PDA

View Full Version : Uitslagen K-1 Yokohama 28 maart 2009 *spoilers*



Justinian
28-03-2009, 11:30
Video's worden geupload en staan hier: Video *SPOILERS* K-1 Yokohama 28 maart 2009 - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=91378) (met dank aan Kingster).

1. Melvin Manhoef vs Keijiro Maeda (KO!)
Wat iedereen had verwacht gebeurde, alleen niet zoals men had gedacht. De partij duurde ongeveer een minuut en eindigde in een ko. Alleen was het niet de Japanner die ko ging, maar Manhoef. Een harde stoot op de kin van Manhoef zorgde voor de upset van de avond; Keijiro Maeda wint op ko en gaat door naar de finale!

2. Gokhan Saki (KO) vs Tyrone Spong
Na drie rondes te hebben gevochten staat het 30-30. In de laatste ronde is het nog steeds Spong die Saki in zijn achteruit zet, maar dan wordt Spong getroffen door een cross, waarop hij neer gaat. Spong gaat ko maar heeft wel laten zien dat hij in de K-1 thuis hoort. Saki gaat door naar de finale en treft daar de nog frisse Japanner Keijiro Maeda.

3. Semmy Schilt (dec.) vs Hesdy Gerges
Een paar dagen voor het gevecht hoorde Hesdy dat hij mocht vechten. Tegenstander is Semmy Schilt. Een harde partij waarin Hesdy weliswaar het nodige moet incasseren, maar toch naar voren vecht en door gaat tot het einde van de partij. Schilt combineert goed en scoort zijn punten. Semmy Schilt wint na een fraaie partij terecht op punten. Hesdy verdient respect voor het feit dat hij toch maar door bleef gaan en nota bene op het allerlaatste moment de partij aannam tegen de drievoudig K-1 kampioen.

4. Jerome Le Banner vs Ewerton Teixeira (split decision)
Na twee verlengingen is het dan Ewerton Teixeira die de partij wint op split decision!

5. Junichi Sawayashiki vs Glaube Feitosa (KO)
Aan het einde de eerste ronde (laatste halve minuut en met nog ongeveer 15 sec. te gaan) twee keer neer. De Japanner staat toch weer op en de bel gaat. In de tweede ronde, na nog geen halve minuut, is het dan afgelopen met Junichi; een linkerjab stuurt hem naar het canvas en het is voorbij. Feitosa winnaar op ko!

* * * * * P A U Z E * * * * * P A U Z E * * * * * P A U Z E * * * * * P A U Z E * * * * *

6. Peter Aerts (dec.) vs Errol Zimmerman
Aerts loopt naar de ring met aan zijn zijde Thom Harinck! Aerts oogt scherp en wil met deze partij laten zien dat hij nog steeds tot de absolute top behoort. Het is een harde partij waarbij beide vechters de nodige punten maken. De eerste ronde gaat redelijk gelijk op, terwijl de tweede ronde voor Errol is. Even lijkt het er op dat Aerts neer gaat, maar dit blijkt gespeeld. Derde ronde is voor Aerts, dus een extra ronde. In de extra ronde die volgt lijkt Aerts meer energie te hebben dan in voorgaande rondes. De 38-jarige Aerts zet Errol in de achteruit en scoort zijn punten. Erg fraaie partij. Aerts wint terecht op unanieme beslissing!

7. Keijiro Maeda (dec.) vs Gokhan Saki
Maeda is relatief fris na zijn korte partij tegen Manhoef en lijkt ook geen blessures te hebben opgelopen. Saki daarentegen heeft er een zware partij op zitten tegen Spong. Desalniettemin oogt ook Saki vol energie. In de eerste ronde gaat het redelijk gelijk op en ook de tweede is moeilijk in te schatten. Wel valt op dat Maeda gedurende de partij meer zelfvertrouwen lijkt te krijgen. Het gebruikelijke draaien om de tegenstander is er niet bij, waardoor het regelmatig komt tot harde confrontaties. Alle juryleden scoren de partij na de tweede ronde 20-20. De derde ronde begint en Maeda zet onmiddelijk druk. Een mooie derde ronde om naar te zien en het kan beide kanten op gaan. Het is echter een draw en het wordt een verlenging. En weer zet Maeda druk en scoort punten! In de laatste 10 seconden van het gevecht lijkt Saki goed door te komen, maar dan gaat helaas de bel. Een moeilijke ronde om te scoren. De jury beslist dat Keijiro Maeda wint, de invaller voor Arrab wint het toernooi en is de Heavyweight kampioen!!!!

