PDA

View Full Version : Jojo rules the waves



marcelt
20-04-2009, 19:03
Jorina, rules the waves! (http://www.fightweek.nl/girls-fight/28-jorina-baars-iska-wereldtitel)

vrijdag, 03 april 2009 13:40 Eddy del Prado

(Verslag van Fightweek)

Het was een echte battle, afgelopen zondag 29 maart 2009 in Groot-Brittannië om de vacante Dames Wereld Weltertitel tot 66,6kg van de ISKA, tussen de 32e jarige Helene Garnett uit Sheffield. En Jorina Baars, de twintig jarige, ongeslagen, meervoudig Nederlandse kampioene van Team Schreiber/Sports Arts uit Den Helder, die ook nog haar eerste buitenlandse partij vocht.



Het begon niet zo best, toen Baars een paar dagen vóór het gevecht, haar rechterpols bij het sparren blesseerde. Maar goed ingetapet, begon ze aan de wedstrijd. De eerste ronde was voor de Engelse die direct het thuisvoordeel wilde uitbuiten. In de tweede ronde ging het gelijk op. In de derde rond kwam de Nederlandse kampioene op stoom. De knie, vol tegen de kin van Garnett leek een zekere winst voor Baars te leiden.

Niets bleek minder waar, omdat de beruchte Engelse partijdigheid de kop op stak. Baars kreeg voor uitglijden bijna acht tellen aangesmeerd. Waar de Engelse in Nederland al een paar keer acht tellen had gekregen, was dit in Sheffield niet het geval. “Haar witte topje was helemaal rood van het bloed geworden. In de vierde ronde raakte ik haar nog twee keer weer vol op haar gezicht, maar niemand reageerde,” zo verwoordde Baars de rol van de arbitrage.

“Doe het voor mij,” schreeuwde Irma Verhoeff (Team Schreiber) vanuit de hoek, dat was het sein in de laatste ronde voor Jojo om er nog een schepje boven op te doen, om maar alle twijfel voor de jury weg te nemen over wie de echte kampioene was. “We beukten er op los tot we geen adem meer hadden en op een gegeven moment was het bij Garnett op. Ik heb gewonnen omdat ik gewoon harder knokte,” concludeerde de nieuwe kampioene.

Trainer Jaap Blokker (Sports Arts) vult aan,” Ik zeg altijd tegen de promotoren, met Jorina haal je een echte knokker naar je evenement. Ze vecht keihard, ze gaat maar door, waardoor je gala een echt spektakel wordt.”

http://www.fightweek.nl/images/stories/FW_09-Apr/2l_jorina-met-belt.jpg Jorina Baars met ISKA belt en beker


Het gaat goed met de dames kickboksers. Dat mag blijken uit de nieuwe sponsor die zich voor “JoJo” Baars gemeld heeft. En, Baars en haar management bestuderen een aantal aanbiedingen uit USA, maar ze vecht in ieder geval op zeventien oktober 2009, op het gala van Sports Arts in Den Helder

PD_EC
20-04-2009, 21:29
ik hoop dat we nog een keer JOJO vs germaine de randamie krijgen

jojo
20-04-2009, 22:33
Hoop ik ook :thup:

marcelt
20-04-2009, 22:54
Leuk stukje Jojo en die wedstrijd wil iedereen wel zien. Zij heeft ook wel een paar belts geloof ik.