PDA

View Full Version : Overeem: "There are only 5 great fighters now, Fedor, Barnett, Lesnar, Nog and ME"



Bosco Baracus
20-04-2009, 11:06
Overeem: "There are only 5 great fighters now, Fedor, Barnett, Lesnar, Nog and ME"

Index.hr just conducted a great interview with one of the best heavy weight fighters in the world currently. Alistair Overeem lets everybody know how he feels about Cro Cop, K1, and what his future Strikeforce plans are going to be like, please check out this interview translation! Please excuse the grammer/spelling mistakes. We don't have much time on our hands to correct it to perfection. Just be grateful DR. Mitch is able to bring us these great translations.

http://www.index.hr/images2/cro_cop_overeem_dream32332.jpg

You came in Ljubljana for a WFC tournament. How so?
One of my friends invited me so thought why not. I have to start seriously with my training soon so this was my last chance to take a rest.

WHEN WILL WE SEE YOU IN THE RING AGAIN? FIRST FIGHT SHOULD BE STRIKEFORCE TITLE DEFENSE?
I should be defending my title in 7 weeks. I had my last fight 3 weeks ago. There is enough time and there will be no problem. I will get in great shape for that fight.

WHO SHOULD BE THE CONTENDER?
Fabricio Werdum. But nothing is confirmed yet. But I think I'll fight Werdum.

YOU FOUGHT HIM IN PRIDE ONCE AND LOST IN 2006?
There is a big difference from a fighter I was then and a fighter I am now. We've both grown as fighters and have more expirience. When I fought him first time I was not ready. I was recovering from injury and didn't have enough stamina. I had a feeling i was not fighting my oponnent but myself. My body wasn't ready. But it's a different story now. I'm not impressed with his fighting. He has no way of putting pressure on me.

WHAT ABOUT YOUR RUMORED FIGHT WITH CRO COP ON 20th JULY?
I think that is not going to happen. He was offered to fight me at NY and he refused. He's not my priority anymore. The fight against me has been offered to him on several occasions and he refused every time. The result was me fighting Badr Hari and him fighting HMC. The time of that fight is passed. People don't want to see it anymore. I want to be No.1 – and I want to fight better fighters than Cro Cop, like Barnett, Arlovski and Fedor.

BUT CRO COP IS STILL A BIG NAME IN THIS SPORT, OR DO YOU THINK HIS TIME HAS PASSED?
I don't think he's old. He still is a great fighter snd still can KO tons of people. Maybe he'll make a big comeback, who knows? But for me that fight is not interesting right now.

WHO IS AVOIDING THE REMATCH? MIRKO SAYS IT'S YOU
I'll give you an first hand information and I'm not leing. Mirko was offered to fight me for NYE and he refused. I fought Hari and he fought HMC. If he really wanted to kick my ass like i was reading in the newspappers then why fifn't he accept thet fight?

IT'S NOT QUITE THE SAME VERSION HE TOLD US?
First of all I'm a sencire man. If somebody is avoiding to fight me i will say it because it's true. I'm not a liar, he's a big liar. If you're shouting around you want a rematch, and the decline it when offered to you then I say you're full of shit.

CAN YOU REMEMBER THE FIGHT IN FEW WORDS FOR US?
In the first fight i was completly dominating. I tired him down and cut both of his eyes. I didn't even get hit even once! Everything was going just as planned. My offence was working great against him.

WHAT DECIDED THAT FIGHT?
I don't wan't to disclose everything but it has to do with tactics. Mine and his..... His proved to be wrong. When I out all things together it was an easy fight. He didn't impress me at all. It the past he was great and has shown a lot and i was amongst his biggest fans. Just look at his fights agains Nogueira, and a lot of other guys he Koed. I mean the man is a legend but I think everybody have seen I'm better then him.

YOU'RE IN STRIKEFORCE, DREAM BUT THE STRONGEST GUYS ARE IN UFC?
Strikeforce is bringing in a lot of talented fighters and is becoming bigger and bigger and could be a real oponnent to UFC soon. There is also Affliction. I'm a strikeforce champ and I'm here now, but I don't say i wouldn't go to UFC.

RECENTLY YOU SHOWED GREAT SKILLS IN K-1?
I have no intrest fighting in K-1 again. I KOed Badr Hari and then I accepted the fight agains one of the best, Remy Bonjansy and I lost on points. But I have a feeling I was better. I don't plan to fight in K-1 anymore.

WE CAN'T NOT TO NOTICE GREAT IMPROVEMENT IN THE LAST 2 YEARS. WHAT HAVE YOU CHANGED?
I changed my diet, I changed my trainer and when I really think about it – I changed everything. My girlfriend, way of training , diet. Before I ate a lot of vegetables that are healthy but contains no energy. Now I eat a lot of horse meat, rice and protein shakes. I got rid of my trainer who was deciding about my tactics. It simpy wasn't working. I just started to think about what do I have to do to become a better fighter.

WOULD YOU END YOUR FIGHTS RATHER WITH SUBMISSIONS OR KO'S?
I'm good both standing up and on the ground but I like to KO people.

UNTILL RECENTLY YOU COMPETED IN CATEGORY UP TO 94kg AND NOW YOU HAVE MORE THEN 110kg. WHAT WORKS BETTER FOR YOU?
I gained about 10 kg's. I was naturally a HW at about 100kg and I was cutting down to fight. That was very tireing and my body was losing energy fast. Now it feels easier to train and to fight at this weight.

WHAT ARE YOUR PLANS FOR 2009?
I would like to be DREAM HW champ this year. If I'll have to fight Cro Cop for that title even better for me. Other then for a title fight I have no interest fighting him. I would also want to fight Fedor for some belt.

You MENTIONED FEDOR. WHAT DO YOU THINK WHAT IS THE REASON HE IS INVINCIBLE ALMOST 10 YEARS NOW?
Fedor is the best because of the 2 reasons. First – He is extremly good. Second – others are not so good at all. I'm not impressed with HW division in this sport at all. There are only 5 great fighters in HW division – Fedor, Barnett, Lesnar, Me and Nog – even though Nog's last fight was just crap.

NOG WAS, SAME AS FILIPOVIĆ, GREAT IN PRIDE AND DIDN'T DO TOO GOOD IN UFC. THERE IS A LOT OF STORYS THAT IS BECAUSE THEY USED ILLEGAL DRUGS IN JAPAN AND NOW THEY CAN'T USE THEM ANYMORE. DO YOU KNOW ANYTHING ABOUT THAT?
I'm not sure that's the reason. I don't know what were they doing in Japan so I can't comment on that. The thruth is that some fighters didn't show much but som did, like Rampage and Anderson Silva. It's hard to be at the top for a long time. Look at Shogun Rua. He had great fight's but he doesn't have it anymore.

WHO ARE YOUR FIGHTING ROLE MODELS?
I have a lot of favorite fighters. Some of them I fought. Like Igor Vovchanchyn whom I've beat and admired a lot, and also Cro Cop who I greatly admired. I admire Fedor a lot and right now I don't have any role models other then him. When I was younger I looked up to my brother
Bron: Overeem: (http://www.mmacube.com/index.php?option=com_content&view=article&id=298:overeem-q-there-are-only-5-great-fighter-now-fedor-barnett-lesnar-nog-and-meq&catid=48:interviews&Itemid=100)

NielsN
20-04-2009, 11:17
Mir heeft er twee gepakt van dat lijstje...

Tony
20-04-2009, 11:25
En Kharitanov heeft Overeem ook nog eens een whoop-ass gegeven... (dat terzijde)

Maar ik vind dit wel een net interview van Overeem.. Vooral voor het feit dat ie Crocop eigenlijk altijd wel bewonderd heeft...

anyway.. prima interview.. niks mis mee/

NielsN
20-04-2009, 11:30
En Kharitanov heeft Overeem ook nog eens een whoop-ass gegeven... (dat terzijde)

Maar ik vind dit wel een net interview van Overeem.. Vooral voor het feit dat ie Crocop eigenlijk altijd wel bewonderd heeft...

anyway.. prima interview.. niks mis mee/

Mee eens. Hij is niet intens bescheiden, maar dat hoeft ook niet, denk ik.

Helder, zegt waar het op staat en schuift zijn ambities niet onder stoelen of banken...

Zou toch mooi zijn als een Nederlander de beste ter wereld wordt in het MMA... Het is mogelijk...

