PDA

View Full Version : Faldir Chahbari is



Mattie73
04-03-2009, 11:48
Ik wil graag de mening horen van de forumleden omtrent Faldir Chahbari.

Ook ik had in het begin een vooroordeel over hem dat hij wat saai vocht maar ik ben echt totaal omgeslagen. Na grondige bestudering van zijn partijen kom ik tot de conclusie dat hij technisch mischien wel de beste van de wereld is, en nu kan ik echt genieten van zijn partijen. Ik zal het duidelijk maken aan de hand van enkele argumenten:

- Faldir is één van de weinige kickboksers ter wereld die zowel linksvoor als rechtsvoor kan vechten. Beide in perfectie. Dit is echt zeer zeldzaam. Je kunt dit vergelijken met een voetballer die perfect tweebenig is.

- Hij is zo snel met zijn stoten en trappen. Hij doet zijn bijnaam "Fast" echt eer aan. Vooral zijn counter attacks zijn een lust voor het oog.

- Zijn verdediging zit pot en pot dicht. Absoluut geen doorkomen aan. Zijn verdediging is zelfs nog dichter dan die van Bonjasky, wiens verdediging natuurlijk ook subliem is. Tegenstanders kunnen slaan tot ze een ons wegen maar ze zullen Faldir nooit knock out slaan. Ik geloof dat Faldir iets van 87 wedstrijden heeft gedraaid waarvan hij er maar een stuk of 7 heeft verloren. Die 7 verloren wedstrijden gingen allen verloren op punten. Hij is bij mijn weten nog nooit knock out geslagen. Ongelooflijk!! Bovendien heeft hij niet tegen koekenbakkers gevochten. Hij heeft van alle grote jongens gewonnen, denk aan Drago, Direkci, Kraus etc. Alleen Buakow heeft van 'm gewonnen. Daarom kijk ik met smart uit naar zijn partij in de Arena tegen Petrosian. Petrosian heeft volgens mij nog nooit verloren. Tegen Faldir zou zomaar de 1e keer kunnen zijn.

Bovenstaande maakt voor mij dat ik Faldir technisch en tactisch één van de beste ter wereld vind. Helemaal bizar is het feit dat hij dit alles doet met maar 1 oog!!

Al met al is het zeer jammer en onterecht naar mijn mening dat hij geen kans krijgt zich te bewijzen bij de K1 Max te Japan.

Faldir heeft jammer genoeg 1 nadeel. Hij heeft geen knock out in zijn vuisten. Had hij dat ook nog gehad dan was er geen betere.

Is er trouwens iemand die weet waar ik het fightrecord van Faldir kan vinden?? (Alle tegenstanders met uitslagen.)

barclay
04-03-2009, 11:54
Beast of the east nuthugger?

Vriendje van jamillia?

Mattie73
04-03-2009, 12:00
Jamila ken ik niet.
Maar ben je 't niet met me eens dan? En zo niet, waarom dan niet??

Marco
04-03-2009, 12:02
Helemaal mee eens, beheerst alles tot in de perfectie en dat met 1 oog, mucho respecto voor deze man.
Ik denk dat de ontbrekende k.o. de beslissende factor is voor een japans avontuur...

MilfhunterMMA
04-03-2009, 12:04
ik vind chabhari echt geweldig om te zien.

Nickuraba
04-03-2009, 12:15
zelfs nog nooit 8 tellen gehad geloof ik

Highline
04-03-2009, 12:22
TITLES: (Last update: 29/01/2009)

2009: World champion Thaiboxing WFCA / -70 Kg
2008: World champion Thaiboxing WFCA / -70 Kg
2007: European champion Muay Thai WFCA / -70 Kg
2007: Dutch champion WFCA / -70 Kg
2006: Finalist K-1 MAX The Netherlands
2006: Dutch champion Thaiboxing WFCA / -70 Kg
2005: Dutch champion Thaiboxing WFCA / -70 Kg
2005: World champion Muay Thai boxing WMF / -70 Kg, Bangkok - Thailand
2004: Dutch champion Thaiboxing WFCA / -70 Kg
2003: World champion Muay Thai boxing WMF / -67 Kg, Bangkok - Thailand
2003: Dutch champion Thaiboxing WPKL / -67 Kg
2002: Dutch champion Thaiboxing WPKL / -67 Kg
2001: European champion Thaiboxing IKBO / -67 Kg



RESULTS:

Total: 87 Win: 75 (KO: 22) Lost: 8 Draw: 4

Highline
04-03-2009, 12:23
moet toch nog een aantal ko's op zijn naam hebben staan. ik persoonlijk ken die alleen tegen chris van venrooij

Kameleon
04-03-2009, 12:30
Ik wil graag de mening horen van de forumleden omtrent Faldir Chahbari.

