PDA

View Full Version : Wie kent Dzabhar Askerov??



Mattie73
17-04-2009, 12:17
In de K1 Max final 16 moet Petrosyan het opnemen tegen ene Dzabhar Askerov. Wie is dat eigelijk, ik ken 'm niet. Er staat dat hij uitkomt voor UAE (Verenigde Arabische Emiraten). Maar hij heeft geen Arabische naam. Zijn naam klinkt meer Kaukasich.

___RZA___
17-04-2009, 12:21
Askarov is een vechter die heeft meegedaan aan The Contender Asia, waar hij het overigens niet slecht heeft gedaan. Spectaculaire vechter met flinke stoten in huis.

JeMalleMoer
17-04-2009, 12:30
idd een spectaculaire vechter. Heeft een harde overhand rechterhoek.

Zat in de contender waar hij het wel goed deed. Vorig jaar gewonnen van Pique in een wat discutabele beslissing maargoed. Heeft ook tegen buakaw gevochten.

lopez86
17-04-2009, 12:40
Dzhabar Askerov is een Thais geschoolde powerhouse waar ik voor t eerst van hoorde toen hij in 2006 in viel tegen Buakaw tijdens een Oost-Europees K-1 MAX evenement.
Hij was toen pas 21 jaar, maar kon toch weerstand bieden.
Ook heeft hij een tijd in Thailand gewoond en getraind bij Rompo Gym waar hij diverse partijen voor heeft gedraait.
Zo won hij onder andere van Jomhod Kiattadisak, Soren King, Marco Pique, Dennis Schneidmiller en Chris van Venrooij.
Hij moest het afleggen tegen John Wayne Parr na een discutabele beslissing en sloeg Bruce McFie zwaar KO.
Hij is europees WMC kampioen en heeft héle harde stoten in huis, en een kop van beton.
Tegen Petrosyan zien ik hem niet winnen, maar dit is wel iemand om rekening mee te gaan houden.

sikkwitttet
17-04-2009, 13:22
klinkt goed allemaal

Illest
17-04-2009, 13:27
kwam hem vorig jaar nog tegen op Phuket toen ik daar trainde.

vette gast...heel relaxed en ja idd erg Thais georienteerde stijl..

Hij was een vd betere vechters tijdens Contender Asia...maar ook qua persoonlijkheid een toffe gast in die show..

Pepe the Ice-Murderer
17-04-2009, 13:44
Jabbaaaa! Haha, de muay thai vechter van de united arab emirates. Een fantastische persoonlijkheid --> zie zijn akkefietje met rafik bakhouri.

Jabba is inderdaad een powerhouse met wilde hoeken, maar hij heeft zeker ook een erg goede techniek en een sterke verdediging.

Zijn gevecht tegen John Wayne Parr toonde toch wel aan dat Jabba met de wereld muay thai - top meekan.

connect
17-04-2009, 14:23
zag hem in zweden vechten tegen scheidmiller echt een hele harde vechter soort type drago een echte sloper.

ARMENIA
17-04-2009, 15:09
In de K1 Max final 16 moet Petrosyan het opnemen tegen ene Dzabhar Askerov. Wie is dat eigelijk, ik ken 'm niet. Er staat dat hij uitkomt voor UAE (Verenigde Arabische Emiraten). Maar hij heeft geen Arabische naam. Zijn naam klinkt meer Kaukasich.

Hij is ook van de kaukasus, volgens mij lezgi of dagestani, of een mix van beiden. hij komt echter wel uit voor de uae..

blackadder
17-04-2009, 15:25
Ik vond hem alles behalve spektakulair tegen van Venrooy. 3 rondes heeft hij behalve een beetje naar voren te schuivelen nauwelijks iets gedaan. Hoezo hij daar de winst voor kreeg is mij een raadsel.
Ook in The contender vond ik hem maar matig.

Wiseguy
17-04-2009, 16:03
Kan die ko tegen Soren in the contender nog herinneren. Die was ongelooflijk hard.


http://www.youtube.com/watch?v=gqQhcpYtXBM

Doorspoelen naar 2 min

en zijn ruzie met rafik was erg vermakelijk

http://www.youtube.com/watch?v=LV0Mfh9P4rA

Mavi
17-04-2009, 19:41
Dzhabar vs Zidov sparring

http://www.youtube.com/watch?v=DzAPBmoGC2I

slee
17-04-2009, 20:22
Op youtube kan je ook een partij vinden tussen hem en Bruce Mcfie.

Daarin sloeg hij McFie KO met zijn rechterhand.

hier is link:

YouTube - Dzhabar Askerov vs Bruce Mcfie (http://www.youtube.com/watch?v=RQnd-o0jtzI)

kentaro
17-04-2009, 20:57
Dzhabar Askerov is een Thais geschoolde powerhouse waar ik voor t eerst van hoorde toen hij in 2006 in viel tegen Buakaw tijdens een Oost-Europees K-1 MAX evenement.
Hij was toen pas 21 jaar, maar kon toch weerstand bieden.
Ook heeft hij een tijd in Thailand gewoond en getraind bij Rompo Gym waar hij diverse partijen voor heeft gedraait.
Zo won hij onder andere van Jomhod Kiattadisak, Soren King, Marco Pique, Dennis Schneidmiller en Chris van Venrooij.
Hij moest het afleggen tegen John Wayne Parr na een discutabele beslissing en sloeg Bruce McFie zwaar KO.
Hij is europees WMC kampioen en heeft héle harde stoten in huis, en een kop van beton.
Tegen Petrosyan zien ik hem niet winnen, maar dit is wel iemand om rekening mee te gaan houden.

