PDA

View Full Version : Struve At Contractual Crossroads with UFC Loss



Gordeau
02-03-2009, 22:56
Zac Robinson of Sports By The Numbers MMA has an interesting look at one of the little thought of ins and outs of the Standard Zuffa contract (http://www.sportsbythenumbersmma.com/2009/03/ufc-contracts-harsh.html) for those just getting their foot in the door with the UFC . He translates the blog of Stefan Struve’s train-ager Bob Schreiber and where Stefan stands after his loss at UFC 95:
The way the UFC works is that you get a contract which states you HAVE TO win your first 2 fights or you’re out.

IF you lose the first one, you get a do over, IF you have shown them something, which Stefan didn’t do.

The last option is that the UFC puts his contract on hold, and then he has to fight AND win 2 fights outside the UFC and when you do the UFC resumes your contract.

I have a meeting with the UFC execs in two weeks and then we’ll hear what the UFC wants to do with Stefan, I’ll keep you posted.
It is interesting to see what contractual ties the UFC retains in the event of a loss and how performing outside of the UFC can impact the resumption of the contract. Mirko Cro-Cop is in a similar situation, having left they UFC to fight elsewhere but still having UFC fights on his contract to fulfill. There is talk of bring back Mirko for the UFC 99 card in Germany. For fighters like Struve the money to be made is in the UFC, so resumption of the contract is usually the desired end as opposed to an outright release.

chief108
03-03-2009, 08:21
ben benieuwd wat er uit die onderhandelingen komt
hij zal dus waarschijnlijk eerst een paar partijen buiten de UFC moeten winnen om weer te mogen knokken in de actagon?

Sendur
03-03-2009, 08:44
Ik denk dat Struve al genoeg heeft bewezen.
Ik neem aan dat hij gewoon zijn 2e shot krijgt.

Anders zouden ze wel heel flauw zijn, hij heeft gewoon pech gehad met Dos Santos.

De man van 14K
03-03-2009, 09:10
die Dos Santos was zeker meteen een taaie mofo om tegen te staan.
Geef die jongen nog een kans!

dirk5
03-03-2009, 09:29
Idd best louzy om zo afgeserveerd te worden.

Geef die kerel nog een kans tegen iemand die iets minder goed staat aangeschreven, zijn er genoeg van in de HW divisie.

Sendur
03-03-2009, 09:50
VOORBEELD:

Kijk bijv naar Brandon Wolff, die werd door Ben Saunders zo fucking hard afgemaakt dat hij gewoon een 2e voorhoofd op zijn voorhoofd had wtf zon dikke kop had die nadat hij ongeveer 50 knietjes had gehad.

Hij heeft helemaal geen zak kunnen laten zien en heeft een slechter vecht verleden als Struve.

Hij komt ook weer terug en hoorde zelfs dat hij in de main event van een UFC fight night zat.

Dus hoop voor Struve, ik wed dat onze NL glorie gewoon weer terug in de Ocatgon te zien is ASAP!

YoMarK
03-03-2009, 10:00
Geef die kerel nog een kans tegen iemand die iets minder goed staat aangeschreven, zijn er genoeg van in de HW divisie.
Noem er eens een paar?

Kijk, dos Santos is boven verwachting goed, maar dit is ook pas zijn 2e partij in de UFC. Daarvoor heeft hij tegen niemand van betekenis gevochten.

Feit is dat je gewoon moet knallen in de UFC...ze gaan je daar echt niet rustig aan laten doen. Verlies je, dan zijn er 10 andere talenten die staan te springen om je plaatsje.

Hopelijk krijgt Struve een 2e kans, zodat hij kan laten zien wat ie kan.

anonymous001
03-03-2009, 10:03
Noem er eens een paar?

Kijk, dos Santos is boven verwachting goed, maar dit is ook pas zijn 2e partij in de UFC. Daarvoor heeft hij tegen niemand van betekenis gevochten.

Feit is dat je gewoon moet knallen in de UFC...ze gaan je daar echt niet rustig aan laten doen. Verlies je, dan zijn er 10 andere talenten die staan te springen om je plaatsje.

Hopelijk krijgt Struve een 2e kans, zodat hij kan laten zien wat ie kan.

x2

dirk5
03-03-2009, 10:21
Mike Wessel
Denis Stojnic
Justin McCully
Mustapha Al Turk
Mike Ciesnolevicz
Neil Grove
Shane Carwin

dat zijn er meer dan een paar en die ik stuk voor stuk minder acht dan Junior. Denk trouwens ook dat Junior samen met Cain behoorlijk wat potten gaan breken in de HW divisie.

Tony
03-03-2009, 10:36
shane carwin heb ik nog niet afgeschreven.. wil hem eerst eens zien tegen iemand van echt formaat en skills.

Il Loco
03-03-2009, 10:50
shane carwin heb ik nog niet afgeschreven.. wil hem eerst eens zien tegen iemand van echt formaat en skills.

Ik zeg je dat Carwin zaterdag voor een verassing gaat zorgen tegen Gonzaga.;)

Sendur
03-03-2009, 11:37
WTF Carwin is 10-0 hoor.

Die gast is fucking goed.

Waarom denk je dat Greg Jackson hem wil gaan trainen?
Hij heeft alleen maar champs in zijn camp.

Hij ziet een future HW champ en ik ook.





BTW kijk mijn eerdere comment, Struve komt terug voor een 2e kans.

YoMarK
03-03-2009, 11:42
Denk het ook, al zal Gonzaga ook wel van z'n fouten geleerd hebben. Sowieso een geweldige matchup.

Dirk: ik denk dat hij de meeste mensen ook kan hebben uit dat lijstje, met uitzondering van Carwin.
Die mensen zitten echter in hetzelfde schuitje als Struve(1 partij, 1 verloren), met uitzondering van Justin McCully(waarmee Struve op de grond geen moeite zal hebben denk ik ) en Shane Carwin.

dirk5
03-03-2009, 11:43
Hij is zeker goed, verwacht er alleen minder van als van Cain en Junior.

Sendur
03-03-2009, 11:53
Hij is zeker goed, verwacht er alleen minder van als van Cain en Junior.



Dos Santos is een killer but so is Carwin.

Als Carwin wint hoop ik op Dos Santos vs Carwin.

Il Loco
03-03-2009, 12:39
Dos Santos is een killer but so is Carwin.

Als Carwin wint hoop ik op Dos Santos vs Carwin.

Pracht match up idd.

Ik zeg of Carwin of Dos Santos als toekomstige champs!:thup:

Sendur
03-03-2009, 12:54
Pracht match up idd.

Ik zeg of Carwin of Dos Santos als toekomstige champs!:thup:

x2



Mir had geluk tegen Nog omdat hij op een zoutzak leek en niet meer THE Nog is.
Mir kan niet bijpoten bij Carwin of Dos Santos.

inc
03-03-2009, 14:41
lees net dat hij is toegevoegd aan ufc 99. vecht dan tegen Paul Taylor...

anonymous001
03-03-2009, 14:46
lees net dat hij is toegevoegd aan ufc 99. vecht dan tegen Paul Taylor...

Huh?

Dat is toch een WW?

Of ben ik in de war?

In ieder geval mooi als hij hier weer een kans krijgt!

inc
03-03-2009, 14:58
my bad... verkeert gelezen. zowel stefan als paul krijgen een match...maar dus niet tegen elkaar...duhhh. sorry.

orginele aankondiging is al in aparte thread geplaatst

Blythe
03-03-2009, 15:33
Kan me niet voorstellen dat hij geen tweede kans krijgt.. als is het op de undercard van een Fight Night.

Denk alleen niet dat hij een gemakkelijke tegenstander tegenover zich krijgt (voor zover dat mogelijk is binnen de UFC).. show them what you've got Struve!!

Toch kun je het de UFC niet helemaal kwalijk nemen, ze willen nou eenmaal de beste van de beste overhouden. Ik ben het niet volledig eens met de manier waarop ze met vechters omgaan maar je hoort vaak maar 10% van het hele verhaal dus het is ook lastig om je mening daar op te gaan baseren.

oliebol
03-03-2009, 15:34
mooi om te horen :)