8. Remy Bonjasky (dec.) vs Alistair Overeem
En dan de hoofdpartij; regerend K-1 kampioen tegen MMA-ster Alistair Overeem in een Nederlands onderonsje. Alistair liet onlangs nog zien ook in de K-1 mee te kunnen draaien door Badr Hari op ko te verslaan. Remy werd afgelopen jaar voor de derde keer K-1 kampioen en heeft laten weten de eer van de K-1 te willen redden. We zullen het zien. De eerste twee rondes gaan gelijk op, maar het Alistair die druk zet. De dekking van Bonjasky is bijzonder goed, waardoor de acties van Alistair niet het effect hebben dat ze zouden moeten hebben. Dan in de derde ronde raakt Remy Alistair met een harde rechtse; 8 tellen zijn het gevolg. Deze 8 tellen geven de doorslag want Bonjasky wint de partij op punten. Desalniettemin, Alistair heeft laten zien dat hij wel degelijk een gevaar vormt voor de K-1 top en zijn overwinning op Badr toch niet alleen op geluk was gebaseerd! Na de partij biedt Bonjasky een Oscar aan aan Overeem.


Laten we de uitslagen even centraal houden. Ik heb nu een aantal single topics samengevoegd met de pbp-topic. Dus wil je de uitslag van een partij posten, doe het dan hier. Is wel zo overzichtelijk.

Justinian
28-03-2009, 11:31
YouTube - Melvin Manhoef VS Keijiro Maeda (http://www.youtube.com/watch?v=9xh6Uk6DDb0)

A.F.
28-03-2009, 11:37
1. Melvin Manhoef vs Keijiro Maeda (KO!)
2. Gokhan Saki (KO) vs Tyrone Spong
3. Semmy Schilt (dec.) vs Hesdy Gerges

4. Jerome Le Banner vs Ewerton Teixeira
5. Junichi Sawayashiki vs Glaube Feitosa
6. Peter Aerts vs Errol Zimmerman
7. Keijiro Maeda vs Gokhan Saki
8. Remy Bonjasky vs Alistair Overeem

Laten we de uitslagen even centraal houden. Ik heb nu een aantal single topics samengevoegd met de pbp-topic. Dus wil je de uitslag van een partij posten, doe het dan hier. Is wel zo overzichtelijk.


Hoezo? het is toch leuk om na te lullen over een partij in een aparte topic over de partij zelf....

Dat is wat overzichtelijker als dat je over alle partjien in 1 topic loopt te ouwehoeren...

My opinion

Kingster
28-03-2009, 11:41
Video`s in aparte topic posten of gewoon hier? Ben alles aan het uploaden :)

Judas
28-03-2009, 11:42
Dankje, Justinian!

Justinian
28-03-2009, 11:42
Video`s in aparte topic posten of gewoon hier? Ben alles aan het uploaden :)
Bij voorkeur in een topic. Thanks voor het uploaden alvast!

Jamila
28-03-2009, 12:16
Ik kan me geluk niet op, is het misschien vroeg om te juichen, maar ik wil er toch wat over zeggen. Alleen al de manier hoe Saki, Spong opzij heeft gezet is van een uitzonderlijke klasse. Het is jammer dat
Manhoef op een stoot is gelopen, want ik had graag een andere finale gezien. Nu zou ik graag iedereen willen oproepen om Saki de geest te geven.

Laten we met zijn alle hopen dat Saki het toernooi wint.

Gr, Jamila:thup:

kentaro
28-03-2009, 12:18
WAR Maeda!!! :P

MB667
28-03-2009, 12:18
ik had ook graag een andere finale gezien. maar wie weet wordt het toch nog een mooie finale. jammer van manhoef, misschien had het iets met onderschatting te maken.

Justinian
28-03-2009, 12:19
@Jamila: let ff op!!! Je post hier een spoiler. Ik heb je topic nu samengevoegd met deze topic.

marcelt
28-03-2009, 12:26
Ik kan me geluk niet op, is het misschien vroeg om te juichen, maar ik wil er toch wat over zeggen. Alleen al de manier hoe Saki, Spong opzij heeft gezet is van een uitzonderlijke klasse. Het is jammer dat
Manhoef op een stoot is gelopen, want ik had graag een andere finale gezien. Nu zou ik graag iedereen willen oproepen om Saki de geest te geven.

Laten we met zijn alle hopen dat Saki het toernooi wint.

Gr, Jamila:thup:

Helemaal mee eens. Ben Spong fan , maar Saki heeft het schitterend gedaan!

Justinian
28-03-2009, 12:28
Als ik me niet vergis zijn er her en der ook nog wat weddenschappen afgesloten tussen Jamila en Flipper :whistling:

ICON
28-03-2009, 12:31
3 weken wat n rust....

NielsN
28-03-2009, 12:33
3 weken wat n rust....

Nee. Geen van twee heeft verloren...

Saki heeft niet tegen Manhoef gevochten...

Jeru
28-03-2009, 12:33
3 weken wat n rust....

Denk dat er nooit rust zal zijn op Mixfight ;)

FMACH
28-03-2009, 12:34
All the results & links to the Fights from the K-1 GP are on:

Kickboxen, Muay Thai, Mixed Martial Arts, K-1 (http://www.StrikezoneDortmund.eu)

Njoy

Frank

Justinian
28-03-2009, 12:35
Ik denk dat je overal gelijk in gaat krijgen.
Ik ben er ook bang voor. Spong gunde ik echt de overwinning, maar het mocht niet baten. Herkansing in Amsterdam dan maar. Moet wel toegeven dat Saki echt een toppartij draaide! Wat betreft Peter Aerts vs Errol Zimmerman; uiteraard ben ik voor Aerts, maar Zimmerman is een gevaarlijke tegenstander. Ben benieuwd!

dontmindme
28-03-2009, 12:42
dan moet maar ons eer redden





war Peter

NielsN
28-03-2009, 12:52
Hoezo? het is toch leuk om na te lullen over een partij in een aparte topic over de partij zelf....

Dat is wat overzichtelijker als dat je over alle partjien in 1 topic loopt te ouwehoeren...

My opinion

Ben ik het mee eens. Mits met mate, natuurlijk...

MB667
28-03-2009, 13:04
tering wat een partij (aerts vs zimmerman) misschien was een 2de extra ronde niet eerlijker geweest maar wel leuker. damned

A.F.
28-03-2009, 13:22
Als ik me niet vergis zijn er her en der ook nog wat weddenschappen afgesloten tussen Jamila en Flipper :whistling:

Die telt niet...

Maarrrrrrrrrrrr .... omdat Jamila waarschijnlijk gelijk gaat krijgen...

Als Saki wint... dan ben ik een week lang voor Golden Glory

edit: als maeda wint.... dan mag je een week lang me afwas doen

knift
28-03-2009, 13:30
YESSSSSSSSSSSSSSSS WARRRRRRRRR AERTS!!!!!!!!!!!!!!!!

MB667
28-03-2009, 13:36
wie 100 euro op maeda had gewed voor de toernooiwinst, had nu veel geld gehad, wel een topprestatie van hem. ben benieuwd hoelang hij de champ is.......

Justinian
28-03-2009, 13:37
Als Saki wint... dan ben ik een week lang voor Golden Glory
Hahaha daar kom je even mooi weg ;)

A.F.
28-03-2009, 13:37
JAMILA???

knift
28-03-2009, 13:43
!!!!!!!!! maeda .....die had ik niet zien aankomen nou zijn de japaners ook weer blij.......

