun hem de eindzege zeker wel, maar die zal ie niet kado krijgen...daar ben ik het helemaal mee eens ik gun het hem ook wel goede vechter diender :thup:

Fr3ddy
23-02-2009, 18:26
Leuk interview.. ik dacht dat hij wat ouder was.. 29 ofzo

marcelt
23-02-2009, 19:08
THNX!

MMAFAN-1122
23-02-2009, 19:14
Succes... en hoop dat je het toernooi gaat winnen!!!

petjekick
23-02-2009, 19:45
leuk intervieuw,hoop dat hij in de finale komt..

Ronald
23-02-2009, 20:20
Top, altijd mooi zo'n interview.

Khanom Thom
23-02-2009, 20:27
Top, altijd mooi zo'n interview.

x2 Geeft zo'n gala toch iets extra's om naar toe te leven...

RINGS INFO
23-02-2009, 22:22
Mooi geregeld weer Harmen/Jose! Leuk te lezen hoe de vechters naar het toernooi toe leven!

AP
23-02-2009, 22:35
Tanx Harmen!
Ben erg benieuwd wat Diender gaat doen en kijk erg uit naar het gala!:thup:

barbara
23-02-2009, 22:49
Diender geeft altijd een mooie show, heeft een groot vechtershart en hij gaat er altijd 100% voor.

Veel succes.

Karel
23-02-2009, 22:51
thx voor het interview

doom
24-02-2009, 09:49
Top gozer ik zag hem sparren met Yassin en Jeremy tegek hij heeft veel aan die jongens.Verstandig dat hij daar is gaan trainen

Richelieu
24-02-2009, 11:13
Diender geeft altijd een mooie show, heeft een groot vechtershart en hij gaat er altijd 100% voor.

Veel succes.

Daar heb je helemaal gelijk in Barbara. Afgezien het feit dat het een topgozer is, maakt het eigenlijk niet uit tegen wie Diender staat. Het is altijd spektakel, en dat is voor de heren promotors natuurlijk erg gunstig! Orono, Holzken, Ngimbi, Drago, Lima, Belaini..allemaal toppartijen, ongeacht de winst of verlies. De vierde kwartfinale tegen el Boustati word een hele harde partij!

De man van 14K
24-02-2009, 11:27
Leuk interview.. ik dacht dat hij wat ouder was.. 29 ofzo


Dacht ik ook maar die gast draait al zo lang mee... Heeft ook aardig wat zware tegenstanders gahad. Ik gun het hem wel om te winnen maar zoals iedereen als constateerd; het zal zwaar worden!

Tsuki
24-02-2009, 11:44
ik vind diender echt geweldig om naar te kijken .................

Kameleon
24-02-2009, 13:20
ik vind diender echt geweldig om naar te kijken .................


Ahum....:-)

Tsuki
24-02-2009, 13:42
Ahum....:-)

tis ook maar net wat je wil lezen he ................ :whistling:

Hammerkick
24-02-2009, 17:04
Hij is zeker één van de kanshebbers !! Hij is een vechter, die er altijd 100 % voor gaat, Ik zie hem graag vechten.

ron bos
24-02-2009, 18:00
Leuk interview.

Mephisto
24-02-2009, 20:15
Diender vecht met zijn hart, daar hou ik wel van... gun hem 't toernooi.

Ben ook erg benieuwd naar de rematch tegen Drago, stijlen liggen elkaar en garanderen spektakel.

whoopy
24-02-2009, 23:47
Waarom doet hij mee met de K1-max terwijl Aerts al een partij voor hem in Japan aan het regelen is?
Kunnen ze deze kans toch beter aan vechter geven die niet de connecties heeft om in Japan te mogen vechten.

payap
25-02-2009, 11:11
Thanx voor het interview.

Topper altijd die Diender. Of hij nu verliest of wint, zijn partijen zijn altijd een van de meest besproken van een gala. Altijd beukpartijen.

Zijn partij in de kwartfinale met Hafid zal gelijk al wel een fikse beukpartij gaan worden beide vechters kennende! Wordt weer genieten zondag.

Gerben Zonderland
25-02-2009, 16:40
Deze man heeft wel een vechtershart. Maar of dat genoeg zal zijn tegen bv. Gunyar....Diender tegen Kaestner zou ook een mooie pot kunnen worden.

Richelieu
25-02-2009, 17:00
Deze man heeft wel een vechtershart. Maar of dat genoeg zal zijn tegen bv. Gunyar....Diender tegen Kaestner zou ook een mooie pot kunnen worden.

Dat zou kunnen, maar dat moet Diender eerst nog langs de winnaar van de partij Pique/Ngimbi komen en dan in de finale tegen Kaestner staan. Zie dat niet snel gebeuren, maar deze setting van de vechters had ook niemand voorspelt dus er kan van alles gebeuren. We gaan het aanstaande zondag allemaal zien!

n.k.b.b.
25-02-2009, 18:03
a.s. zaterdag is eerst nog de weging!!!!!!!!

Ben
25-02-2009, 19:22
hij ziet er wel scherp uit