PDA

View Full Version : Nederlanders in de UFC



marrilia
27-03-2009, 09:26
na lezen van een ander Topic"waar zijn ze nu" bedacht ik me hoeveel nederlanders er in de UFC hun opwachting hebben gemaakt.

ik kwam zelf op het volgende lijstje:

Remco Pardoel
Bas Rutten
Gerard Gordeau
Freek Hamaker
Stefan Struve
Antony Hardonk
Semmy Schilt
Orlando Wiet

zover ik weet is dit lijstje volledig maar ben ik iemand vergeten , voel je dan vrij om me te corrigeren.

:thnx:

NielsN
27-03-2009, 09:30
Ik kan me die wedstrijd met Freek Hamaker helemaal niet herinneren (heb recentelijk alle ufc's vanaf het begin weer gekeken), en sherdog zegt me ook niets... Was het een prelim, ofzo? Hoe zit dat?

marrilia
27-03-2009, 09:38
volgens mij was het een prelim ja...en was niet op de PPV uitgezonden.

hij kon alleen niet de volgende partij draaien en werd in de kwartfinale vervangen door de legendarische Fred Ettish die ongeveer 10 minuten voor de partij te horen kreeg dat hij kon invallen zie Fred Ettish: Where Is He Now? (http://www.sherdog.com/news/articles/fred-ettish-where-is-he-now-16706)

NielsN
27-03-2009, 09:45
Ah... Gevonden, hij staat er als Frank Hamaker:

Fight Finder - Frank Hamaker's Mixed Martial Arts Statistics (http://sherdog.com/fighter/Frank-Hamaker-29)

Iwan
27-03-2009, 09:55
na lezen van een ander Topic"waar zijn ze nu" bedacht ik me hoeveel nederlanders er in de UFC hun opwachting hebben gemaakt.

ik kwam zelf op het volgende lijstje:

Remco Pardoel
Bas Rutten
Gerard Gordeau
Freek Hamaker
Stefan Struve
Antony Hardonk
Semmy Schilt
Orlando Wiet

zover ik weet is dit lijstje volledig maar ben ik iemand vergeten , voel je dan vrij om me te corrigeren.

:thnx:

Niet compleet.
Jordan Radev van Kops mis ik volgens mij.

Sendur
27-03-2009, 10:26
Jammer dat alleen Basje het ooit tot kampioen heeft geschopt.

Nou hopen dat Hardonk en Struve er iets van gaan maken in de toekomst.

hardonk is goeg op weg iig.

Tony
27-03-2009, 10:28
Ja maar Jordan vecht niet onder de Nederlandse vlag zover ik weet... (Bulgaarse vlag, toch?)

Fyodor
27-03-2009, 11:00
En Orlando Wiet (Weit volgens fightfinder?) vocht volgens mij onder de Franse vlag? Dat is toch die gast waar Remco Pardoel met een stuk of 6 brute ellebogen gehakt van maakte?

Vitor Belfort
27-03-2009, 11:07
En Orlando Wiet (Weit volgens fightfinder?) vocht volgens mij onder de Franse vlag? Dat is toch die gast waar Remco Pardoel met een stuk of 6 brute ellebogen gehakt van maakte?

Correctemundo!
Maar Wiet kwam toen al uit voor Frankrijk toch?

Fyodor
27-03-2009, 11:13
Correctemundo!
Maar Wiet kwam toen al uit voor Frankrijk toch?

Heb het even opgezocht op een site van Remco (Graciebarra.nl (http://www.graciebarra.nl))
en idd:


Remco zijn 2e gevecht was tegen de sterke Fransman Orlando Weit, een wereldkampioen Muay Thai. Remco was “the underdog” in deze partij tegen deze zeer agressieve staand vechter. Nadat Remco de Fransman naar de grond wierp, maakte hij positie en wist met 6 snoeiharde ellebogen de Fransman uit te schakelen. Deze harde KO is een van de beelden geweest, die ervoor zorgde dat de Amerikaanse politiek deze sport wilde verbannen in de USA.

Karel
27-03-2009, 11:49
de ufc partijen staan wel op youtube, idd hard


http://www.youtube.com/watch?v=td9jhegNeC0

marrilia
27-03-2009, 12:34
als ik het goed heb woonde orlando wiet toen al in frankrijk maar heeft zich volgens mij tot nooit fransman laten naturaliseren.

De man van 14K
27-03-2009, 12:50
Saku heeft volgens mij ook nog eens gehakt gedraaid van Wiet maar dat terzijde..

chief108
27-03-2009, 13:01
Saku heeft volgens mij ook nog eens gehakt gedraaid van Wiet maar dat terzijde..
gehaktballen?

een soort space-balls dus? :confused:

Massi
27-03-2009, 13:11
jullie vergeten ben spijkers die heeft ook nog in het begin
van de ufc gevochten. een goede judoka die verloor van
renzo gracie dacht ik...

Fyodor
27-03-2009, 13:17
jullie vergeten ben spijkers die heeft ook nog in het begin
van de ufc gevochten. een goede judoka die verloor van
renzo gracie dacht ik...

Klopt, was alleen niet de UFC maar een andere organisatie: World Combat Championship 1 - First Strike. Was in 1995, dus wel de beginjaren van het MMA.

raveboy
27-03-2009, 14:19
Die videoband en UFC 2 waren de eerste die ik toen heb gezien.
Ben Spijkers kreeg toen nog een trap een zijn nek na van Renzo toen hij op de grond lag geloof ik.

Fyodor
27-03-2009, 15:51
Die videoband en UFC 2 waren de eerste die ik toen heb gezien.
Ben Spijkers kreeg toen nog een trap een zijn nek na van Renzo toen hij op de grond lag geloof ik.

YouTube - Brazilian Jiu-Jitsu vs. Judo - Renzo Gracie (2 of 2) (http://www.youtube.com/watch?v=rXX9c2o44ts)
Hij stapte op zijn nek, niet erg netjes zacht uitgedrukt. Van wat ik heb begrepen had Ben een paar hele lelijke dingen over Renzo's vrouw gezegd voor het gevecht. Dit was dus payback...

Normaal zie je Renzo dat niet doen, ben altijd fan van hem geweest en Renzo Gracie Legacy is trouwens een documentaire die elke MMA fan gezien moet hebben :)

ijsblok
27-03-2009, 20:42
offtopic:
deze partij van spijkers kende ik al, maar wie weet of hij meer MMA partijen heeft gevochten?