PDA

View Full Version : je hebt snijden en je hebt ???ellebogen?



sikkwitttet
12-03-2009, 02:11
http://www.youtube.com/watch?v=aaLv7jvm80E

kwam hem toevallig tegen, en dacht damn. vette techniek hoe heet ie? de elbow triangle? werkte niet, dat dan weer wel. is ook kut om tegen leg lock te werken, maar toch. een techniek die ik niet kende, kan iemand deze noob dan uit leggen hoe ie moet:D

chief108
12-03-2009, 08:29
Joost en Justi kunnen dat vast wel vertellen :p

leffert
12-03-2009, 08:48
volgens mij hoor ik justi ook op de achtergrond roepen laat je nie op de kop zitten jongen haha :lol:

PigDog
12-03-2009, 09:01
http://www.youtube.com/watch?v=aaLv7jvm80E

kwam hem toevallig tegen, en dacht damn. vette techniek hoe heet ie? de elbow triangle? werkte niet, dat dan weer wel. is ook kut om tegen leg lock te werken, maar toch. een techniek die ik niet kende, kan iemand deze noob dan uit leggen hoe ie moet:D

Aangezien hij de partij verloor, neem ik aan dat hij ook niet wist hoe het werkte...

Tsuki
12-03-2009, 09:09
ik kan het niet goed zien maar volgens mij is dit zo'n beetje de eerste leglock die je leert ...................

bquiroga
12-03-2009, 09:21
dammmmnnnn... fucked up om zo je partij te verliezen, lekkere coach:whistling:

tom l
12-03-2009, 11:05
Hetgeen degene die verliest probeert heet een omo plata. Heeft weinig met triangle van doen, is namelijk geen wurging maar een schouderklem. Je kan er wel gemakkelijk naartoe gaan vanuit triangle en omgekeerd. Mijn ervaring met de omo plata is dat hij maar weinig werkt voor mij, maar het is wel leuk om hem op te zetten en als de tegenstander dan begint te verdedigen terug naar triangle te gaan.

chief108
12-03-2009, 11:18
lekkere coach
count down to ban

10....
9....
8....
7....
.....

HUNTER
12-03-2009, 11:32
die elleboog is een pijnprikkelplata. het is een setup om iemands keel omhoog te krijgen om hem vervolgens te choken.

anonymous001
12-03-2009, 11:37
die elleboog is een pijnprikkelplata.

:lol:

sikkwitttet
12-03-2009, 11:59
:lol:


hahah my thoughts. :thup:

jan sensei kyokushin
12-03-2009, 12:44
Joost en Justi kunnen dat vast wel vertellen :pOsu hahaha denk het ook chief maar volgens mij trek je hem eerst stevig aan de triangle je kont omhoog en dan draaien je tegenstander gaat over de kop en gaat dan afkloppen :)
zo te zien in het filmpie zit hij ook niet perfect de klem
osu
sportgroeten

fireblade900
12-03-2009, 14:59
Lijkt mij een stuk eenvoudiger om die jongen eerst eens een fatsoenlijke triangle aan te leren..............damn

SebasMMA
12-03-2009, 15:12
Zo'n elleboog is zwaar irritant, mag dat uberhaupt? Hij port in principe gewoon zijn elleboog in ogen en monden en weetikwat. Hij had beter zijn vuist zijn strot kunnen drukken en dan zijn hoofd aantrekken om de triangle te finishen, omoplata is zo low-%, dat probeer ik alleen in training.

jan sensei kyokushin
12-03-2009, 15:16
Lijkt mij een stuk eenvoudiger om die jongen eerst eens een fatsoenlijke triangle aan te leren..............damnOsu volkomen met je eens fireblade en wat hij met zijn handen en armen doen moet :) het is ten slotte je gereedschap je handen armen en benen voeten om mee te werken armbars en beenklemmen enz te zetten , en wat tussen je oren zit geeft het sein , maar je moet het tenslotte wel eerst leren ;) van je trainer coach .

sportgroeten
osu

Bosco Baracus
12-03-2009, 15:28
Zo'n elleboog is zwaar irritant, mag dat uberhaupt? Hij port in principe gewoon zijn elleboog in ogen en monden en weetikwat.

x2

qball
12-03-2009, 15:37
Zo'n elleboog is zwaar irritant, mag dat uberhaupt? Hij port in principe gewoon zijn elleboog in ogen en monden en weetikwat.
dude WTF , dit was dus ook mijn eerste gedacht...
coole techniek..... (not)

Mr 1 Leg
12-03-2009, 16:00
x2x3

Iggy
12-03-2009, 16:10
Als het niet mocht zou de scheids toch gelijk ingrijpen.

Christophe
12-03-2009, 16:14
Zo'n elleboog is zwaar irritant, mag dat uberhaupt? Hij port in principe gewoon zijn elleboog in ogen en monden en weetikwat.

Hahahahaha ... en dan Justi's enthousiaste reactie ... lachen (al moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik het ook geen sympathieke manier van vechten vind).

Ik denk wel dat dit een filmpje is uit Joost's begin-grapplingdagen, de beste jongen is ondertussen al heel wat technischer geworden! ;)

anonymous001
12-03-2009, 16:15
Als het niet mocht zou de scheids toch gelijk ingrijpen.

Dat zou ik ook denken?:confused:

In ieder geval vind ik het een beetje lullig om die jongen af te gaan zeiken, omdat iemand anders zijn partij gepost heeft...

anonymous001
12-03-2009, 16:16
Ik denk wel dat dit een filmpje is uit Joost's begin-grapplingdagen, de beste jongen is ondertussen al heel wat technischer geworden! ;)

Is dat onze joost?

joost
12-03-2009, 16:21
Dat ben ik inderdaad op het filmpje, gedateerd op ergens eind 2007!

Ik probeerde inderdaad voor de triangle te gaan, hij hield zijn hand echter goed onder mijn lichaam vast, ik probeerde zijn arm los te krijgen door m'n elleboog te gebruiken zodat hij zijn arm los zou laten (Wist toen niet of deze techniek toegestaan was, de scheids zei in ieder geval niks dus ging ik gewoon door) dit is alleen niet geluk.
Achteraf heb ik wat research gedaan naar de elleboog techniek en hij is niet toegestaan met de punt van je elleboog op/in het gezicht van iemand.
Toen dacht ik dat het best wel onsportief van mij was geweest, maar heb de jongen daarna nooit meer gezien/gesproken. dan had ik even mijn excuses kunnen aanbieden.

Achteraf kon ik idd doorgaan voor de omoplata.. maarja dat is altijd achteraf!


sikkwitttet, deze ''noob'' is toen wel nederlands kampioen geworden in de -70kg gevorderde klasse!
Je kunt ook normaal een topic openen en een discusssie beginnen zonder dat je meteen andere mensen aanvalt.

Christophe
12-03-2009, 16:21
Is dat onze joost?

Yep ... the one and only! :p

Naz
12-03-2009, 16:38
Denk dat die met "noob" zichzelf bedoelt Joost, (of iemand het hem (the noob) kon leren, want hij kent die techniek niet (+humor))

danial
12-03-2009, 16:53
Lijkt mij een stuk eenvoudiger om die jongen eerst eens een fatsoenlijke triangle aan te leren..............damn

Anders rol je potje met hem;)

Christophe
12-03-2009, 16:55
Anders rol je potje met hem;)

Hmmmm ... Joost is wel beter geworden, maar of hij nu een BJJ'er van dát niveau aankan is een andere vraag! ;)

sikkwitttet
12-03-2009, 17:09
Denk dat die met "noob" zichzelf bedoelt Joost, (of iemand het hem (the noob) kon leren, want hij kent die techniek niet (+humor))


juist zo ist. heheh, hey joost man ik ga je toch geen noob noemen na die beelden te hebben gezien, kijk wel uit. anders krijg ik dalijk de people's elbow.:fp:

het was humor, ochja lama

joost
12-03-2009, 17:29
het was humor, ochja lama


okay! ;)

Pepe the Ice-Murderer
12-03-2009, 18:05
@ Joost... Respect dude :-D

Dennuz
12-03-2009, 22:18
Zijn tegenstander was een Duitser geloof ik.. Daar gelden speciale regels voor :whistling:

Justinian
12-03-2009, 22:38
Die Duitser verdedigde door zijn eigen handen onderlangs te pakken. Hij had een erg sterke grip. Joost kon de sankaku daardoor moeilijk aanzetten. Een armklem op de linkerarm ging ook niet, want de jongen was vrij sterk en liet die armen niet los. De 'onorthodoxe' techniek van Joost was op zich aardig bedacht. Om eerlijk te zijn wist ik ook niet of dit nu wel of niet mocht. Aangezien de scheidsrechter er niks van zei, terwijl hij er bovenop zat leek het me dat het gewoon was toegestaan. Ik moedigde Joost daarom aan ermee door te gaan. Achteraf gezien natuurlijk spijtig.

Met nog maar 10 of 20 sec op de klok en een lichte puntenachterstand, moet je risico's nemen. Joost ging voor een omoplata en dat deed hij op zich goed. Tegenstander wist dit goed te verdedigen en uiteindelijk op submission te winnen, maar dat doet er niet veel toe; Joost stond achter en moest een risico nemen. Sowieso ben ik van mening dat je tijdens deze wedstrijden wat meer vrijuit zou moeten kunnen vechten. Hier leer je van. Als je steeds op safe speelt win je op de korte termijn je wedstrijden, maar op de langere termijn denk ik dat je beter af bent door veel technieken te proberen. Met name de technieken waar je nog niet zo goed in bent.

@Fireblade: je mag van mij aannemen dat Joost wel degelijk weet hoe een sankaku werkt, dat hoef ik hem niet meer te leren. Je bent natuurlijk altijd welkom om ff een keer een potje met Joost te komen rollen en er zelf over te oordelen ;) We komen binnenkort toch wel een keer weer langs bij Remco.

sikkwitttet
12-03-2009, 23:31
woa lange uitleg, maar wel een goeien. vooral dat risico nemen ben ik met je eens. maar omdan met iemand je elbow in zijn gezicht te doen in een gweone leuke ede partij weet ik niet.maar aan reactie te horen is het meer een keer en nooit meer.ochja.is allemaal goed gekomen, die gast heeft geen blessure ofzo van over genomen, toch?

HUNTER
12-03-2009, 23:43
als je gaat rollen met Joost moet je natuurlijk eerst wel guard jumpen :p

Justinian
13-03-2009, 07:05
woa lange uitleg, maar wel een goeien. vooral dat risico nemen ben ik met je eens. maar omdan met iemand je elbow in zijn gezicht te doen in een gweone leuke ede partij weet ik niet.maar aan reactie te horen is het meer een keer en nooit meer.ochja.is allemaal goed gekomen, die gast heeft geen blessure ofzo van over genomen, toch?

Ik weet niet of je aan het trollen bent of dat je mijn post gewoon niet hebt begrepen. Risico nemen zag op de omoplata die joost aan het einde probeert ;)

761217186
13-03-2009, 09:36
Joost (topper), we hebben je de afgelopen keer gemist in Ede.

sikkwitttet
13-03-2009, 11:42
Ik weet niet of je aan het trollen bent of dat je mijn post gewoon niet hebt begrepen. Risico nemen zag op de omoplata die joost aan het einde probeert ;)


nee ik snap het helemaal, risico nemen is juist net goed. anders leer je nooit wat als je maar op safe blijft spelen. drom ga ik altijd naar ede, want voel dat ik dan opeens 2 maanden extra trainen erbij heb ofzo. je leert zo veel daaro. maar zo lang dat risico is, ga ik voor die sub of blijf ik op hem liggen. en niet een risico dat gevaarlijk is voor tegenstander(gevaarlijk is altijd alles in principe, maar bedoel dat elbow gedoe. vind dat zelf nog wel mee vallen. maar ken ook gasten die van slammen houden, en dat is wel juist gevaarlijk risico factor)

PigDog
13-03-2009, 12:59
Hihi, justi begint langzaam pissig te worden...

chief108
13-03-2009, 13:06
LOL...

joost
14-03-2009, 18:10
als je gaat rollen met Joost moet je natuurlijk eerst wel guard jumpen :p

hahaha :D !GAY!

joost
14-03-2009, 18:12
nee ik snap het helemaal, risico nemen is juist net goed. anders leer je nooit wat als je maar op safe blijft spelen. drom ga ik altijd naar ede, want voel dat ik dan opeens 2 maanden extra trainen erbij heb ofzo. je leert zo veel daaro. maar zo lang dat risico is, ga ik voor die sub of blijf ik op hem liggen. en niet een risico dat gevaarlijk is voor tegenstander(gevaarlijk is altijd alles in principe, maar bedoel dat elbow gedoe. vind dat zelf nog wel mee vallen. maar ken ook gasten die van slammen houden, en dat is wel juist gevaarlijk risico factor)

Die elleboog was niet toegestaan (zo bleek later) en slammen mag ook niet in Ede! maar goed daar gaat dit topic niet over!

Ik heb mijn verhaal gedaan... klaar!

ICON
14-03-2009, 18:20
wanneer komen jullie naar oss justi?

Justinian
14-03-2009, 18:42
wanneer komen jullie naar oss justi?
Zal binnenkort ff een keer afspreken met Remco, nog niks gepland.