A.F.
28-03-2009, 13:47
Hahaha daar kom je even mooi weg ;)

:thup::pimp::cool2:

MB667
28-03-2009, 14:13
respect voor bonjansky. overeem deed het zeker niet verkeerd, zonder de 8 tellen was het een extra ronde geweest denk ik.

thnx eurosport!

raar k1 dagje vandaag.

simtekf1
28-03-2009, 14:17
Ooh Jamilaaaa, waar ben je? :p

micha
28-03-2009, 14:17
Thanks Eurosport.

wat een anticlimax zeg. Maeda is heel moeilijk te raken

dontmindme
28-03-2009, 14:19
Ik denk dat je overal gelijk in gaat krijgen.


ben blij dat je het verkeerd hebt gedacht

renamer
28-03-2009, 16:16
ik vind dat overeem gepikt is..

1e ronde onbeslist.. zeker niet voor remie
2e ronde overeem
3e ronde remie

onbeslist.. extra ronde dus...

mja.. dan zou de k1 tot een einde gekomen zijn.. en van rare jurering hebben we er zat gezien vnv.. deze ochtend of hoe je het ook wilt noemen

Justinian
28-03-2009, 16:18
ik vind dat overeem gepikt is..

1e ronde onbeslist.. zeker niet voor remie
2e ronde overeem
3e ronde remie

onbeslist.. extra ronde dus...

mja.. dan zou de k1 tot een einde gekomen zijn.. en van rare jurering hebben we er zat gezien vnv.. deze ochtend of hoe je het ook wilt noemen
Uitgaande van jouw visie:

1e ronde 10-10
2e ronde 10-9 (Overeem)
3e ronde 10-8 (Bonjasky vanwege 8 tellen)

29 - 28 voor Bonjasky.

Tony Galento
28-03-2009, 16:19
ik vind dat overeem gepikt is..

1e ronde onbeslist.. zeker niet voor remie
2e ronde overeem
3e ronde remie

onbeslist.. extra ronde dus...

mja.. dan zou de k1 tot een einde gekomen zijn.. en van rare jurering hebben we er zat gezien vnv.. deze ochtend of hoe je het ook wilt noemen

Laten we hopen dat je meer verstand van MMA hebt.

simtekf1
28-03-2009, 16:25
ik vind dat overeem gepikt is..

1e ronde onbeslist.. zeker niet voor remie
2e ronde overeem
3e ronde remie

onbeslist.. extra ronde dus...

mja.. dan zou de k1 tot een einde gekomen zijn.. en van rare jurering hebben we er zat gezien vnv.. deze ochtend of hoe je het ook wilt noemen

Hoe het ook wendt of keert, een down is een down.
En die tellen heel zwaar.

ICON
28-03-2009, 17:15
Uitgaande van jouw visie:

1e ronde 10-10
2e ronde 10-9 (Overeem)
3e ronde 10-8 (Bonjasky vanwege 8 tellen)

29 - 28 voor Bonjasky.


justinian enamer
30 - 27

Fasada
28-03-2009, 17:18
Een down telt inderdaad zwaar alleen ik heb een vraag.

Een down is toch niet automatisch een 10-8 toch?
Als de vechter een down scoort maar staat achter op punten krijgt hij een 10-9
Wanneer hij voorstaat en scoort er nog een down overheen dan is het inderdaad een 10-8

Dus vraag mij in dit geval af of Bonjasky wel een 10-8 ronde zou krijgen dit omdat hij niet voor stond...

Kan iemand met zekerheid zeggen of bovenstaande correct is of dat ik slap zit te lullen ;)

TOON
28-03-2009, 17:23
de commentatoren zeiden al dat de jury de eerste twee rondes allebei 10-10 gescoord was....dus ook al had overeem de derde ronde in zn pocket dan was het nog 9-8 voor bonjasky geworden...

imho een absoluut terechte overwinning, maar zonder die KD had overeem de partij op beslissing moeten pakken....

A.F.
28-03-2009, 17:34
Laten we hopen dat je meer verstand van MMA hebt.

Hij is boswachter ... had niets anders verwacht

renamer
28-03-2009, 17:39
Uitgaande van jouw visie:

1e ronde 10-10
2e ronde 10-9 (Overeem)
3e ronde 10-8 (Bonjasky vanwege 8 tellen)

29 - 28 voor Bonjasky.


yup.. je hebt gelijk.. kan er ook niet meer van maken... my bad...:blush: