PDA

View Full Version : Kimbo looking to switch sport



chief108
18-03-2009, 17:00
http://www.thenassauguardian.com/sports/20815556953147.php

Bahamian Mixed Martial Arts (MMA) professional fighter Kevin 'Kimbo Slice' Ferguson, speaking exclusively with The Nassau Guardian yesterday, disclosed plans to venture into the professional boxing arena as soon as his contract is fulfilled....

"Boxing is really my first desire. I have a lot of love for it and believe I can do pretty well. [The sport of] MMA is somewhat of a project for me. Boxing is one dimensional while there are a lot of dimensions in MMA. I don't think it would be a hard transition from MMA to stand-up boxing because of my fighting style."

"Not taking anything away from boxing preparation, MMA training is extremely hard. When you consider martial arts training, you have to prepare for kicks to the head and legs, and opponents wanting to grapple and throwing you to the ground, pounding you with their knees and hands, whereas in boxing you just have to be prepared to weave and bob although the training can be just as intense. At this point in my career, I want to take that same drive and focus that I invested in MMA and put that into training for pro-boxing cards."

Sendur
18-03-2009, 17:10
Is ook beter voor hem.

ZIjn boksen is ook het enigste wat goed is dus goede keuze Kimbo.

dirk5
18-03-2009, 17:10
wanneer je ko gaat na een jab van Seth Petruzelli heb je volgensmij niks te zoeken in een boks ring.

Tony
18-03-2009, 17:13
DIe klap wil ik niet direct een standaard jab noemen.... Stiekem was ie erg hard hoor :p

oliebol
18-03-2009, 17:55
Kimbo is de baas :p
vind het stiekem toch wel grappig om hem te zien vechten

chief108
18-03-2009, 18:17
conclusie is toch eigenlijk:
mma is best moeilijk en je moet er veels te hard voor trainen
dus gaat hij maar boksen... :D

Garcia
18-03-2009, 18:28
conclusie is toch eigenlijk:
mma is best moeilijk en je moet er veels te hard voor trainen
dus gaat hij maar boksen... :D

x2

TheHagueBoxer
18-03-2009, 21:48
hij heeft niks te zoeken in professioneel boksen.


die partij tegen ray mercer betekent trouwens ook niks, als je van pro boksen naar mma gaat zegt al genoeg over je niveau/conditie, aangezien er in boksen veel meer geld te verdienen is dus als mercer daar nog eenigzins had mee kunnen doen was hij niet naar mma gegaan (ook nog in een onbekende kleine organisatie...)

laat hem maar weer tegen idioten op straat vechten, dat was teminste nog leuk om te zien.

dimitri
18-03-2009, 22:24
pfff in MMA is z'n imago van stoere straatvechter geen geld meer waard, dus misschien kan hij die internetfimpjes in de bokswereld nog eens een keer uitmelken.

Karel
19-03-2009, 00:19
dekking hoog! door een paar wedstrijden overeind te blijven kan je snel genoeg bijverdienen...

761217186
19-03-2009, 12:08
hij krijgt in iedergeval weer de nodige aandacht.

T15Boxing
19-03-2009, 19:54
conclusie is toch eigenlijk:
mma is best moeilijk en je moet er veels te hard voor trainen
dus gaat hij maar boksen... :D


Boksen is het meest gevaarlijke en zwaarste vechtsport. Kimbo had juist in MMA moeten blijven, slechte en onwetende keuze is dit. Ik zal zeggen, er is een reden waarom alleen Boksers succesvol zijn in Boksen.

NielsN
19-03-2009, 19:58
Ik zal zeggen, er is een reden waarom alleen Boksers succesvol zijn in Boksen.

*proest*

Is dat dezelfde reden als dat alleen hardlopers sucesvol zijn in het hardlopen?

oliebol
19-03-2009, 20:18
nee dat is weer een andere:rolleyes:

T15Boxing
19-03-2009, 21:28
*proest*

Is dat dezelfde reden als dat alleen hardlopers sucesvol zijn in het hardlopen?

