PDA

View Full Version : D.O.C. Gaat Definitief Niet Door !!!!!



Andre
22-04-2009, 10:49
Beste MMA Fans en Vechtsportliefhebbers,

Helaas moet ik jullie mededelen dat het evenement D.O.C. niet doorgaat.
Ondanks alle inspanningen, investeringen, de inzet van vele vrijwilligers en de gehele organisatie, zijn we genoodzaakt het gehele evenement af te blazen.
Op zo een korte termijn veranderen van locatie is zo goed als niet te doen.
We vinden dit een zeer kwalijke zaak voor alle vechters die hier heel hard voor getraind hebben en de toeschouwers die zich verheugd hebben op een leuk MMA Gala.
Ondanks het feit dat we er niks aan kunnen doen wil ik namens de gehele organisatie onze excuses aanbieden voor deze vervelende kwestie.
Ik kan jullie verzekeren dat we al ruim 1,5 jaar bezig zijn met het plannen en organiseren van dit evenement en alle nodige vergunning die nodig zijn voor een aangepaste Octagon.
Wij wilde en willen met D.O.C. iets nieuws voor de MMA liefhebber in Nederland brengen, maar het is ons helaas niet gegund.
We hopen dat jullie het vertrouwen in ons niet opzeggen, we zullen er namelijk alles aan doen om een andere gemeente te vinden waar we een soortgelijk evenement wel plaats kunnen laten vinden.
Dit is niet het laatste wat jullie van ons gehoord hebben, we zullen ons niet overgeven aan politieke spelletjes, en zullen ons blijven inzetten voor onze sport.

Alle vechters, trainers, sportschoolhouders, supporters, vrijwilligers nogmaals onze excuses en bedankt voor jullie medewerking!

Donjopie
22-04-2009, 10:51
Zonde van al jullie inzet !

Probeer Beverwijk eens... Sportliefhebbers genoeg, en er komen nogal wat bekende vechters uit de omgeving.

Iwan
22-04-2009, 10:51
Succes Andre. Laat je niet gek maken!

Ivo_Colos
22-04-2009, 10:54
Ja echt Kut !!!
Ik heb al een kaartje gekocht... Wat nu??

Andre
22-04-2009, 10:56
Ja echt Kut !!!
Ik heb al een kaartje gekocht... Wat nu??

Kaartje kan je gewoon terugbrengen en dan krijg jij je geld terug.
En als je het kaartje online hebt gekocht dan wordt er automatisch contact met je opgenomen voor je bankgevens en wordt het geld overgemaakt op je rekening.

Richelieu
22-04-2009, 10:59
Heel erg jammer dit! Zonde voor de vechters en alle tijd die in dit project is gestoken.

Kick66
22-04-2009, 11:02
Ik begreep ook dat het in Ede ook niet meer mogelijk was in een gewone ring. Ik hoop niet dat het nu voor goed verpest is om in Ede gala's te organiseren. In Ede zijn er al best veel gala's georganiseerd en was altijd leuk.
Dan kun je wel met een vooruitstrevend idee komen om een kooigevecht in nederland te houden, maar daarmee wordt er ook risico gelopen dat er helemaal niets meer mag als de politiek zich ermee gaat bemoeien.....dus hopelijk loopt dit goed af......

Ivo_Colos
22-04-2009, 11:03
Heel erg jammer dit! Zonde voor de vechters en alle tijd die in dit project is gestoken.

Absoluut... Ik vind echt dat je dit niet kunt maken. Maar ja...

Ik hoop dat de organisatie nog iets kan verhalen op de gemeente en hoop dat ze niet totaal zijn ontmoedigd.

We wachten wel op de volgende poging ;)

Jones
22-04-2009, 11:09
Ik begreep ook dat het in Ede ook niet meer mogelijk was in een gewone ring. Ik hoop niet dat het nu voor goed verpest is om in Ede gala's te organiseren. In Ede zijn er al best veel gala's georganiseerd en was altijd leuk.
Dan kun je wel met een vooruitstrevend idee komen om een kooigevecht in nederland te houden, maar daarmee wordt er ook risico gelopen dat er helemaal niets meer mag als de politiek zich ermee gaat bemoeien.....dus hopelijk loopt dit goed af......


Wat een rare opmerking...

Is toch juist goed dat deze organisatie zich inzet voor iets nieuws. MMA Gala`s in een normale ring zijn er toch genoeg. Ik ben blij dat ze het proberen als het ze wel lukt is dat toch schitterend voor de liefhebber.

