PDA

View Full Version : Amsterdam Fightclub: Interview Hesdy Gerges vs Ricardo v/d Bos



Wheelie
29-03-2009, 15:51
Interview Hesdy Gerges VS Ricardo van den Bos

Interview Hesdy

Op 11 April aanstaande is Het Velodrome in Amsterdam het decor van Amsterdam Fightclub, een line up die elke vechtsportliefhebber doet watertanden. Een van de vechters die deze avond zal vechten is Hesdy Gerges van Pancration. Zijn tegenstander is Ricardo van de Bos en omdat deze ontmoeting eigenlijk wel beladen is zal het pubiek de grote winnaar zijn. Vuurwerk tussen twee zwaargewichten. Hesdy draait de laatste tijd lekker en wil een eind aan het gerucht maken dat hij bang zou zijn voor ricardo.

Je zit momenteel in een “winningstreak” wanneer heb je eigenlijk voor het laatst verloren?

Ja klopt het gaat wel lekker de laatste tijd. Ik heb het laatst verloren een jaar geleden in februari tegen Mourad Bouzidi.
Was nipt op punten verloren en zou die partij graag over willen doen maar dat komt vast nog wel een keertje.

Je bent een groot grossierder van titels welke gordels heb je allemaal thuis?

Nou valt eigenlijk wel mee hoor. Er moeten er nog veel meer bijkomen! Haha. Ik heb nu de Ned. titel, Benelux en Europese titel weten te winnen. De Ned. titel was in het toernooi met Big Mo, Brian Douwes, Bob van Boxmeer en ik. Ik won dat toernooi toen vorig jaar in juli. De Benelux titel was in was vorig jaar september tegen Wendell Roche en de Europese titel won ik van een cheg genaamd Jan Muller en dat was in de maand november.

Ben jij full prof?

Ja, ik heb de mogelijkheid door sponsors als tuincentrum Hollands Glorie en Autobedrijf Acc Overveen om me volledig op me sport te richten en dat geeft mij dan ook de mogelijkheid om iedere keer in topshape de ring te betreden.

Ben jij van herkomst een echte thai bokser of een vechter van het k-1 systeem?

Ik kan me aanpassen. Ik vind het lekker om met clinchen te vechten maar zonder vind ik ook goed. Het is wel zo dat als ik op thaibox regels vecht dat ik daar wel gebruik van weet te maken maar als ik op K1 regels vecht weet ik me ook goed aan te passen en maak ik gebruik van mijn andere kwaliteiten.

Was de knock out die je opliep in de partij tegen Guinty Vrede(RIP) je enige en eerste?

Nee, ik vocht mij 2e nieuwelinge partij tegen Brian Douwes en hij sloeg mij ook K.O toen! Maar die tegen Guinty Vrede (R.I.P) zal me altijd bij blijven.

Heb jij het gevoel dat ondanks je grote staat van dienst dat jij een ondergewaardeerde zwaargewicht bent?

Nou ik wil niet echt zeggen dat ik een al te grote staat van dienst heb maar ik zou graag en vind zelf ook wel dat ik dat verdien mezelf is willen meten met de top.
Ik weet dat ik dat kan en doordat ik die kans niet krijg vind ik eigenlijk best wel dat ik ondergewaardeerd ben ja. Maar dat gaat helemaal goedkomen! Ik geloof in mezelf en mijn tijd komt zeker!!! Let maar op.

Waarom wil jij dolgraag in de Amsterdam Arena aan de bak en waarom krijg je deze kans niet?

Nou de rede daarvan is eigenlijk dat vele toppers daar staan. Het is natuurlijk voor hier in Nederland denk ik wel het grootste evenement waar je als vechter kan staan. Ik heb de afgelopen tijd veel overwinningen geboekt en vind gewoon dat ik ook wel een kans verdien om op dat grote evenement te schitteren tegen 1 van de toppers die daar staan. Dat ik de kans niet krijg zou ik niet weten. Ik heb me meerdere malen laten aanbieden als tegenstander voor Bjorn Bregy maar niets van vernomen. Dus ik heb het effe naast me neer gelegd en ga me niet blindstaren op de Arena. Gewoon lekker doortrainen en knokken en winnen en dan komt het wel goed op ten duur.

Op de vorige editie van Amsterdam Fightclub heb jij goed gepresteerd wat vind jij van het concept?

Er is eigenlijk maar 1 Amsterdam Fightclub gala geweest en daar vocht ik dat toernooi. Dat ging helemaal top toen want die won ik.
Ik vind hun concept top!!! Het was zo strak geregeld en alles. De mensen in de V.I.P hebben genoten van het heerlijke eten en de goede service en het gewone publiek van de goede aankleding en mooie partijen van het gala. En dat voor in het zonnehuis!!!
Nu gaan ze een stapje groter en ik kijk er zeer naar uit om daar weer te knokken want het word vast nog een mooier gala dan de vorige editie.

Wat is je carrière planning en wanneer zien we je in Japan?

Een carrière planning hebben is best moeilijk in deze sport. Antwoord geven op de vraag wanneer zien we je in Japan is ook moeilijk.
Het draait in deze sport ook om kansen die je krijgt en die kun je niet plannen. Wat ik wel kan zeggen is dat ik elke kans aanneem en altijd klaar sta om te knokken en gewoon door knokken en blijf winnen tot dat ik er sta en dan zal ik de beste worden!

Hoe zie jij jezelf tussen de andere Nederlandse K-1 vechters?

Ik weet zeker dat ik wel met ze mee kan draaien en zelfs winnen. Hoe beter me tegenstander hoe beter ik ga vechten. Daarom word het tijd voor mij om me daar een keertje te meten. Het komt eraan en geduld is een schone zaak. Haastig gespoed is zelden goed!

Zou jij elke partij aanpakken tegen een van deze vechters en tegen wie zou je het liefst vechten?

Ik pak elke partij ten alle tijden aan! Ik ga nooit iemand uit de weg en ben er ook altijd klaar voor.
Ik heb niet zo zeer iemand tegen wie ik graag zou willen vechten want ik wil tegen iedereen vechten. Ik wil vechten tegen jongens die me een stapje hoger kunnen brengen dichter bij de top. Bijv. Bjorn Bregy.

Wat is de impact voor jou nu Peter Aerts meetraint bij Pancration?

Tsja ik kan niks anders zeggen dat ik het te gek vind dat Peter Aerts nu bij ons traint! Kan natuurlijk ontzettend veel van hem leren en hij is altijd me favoriete vechter geweest en nog steeds. Daarom is het alleen maar leuk om met hem te kunnen trainen de laatste jaren van zijn glansrijken carrière. Ik wil hem graag opvolgen over een paar jaar!

Klopt het dat veel andere vechters graag bij Pancration komen sparren omdat er veel zwaargewichten trainen?

Ja dat klopt wel ja. Op dit moment trainen er veel zwaargewichten bij ons. Er komen steeds meer zwaargewichten om bij ons mee te kunnen sparren.
Het gaat er dan ook iedere keer keihard aan toe! Maar ja dan kan het in de ring alleen maar meevallen toch. Ik train nu met vechters als Bradock, dat is een top talent uit Brazilië die het zeker ook ver gaat schoppen. Ook met Mutlu Karabulut, Wendell Roche en natuurlijk Peter Aerts. Er komen ook vaak zwaargewichten uit het Oostblok meetrainen dus sparringpartners genoeg.

Zijn de trainingen nog zo gruwelijk onder leiding van Sensei Harinck?

De trainingen zijn inderdaad nog steeds heel zwaar. Je bent altijd gesloopt na de training. Gewoon altijd knallen! Heerlijk!!!

Wat betekent Sensei Harinck voor jou?

Sensei Harinck betekent heel veel voor mij. Hij is de gene die altijd alles uit mij haalt wat er in me zit, die me er door heen trekt als ik bijna niet meer kan, die me scherp houd als ik andere dingen aan me hoofd heb, die me sterk maakt als ik me zwakker voel. Alles wat ik tot nu toe bereikt heb ik mede te danken aan Sensei Harinck en alles wat ik in de toekomst zal gaan bereiken zal ook onder leiding van Sensei Thom Harinck zijn. Hij is meer dan alleen een trainer. Hij is ook een vertrouwenspersoon en bespreek ook veel privé met hem en hij helpt me dan ook waar het kan.

Op 11 april as sta jij tegenover Ricardo v/d Bos tijdens Amsterdam Fightclub, hoe leef je naar deze partij toe?

Nou ik kan je vertellen dat ik altijd zin heb om te vechten maar deze partij geeft me toch een beetje extra dat gevoel dat ik er meer zin in heb op de een of andere manier. Ik ga die dag echt slopen. Heb echt heel veel zin om deze partij te vechten! Ik kan bijna niet wachten.

Ricardo is een vechter die een staat heeft in Thailand omdat hij daar vaak heeft gevochten, heb jij hem in Nederland wel eens zien vechten en wat weet jij van hem?

Ik heb hem in Nederland nooit zien vechten nee. Een staat van dienst in Thailand zegt me niets voor een zwaargewicht. Ik heb nog nooit een topthai gezien van 100 kg. Ik weet voor de rest niets van hem. Ik weet alleen dat hij niet onder de indruk is van mij en zal hem dan ook laten zien dat we niet in Thailand zijn maar op Nederlandse bodem. Op mijn bodem. Het is mijn ring en mijn avond en zal alles uit de kast halen om deze partij te winnen. Ik zou 2 keer eerder tegen hem knokken maar dat was niet door gegaan helaas door omstandigheden. Er was toen sprake van dat ik bang voor hem zou zijn. Vandaar dat ik even wil laten zien wie er bang moet zijn. OSU!!!!!

Had jij niet liever aan het toernooi van Amsterdam Fightclub 2e editie meegedaan?

Ja, was ook leuk geweest maar het zit zo dat ik het toernooi vorig jaar heb gewonnen. Ze doen 4 toernooien en de 4 winnaars uit die toernooien vormen straks in de finale weer een 4-mans toernooi. Daar heb ik me dus al voor geplaatst. Vandaar dat ik niet in het toernooi sta.

Op jouw buik heb je “ No fear” getatoeëerd, ben jij echt een vechter zonder angst en ga je echt elke uitdaging aan?

Ja, ik heb zoals iedereen buiten de ring wel me angsten voor bepaalde dingen natuurlijk. Maar die tatoo is speciaal bedoeld voor in de ring.
In deze sport ken ik geen angsten. Ik vecht tegen iedereen. Kijk niet naar namen of naar status. Kijk alleen naar mezelf en me eigen kunnen en dat is wat telt.
Vandaar No Fear!!!

Zowel jij als Ricardo zijn “heavy punchers” zal deze partij de volle 3 rondes duren?

Als het aan mij ligt niet! Ik ben zo gebrand op deze partij. Laat hem zich maar klaarmaken voor 11 april want hij kan zwaar aan de bak!!! OSU!!

Wheelie
29-03-2009, 15:51
Interview Ricardo v/d Bos

Ricardo is een vechter die weinig in Nederland heeft gevochten maar wel in andere werelddelen het fundament voor zijn carrière gelegd. Op 11 april aanstaande staat hij op Amsterdam Fightclub 2e edition tegen Hesdy Gerges die tegenstander na tegenstander aan de zegkar bint. Ricardo is niet onder de indruk van de staat van dienst van Hesdy en is zeer gebrand om op de 11e in het Velodrome zijn visitekaartje af te geven.

Op 11 april aanstaande sta je na lange tijd weer in een Nederlandse ring op Amsterdam Fightclub hoe fijn vind je di ?

Vind het super , heb een lange tijd niet meer hier gevochten en sta nu tegen de lange tijd ongeslagen Hesdy Gerges die ik zeker weten moet kunnen laten zien wat kickboxen is want ik vind persoonlijk knap dat hij met die verschrikkelijke stijl van vechten zoveel wint ..

De laatste tijd heb je veel in Thailand, Amerika en Australië gevochten waarom deze landen?

Ik heb veel ervaring opgedaan in verschillende landen en tja als iemand je aanbied om een poosje in Australië te komen trainen en vechten op de leeftijd van 19 jaar dan sla je dat niet zomaar af natuurlijk. Dat is een aantal jaren geleden want ik ben nu 24 en klaar voor het echte werk. Ik kwam veel in Thailand want het trainen daar inspireerde me veel , het klimaat , eten en de mensen zijn super dus was ik daar veel .. ook mede om ervaring op te doen voor later en nu ! En via een vriend in Thailand kwam ik bij de WBC waar ik internationaal kampioen van ben en kon voor de wereldtittel in L.A vechten

Je woonde een tijdje in het land van reizende zon hoe is dat avontuur afgelopen en had je daar een contract?

Ik stond niet onder contract, maar kwam via Australië via een Japanse promotor in Japan terecht. Ik heb daar 3 maanden getraind en 2 x gevochten tegen sterke vechters … en nipt op punten verloren , ik was toen 95 kg en kwam wat power te kort voor de volgende stap. Nu ik ouder en sterker ben weet ik waar ik over praat. Dat was 5 jaar geleden.

Baal je niet omdat je eigenlijk alle troeven in handen had voor een goede carrière in het Mekka van het kickboksen?

Balen doe ik niet ik weet dat het mijn tijd nog niet was .. ik zie alles als investering en ervaring voor wat nog komen gaat.

Je laatst partij was in een shopping Mall in Pattaya hoe verliep deze partij ?