PigDog
20-04-2009, 11:31
Illegal drugs in japan? Me know nothing!

alex da silva
20-04-2009, 13:03
You MENTIONED FEDOR. WHAT DO YOU THINK WHAT IS THE REASON HE IS INVINCIBLE ALMOST 10 YEARS NOW?
Fedor is the best because of the 2 reasons. First – He is extremly good. Second – others are not so good at all. I'm not impressed with HW division in this sport at all. There are only 5 great fighters in HW division – Fedor, Barnett, Lesnar, Me and Nog – even though Nog's last fight was just crap.


that is serious talking......er zijn veel meer goeie HW's in de wereld hoor....

thrillseekah
20-04-2009, 13:12
arlovski deed het toch goed tegen fedor, zou hem best wel eens tegen overeem willen zien. ALS hij niet ging boksen...

iconian
20-04-2009, 13:22
You MENTIONED FEDOR. WHAT DO YOU THINK WHAT IS THE REASON HE IS INVINCIBLE ALMOST 10 YEARS NOW?
Fedor is the best because of the 2 reasons. First – He is extremly good. Second – others are not so good at all. I'm not impressed with HW division in this sport at all. There are only 5 great fighters in HW division – Fedor, Barnett, Lesnar, Me and Nog – even though Nog's last fight was just crap.


that is serious talking......er zijn veel meer goeie HW's in de wereld hoor....

lesnar? LESNAR??

chief108
20-04-2009, 13:22
arlovski deed het toch goed tegen fedor, zou hem best wel eens tegen overeem willen zien. ALS hij niet ging boksen...
x2

lijkt me leuke partij voor Ali

NielsN
20-04-2009, 13:27
.er zijn veel meer goeie HW's in de wereld hoor....

Dat is natuurlijk zo, maar hij heeft wel een punt dat het niveau een beetje tegen valt de laatste jaren. HW zijn is nog geen excuus om log, lomp of beperkt te zijn, IMHO, en dat zijn er heel veel wel op het moment.

(btw, @iconian: ja, Lesnar, ja. Is daar iets merkwaardigs aan?)

Tony
20-04-2009, 14:31
Idd, ook ik reken Lesnar inmiddels tot een topper.

Lesnar kan elke HW topper op dit moment hebben.... (en kan ook van elke HW verliezen)

wrestler_nl
20-04-2009, 15:35
Er zijn duidelijk veel meer betere HW's dan overeem op dit moment...
Mir
Arlovski
Couture
en die 4 vechters die hij zelf opnoemde....
Ik vind overeem wel in de top 10 hw's maar echt niet in de top 5!!

The Bulldog
20-04-2009, 15:47
ik denk dat ie hoe grote fan ik ook van couture ben.....couture helemaal oprolt

Tony
20-04-2009, 16:05
Ik denk dat Couture niet eens de eerste ronde overleefd tegen Alistair... en dat meen ik echt.

stiffler
20-04-2009, 16:09
Er zijn duidelijk veel meer betere HW's dan overeem op dit moment...
Mir
Arlovski
Couture
en die 4 vechters die hij zelf opnoemde....
Ik vind overeem wel in de top 10 hw's maar echt niet in de top 5!!

X2 leuk dat hij door iedereen gehyped wordt.. Maar ik wil hem wel tegen een top 5 zien... Of werdum is ook goed ;) Maar ben benieuwd waar hij staat !!

sikkwitttet
20-04-2009, 16:38
hhaah, hoe ben je zo groot geworden. nou ik veranderde alles. nieuwe vrienind. shit daar ligt het dus aan. oke. good to know

TOON
20-04-2009, 17:31
hhaah, hoe ben je zo groot geworden. nou ik veranderde alles. nieuwe vrienind. shit daar ligt het dus aan. oke. good to know

tja sinds ik een vriendin heb ben ik duidelijk minder in vorm.....tja op zich is rond ook een vorm, maar denk niet dat dat bedoeld wordt...

leuk interview overigens....niet al te veel trashtalk... top 5 is wellicht wat overdreven, maar laat de man ambities hebben....alleen maar gezond imo

bryan
20-04-2009, 17:32
grote woorden voor iemand die van nog geen top 10HW heeft gewonnen en zijn laatste partij van een top 10 toendertijd ,Sergei Kharitonov op KO verloren heeft

MilfhunterMMA
20-04-2009, 17:43
even over CC. ik snap niet dat de man niet gewoon naar lhw gaat. Had hij al eerder moeten doen.

PD_EC
20-04-2009, 18:25
Hij vergeet Yvel

alex da silva
20-04-2009, 20:36
Hij vergeet Yvel


dat denk ik ook....

er zijn zoveel namen in de HW's: Antoni Hardonk, Kongo, Couture nog, Monson, Arlovski,Napao,Werdum, Zentsov, Kharitonov..... noem maar op!!!!!er zijn zoveel vechters die kunnen aan iedereen een hele goeie wedstrijd geven..... ik denk dat de top van de HW niet alleen die 5 namen zijn....en eerlijk zeggen in mijn top 10 HW's staat Alistair niet eens bij....

PD_EC
20-04-2009, 21:35
dat denk ik ook....

er zijn zoveel namen in de HW's: Antoni Hardonk, Kongo, Couture nog, Monson, Arlovski,Napao,Werdum, Zentsov, Kharitonov..... noem maar op!!!!!er zijn zoveel vechters die kunnen aan iedereen een hele goeie wedstrijd geven..... ik denk dat de top van de HW niet alleen die 5 namen zijn....en eerlijk zeggen in mijn top 10 HW's staat Alistair niet eens bij....

ligt er maar net aan wie je als favoriet ziet(of je favoriet is? . denk dat alistair het deze mannen heel moeilijk kan maken

alex da silva
20-04-2009, 22:32
ligt er maar net aan wie je als favoriet ziet(of je favoriet is? . denk dat alistair het deze mannen heel moeilijk kan maken


zeker weten!!!!! Alistair is een hele goeie vechten.....maar nog niet een van de top 5 great fighters in de wereld....

marcelt
20-04-2009, 23:00
Tof interview en gelukkig nu respectvol naar anderen!

iconian
20-04-2009, 23:01
zeker weten!!!!! Alistair is een hele goeie vechten.....maar nog niet een van de top 5 great fighters in de wereld....

weten we niet echt eh, zn laatste gevechten op HW had hij geen weerstand, we weten nu dus niet hoe hij staat op HW en waar we hem moeten plaatsen. Als hij in juni Werdum moeiteloos wegzet moet je hem misschien wel gelijk geven

Fyodor
21-04-2009, 00:25
grote woorden voor iemand die van nog geen top 10HW heeft gewonnen en zijn laatste partij van een top 10 toendertijd ,Sergei Kharitonov op KO verloren heeft

Maar wel CroCop als een klein meisje door de ring gooide, één van de betere kickboksers KO sloeg en een nog betere kickbokser zo goed als verslagen had, ook al in zijn eigen discipline :whistling:

Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat hij definitief voorlopig geen K-1 partijen meer aanneemt en waarschijnlijk revenge op Werdum kan nemen.

Alistair heeft genoeg kansen plus de tools om in de top5 te komen. Time will tell!

kentaro
21-04-2009, 01:30
denk dat werdum alistair weer submit

Mr 1 Leg
21-04-2009, 04:23
ik denk dat ie hoe grote fan ik ook van couture ben.....couture helemaal oproltx2 met je eens.

Tony
21-04-2009, 08:32
denk dat werdum alistair weer submit

Om eerlijk te zijn denk ik dat Werdum deze keer op de grond ligt te kotsen van Alistairs knieën vóór hij ook maar het woordje submission uitgesproken heeft.

Collina
21-04-2009, 10:21
grote woorden voor iemand die van nog geen top 10HW heeft gewonnen en zijn laatste partij van een top 10 toendertijd ,Sergei Kharitonov op KO verloren heeft

Volgens mij vergeet je dat hij Sergei ook een enorme pak slaag heeft gegeven.

Collina

NielsN
21-04-2009, 10:33
Om eerlijk te zijn denk ik dat Werdum deze keer op de grond ligt te kotsen van Alistairs knieën vóór hij ook maar het woordje submission uitgesproken heeft.

Hehehe... Denk het ook, eigenlijk...

Tony
21-04-2009, 10:49
Volgens mij vergeet je dat hij Sergei ook een enorme pak slaag heeft gegeven.

Collina


Overeem heeft Kharitanov destijds een behoorlijk pakkie slaag gegeven... Dit nadat Sergei's schouder kapot was (ik dacht na een takedown van Alistair)...

But however... Sergei heeft die verliespartij al heel dik ge-revanched...

bryan
21-04-2009, 11:03
Volgens mij vergeet je dat hij Sergei ook een enorme pak slaag heeft gegeven.

Collina

dat was ook zeer impressive... maar ik vond inderdaad de revanche ook niet misselijk..
en was ook zeer onder de indruk van de bijna overwinning op CC dat zeker.. alleen dat was niet de CC die tegenover fedor stond..

Ik wil ali wel zien tegen een top 5 HW, gewoon om te kijken waar hij nu staat. Denk zelf dat hij het meeste kans maakt tegen standup fighters maar dat barnett en fedor nog 1 brug te ver is.. Sylvia zie ik hem wel oprollen maar Brock gaat door hem heen ben ik bang.. Die takedowns zijn te ziek en overeem heeft echt geen lichamelijk overwicht bij hem zoals hij wel bij couture zou hebben

Fyodor
21-04-2009, 11:14
dat was ook zeer impressive... maar ik vond inderdaad de revanche ook niet misselijk..
en was ook zeer onder de indruk van de bijna overwinning op CC dat zeker.. alleen dat was niet de CC die tegenover fedor stond..

Ik wil ali wel zien tegen een top 5 HW, gewoon om te kijken waar hij nu staat. Denk zelf dat hij het meeste kans maakt tegen standup fighters maar dat barnett en fedor nog 1 brug te ver is.. Sylvia zie ik hem wel oprollen maar Brock gaat door hem heen ben ik bang.. Die takedowns zijn te ziek en overeem heeft echt geen lichamelijk overwicht bij hem zoals hij wel bij couture zou hebben

Brock tegen Alistair vind ik wel interessant, maar laten we één ding niet vergeten. Brock zal denk ik staande Alistair niet kunnen raken zoals hij bijvoorbeeld Couture 'rockte'. Als hij het naar de grond haalt, wat best mogelijk is, dan is Alistair zeker niet kansloos. Alistair is net als Brock ook ziekelijk sterk en kan door zijn sterk verbeterde grondwerk Brock vanaf zijn rug submitten.

Barnett en Fedor zijn denk ik Alistair's slechtst denkbare tegenstanders. Met Mir, Nogueira en Sylvia zou Alistair relatief weinig moeite moeten hebben. Arlovski idem dito.

Maar goed, first things first, eerst Werdum klop geven en van daaruit zien we wel verder!

Collina
21-04-2009, 13:21
dat was ook zeer impressive... maar ik vond inderdaad de revanche ook niet misselijk..
en was ook zeer onder de indruk van de bijna overwinning op CC dat zeker.. alleen dat was niet de CC die tegenover fedor stond..

Ik wil ali wel zien tegen een top 5 HW, gewoon om te kijken waar hij nu staat. Denk zelf dat hij het meeste kans maakt tegen standup fighters maar dat barnett en fedor nog 1 brug te ver is.. Sylvia zie ik hem wel oprollen maar Brock gaat door hem heen ben ik bang.. Die takedowns zijn te ziek en overeem heeft echt geen lichamelijk overwicht bij hem zoals hij wel bij couture zou hebben

De revanche was zeker niet misselijk, staat nu 1-1 en voorlopig blijft dit wel zo aangezien ze beide GG zijn. Beide toppers!

Ik was toevallig in Japan 2005 Fedor vs Cro Cop, dat was echt een super gave partij, maar laten we niet vergeten, natuurlijk veranderen vechters, deze partij is 3.5jr geleden. Ik ben van mening dat CC totaal geen kans maakt tegen Alistair, zijn toptijd is voorbij.

Ik zie wel eens reacties tegen komen "Alistiar vs Gilbert" maar dit is echt een totale mismatch! Ik hoop dat deze partij ooit komt, maar Alistair doet zijn nickname eer aan als hij tegen Yvel vecht.

Kijk alle partijen van Gilbert en die van Alistair, dat is echt een wereld van verschil. Ook Gilbert heeft zijn toptijd gehad.

Oja, Fedor daar'n tegen is een ander verhaal, dat blijft een topper. Vraag is ook of hij echt van deze planeet komt :thup:

bryan
21-04-2009, 13:36
De revanche was zeker niet misselijk, staat nu 1-1 en voorlopig blijft dit wel zo aangezien ze beide GG zijn. Beide toppers!

Ik was toevallig in Japan 2005 Fedor vs Cro Cop, dat was echt een super gave partij, maar laten we niet vergeten, natuurlijk veranderen vechters, deze partij is 3.5jr geleden. Ik ben van mening dat CC totaal geen kans maakt tegen Alistair, zijn toptijd is voorbij.

Ik zie wel eens reacties tegen komen "Alistiar vs Gilbert" maar dit is echt een totale mismatch! Ik hoop dat deze partij ooit komt, maar Alistair doet zijn nickname eer aan als hij tegen Yvel vecht.

Kijk alle partijen van Gilbert en die van Alistair, dat is echt een wereld van verschil. Ook Gilbert heeft zijn toptijd gehad.

Oja, Fedor daar'n tegen is een ander verhaal, dat blijft een topper. Vraag is ook of hij echt van deze planeet komt :thup:

ik hoef gilbert vs overeem ook niet perse te zien. Denk dat overeem dat redelijk snel op de grond afmaakt, tenzij gilbert ineens verast met een stoot of whatever.. hij heeft altijd een punchers kans..

maar zoals ik als zei, tegen echt goede grondvechters zoals barnett of fedor wordt het voor overeem een moeilijk verhaal en ja CC.. die heeft inderdaad zijn beste partijen gehad.. maar dat was al voor overeem.. Kongo maakt er al goed werk van..