PDA

View Full Version : MMA wedstrijden



vidstudy
13-04-2009, 20:37
hallo iedereen,
ik had een vraagje, zijn er ook amateur MMA wedstrijden in nederland?
En wat zijn de regels dan, en wat voor beschermingen heb je dan om tijdens de wedstrijd.

Dennuz
13-04-2009, 20:47
hallo iedereen,
ik had een vraagje, zijn er ook amateur MMA wedstrijden in nederland?
En wat zijn de regels dan, en wat voor beschermingen heb je dan om tijdens de wedstrijd.

Elke bond heeft amateur en prof regels voor MMA..

Bij de meeste bonden geen bescherming verder, alleen bij Shooto C wel..

Scheenbeschermers en hoofdkap..

vidstudy
14-04-2009, 00:56
hoe ziet zo'n wedstrijd er dan uit?
en hoe lang moet je MMA gedaan hebben.
ik doe zelf geen MMA, ik kijk wel naar UFC :).
ik heb ongeveer 1 en half jaar taekwondo gedaan, maar nu ben ik ermee gestopt. Nu ben ik van plan om MMA te gaan doen, alleen ik weet niet hoe die wedstrijden gaan. in welke klasse zijn ze verdeeld, en wat bepaald die klasse dan?

Casparvdzouw
14-04-2009, 09:21
hoe ziet zo'n wedstrijd er dan uit?
en hoe lang moet je MMA gedaan hebben.
ik doe zelf geen MMA, ik kijk wel naar UFC :).
ik heb ongeveer 1 en half jaar taekwondo gedaan, maar nu ben ik ermee gestopt. Nu ben ik van plan om MMA te gaan doen, alleen ik weet niet hoe die wedstrijden gaan. in welke klasse zijn ze verdeeld, en wat bepaald die klasse dan?

Sorry hoor, maar je gaat echt geen potten breken in mma door anderhalfjaar aan taekwondo gedaan te hebben.. je hebt minimaal ervaring nodig in muay thai/boksen en bjj neem ik aan ?

Tony
14-04-2009, 10:00
hoe ziet zo'n wedstrijd er dan uit?
en hoe lang moet je MMA gedaan hebben.
ik doe zelf geen MMA, ik kijk wel naar UFC :).
ik heb ongeveer 1 en half jaar taekwondo gedaan, maar nu ben ik ermee gestopt. Nu ben ik van plan om MMA te gaan doen, alleen ik weet niet hoe die wedstrijden gaan. in welke klasse zijn ze verdeeld, en wat bepaald die klasse dan?

Dromen van MMA wedstrijden doen we allemaal wel eens... Velen op dit forum hebben de stap daadwerkelijk gezet... anderen (zoals ik) houden het op een passieve hobby.. (soort van "wel de lusten, niet de lasten")

Als je echt de ambitie hebt om MMA partijen te gaan draaien, begin dan eens met de basis.... en dat is de training.

Thai/kickboks lessen.... combineren met Braziliaans Jiu Jitsu (of evt Judo) lessen... Na een tijdje kan je wellicht beginnen met MMA lessen (hierbij leer je in feite om je geleerde technieken te laten samensmelten tot 1 geheel)...

Zodra je in deze fase zit zal je trainer je eerste aanspreekpunt zijn als je wedstrijden wilt draaien. Hij is ook diegene die kan inschatten wat je niveau en competenties zijn.

Dus geef je droom vooral niet op.... Maar bedenk je wel dat de weg lang kan duren.

succes

Briant
14-04-2009, 18:16
Als je een beetje aanleg hebt kun je na een jaartje mma trainen 2 a 3 keer per week best een wedstrijdje doen. Verwacht echter nog niet gelijk UFC niveau. Het ligt aan je aanleg en aan je instelling.

Garcia
14-04-2009, 18:19
Gewoon lekker beginnen met trainen, en zoals Tony aangeeft luister naar je trainer die geeft het aan wanneer je klaar bent voor je eerste partij. De weg ernaartoe is niet makkelijk, het is keihard werken maar het is mijn inziens absoluut de moeite waard!!

sikkwitttet
14-04-2009, 21:05
had ergens gelezen dat je 18 was, dus tijd zat man. en je hebt al tijd vechtsport gedaan(die niet helemaal de juiste basis is voor mma). maar toch ook al is het niet niet mma, vechtsporten hebben toch vele asis dingen. je zelf beschermen en die ander pijn doen. en conditie en zelfbeheersing. nou goed, dat heb je al mee gekregen. de rest is alles nieuw, zeker harde klappen op je lichaam. en vooral de ground game, om die beetje te snappen ben je al half jaartje bezig

ijsblok
14-04-2009, 21:48
en wellicht dat je na een half jaartje training al bij de beginners mee kunt doen op een grappling toernooi (bijv ede).

Briant
14-04-2009, 21:52
en wellicht dat je na een half jaartje training al bij de beginners mee kunt doen op een grappling toernooi (bijv ede).

Er zijn mensen die dit al na een paar maanden doen. Toernooitjes als Ede Grappling zijn altijd aan te raden. het zal dan niet gaan om het winnen, maa rom het wedstrijdgevoel krijgen en ervaringen op doen.

ijsblok
14-04-2009, 22:02
Er zijn mensen die dit al na een paar maanden doen. Toernooitjes als Ede Grappling zijn altijd aan te raden. het zal dan niet gaan om het winnen, maa rom het wedstrijdgevoel krijgen en ervaringen op doen.

x2