PDA

View Full Version : Interview Van Polanen vs Fontebasso WT WFCA-55KG



marcelt
25-02-2009, 17:17
Wereldtitel WFCA -54Kg dames = Belgie vs Nederland

28 februari 2009 organiseert muay thai Genk wederom een groots gala met een matchmaking om u tegen te zeggen. 1 van de partijen op de kaart die avond is een gevecht om de wfca wereldtitel –54 kg bij de vrouwen. De strijd zal gestreden worden tussen Claudia fontebasso (België - MTG) en Titiana van Polanen Petel (NL - Team Schreiber). Beide dames willen vol voor de titel gaan…
Dit belooft spektakel!

Naam: Claudia Fontebasso
Geboortedatum: 29-05-1984
Woonplaats: Genk
Gewicht: 53-54kg
Lengte: 1.64m
Sportschool: MT-Genk
Trainer(s): Christo Dimitrakakis
Klasse: A
Record: 20 partijen
Ko’s: 1
Titels: Benelux- europees- Wereld
Eerste wedstrijd: In het jaar 2000

Claudia Fontebasso
Buiten haar eigen trainingsschema om is Claudia Fontebasso een bezige bij. Samen met haar vriend Christo baat zij hun winkel ‘Fightingworld’ uit, geeft ze 6 op 7 les en is ze bezig met de organisatie van gala’s en begeleiding van hun vechters. Dit alles wierp alvast zijn vruchten af 2008 was voor Muay Thai Genk een zeer succesvol jaar. Claudia is alvast van plan om 2009 goed in te zetten. Een wereldtitel mee naar huis nemen zou natuurlijk een zeer mooie start zijn.

Je tegenstandster vocht haar vorige partij op 58,9 kilo. Waarom werd juist zij benaderd?
We hebben een aantal dames uitgenodigd waarmee ik nog iets heb recht te zetten o.a. Soumia en Silvia valicelli. Maar we kregen van geen beide een antwoord terug. Dus moesten we wel verder kijken.Uiteindelijk kwamen wij bij Titiana (een goede naam) terecht en hebben hun gevraagt of ze -55kg kan vechten en ge gingen akkoord.

Wat verwacht je zelf van deze partij ?
Ze is een goede vechtster dus we gaan alles eruit halen om een goede partij neer te zetten en de rest zien we wel.

Wie is je grote steun en toeverlaat ?
Christo natuurlijk, mijn vriend en trainer !
Wat ligt er volgens jou nog in je toekomst ?
Dat kan ikzelf niet zeggen, ik hoop zoveel mogelijk

U vriend Christo is zelf ook een thaibokser. Is dit een voordeel ? Begrijpt hij beter waar je mee bezig bent ?
Dat is voor mij wel een voordeel, hij heeft ook in de A-klasse gestaan en weet hoe het eraan toe gaan. En hoe je moet staan om goed te presteren.

Hoelang wil u in deze sport nog verder gaan ?
Zolang het gaat zal ik partijen blijven doen.


Naam: Titiana van Polanen Petel
Geboortedatum: 04-09-1978
Gewicht: -55 kg (momenteel 58 kg)
Lengte: 1.64 m
Sportschool: Team Schreiber
Trainer(s): Bob Schrijber en Irma Verhoef
Klasse: A
Record: 14 gevochten – 2 verloren – 1 onbeslist
Ko’s: 1 TKO
Titels: Nederlandse WFCA -59 kg kampioene
Eerste wedstrijd: 12-02-2006

Titiana van Polanen Petel
Claudia krijgt een stevige tegenstandster in februari. Op een korte periode wist deze dame zich tot de nederlandse top te knokken. Amper 3 jaar geleden vocht ze haar eerste partij, maar ondertussen stond ze al tegen heel wat toppers. Titiana van Polanen heeft een full time job en is een van de succesvolle pupillen van Bob Schreiber en Irma Verhoeff. Ze beloofd alvast niet te stoppen voor haar doel is bereikt.

Je hebt slechts 3 A partijen achter de rug waaronder een nederlands en europese titel gevecht.
Nu een wereldtitel tegen Claudia die al heel wat A partijen op haar palmares heeft staan.
wat verwacht je van dit gevecht ?
Ik zie deze partij vooral als een mentale danwel een fysieke uitdaging waar ik me helemaal voor inzet. Ik denk dat ik hoge ogen ga opgooien en wat mensen zal verassen. Hoewel ik lager ga in mijn gewicht voel ik mij toch fysiek groeien en ontwikkelen. Ik heb er nu al zin in!

Hoe bereid je je voor op een titel gevecht ? Zijn er dingen die je anders doet ?
Voor mij is dit weer een ander verhaal omdat ik nu bijna 5 kg moet afvallen wat mij persoonlijk heel zwaar valt. Gelukkig heb ik een goed eetschema en een strak periodiseringsschema gekregen maar een gevecht is een gevecht in mijn ogen. Ik train voor ieder gevecht keihard. Titel of geen titel.

Wie is je grote steun en toeverlaat ?
Dat is niet echt één persoon. Ik heb het geluk dat ik in mijn directe omgeving mensen om mij heen heb die mij goed begeleiden en met mij meedenken en meeleven. In privé sfeer heb ik ook het geluk dat de mensen die mij naast staan het geduld kunnen opbrengen wanneer ik in wedstrijdvoorbereiding ben en mij mijn ruimte gunnen en geven. Onvoorwaardelijke vriendschap en liefde. Wat een geluksvogel ben ik niet?

Wat ligt er volgens jou nog in je toekomst?
In ieder geval een wereld titel en ik hoop uiteindelijk Japan!

Wat doe je naast het thaiboksen nog in het dagelijks leven ?
Ik ben Office Manager / Management Assistente. Dit doe ik op fulltime basis.

Team schreiber heeft heel wat prijspaardjes in zijn stal. Heeft dit veel temaken met de manier van trainen, de trainers?
We hebben een goeie wedstrijdstrijdgroep. Wat dat betreft mag ik zeker niet klagen. Ik heb genoeg sparringsmaatjes die me het moeilijk genoeg maken. Bob en Irma die uiteraard nog steeds meetrainen, Anissa, Furdjel de Windt, Brian Mualany, Andre Fyeet etc.. kortom ; ik mag niets klagen.

Wil u zelf nog wat toevoegen ?
Ik vind het een ontzettende eer dat ik ben gevraagd om tegen een van Belgisch favoriet te knokken voor de Wereld titel en beloof er voor de volle 100% voor te gaan! Tot de 28ste!

Bron: Yougoodfighter.be
http://94.100.113.46/447450001-447500000/447487101-447487200/447487142_4_XLzO.jpeg (http://www.hyves.nl/mediaLink.php?media_id=447487142&media_secret=XLzO)

Richelieu
25-02-2009, 17:37
Leuke intervieuws!!

Ronald
25-02-2009, 18:22
Thanks :)

MB667
25-02-2009, 18:50
kevin giebels moet daar ook vechten, kick sum ass kevin.

jammer dat ik er niet bij kan zijn, vette gala:

http://www.muaythaigenk.be/Afbeeldingen/News/28-febru-web.jpg

Slome
25-02-2009, 19:08
leuk interview, thanks;)

marcelt
25-02-2009, 22:58
http://www.youtube.com/watch?v=rTALGyXNOZg&eurl=http://yougoodfighter.be/

HUNTER
25-02-2009, 23:05
Go Tizzy!!!

The Bulldog
25-02-2009, 23:10
gewoon weeeeeer een titel tizzy.....have fun and kick ass...

Mr 1 Leg
26-02-2009, 08:51
leuk interview, thanks;)x2 thanks man

Mr 1 Leg
26-02-2009, 08:54
andrush en mohamed van de buldogs antwerpen go for it kick som ASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS :thup:

xxxx
26-02-2009, 11:36
GGGOOOOOO TITIANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Helaas kan ik er niet bij zijn Tat, maar we :D denken aan je!!!
Kick some.... en neem die titel mee naar huis, waar hij hoort.. :D

Marco
26-02-2009, 11:59
Titiana gaat winnen, gedreven dame met talent, komt helemaal goed die titel :thup: