PDA

View Full Version : Sidelnikov Suspended for steroids



Casparvdzouw
03-03-2009, 23:13
The man touted as “Baby Fedor,” Kirill Sidelnikov has been suspended one year for testing positive for the steroid Stanozolol, said the California State Athletic Commission on Tuesday.

Sidelnikov (5-3), a Red Devil teammate to the world’s top heavyweight Fedor Emelianenko, lost a slugfest in his U.S. debut against Paul Buentello at Affliction “Day of Reckoning” on Jan. 24 in Anaheim, Calif. The 20-year-old Russian went blow-for-blow early with the more experienced Buentello (27-10), but was floored by a barrage of strikes in the final period, prompting referee John McCarthy to call in a ringside physician to check on the battered fighter. The bout was promptly called off.

Also used in horse racing, Stanozolol promotes muscle growth and strength increases, usually without excessive weight gain.

If the suspension remains uncontested, Sidelnikov will be eligible to re-apply for licensure in California after Jan. 18, 2010 and will pay a $2,500 fine.

Representatives for Sidelnikov were not immediately available for comment.

The CSAC also announced that Wesley "Cabbage" Correira has been suspended for six months and fined $1,000 for testing positive for marijuana. Correira had been scheduled to face Buddy Roberts at a co-promoted Wargods and Ken Shamrock Productions event on Feb. 13 in Fresno, Calif., but withdrew from the fight last-minute due to a contract dispute with the promotion. Correira was issued a drug test prior to fight night.

“700 ng/mL is 685 ng/mL above the cutoff level for marijuana,” wrote CSAC Assistant Executive Officer Bill Douglas of Correira’s tested levels via email.

The CSAC also notified Correira in writing on Feb. 20 that he would be placed under suspension until he satisfied his one-fight contract with Wargods. A Wargods rep told Sherdog.com that the promotion planned to bring the Hawaiian heavyweight back as their headliner for a May 30 event in San Diego, though Corriera’s drug suspension will supersede those plans.

Jeru
03-03-2009, 23:15
Steroids???? Ik dacht al wat ziet die gast er bruut gespierd uit :D

Casparvdzouw
03-03-2009, 23:19
Steroids???? Ik dacht al wat ziet die gast er bruut gespierd uit :D

sarcasme druipt er vanaf:whistling:

Il Loco
03-03-2009, 23:48
Hmm het versbaasd me wel. Wel een goede keuze om het niet echt een toename in gewicht teweeg brengt, alleen redelijke spiergroei en meer kracht.

Het is een slimme keus omdat men ziet dat je niet over de top opgeblazen gespierd bent, dus vermoedens zullen er niet zijn.

Zal dit dan een van de meest gebruikte roids in het MMA wereldje zijn?

En ik ga toch de vraag stellen die niemand horen wil; zal Fedor ervan hebben geweten? Of wellicht zelfs erger...

anonymous001
03-03-2009, 23:50
En ik ga toch de vraag stellen die niemand horen wil; zal Fedor ervan hebben geweten? Of wellicht zelfs erger...

Kan.

De man van 14K
04-03-2009, 00:42
Fedor heeft het niet nodig.. Baby Fedor wel? Ben benieuwd wat voor straf Fedor voor hem klaar heeft.

niels
04-03-2009, 09:37
Gaap.....

97% van de wereldtop gebruikt. Zijn er echt nog serieus mensen die denken dat alles clean is? Niet alleen in deze sport, maar in elke tak van sport.

De mensen die gepakt worden hebben alleen stomme begeleiders op dat gebiedt.

Fuck it's part of the game, deal with it.

En voor alle haters in fabeltjesland: JAAAA, jouw idool gebruikt ook. En NEEEE niet alleen in mma.

x2!

chief108
04-03-2009, 09:45
En voor alle haters in fabeltjesland: JAAAA, jouw idool gebruikt ook. En NEEEE niet alleen in mma.
QFT...

Slome
04-03-2009, 20:49
stanozolol?? hmmm.....:cool2:

Spencer
04-03-2009, 20:59
Toch heel jammer dat de sport er op deze manier aan kapot gaat.
Je houd geen fair play meer over :(

the boxer
04-03-2009, 21:13
tja jongens topsport--ik herinner mij eens een column van Gordeau in de ringsports.
Hij schreef toen ook dat we bijvoorbeeld maar niet moeten geloven dat die wielrenners op een bordje bruine bonen 3 weken door de bergen fietsen!

cholitzu
04-03-2009, 21:56
Fedor heeft het niet nodig, die is als kind in de kookpot gevallen...


http://3.bp.blogspot.com/_qDR6dTxi_aM/Rm_H01AKyII/AAAAAAAAAB4/JzSBpQtlSWQ/s320/obelix.jpg

Il Loco
04-03-2009, 22:01
Fedor heeft het niet nodig, die is als kind in de kookpot gevallen...


http://3.bp.blogspot.com/_qDR6dTxi_aM/Rm_H01AKyII/AAAAAAAAAB4/JzSBpQtlSWQ/s320/obelix.jpg

De kookpot stanozolol dan wel zeker, met wat vodka voor de flavour.