PDA

View Full Version : EA Sports wil zich meer gaan richten op martial arts



Tony
16-03-2009, 15:10
EA Sports wil zich meer gaan richten op martial arts

Uitgegeven: 16 maart 2009 09:34 Laatst gewijzigd: 16 maart 2009 09:34
AMSTERDAM - Peter Moore van EA Sports heeft laten weten dat zijn bedrijf zich in de toekomst meer zal gaan richten op games met daarin een mix van verschillende oosterse vechtkunsten.

http://media.nu.nl/m/m1bztx4a9phy.jpg “We houden zeer strak in de gaten welke mix van martial arts er momenteel beoefend wordt”, zegt (http://uk.xbox360.ign.com/articles/962/962477p1.html) Moore.
“Natuurlijk hebben we nu Fight Night, we zijn ook erg tevreden over Fight Night, maar boksen is voor mij helaas iets uit het verleden. Martial arts voelt toch meer als de toekomst van vechtgames.”
http://m1.emea.2mdn.net/1372803/pixel.gif

Populair

EA Sports is momenteel druk bezig met de ontwikkeling van de boksgame Fight Night: Round 4 (http://www.gamez.nl/ps3/game/2977/fight-night--round-4.html), maar als het aan Moore ligt gaan ze zich binnenkort dus meer op andere vechtkunsten richten.
“Als we kijken naar zaken waar mensen interesse in tonen, dan is dat zeker iets wat wij zeer goed in de gaten zullen houden”, aldus Moore.


Of de ontwikkelaar al een licentie op het oog heeft, kon de topman niet vertellen. Uitgever THQ komt binnenkort echter met de eerst volgende mixed martial arts game, UFC 2009 Undisputed (http://www.gamez.nl/ps3/game/2804/ufc-2009-undisputed.html). Deze staat gepland voor een release in de lente.

Tony
16-03-2009, 15:11
Meer knokgames dus... Vraag me af wat er dan nog in de pijplijn zit...

Nieuwe K-1 game?
Een algemene kickboks/thaibox game?
Karate is passé.... (althans, in vergelijking met de populariteit in de jaren 80)
Een grappling game? (lijkt me haast onmogelijk om fatsoenlijk uit te werken)

NielsN
16-03-2009, 15:34
Meer knokgames dus... Vraag me af wat er dan nog in de pijplijn zit...

Nieuwe K-1 game?
Een algemene kickboks/thaibox game?
Karate is passé.... (althans, in vergelijking met de populariteit in de jaren 80)
Een grappling game? (lijkt me haast onmogelijk om fatsoenlijk uit te werken)

Ik vind grappling, MMA etc. altijd heel erg silly als computerspel. Maakt niet uit hoe geavanceerd het is, blijft dat je een of andere ingewikkelde combinatie in moet toetsen om een armklem aan te zetten. Lame dus. Wat mij betreft houdt de ontwikkeling van dit genre op bij Tekken...

(Aan de andere kant, ik heb er maar erg weinig verstand van. Dat is dan ook wel weer zo...)

sikkwitttet
16-03-2009, 15:41
al failt het, het is goed nieuws dat ze het mma gedoe enzo serieus nemen. en als ufc game goed is, en goed verkoopt komt er meer.
en fight night 4 kijk er echt naar uit

De man van 14K
16-03-2009, 15:55
Tekken tag tournament ftw.
Geen echte vechtspelletjes plz

Emilio
16-03-2009, 15:58
Hopelijk een K1 game dan.

blazin.arr0w::::
16-03-2009, 15:59
Bring back PANZA!

http://www.classicamiga.com/images/stories/jreviews/games/P/Panza-kick-boxing-1.png

wrestler_nl
16-03-2009, 16:04
Hopelijk een K1 game dan.

X2...of een mma game op Pride regels!!:thup:

Glen
16-03-2009, 16:07
Bring back PANZA!

http://www.classicamiga.com/images/stories/jreviews/games/P/Panza-kick-boxing-1.png
Ja verdomd, die heb ik nog op zolder, Andre Panza !!
Wat een spel!!

ZakKa!
16-03-2009, 16:23
Als iemand een goede knokgame wil spelen raad ik King of Fighters aan, zie de thaibokser hieronder, is een personage uit de serie. Veel beter dan street fighter hehe.