Dat was een partij tegen een grote sterke Iranese vechter . Ik won in de 3e ronde op ko.

Momenteel train je bij Mike’s Gym in Amsterdam Noord terwijl je vroeger voor Meijro Gym uitkwam waarom heb jij de overstap gemaakt?

Mijn motivatie was een beetje weg daar en was opzoek naar iets nieuws om een goede doorstart te maken . Ik had het erg goed naar mijn zin daar en heb hard kunnen trainen alleen ook daar gooide ik de handdoek in de ring want heb teveel stress onderweg met het verkeer ik kom namelijk uit Zwolle. Ik heb hier een eigen sportschool loekies Gym dus kan aardig uit de voeten en train af en toe bij Jan Plas sinds kort

Hoe vaak rij je nu op een neer van Zwolle naar Amsterdam?

Gemiddeld 3x

Is dit niet vreselijk zwaar?

Net iets te zwaar om te combineren met mijn werk wat s’middags begint en mijn dochtertje van 1 waar ik alleen de zorg voor heb. Vandaar dat ook niet meer gaat lukken. Ik rij nu een paar keer in de week op mijn gemak en in alle rust over de Enkhuizerdijk om bij Jan Plas te trainen. Weet zeker dat het een hele goede combinatie is

Hoe is het om te trainen met vechters als Badr, Björn en Melvin?

Trainde niet echt vaak met ze , maar het is natuurlijk super om je aan op te trekken .

Jan Plas en Andre Mannaart zijn twee verschillende trainers kan jij wat verschillen en
Kenmerken van beide trainers opnoemen?

De stijl van Andre Mannaart is eindelijk net zo als die van Jan Plas, de stijl is erg uniek en keihard
als je die beheerst ben je supersterk .. verder kan ik er niks over zeggen alleen dat het een groot verschil is

Hoeveel procent krachttraining maakt deel uit van je trainingschema?
Ik schat zon 30 % de ene keer iets meer dan de andere keer …

In een interview had je een keer een uitdaging afgegeven aan Badr Hari nu zal dit nooit meer werkelijkheid kunnen worden?

Nu Dus wel. Misschien in de toekomst

Heb jij hoe je een trainingsgenoot van Badr bent geweest ook wel tegen hem gezegd dat je hem in het verleden wou uitdagen ?

Nooit over gehad.

Je tegenstander op Amsterdam Fighclub is Hesdy Gerges die momenteel “hot” is jullie zouden al eens eerder vechten maar die pot ging toen niet door, had jij toen het idee dat hij niet durfde?

Ik vond het echt raar en ja durven is een groot woord maar hij heeft op dit moment meer te verliezen dan ik in hier in Nederland. En ze kennen mij niet echt hier dus had wel een beetje gedachte dat ze liever wat meer zekerheid wouden op winst voor de opbouw van zijn carrière

Als je de laatste partijen van Hesdy eens goed onder de loep neemt hoe zie jij je kansen tegen hem de 11e april ?

Ik snap niet hoe hij het voor elkaar krijgt zo veel te winnen …. Ik ga er ook zeker wat aan doen
11 april …

Hoop jij nu ook aansluiting te vinden bij een Management?

We zien het wel … ik zit nog nergens .. eerst Hesdy een pak slaag geven …en dan kan er van alles gebeuren

Op de 2e editie van Amsterdam Fightclub staan veel Nederlandse vechters tegen elkaar ben jij het ook met mij eens dat je dan attractievere partijen krijgt omdat niemand gezichtsverlies wil lijden?

Vooral in de zwaargewichten kan er van alles gebeuren. We moeten het afwachten …. We moeten allemaal knokken voor wat we waard zijn dan zullen er goede en mooie partijen te zien zijn. Nu maar afwachten of iedereen en net zoveel zin in heeft als ik

Je bent gewend om de volle vijf rondes te vechten en wel op thaise regels, vergde het veel omschakeling naar het huidige k1 systeem?

Ik zou de laatste partij nog 5 rondes vechten dus. Mij maakt het niet zoveel uit 3 of 5 rondes
Alleen 3 rondjes kan het tempo hoger en dat is mooi voor het publiek. Maar ook mij ligt het wel want ik hou wel van vuurwerk en dat is precies wat ik van plan ben

Wat voor een wedstrijd gaat het worden tussen jou en Hesdy en wie gaat deze pot winnen?

Wat denk je zelf …
Als Hesdy wint kan het alleen op geluk …
Ik schat zelf 70% op ko
En als het een puntenuitslag word dan hoop ik dat de jury niet partijdig gaat zijn