Ook ik had in het begin een vooroordeel over hem dat hij wat saai vocht maar ik ben echt totaal omgeslagen. Na grondige bestudering van zijn partijen kom ik tot de conclusie dat hij technisch mischien wel de beste van de wereld is, en nu kan ik echt genieten van zijn partijen. Ik zal het duidelijk maken aan de hand van enkele argumenten:

- Faldir is één van de weinige kickboksers ter wereld die zowel linksvoor als rechtsvoor kan vechten. Beide in perfectie. Dit is echt zeer zeldzaam. Je kunt dit vergelijken met een voetballer die perfect tweebenig is.

- Hij is zo snel met zijn stoten en trappen. Hij doet zijn bijnaam "Fast" echt eer aan. Vooral zijn counter attacks zijn een lust voor het oog.

- Zijn verdediging zit pot en pot dicht. Absoluut geen doorkomen aan. Zijn verdediging is zelfs nog dichter dan die van Bonjasky, wiens verdediging natuurlijk ook subliem is. Tegenstanders kunnen slaan tot ze een ons wegen maar ze zullen Faldir nooit knock out slaan. Ik geloof dat Faldir iets van 87 wedstrijden heeft gedraaid waarvan hij er maar een stuk of 7 heeft verloren. Die 7 verloren wedstrijden gingen allen verloren op punten. Hij is bij mijn weten nog nooit knock out geslagen. Ongelooflijk!! Bovendien heeft hij niet tegen koekenbakkers gevochten. Hij heeft van alle grote jongens gewonnen, denk aan Drago, Direkci, Kraus etc. Alleen Buakow heeft van 'm gewonnen. Daarom kijk ik met smart uit naar zijn partij in de Arena tegen Petrosian. Petrosian heeft volgens mij nog nooit verloren. Tegen Faldir zou zomaar de 1e keer kunnen zijn.

Bovenstaande maakt voor mij dat ik Faldir technisch en tactisch één van de beste ter wereld vind. Helemaal bizar is het feit dat hij dit alles doet met maar 1 oog!!

Al met al is het zeer jammer en onterecht naar mijn mening dat hij geen kans krijgt zich te bewijzen bij de K1 Max te Japan.

Faldir heeft jammer genoeg 1 nadeel. Hij heeft geen knock out in zijn vuisten. Had hij dat ook nog gehad dan was er geen betere.

Is er trouwens iemand die weet waar ik het fightrecord van Faldir kan vinden?? (Alle tegenstanders met uitslagen.)


Jij hebt grotendeels wel gelijk. Maar het publiek waardeert nou eenmaal meer de spektakulairdere vechters. Technisch is Chabari ook voor mij de beste.

MrLoverrr
04-03-2009, 12:36
Je hebt op alle punten gelijk. Het enige wat ontbreekt is de echte KNOCK OUT power. Dat willen ze graag zien in japan(denk ik). Maar hij verdient zekerrrrr een kans!

Ben benieuwd naar zijn partij tegen petrosian.

Illest
04-03-2009, 12:39
:cool2:

Faldir is top!

TOON
04-03-2009, 12:47
faldir is absolute top!

Khanom Thom
04-03-2009, 13:28
Beast of the east nuthugger?

Vriendje van jamillia?

Waarom nou gelijk weer zo negatief...

"Live" is Chabari misschien niet zo spectaculair (goed bedoeld), maar als je zijn partijen goed nakijkt zitten ze supertechnisch in elkaar.
Chabari kent het spelletje kickboksen als geen ander. Ik ken geen andere vechter die zo technisch is als Chabari...

Ik kijk graag naar zijn partijen (live en niet live ;)!

whoopy
04-03-2009, 13:40
[QUOTE=Khanom Thom;702413]Waarom nou gelijk weer zo negatief...