Voor de rest zou het me top lijken als er een keer een fatsoenlijke k1 of thaiboksgame uitkomt, waar je ook kan trainen en technieken kan leren. Ik ben alleen bang dat mensen die games ontwikkelen computerdeskundigen zijn die meestal weinig van de vechtsport afweten en er nooit 1 hebben beoefend. Dus ik ben er een beetje secptisch over!
Ook alleen al waarom ze het doen, alleen omdat ze zien dat vechtsport populairder wordt willen ze een game makne! Een game kan alleen goed worden als de mensen die het maken er ook een passie voor hebben, en niet alleen om geld binnen te halen. EA laat zich weer eens van zijn commerciele kant zien...

JHNY
16-03-2009, 16:24
Ben benieuwd....zullen wel voornamelijk praatjes blijven.....

Maar alle publiciteit is welkom

NielsN
16-03-2009, 16:29
. Ik ben alleen bang dat mensen die games ontwikkelen computerdeskundigen zijn die meestal weinig van de vechtsport afweten en er nooit 1 hebben beoefend. Dus ik ben er een beetje secptisch over!
Ook alleen al waarom ze het doen, alleen omdat ze zien dat vechtsport populairder wordt willen ze een game makne! Een game kan alleen goed worden als de mensen die het maken er ook een passie voor hebben, en niet alleen om geld binnen te halen. EA laat zich weer eens van zijn commerciele kant zien...

Op de een of andere manier komt dit heel naief op me over... Natuurlijk willen ze er geld mee verdienen! Dat geldt toch ook voor voetbalspelletjes (of welke game dan ook)...

Wiseguy
16-03-2009, 16:53
Leuk een MMA game zonder de vechters van de UFC.

Emilio
16-03-2009, 17:57
panza was ook vet ja. Zelf je moves samenstellen. Zat nog wel een aardige taktiek in
qua afweren en counteren.

Verder ook instant KO's.

Weet ook nog wel dat die trainingmodes frustrerend waren. Dan moest je hoog, midden of laag trappen en dan was je altijd net te laat...

Garcia
16-03-2009, 18:06
Pfft Kung Fu Panda all the way!!

blazin.arr0w::::
16-03-2009, 18:11
Ja verdomd, die heb ik nog op zolder, Andre Panza !!
Wat een spel!!

Op zolder? GVD! Naar beneden halen en rap wat. Ik kom eraan :)

Panza was echt te gek, zeker voor die tijd.

thrillseekah
16-03-2009, 18:12
soul calibur vind ik anders wel een goeie. eerst es kijke hoe dat nieuwe ufc ding uitpakt

ZakKa!
16-03-2009, 19:01
Op de een of andere manier komt dit heel naief op me over... Natuurlijk willen ze er geld mee verdienen! Dat geldt toch ook voor voetbalspelletjes (of welke game dan ook)...


Alle mensen die een videogame maken, zijn gamers, moet ook wel anders kan je je passie er niet in kwijt. Primaire doel van een gamemaker moet niet zijn om geld te verdienen, maar om een tof spel te maken! Kijk eens naar spellen die van films worden gemaakt en andersom. Bijna allemaal slechte spellen/films. Dat komt doordat ze zijn gemaakt met als enig doel geld te verdienen, en niet om een tof spel te maken. Er is niks mis met geld verdienen als doel, maar wel met die instelling die ik net beschreef.

oliebol
17-03-2009, 18:05
lijkt mij juist cool, hoop op een echte goeie k-1 game die ook voor de xbox 360 uitkomt dan :D heb zo'n k-1 game op de playstation toen echt kapot gespeeld.

micha
17-03-2009, 18:13
GG the game

ICON
17-03-2009, 21:29
GG the game


ja en dan op de aftiteling:
with special thanks to:

sem schilt
alistair overeem
chalid Arrab
Gokhan Saki
bas Boon
.........





..........















........



........

and of course micha for getting the coffee

oliebol
17-03-2009, 22:05
en niet te vergeten Jamilla :p

sikkwitttet
17-03-2009, 23:20
ja en dan op de aftiteling:
with special thanks to:

sem schilt
alistair overeem
chalid Arrab
Gokhan Saki
bas Boon
.........





..........















........



........

and of course micha for getting the coffee


hahah ja vet.