PDA

View Full Version : BJJ en JJ



farley
15-04-2009, 23:08
Ik vroeg me eigenlijk af wat het verschil was tussen BJJ en JJ ?
want wat ik tot nu toe gezien heb zijn de submissions en wurg grepen het zelfde dus wat is het verschil en welke van de 2 zou beter in combinatie gaan met Thai Boxe ?

Briant
15-04-2009, 23:10
jiu jitsu naast thaiboksen? - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=91630)

farley
15-04-2009, 23:15
ok bedankt :)

Wes
16-04-2009, 00:50
zonder twijfel bjj .thai box en bjj , grappling vind ik persoonlijk ideaal voor mma
jj vind ik wa te staties (persoonlijke opvating)

jimmyjmmr
16-04-2009, 00:58
Jiu Jitsu is pure zelfverdediging en een verdedigings kunst.
het kan gebruikt worden als vecht methode maar voor het gevecht zijn er zeker betere varianten.

JJ staat voor pure zelfverdediging waarbij aanval wordt geneutraliseert .

in de zelfverdediging zijn geen regels wat inhoud dat de geoefende betere kans maakt een aanval af te slaan.

denk hierbij dat een bewuste aggressor altijd een slachtoffer bewust van tevoren heeft gekozen . dit in tegen stelling tot de emotionele agressor die blindelings overal induikt.

farley
16-04-2009, 01:07
oke , dus inprecipe is JJ zelfverdediging en BJJ grapple als ik het zo zie

jimmyjmmr
16-04-2009, 20:52
yep, BJJ is Grappling en is veelal gericht op submission fighting. daarom een erg goede aanvulling in het MMA wedstrijdvechten.
Dit in tegenstelling tot JJ waarbij zelfverdediging voorop staat.
en ja hierbij zijn ook wedstrijdvormen maar niet te vergelijken zoals bij BJJ of MMA.

nogmaals als zelfverdediging in het algemeen is JJ zeker een zeer goede kunst want tegen een vinger in het oog doet een agressor nou eenmaal weinig, maar als wedstrijd vechten waarbij de regels in de ring/mat/kooi gerespecteerd dienen te worden is BJJ een perfecte aanvulling naast het kick/thai boksen.

osu....

Mauler
16-04-2009, 21:32
nogmaals als zelfverdediging in het algemeen is JJ zeker een zeer goede kunst want tegen een vinger in het oog doet een agressor nou eenmaal weinig,

:fp:

:pirate2:

sikkwitttet
16-04-2009, 22:00
hehehe

farley
23-04-2009, 14:52
oke ik had gister met maat van me JJ proefles gedaan persoonlijk vind ik het niet egt een goede verdediging sport of voor MMA nu maar ff goed zoeke naar een BJJ school dicht bij tilburg :P

ijsblok
23-04-2009, 15:09
probleem qua jj is dat het op de meeste plekken recreatief wordt beoefend. Oude mannen die op een statische manier wat grepen oefenen en kata's lopen.

Als je ergens het fighting system op wedstrijdniveau oefent ben je al een stuk verder. Dat is een semi contact sport waarvoor je goed moet kunnen trappen (karate) en goed moet kunnen judo-en (wedstrijd judo). Er zit ook grondvechten bij, maar dat wordt net als bij judo relatief snel afgekapt.

Cave
23-04-2009, 15:13
oke ik had gister met maat van me JJ proefles gedaan persoonlijk vind ik het niet egt een goede verdediging sport of voor MMA nu maar ff goed zoeke naar een BJJ school dicht bij tilburg :P

In Rijen (tussen Breda en Tilburg) wordt lesgegeven door Zohair (blauwe bander) van Yamasaki. Er 'rollen' daar meestal ook 1 of 2 paarse banders mee dus heb je genoeg om je aan op te trekken.

> HEALT CLUB ORANGE

Parallelweg 46
5121 LD Rijen

Maandag: 20.00 - 22.00 (Zohair Abouchoaib)
Vrijdag: 19.00 - 21.00 (Zohair Abouchoaib)

farley
23-04-2009, 21:46
bedankt cave :) voor de tip ik zal in de vakantie is kijke of het een goede en leuke school is