"Live" is Chabari misschien niet zo spectaculair (goed bedoeld), maar als je zijn partijen goed nakijkt zitten ze supertechnisch in elkaar.
Chabari kent het spelletje kickboksen als geen ander. Ik ken geen andere vechter die zo technisch is als Chabari...
QUOTE]

Rayen Simson..

HAY
04-03-2009, 13:45
Chabari vecht niet in Japan omdat ze daar weten dat als Faldir mee doet met de laatste 16 hij een grote kans heeft om die toornooi te winnen! daarom doen ze er alles aan om hem uit de toornooi te houden.. in eerste instantie stond hij op de lijst van de k-1max Holland maar de japanners hebben hem eraf gegooid.
tegen Simson werd hij in de finale ook zwaar genaait.. hij had de partij gewonnen, maar de hoofdjury verandere de uitslag na overleg!
alle 8 deelnemers aan de k-1 max Holland heeft geen kans om de k-1 max op zijn naam te zetten! het liefst zien ze Masato de k-1max weer winnen!

rafi
04-03-2009, 13:48
rob kaman vond ik veel technischer.

De man van 14K
04-03-2009, 14:08
http://www.youtube.com/watch?v=cQ-8d5W3neg

http://www.youtube.com/watch?v=mp6swD7D45o&feature=related

Vette vechter hoor! Super technisch en altijd de moeite om naar te kijken.


(Niet te veel nuthuggen, hij post hier ook wel eens ;) )

De man van 14K
04-03-2009, 14:12
Ik zou nog wel een keer een rematch van hem tegen BPP willen zien.

TOON
04-03-2009, 14:48
Ik zou nog wel een keer een rematch van hem tegen BPP willen zien.

x2 hij heeft de skills om hem ook te pakken!

simtekf1
04-03-2009, 14:51
Tegen BPP was hij echt te afwachtend, dat was erg jammer.

Maar verder idd, wat TS zegt, Faldir is top.
Erg treurig dat hij geen kans krijgt bij de K-1.

Faldir ga door zoals je bezig bent, het wordt gewaardeerd. :)

Mattie73
04-03-2009, 15:02
zelfs nog nooit 8 tellen gehad geloof ik

Ik hoor inderdaad dat hij zelfs nog nooit 8 tellen gehad heeft. En dat in 87 wedstrijden!! Ongelooflijk.

Dragon Tail
04-03-2009, 16:08
Ik wil graag de mening horen van de forumleden omtrent Faldir Chahbari. ...........

Goed dat je dit en een topic aanhaalt.
Ik was al van het begin af gecharmeerd van zijn techniek en ringvaardigheden.
Denk door velen onderschat of niet onderkend.

A-team
04-03-2009, 16:09
Chabari vecht niet in Japan omdat ze daar weten dat als Faldir mee doet met de laatste 16 hij een grote kans heeft om die toornooi te winnen! daarom doen ze er alles aan om hem uit de toornooi te houden.. in eerste instantie stond hij op de lijst van de k-1max Holland maar de japanners hebben hem eraf gegooid.
tegen Simson werd hij in de finale ook zwaar genaait.. hij had de partij gewonnen, maar de hoofdjury verandere de uitslag na overleg!
alle 8 deelnemers aan de k-1 max Holland heeft geen kans om de k-1 max op zijn naam te zetten! het liefst zien ze Masato de k-1max weer winnen!

In japan komt er meer bij kijken als alleen goed kunnen vechten! Ze kijken ook naar uitstraling en dat heeft hij niet. Jammer voor hem!

Mattie73
04-03-2009, 16:36
In japan komt er meer bij kijken als alleen goed kunnen vechten! Ze kijken ook naar uitstraling en dat heeft hij niet. Jammer voor hem!

Uitstraling??? "'T is toch geen modeshow?
Ik dacht dat de bedoeling van sport was dat de besten zich met elkaar moeten meten.

anonymous001
04-03-2009, 16:39
Uitstraling??? "'T is toch geen modeshow?
Ik dacht dat de bedoeling van sport was dat de besten zich met elkaar moeten meten.

Niet in Japan. ;)

Het is met Chahbari net als met Lyoto Machida: als hij maar koppig blijft winnen, dan kunnen ze op een gegeven moment toch niet om hem heen...

Hoop ik tenminste...

HAY
04-03-2009, 16:41
Klopt Faldir die heeft nog nooit 8tellen gehad!
geen uitstraling? het is maar waar je van houd..
faldir kent het spelletje door en door en slaat er niet zomaar op los zoals drago en chahid daarom zullen zij de k-1max ook nooit winnen!

rafi
04-03-2009, 16:53
faldir heeft nooit 8 tellen gehad omdat hij nooit het gevecht opzoekt zoals kraus,drago.maar achteruit gaat en zijn deking opslot gooit. en daarom willen ze hem niet in jappan zien. en heeft zijn kop ook niet mee.(kameel)

Effective
04-03-2009, 16:56
'K vind Faldir echt een topper en een rematch tegen Buakaw zou echt heel vet zijn.

HAY
04-03-2009, 17:07
faldir heeft nooit 8 tellen gehad omdat hij nooit het gevecht opzoekt zoals kraus,drago.maar achteruit gaat en zijn deking opslot gooit. en daarom willen ze hem niet in jappan zien. en heeft zijn kop ook niet mee.(kameel)

maar tog heeft die van kraus en drago gewonnen?:rolleyes:

rafi
04-03-2009, 17:29
ja maar voor wie kopen de meeste mensen een kaartje om te zien knokken. ik denk eerder voor kraus en drago. dan voor faldir

marlo
04-03-2009, 19:23
Ik vind hem echt gruwelijk.

gieloe
04-03-2009, 19:44
gaap....

Lee Hottie # 1 fan
04-03-2009, 19:45
...blind aan een oog en fan van FC de haag?


gaaap

Slome
04-03-2009, 20:52
Faldir is een technisch erg goede vechter....

Ook leuk om te zien vechten.. altijd spectaculair....:thup:

PigDog
04-03-2009, 21:18
Faldir is één van de beste vechters van NL en dus van de wereld. En een aardige vent en een ambassadeur van zijn sport. Vergeet nooit meer de partij tegen Drago in Tilburg, hoezo saaie vechter?
Alleen is er een nadeel: Petrosyan heb ik nog hoger zitten, dat is echt een fenomeen...
Ook geen KO in zijn vuisten, maar zelden zo'n overwicht in de ring gezien. Imro Main liet zich dissen en piepelen waar hij zelf bijstond.
Dus: my money goes to Gevorg, maar Faldir heeft mijn respect....

PD_EC
04-03-2009, 22:04
faldir is een top vechter

denny21978
08-03-2009, 13:18
ik ken hem goed maar ik wil hem wel zien vechten tegen petosyan maar dacht dat dat niet door ging in de arena teminste dat hoorde ik hoop het wel dat door gaat ik denk dat hy dit verliest net als por pramuk maar faldir train ze hoop dat je het wel red maar zo niet dan ga je zowie zo 8 tellen krygen jo

anonymous001
08-03-2009, 13:23
ik ken hem goed maar ik wil hem wel zien vechten tegen petosyan maar dacht dat dat niet door ging in de arena teminste dat hoorde ik hoop het wel dat door gaat ik denk dat hy dit verliest net als por pramuk maar faldir train ze hoop dat je het wel red maar zo niet dan ga je zowie zo 8 tellen krygen jo

Wtf...:eek:

blackadder
08-03-2009, 13:40
Ik ken geen andere vechter die zo technisch is als Chabari...

Andy Souwer.

Khanom Thom
08-03-2009, 13:47
Andy Souwer.

Nope, vindt Chabari technischer...

blackadder
08-03-2009, 13:57
Nope, vindt Chabari technischer...
Ikke niet.

Slome
08-03-2009, 14:16
Ikke niet.

Ikke wel.

anonymous001
08-03-2009, 14:31
Ikke weet niet.

blackadder
08-03-2009, 14:34
Ikke wel.
Nietes.

