PDA

View Full Version : DOC in Ede - Achthoekig ring met net tussen de ringtouwen in plaats van een Cage?



Bosco Baracus
27-03-2009, 20:39
Klopt het dat het event DOC (Dutch Octagon Championship) in een Achthoekig Ring met net tussen de ringtouwen in plaats van een Cage plaatsvind??

Dit vermeld het duitse MMA niewssite groundandpound.de vandaag...

Bron: http://www.groundandpound.de/News/Europa/Dutch-Octagon-Championship-II.html

lunatic
27-03-2009, 22:53
vette line up tot nu toe :)

Iggy
27-03-2009, 23:02
Zou eigenlijk wel jammer zijn dat het niet met gaas is. Maar idd een goeie line up.

lunatic
27-03-2009, 23:04
Hoezo zou dat jammer zijn?
bij cage Rage hebben ze ook een net inplaats gaas.
Komt toch op het zelfde neer?

Andre
27-03-2009, 23:04
Dit klopt, het is een nl. een oude flyer die op deze site staat, toen mocht er in eerste instantie wel een officiele octagon gebruikt worden, maar dit is later door de gemeente ingetrokken. Na veel overleg met de gemeente komen we met het alterternatief van een achthoekige ring met netten daarin gespannen.

Wij zijn blij dat we op deze manier kunnen laten zien dat mma-gevechten het beste en veiligst tot zijn recht komen. Grote voordelen zijn: Geen hinderlijke onderbrekingen als men uit de ring dreigt te vallen, en daarmee ook meteen veiliger en eerlijker voor de vechters!

Wij gaan er vanuit dat dit een uniek evenement wordt voor de mma liefhebber! Iedereen zal verrast zijn door het uiterlijk van deze ring. Dutch Octagon...dus geen kooi, maar in een afgeschermermde 8-hoekige ring.

YoMarK
27-03-2009, 23:36
Goede ontwikkeling!! Voor MMA is een ring soms gewoon gevaarlijk(afgezien van het spelbederf, ik stoor me af en toe behoorlijk aan MMA in een ring).
Toch is het jammer dat juist in ons (zogenaamde)vrije land ambtenaren bepalen dat een octagon met gaas gewoon niet mag. Het heeft gewoonweg alleen maar voordelen.

Wat lunatic aangaf over Cage Rage wist ik niet, dacht dat dat ook gewoon gaas was. Werkt in ieder geval prima.

Iggy
28-03-2009, 09:16
Ohhhw dacht al dat het een achthoekige ring zou worden met tussen de hoeken touwen zoals in een gewone ring. Dan heb ik niks gezegt..

Khanom Thom
29-03-2009, 13:49
vette line up tot nu toe :)


Raymond Jarman vs Metin "Pislik" Yakut
Danny van Bergen vs Hyram Rodrigues
Billy Kaptijn vs Joey van Wanrooy
Sander Duyvis vs Samir Bourekba
Andre Fyeet vs Nathan Schouteren
Bastiaan Reyen vs Rhath
Moerat Moeradov vs Alex Wiebe
Gilmar Eugenia vs Kurt Verschuuren
Jordy Peute vs Asad Soufi
Nazim Aslanojlu vs Dennis Vlaskamp
Romano Soekha vs Goce Gandovsky
Maiky Reiter vs TBA