Chico
22-04-2009, 11:13
Jammer... poging 2 ook mislukt... hoop dat het nog eens van de grond komt

Wat was eigenlijk de motivatie van de burgemeester van ede om de vergunning in te trekken?

Dennuz
22-04-2009, 11:13
Zwaar klote, maar tis niet anders :(.. Vecht gelukkig over een week in Italie, dus heb niet voor niets getraind..

Andre succes met het hele gebeuren.. En mocht er een nieuw gala komen, dan ben ik er graag weer bij :D

Peete
22-04-2009, 11:17
Echt heel erg jammer, dit leek me het mooiste mma gala van het jaar.
Meest zonde is dat de organisatie alweer een tegenslag te verwerken krijgt, en deze groep heeft geen eurie's als motivatie maar doen dat nog vanuit de "Budo Spirit"

erg jammer, eerst volgende gala ben ik er weer bij!

sportfan
22-04-2009, 11:39
Ik kan jullie verzekeren dat we al ruim 1,5 jaar bezig zijn met het plannen en organiseren van dit evenement en alle nodige vergunning die nodig zijn voor een aangepaste Octagon.


Ik probeer uit zowel deze post als de vorige post dat het evenement verplaatst zou worden van Ede naar Amsterdam uit te vogelen of er al een vergunning verstrekt was door de gemeente en waarom deze is ingetrokken. Of was er nog helemaal geen vergunning?

Ik begrijp de verontwaardigde reacties op het forum wel t.o.v. de gemeente maar jullie hadden dus wel een vergunning? Of niet? Ik begrijp je zin hierboven niet zo goed.

fireblade900
22-04-2009, 11:57
Jammer Andre, misschien hebben jullie idd meer kans in een meer vooruitstrevende gemeente. Alles omzetten naar A'dam lijkt me geen optie, ook vergunningstechinsch op korte termijn niet mogelijk lijkt me.

Succes!

sikkwitttet
22-04-2009, 13:17
KUT MET PEREN. succes man verder

Mr 1 Leg
22-04-2009, 13:31
KUT MET PEREN. succes man verderx2

chief108
22-04-2009, 13:35
gemeente ede in de fik steken zou waarschijnlijk ook niet erg positief uitpakken voor de sport hè?

wel heel zwaar klote man...
damn

succes bij de volgende poging!
:neversurrender:

Kameleon
22-04-2009, 13:36
Ik probeer uit zowel deze post als de vorige post dat het evenement verplaatst zou worden van Ede naar Amsterdam uit te vogelen of er al een vergunning verstrekt was door de gemeente en waarom deze is ingetrokken. Of was er nog helemaal geen vergunning?

Ik begrijp de verontwaardigde reacties op het forum wel t.o.v. de gemeente maar jullie hadden dus wel een vergunning? Of niet? Ik begrijp je zin hierboven niet zo goed.

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. was de vergunning reeds verleend of zaten jullie daar nog op te wachten???

Paganstars
22-04-2009, 13:42
Jammer andre! Hoop dat jullie het echt van de grond krijgen! Ik hoop ook dat al die christen bastards in de regering gewoon een keer hun smoel houden en gewoon eens dingen als dit een kans geven!

Jones
22-04-2009, 13:56
Ik probeer uit zowel deze post als de vorige post dat het evenement verplaatst zou worden van Ede naar Amsterdam uit te vogelen of er al een vergunning verstrekt was door de gemeente en waarom deze is ingetrokken. Of was er nog helemaal geen vergunning?

Ik begrijp de verontwaardigde reacties op het forum wel t.o.v. de gemeente maar jullie hadden dus wel een vergunning? Of niet? Ik begrijp je zin hierboven niet zo goed.

Dit komt uit een eerdere post;
D.O.C. Verplaatst Naar a.s. Zondag 26 April Zonnehuis Amsterdam !!!!! - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=92041)

De burgemeester van Ede heeft een week voor het gala de vergunning ingetrokken.

In een uitvoerige brief waarin wel tig wetten aangevoerd worden blijkt dat we er een hele rechtszaak aan kunnen spenderen en dat er wellicht ook wel kans van slagen is maar dat we dat voor zaterdag niet redden...
Wij hebben de hele dag geprobeerd om een alternatief in de omgeving te vinden voor zaterdag, helaas is dit niet gelukt.

sportfan
22-04-2009, 14:49
Dit komt uit een eerdere post;
D.O.C. Verplaatst Naar a.s. Zondag 26 April Zonnehuis Amsterdam !!!!! - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=92041)

De burgemeester van Ede heeft een week voor het gala de vergunning ingetrokken.