Dzhabar is echt een bikkelharde vechter!!
JWP en Dzhabar hebben na de Contender Asia nog een keer gevochten tijdens de Evo 14 event (check youtube) met wederom JWP als winnaar.

54321
17-04-2009, 22:14
kwam hem vorig jaar nog tegen op Phuket toen ik daar trainde.



ja...heb je z'n tok gewassen?

payap
17-04-2009, 22:42
Dzhabar vs Zidov sparring

http://www.youtube.com/watch?v=DzAPBmoGC2I

Thanx! Akerov komt tegenwoordig uit voor het WMC kamp op Koh Samui.

Top kamp met Hanarong en de levende legende Nokweed Davy. Nokweed was in zijn topdagen van het kaliber Saenchai enw as drie keer Rajadamnern kampioen. Op latere leeftijd was hij de voorloper van kaoklai. Hij bvocht met zo'n 70 kg Jerome le Banner.

Heb een week in dit kamp bij beide heren getraind en zeker een aanrader voor ieder die op Koh Samui komt.

Illest
18-04-2009, 01:15
ja...heb je z'n tok gewassen?

Nee, we hadden het over z'n partij tegen Pique die toen nog gevochten moest worden...

Ik vertelde dat ik Marco ken en weleens trainde bij SLAMM...ze hadden behoorlijk veel respect voor Pique....verder ff gechild en foto's genomen....

diezelfde avond vlogen die gasten (hij en die maffe Zwitser samen met trainers) terug naar Maleisie waar de finales van Contender Asia werden gevochten






tok gewassen :fp:

Coldcrust
18-04-2009, 02:58
Hij was dit seizoen op de Europese S-Cup in Gorichem te zien en maakte daar veel indruk op mij. Ik kende hem inderdaad al van the Contender en ik persoonlijk vond hem in de finale tegen Schneidmiller op dat S Cup tournooi winnaar.
Azkerov zet ontzettend veel druk,vecht een hoog tempo..inderdaad een beetje als Drago al vind ik hem sterker en ook ietsje slimmer vechten en bokst hij meer en trapt hij minder dan Drago..en plaatst hij meer lowkicks.

Petrosyan zal hij idd niet verslaan maar hij is zeker K1 Max waardig.

blackadder
18-04-2009, 03:17
Hij was dit seizoen op de Europese S-Cup in Gorichem te zien en maakte daar veel indruk op mij. Ik kende hem inderdaad al van the Contender en ik persoonlijk vond hem in de finale tegen Schneidmiller op dat S Cup tournooi winnaar.
Azkerov zet ontzettend veel druk,vecht een hoog tempo..inderdaad een beetje als Drago al vind ik hem sterker en ook ietsje slimmer vechten en bokst hij meer en trapt hij minder dan Drago..en plaatst hij meer lowkicks.

Tegen van Venrooij vond ik van Venrooij de terechte winaar.

ARMENIA
18-04-2009, 03:43
Hij was dit seizoen op de Europese S-Cup in Gorichem te zien en maakte daar veel indruk op mij. Ik kende hem inderdaad al van the Contender en ik persoonlijk vond hem in de finale tegen Schneidmiller op dat S Cup tournooi winnaar.
Azkerov zet ontzettend veel druk,vecht een hoog tempo..inderdaad een beetje als Drago al vind ik hem sterker en ook ietsje slimmer vechten en bokst hij meer en trapt hij minder dan Drago..en plaatst hij meer lowkicks.

Petrosyan zal hij idd niet verslaan maar hij is zeker K1 Max waardig.

Drago zou hem slopen man.. En zijn partij tegen petrosyan, hij gaat KO..

Caucasus_NL
18-04-2009, 04:28
dzjabbar askerov is afkomstig uit Azerbeijdzan, maar heeft in rusland gewoond en nu in UAE echt een bikkel vechter volgens mij heeft hij ook een klein beetje worstel achtergrond.

DAJAK
18-04-2009, 10:39
Tegen van Venrooij vond ik van Venrooij de terechte winaar.

Ja die uitslag was mij ook een raadsel... Ik vond van Venrooij ook zeker de winnaar.

ARMENIA
18-04-2009, 11:37
dzjabbar askerov is afkomstig uit Azerbeijdzan, maar heeft in rusland gewoond en nu in UAE echt een bikkel vechter volgens mij heeft hij ook een klein beetje worstel achtergrond.

Hoe kom je daarbij? Ben je zelf ook azeri?

FMACH
18-04-2009, 12:08
Hi,

i have regulary contact to Dzhabar. He is one of the most talented fighters.
Here his website: Dzhabar Genghis Khan (http://www.dzhabargenghiskhan.com/)

If anybody has particular questions, let me know, i`ll forward them to him.

Cu
Frank

Jeru
18-04-2009, 12:11
http://www.dzhabargenghiskhan.com/about-dzhabar

"My name is Dzhabar. I was born in Republic of Dagestan, southernmost part of Russia, in mountain village of Kurah. I am youngest child of three; I have older brother and my sister is middle child."

lopez86
18-04-2009, 15:12
dzjabbar askerov is afkomstig uit Azerbeijdzan, maar heeft in rusland gewoond en nu in UAE echt een bikkel vechter volgens mij heeft hij ook een klein beetje worstel achtergrond.

Nee hoor hij is geboren is Dagestan en dat is een provincie van Rusland.
Hij heeft inderdaad ook nog een paar MMA partijtjes gedraait.