Ik bedoel dat andere vechters als MMAers of Kickboxers niet zomaar kunnen overstappen naar Boxen en succesvol kunnen zijn.

Maar tussen K1 en MMA bijvoorbeeld wordt er regelmatig geswapped en wordt er succes geboekt aan beide kanten.

Boxen kun je alleen een topper worden als je er vele jaren ervaring mee hebt en volledig op concentreert. Iets wat Kimbo veel te laat heeft gedaan.

NielsN
19-03-2009, 21:35
Ik bedoel dat andere vechters als MMAers of Kickboxers niet zomaar kunnen overstappen naar Boxen en succesvol kunnen zijn.

Maar tussen K1 en MMA bijvoorbeeld wordt er regelmatig geswapped en wordt er succes geboekt aan beide kanten.

Boxen kun je alleen een topper worden als je er vele jaren ervaring mee hebt en volledig op concentreert. Iets wat Kimbo veel te laat heeft gedaan.

Ok.

Maar vergeet niet dat Kimbo ook eigenlijk geen MMA vechter is. Tenminste...

Ik denk dus dat hij al best wel veel ervaring heeft, wat training betreft. Ik denk vooral dat hij jaren gebokst heeft. Ook al heeft hij daar waarschijnlijk geen wedstrijden in gedaan. Iedereen heeft hem proberen te hypen als "supertalent", maar dat geloof ik niet. Zeker als je naar zijn vechtstijl kijkt... dan zie je een bokser!

Dus wat dat betreft denk ik dat hij meer bij "jullie" hoort dan bij "ons". ;)

Maar ja...

T15Boxing
19-03-2009, 21:41
Ok.

Maar vergeet niet dat Kimbo ook eigenlijk geen MMA vechter is. Tenminste...

Ik denk dus dat hij al best wel veel ervaring heeft, wat training betreft. Ik denk vooral dat hij jaren gebokst heeft. Ook al heeft hij daar waarschijnlijk geen wedstrijden in gedaan. Iedereen heeft hem proberen te hypen als "supertalent", maar dat geloof ik niet. Zeker als je naar zijn vechtstijl kijkt... dan zie je een bokser!

Dus wat dat betreft denk ik dat hij meer bij "jullie" hoort dan bij "ons". ;)

Maar ja...

Hmm, ja klopt. Kimbo, Arlovski(hij gaat trouwens ook boksen), Silva of zelfs Jackson zijn de beste kandidaten omdat ze betere handen hebben dan de gemiddelde MMA vechter.

Ook een voordeel voor de zwaargewichten is dat er buiten de top 20 niet zo'n gevaar is(De Heavyweight boxers zijn momenteel op een lagere niveau dan paar jaar terug) dus Kimbo kan op die manier wel geld verdienen:lol:

chief108
20-03-2009, 08:55
Dus wat dat betreft denk ik dat hij meer bij "jullie" hoort dan bij "ons".
:lol:
en ze mogen hem houden ook
strikje d'r omheen en weg d'r mee...

Mr 1 Leg
20-03-2009, 12:27
:lol:
en ze mogen hem houden ook
strikje d'r omheen en weg d'r mee...das gesproken x2

Marco
20-03-2009, 13:55
geef Kimbo een paar top 20 tegenstanders en ik vrees dat hij binnen 3 rondes 3 x 8 tellen krijgt en verliest op k.o.

d3mon1977
20-03-2009, 16:16
Ik wil alleen nog even kimbo tegen bob sapp in dream en dan kan ie fijn gaan boksen, hahahah! j/k :P hahaha!

ach ja ... ik vond het best vermakelijk die kimbo, zo tussendoor een lekkere fight card. Was altijd nog beter als die kut akebono in k1 of die gare grote brazilian van pride.