Coldcrust
08-03-2009, 15:15
ja maar voor wie kopen de meeste mensen een kaartje om te zien knokken. ik denk eerder voor kraus en drago. dan voor faldir

Het lijkt wel of alleen in de vechtsport zich het rare fenoneem voordoet dat je beter aanvallend kunt verliezen dan behoudend kunt winnen.
Vreemde zaak..mensen zien het ringgebeuren als sensatie,als entertainment en niet als serieuze sport met alle technische/taktische en andere aspecten van dien...loop maar dom naar voren en neem klappen,prachtig..die kamikazeakties willen we vaker zien!
Zou het dan echt waar zijn dat kickboksliefhebbers dom zijn?

oliebol
08-03-2009, 15:42
ja:smartass:

en om ontopic te blijven: Faldir Chahbari is.. een baas

payap
08-03-2009, 16:26
Het lijkt wel of alleen in de vechtsport zich het rare fenoneem voordoet dat je beter aanvallend kunt verliezen dan behoudend kunt winnen.
Vreemde zaak..mensen zien het ringgebeuren als sensatie,als entertainment en niet als serieuze sport met alle technische/taktische en andere aspecten van dien...loop maar dom naar voren en neem klappen,prachtig..die kamikazeakties willen we vaker zien!
Zou het dan echt waar zijn dat kickboksliefhebbers dom zijn?


Heeft niets met kickboksen te maken maar meer met sportcultuur denk ik. Met voetbal wordt ook niet geaccepteerd dat een Nederlandse ploeg met 90 minuten verdedigen en 1 counter met 1-0 wint. Men wil mooi aanvallend voetbal zien. Zelfs al zou het Nederlands elftal eindelijk wereldkampioen weten te worden. Het zou nog afgebrand worden als dit met countervoetbal gaat.

In bv Italie maak niet uit hoe je wint. Al trap je 90 minuten de bal de tribune in en weet je door een schwalbe een penalty uit te lokken en daardoor te winnen met 1-0 vindt men het schitterend. In Duitsland bv wil men hard werken, strijd en het wij gevoel zien.

K-1 in Japan is sport maar niet alleen sport. Het is sport, commercie, show, spektakel en en vooral buissiness. Het moet verkopen! In de K-1 MAX kan men niet allerlei giganten ten tonele voeren want men zit aan de 70 kg grens. Dus er zijn goede vechters nodig, die aanvallen, spektakel bieden, uitstraling hebben, er goed uitzien en show maken. Japan heeft dit zelfs al duidelijk laten doorschemeren voor de laatste k-1 max kwalificatie in Nederand. Chabari werd zelfs specifiek genoemd dat deze niet mee mocht doen. Voor ons als sportliefhebbers niet te verklaren. Maar K-1 is echter een commercieel produkt geworden gebasseerd op sport wat geld in het laatje moet brengen. En daarvoor moet het zich aan het grote publiek weten te verkopen.

Een vb is ook dat er bv altijd maar 1 Thai meedoet met de K-1 MAX. Thai's zijn in Japan niet zo populair en als Aziaten vinden veel Japanners de Thai een wat minder volk. En Thailand is commercieel gezien ook niet zo aantrekkelijk. Anders hadden jongens als bv Yodsaenklai allang een keer hun opwachting in de K-1 gemaakt.

m.g
08-03-2009, 16:31
Ik vind Faldir ook van wereldklasse, vergeet ook zijn korte blokken niet die zijn echt slopend!! En dat links en rechts voor blijf ik super vet vinden. Heb hem toen samen met Ray Staring gezien bij golden glory toen mike zambidis langs kwam om te trainen. Zijn verdediging zit gewoon pot en pot dicht, en daar zag je dat die korte blokken ook zijn werk goed deden.
Maar helaas willen ze zijn vechtstijl niet in Japan, erg jammer.

Jochem
08-03-2009, 16:32
Kickboksliefhebbers zijn dom. MMA liefhebbers zijn slim.


zo moeilijk is het toch niet?
:evil:

marcelt
08-03-2009, 16:42
Zou het dan echt waar zijn dat kickboksliefhebbers dom zijn?

Ja, maar er zijn wel een paar slimme ......................

silverwolf
08-03-2009, 18:13
faldir is zeker goed maar er zijn meer die links en rechts voor kunnen vechten.. dat zeg je ook wel in je begin topic dat er meerdere zijn.

simtekf1
08-03-2009, 18:21
Maar hij is wel 1 van de weinige (misschien wel de enige) die met 1 goed werkend oog vecht. (tegen de hele wereldtop)

Mattie73
10-03-2009, 15:58
faldir is zeker goed maar er zijn meer die links en rechts voor kunnen vechten.. dat zeg je ook wel in je begin topic dat er meerdere zijn.

Kun jij mensen noemen die zowel links- als rechtsvoor kunnen vechten? Ik ken ze niet. Faldir is nu ik er over nadenk volgens mij de enige. Correct me if i'm wrong.

MilfhunterMMA
10-03-2009, 16:23
Kun jij mensen noemen die zowel links- als rechtsvoor kunnen vechten? Ik ken ze niet. Faldir is nu ik er over nadenk volgens mij de enige. Correct me if i'm wrong.

Anderson Silva. Maar Chabhari is echt geweldig.

fightingfist
10-03-2009, 16:39
Zou het dan echt waar zijn dat kickboksliefhebbers dom zijn?

Wat heeft de keuze een voorkeur te geven aan een aanvallende stijl te maken met je intelligentie?

thrillseekah
10-03-2009, 20:22
Wat heeft de keuze een voorkeur te geven aan een aanvallende stijl te maken met je intelligentie?

herhaaldelijk koppig vooruit lopen, wetende dat je daar door tegen een vuist aan loopt, need I say more?

er zijn zeker wel aanvallende vechters die hier goed in zijn, maar het tegenovergestelde kan ook gezegd worden

fightingfist
11-03-2009, 10:00
Het ging hier over het publiek toch, denk je dat mij het wat uitmaakt als er meer klappen in een partij vallen omdat er één vooruit loopt? Moet ik daar dom voor zijn om dat mooi te vinden ?

De man van 14K
11-03-2009, 10:20
Chahbari is een super technische vechter, daar kan ik van genieten.

fightingfist
12-03-2009, 17:10
En ik ook.

de Stiep
27-03-2009, 00:04
Pffffffff, even iets aan het opzoeken over Faldir, stuit ik hier op. Staan een aantal mooie, duidelijke meningen over Faldir ( of over vechters in zijn algemeenheid, zie de post van PAYAP -respect !-) op deze site.
Helaas ook opmerkingen die kant nog wal raken en zelfs respectloos zijn bv van RAFI "heeft zijn kop niet mee (kameel)".
Los van het feit hoe je denkt over een vechter; ik vind hem/haar niks vergeleken met..., gaat deze topic er over dat je een mening geeft over iemand die velen onder ons plezierige of spannende momenten heeft bezorgd of juist ergernis veroorzaakt.
Ik begrijp dat een aantal onder ons mogelijk zijn stijl van vechten niet aantrekkelijk vinden, maar dat is een persoonlijk iets denk ik.
Heb Faldir voor het eerst ontmoet op de 50ste verjaardag van Koen en Wim Scharrenberg en was direct onder de indruk van zijn persoon. Tijd uit de vechtsportwereld "weg" geweest en ik had nog nooit van hem gehoord!
Innemend mens die direct mijn hart stal en Wim Scharrenberg, zijn en mijn vroegere trainer, zei al dat ik het een leuke gozer zou vinden.
Ben dank zij mijn werk een aantal malen in de gelegenheid geweest om een training met Faldir bij Kickboksen Zutphen bij te wonen.
Wat op mij de meeste indruk maakte is de wijze waarop hij met de "mindere" goden omgaat tijdens de training.
Hij laat ieder in zijn eigen waarde en geeft ze minstens de indruk dat ze hem bijna konden pakken.
Arrogantie is hem vreemd, hij is een perfecte ambassadeur voor vechtsporten in zijn algemeenheid.
Tja, dan zijn stijl van vechten........heb het genoegen gehad hem in een fors aantal toppartijen te zien vechten en MIJ verveelt het dus echt niet !
Zeer technisch en berekenend vechtend en goed kunnen schakelen naar de vechter toe tegen wie hij gemached is.
Jeemig, menigeen zal denken na het lezen van dit epistel dat ik alleen met hem wegloop, niets is minder waar.
Al die vechters die er voor zorgen dat wij een fantastisch gala hebben bijgewoond verdienden dit respect.
Overigens ben ik er van overtuigd dat ik, en mijn zoon, Fast Faldir de gevreesde Petrosian zien verslaan in de Amsterdam Arena.
OSU

ARMENIA
27-03-2009, 00:15
Het lijkt wel of alleen in de vechtsport zich het rare fenoneem voordoet dat je beter aanvallend kunt verliezen dan behoudend kunt winnen.
Vreemde zaak..mensen zien het ringgebeuren als sensatie,als entertainment en niet als serieuze sport met alle technische/taktische en andere aspecten van dien...loop maar dom naar voren en neem klappen,prachtig..die kamikazeakties willen we vaker zien!
Zou het dan echt waar zijn dat kickboksliefhebbers dom zijn?

2x

Anderson
27-03-2009, 11:58
Petrosyan klopt Chabari met 5 vingers in zijn neus.

Als je verliest van Por Pramuk hoe denk je dan dat die van Petrosyan kan winnen dan.

MrLoverrr
27-03-2009, 12:25
Ik ben Fan van zowel faldir als petrosian, maar ik denk toch dat faldir op punten gaat winnen!

NielsN
27-03-2009, 12:34
Petrosyan klopt Chabari met 5 vingers in zijn neus.

Als je verliest van Por Pramuk hoe denk je dan dat die van Petrosyan kan winnen dan.

Alle vijf vingers?! Plus een bokshandschoen? Dat wordt een volle boel daar in die neus...

Ik denk dat Petrosyan favoriet is, maar ik denk ook dat het nog wel eens heel spannend zou kunnen worden.

De man van 14K
27-03-2009, 12:44
Anderson Silva. Maar Chabhari is echt geweldig.


Aussi is ook wel handig links en rechts voor.
Moet je voor de grap eens wedstrijden naast elkaar bekijken, ze vechten hetzelfe.

Coldcrust
27-03-2009, 14:04
Pffffffff, even iets aan het opzoeken over Faldir, stuit ik hier op. Staan een aantal mooie, duidelijke meningen over Faldir ( of over vechters in zijn algemeenheid, zie de post van PAYAP -respect !-) op deze site.
Helaas ook opmerkingen die kant nog wal raken en zelfs respectloos zijn bv van RAFI "heeft zijn kop niet mee (kameel)".
Los van het feit hoe je denkt over een vechter; ik vind hem/haar niks vergeleken met..., gaat deze topic er over dat je een mening geeft over iemand die velen onder ons plezierige of spannende momenten heeft bezorgd of juist ergernis veroorzaakt.
Ik begrijp dat een aantal onder ons mogelijk zijn stijl van vechten niet aantrekkelijk vinden, maar dat is een persoonlijk iets denk ik.
Heb Faldir voor het eerst ontmoet op de 50ste verjaardag van Koen en Wim Scharrenberg en was direct onder de indruk van zijn persoon. Tijd uit de vechtsportwereld "weg" geweest en ik had nog nooit van hem gehoord!
Innemend mens die direct mijn hart stal en Wim Scharrenberg, zijn en mijn vroegere trainer, zei al dat ik het een leuke gozer zou vinden.
Ben dank zij mijn werk een aantal malen in de gelegenheid geweest om een training met Faldir bij Kickboksen Zutphen bij te wonen.
Wat op mij de meeste indruk maakte is de wijze waarop hij met de "mindere" goden omgaat tijdens de training.
Hij laat ieder in zijn eigen waarde en geeft ze minstens de indruk dat ze hem bijna konden pakken.
Arrogantie is hem vreemd, hij is een perfecte ambassadeur voor vechtsporten in zijn algemeenheid.
Tja, dan zijn stijl van vechten........heb het genoegen gehad hem in een fors aantal toppartijen te zien vechten en MIJ verveelt het dus echt niet !
Zeer technisch en berekenend vechtend en goed kunnen schakelen naar de vechter toe tegen wie hij gemached is.
Jeemig, menigeen zal denken na het lezen van dit epistel dat ik alleen met hem wegloop, niets is minder waar.
Al die vechters die er voor zorgen dat wij een fantastisch gala hebben bijgewoond verdienden dit respect.
Overigens ben ik er van overtuigd dat ik, en mijn zoon, Fast Faldir de gevreesde Petrosian zien verslaan in de Amsterdam Arena.
OSU

Dat is weer eens een ander geluid en dat is maar goed ook. Intelligente,beschaafde vechter als Faldir dreigen nogal eens de dupe te worden van het feit dat Jan Publiek het Thaiboksen niet als serieuze sport maar als spektakel beschouwd en benaderd en dat vind ik heel jammer.