PDA

View Full Version : David Tua weer terug naar de boksring



Jani
05-03-2009, 18:35
Persoonlijk een van me favorieten boksers,met een record van 49-3-0 met 42 KO's is hij te vergelijken met Mike Tyson.

op 6 juni staat hij tegen Shane Cameron (22-1-0 met 19 KO's)

Tua heeft echt de hardste linkerhoek ooit !!

YouTube - Kimbo slice, meet David Tua (http://www.youtube.com/watch?v=yuX6f_TEF5I&feature=related)

Ronald
05-03-2009, 19:08
Gaaf hoor. Lijkt me mooi om hem weer in actie te zien. Erg benieuwd hoe hij het er vanaf gaat brengen.

Bud S
05-03-2009, 19:40
las op eastsideboxing dat ook die andere oudjes de komende weken weer in de ring klimmen.
herbie hide, jones jr., de klitschko's...

Bud S
05-03-2009, 19:42
tua vs tyson zou ik wel willen zien

Ronald
05-03-2009, 19:51
tua vs tyson zou ik wel willen zien
Dat had ik 10 jaar geleden wel willen zien. Ik denk dat Tyson op het moment niet meer in staat is om op topniveau te knokken.

Ik zou wel Tua vs Valuev willen zien. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Valuev maar het lijkt me mooi om te zien hoe zo'n reus door een relatief klein kereltje KO wordt geslagen.

Jani
05-03-2009, 19:52
tua vs tyson zou ik wel willen zien

als die 2 tegen elkaar stonden in hun goede tijd,zou het een droom partij zijn.

Ik hoop dat Tua voor wat opschuding gaat zorgen in die HW klasse.

hij is nog 36 ,dus nog altijd 10 jaar jonger dan Holyfield.

Karel
05-03-2009, 21:58
vroeg me al af wat ie aan het doen was, die boksers kunnen zo verdwijnen en een of andere drinkpauze van een paar jaar hebben na een serie mooie partijen..

TheHagueBoxer
05-03-2009, 22:15
hmm benieuwd wat Tua nog kan... btw holyfield en tyson moeten ver uit de buurt van een boksring blijven imo die hoef ik echt niet meer te zien vechten

Ralph
05-03-2009, 23:59
Goed nieuws! De man met de hardste linkerhoek ever... Gave knokker. Ik hoop dat ie nog wat potten kan breken.

SebasMMA
06-03-2009, 01:13
hmm benieuwd wat Tua nog kan... btw holyfield en tyson moeten ver uit de buurt van een boksring blijven imo die hoef ik echt niet meer te zien vechten

Ach. Holyfield heeft wel van Valuev gewonnen. No matter wat de judges ook vonden.

MB667
06-03-2009, 08:39
Die kon ik nog niet! Thnx! Erg vet! Is die wedstrijd ook ergens te zien?

stiffler
06-03-2009, 08:43
Wat een goed nieuws... Wat een spectaculaire vechter is hij toch...

Bud S
07-03-2009, 00:10
vroeg me al af wat ie aan het doen was, die boksers kunnen zo verdwijnen en een of andere drinkpauze van een paar jaar hebben na een serie mooie partijen..

:D:D:D

T15Boxing
07-03-2009, 00:22
Ik wil hem niet dissrespecten maar waarom rot hij niet gewoon op of gewoon gaan voor de top??
Since de laatste 5 tot 7 jaar is hij steeds aan het suffen. Of hij slaat hier een nobody KO en verdwijnt weer een jaar, of heeft een zoveelste comeback en verdwijnt weer en ga zo maar door. Erg jammer want hij heeft al die tijd kampioen kunnen worden. Heavyweight devision in Boxen op het moment is zwaar lage niveau dus tja. Trieste zaak die Tua, hij was een van mn favorieten.

TOON
07-03-2009, 08:51
wat is dat nou met die oudjes in dat boksen....????
heb het boksen nooit gevolgd, maar de ene na de andere komt terug uit retirement voor een comeback....zitten mensen daarop te wachten? zegt dat wat over de huidige generatie boksers?? dat die schijnbaar niet aan de verwachtingen kan voldoen, aangezien er blijkbaar nog steeds vraag is om de 'oudere' generatie te zien vechten??

kooivechter
07-03-2009, 11:04
Tua zou ik nog wel weer eens willen zien vechten

Jani
07-03-2009, 11:49
wat is dat nou met die oudjes in dat boksen....????
heb het boksen nooit gevolgd, maar de ene na de andere komt terug uit retirement voor een comeback....zitten mensen daarop te wachten? zegt dat wat over de huidige generatie boksers?? dat die schijnbaar niet aan de verwachtingen kan voldoen, aangezien er blijkbaar nog steeds vraag is om de 'oudere' generatie te zien vechten??

Het is natuurlijk altijd leuk om een oude topper/legende terug te zien,al moet hij wel echt in vorm zijn,en het moet natuurlijk geen afgang worden.

het is moeilijk om te oordelen over de leeftijd,kijk naar Shane Mosley (37) en Bernard Hopkins (44) die knallen er gewoon nog steeds op los en staan bovenaan hun gewicht klasse.

Wat betreft Tua,geef ik T15Boxing wel gelijk.
Tua had zeker al eerder een run naar de titel kunnen maken in deze matige HW klasse.
Ik hoop dat hij dat dan ook nu gaat doen.

Jani
02-10-2009, 20:19
Na een uitstel van deze partij is het zaterdag zo ver,Hoop dat de partij snel online staat..


Heavyweight boxer David Tua says his showdown with fellow New Zealander Shane Cameron in Hamilton on Saturday night marks a new chapter in his career.

Tua, 37, is the more experienced of the two protagonists, with 53 fights for a win-loss-draw record 49-3-1.

He is best remembered for his challenge for Britain Lennox Lewis' world title in Las Vegas in 2000, when he lost by points.

But he also has the distinction of having knocked out four opponents who have held a world belt -- Hasim Rahman, John Ruiz, Michael Moorer and Oleg Maskaev.

For Tua, that was history and he rated what the promoters have labelled "New Zealand's Fight of the Century" as being "as big as it comes".

"Everybody brings up the guys I've fought in the past but that was another part of my career," he said.

"This is a new chapter and a new journey. This is a real big fight for me in New Zealand."

While Tua is the favourite with bookmakers in New Zealand, Australia and the United States, he hasn't been in action since his second-round TKO of American Cerrone Fox in September 2007.

He has also shed 26kg after having weighed in at 134kg at the start of his build-up against Cameron.

The official weigh-in will take place tomorrow, but Tua said he was at his fight weight of 108kg after what he described as probably his best training camp.

It was different from other camps "because I'm happy, I really am happy", said Tua, whose long-running legal battle with former manager Kevin Barry is still going through the courts.

"There were times in camps in the past where there were too many things," he said.

"When I did go into the ring, there were too many things that distracted me. In this fight, I believe everything is where it needs to be."

Being back in New Zealand was a plus because it meant he could be with his family.

"As a fighter in the past in the States, when I did go into a camp, I was away for six, seven, eight weeks," he said.

"But this time, it's been different because, after I train, I leave everything at the gym and go home and do the very best to be a father figure, a husband figure. It's been challenging, but it's been choice."

Tua's US-based promoter, Cedric Kushner, said the boxer did seem "very relaxed, very at ease, very comfortable with himself".

Kushner also said Tua recognised the significance of the bout at Mystery Creek and the need to win if he wanted another shot at a world title.

Cameron, 31, also said he had had a great build-up despite the hiccup of hand surgery after he stopped American Robert Davis in Gisborne in March.

"No complaints on my side," he said.

"It was a great preparation, no niggles. We've had three great sparring partners. They've all shown me different looks."

The fight wouldn't be easy, he added, "but my conditioning is right and the head space is solid, so I have no doubts".

Cameron, who has had 23 win and one defeat and whom the WBO ranks No 7 in the world, will put his WBO Asia-Pacific and Oriental championship belts on the line against Tua.

He was confident they would still be in his possession come Sunday.

"I'm the champion of these belts and I want to hold on to them," he said.

"Come the fourth of October, I'm still going to have these belts."