In een uitvoerige brief waarin wel tig wetten aangevoerd worden blijkt dat we er een hele rechtszaak aan kunnen spenderen en dat er wellicht ook wel kans van slagen is maar dat we dat voor zaterdag niet redden...
Wij hebben de hele dag geprobeerd om een alternatief in de omgeving te vinden voor zaterdag, helaas is dit niet gelukt.


Dus er was wel degelijk een vergunning verstrekt? Of is de vergunningsaanvraag ingetrokken? Sorry dat ik even hierop doorga maar ben nl. wel benieuwd naar de reden(en) die de gemeente aanvoert.

Dennuz
22-04-2009, 14:57
Dus er was wel degelijk een vergunning verstrekt? Of is de vergunningsaanvraag ingetrokken? Sorry dat ik even hierop doorga maar ben nl. wel benieuwd naar de reden(en) die de gemeente aanvoert.

Er staat toch DE VERGUNNING ingetrokken.. Dus dat zal betekenen dat hij verstrekt was en weer ingetrokken is.

sportfan
22-04-2009, 15:06
Er staat toch DE VERGUNNING ingetrokken.. Dus dat zal betekenen dat hij verstrekt was en weer ingetrokken is.

En that's it?

Oh ja je hebt gelijk. Wat kan ons het eigenlijk schelen en laat de volgende, goedwillende, promotor maar op zijn bek gaan en niet van de lessen leren.

Ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke reden(en) is/zijn die de gemeente aanvoert om een dergelijk evenement te weigeren. Ik denk dat promotors dat wel zouden willen weten bij het, in de toekomst, aanvragen van een vergunning.

chief108
22-04-2009, 15:19
ik heb al PM gestuurd voor een scan van die brief
dan ga ik hier (ik werk bij dat soort ratten... ehhh... een gemeente) eens even bij de juridische afdeling kijken of dat allemaal wel zomaar kan en mag
en wat er eventueel voor procedure aangespannen kan worden tegen die eikels

ik geloof er niets van dat ze dit zomaar kunnen maken...

Dennuz
22-04-2009, 15:19
En that's it?

Oh ja je hebt gelijk. Wat kan ons het eigenlijk schelen en laat de volgende, goedwillende, promotor maar op zijn bek gaan en niet van de lessen leren.

Ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke reden(en) is/zijn die de gemeente aanvoert om een dergelijk evenement te weigeren. Ik denk dat promotors dat wel zouden willen weten bij het, in de toekomst, aanvragen van een vergunning.

Wat ik bedoel is, dat Andre er neerzet dat de vergunning zelf is ingetrokken.. Niet de vergunningsaanvraag afgekeurd zoals jij vraagt.

Tuurlijk is iedereen benieuwd naar de redenen en motivatie van de gemeente om ineens terug te komen op een genomen besluit.

NielsN
22-04-2009, 15:20
ik heb al PM gestuurd voor een scan van die brief
dan ga ik hier (ik werk bij dat soort ratten... ehhh... een gemeente) eens even bij de juridische afdeling kijken of dat allemaal wel zomaar kan en mag
en wat er eventueel voor procedure aangespannen kan worden tegen die eikels

ik geloof er niets van dat ze dit zomaar kunnen maken...

Hou ons op de hoogte! Ik ben ook erg benieuwd...

Chico
22-04-2009, 15:29
ik wil die brief eigenlijk ook zien... ik werk als vergunning verlening voor evenementen bij een gemeente.. ben heel benieuwd naar hun motivatie onderbouwing

Kameleon
22-04-2009, 15:42
ik wil die brief eigenlijk ook zien... ik werk als vergunning verlening voor evenementen bij een gemeente.. ben heel benieuwd naar hun motivatie onderbouwing


Yep, x2 want dit zou wel eens overgenomen kunnen worden door andere gemeenten...

761217186
22-04-2009, 15:53
ik wil die brief eigenlijk ook zien... ik werk als vergunning verlening voor evenementen bij een gemeente.. ben heel benieuwd naar hun motivatie onderbouwing


mmm, volgende keer uitwijken naar Alkmaar??:thup:

Kunnen we hier als MF forumbrothers gezamelijk trouwens geen actie in ondernemen?? dit pikken we toch niet zomaar?
MF members; Juristen, ambtenaren, brothers... tijd voor actie!!!

Chico
22-04-2009, 15:55
het niet zozeer om de ambtenaren maar meer om de politieke arena eromheen... als een college van B&W het niet wil zit je er best wel aan vast eigenlijk... en dan kan je hoog en laag springen maar dan komt een evenement er niet..

wat ik zo raar vind is dat de vergunning verleend is en daarna weer ingetrokken.. die argumentatie en onderbouwing wil ik wel eens zien


@ 761217186

Enkhuizen.. maar met het college van B&W hier zie ik het niet gauw gebeuren moet ik zeggen...

sportfan
22-04-2009, 15:55
Yep, x2 want dit zou wel eens overgenomen kunnen worden door andere gemeenten...

Precies.

NielsN
22-04-2009, 15:55
...

chief108
22-04-2009, 16:14
ik heb ff gechecked bij onze juridische dame...
de burgemeester heeft idd speciale bevoegdheden om een verleende vergunning in te trekken
maar dat kan alleen als er bijvoorbeeld een duidelijke aanwijzing is dat de openbare orde in gevaar komt

afgaande op dat en rechtzaken die in het verleden gevoerd zijn tegen gemeenten die de zogenaamde kooigevechten geen vergunning wilden verstrekken zal dat ook wel het argument zijn in dit geval

vind wel dat dit niet kan en mag
kan Justinian hier niet zijn juridische visie op geven?

Chico
22-04-2009, 16:31
denk dat de duidelijke aanwijzing dat de openbare orde in gevaar komt niet meer opgaat in de huidige situatie. Er zijn gigantisch veel gala's door het land heen en nergens is het een gevaar voor de openbare orde...

Denk dat je met dit argument naar voren komt dat je nog een end komt bij de rechter.. maar ja rechters zijn nou ook weer niet de grootste mma liefhebbers volgens mij...

Kan het overigens niet via een gemeenteraadslid gespeeld worden die sympathiek tegenover het vechtwereldje staat?

chief108
22-04-2009, 16:47
in hun APV: (http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=4&url=http%3A%2F%2Fwww.ede.nl%2FDownload%2FAPV_2001. pdf&ei=_h7vSaGABsKY-gbzv-H6Dw&usg=AFQjCNEmdBEDinqHjwoIwwn7ZXfmLDE10w&sig2=tr5WoSvr7Og2H066p1Xb7Q)


Overigens is een vechtevenement, meestal aangeduid als een kooigevecht, aan te merken als een evenement en niet als een sportwedstrijd, zie Lbr 97/192.
Kooigevecht is niet een sportwedstrijd maar een evenement. Weigering vergunning op grond van veiligheid van personen en de goede zeden. Pres. Rb ‘s-Hertogenbosch 14-2-1997, KG, 1997, 106.

chief108
22-04-2009, 16:48
Kan het overigens niet via een gemeenteraadslid gespeeld worden die sympathiek tegenover het vechtwereldje staat?
ik zie dat hier iig nog niet zo snel gebeuren :p

DK
22-04-2009, 17:10
Wat ik afweet van vergunningen is dat je verschillende soorten vergunningen hebt. Een vechtsport evenement wordt in het algemeen niet als sport evenement gezien maar als normaal risico evenement. Het wordt eigenlijk vergeleken met bijv. een house feest. Als je dus netjes een vergunning hebt voor een sport evenement en die heb je gekregen en de gemeente denkt later dat je een onjuiste vergunning hebt aangevraagd kan je hier natuurlijk problemen mee krijgen.

Een ander voorbeeld is dat een gemiddelde (sport)hal een standaard vergunning heeft. Een kleinschalig judotoernooi kan je dan gewoon op de vergunning van de hal organiseren en hoef je niet per se voor naar de gemeente. Dit kan bijvoorbeeld niet bij een vechtsport evenement van een onofficiele sport. Muay thai en MMA zijn in nederland officieel geen sporten. Dit heeft er weer mee te maken dat er geen rijkserkende bond is.

Denk dat als je als organisatie goed wilt zitten je dus een zgn. hoog risico evenement vergunning aan moet vragen. Of er zal een rijkserkende bond voor MMA en/of Muay thai moeten komen waardoor het officieel een sport wordt.

sikkwitttet
22-04-2009, 18:21
Denk dat als je als organisatie goed wilt zitten je dus een zgn. hoog risico evenement vergunning aan moet vragen. Of er zal een rijkserkende bond voor MMA en/of Muay thai moeten komen waardoor het officieel een sport wordt.


jah dus dat gebeurt nooit.

en welk risico bracht dit gala met zich mee(je kunt moeilijker onstnappen uit kooi dan uit ring-is denk ik enigste reden warom ring wel en kooi niet)maar dat zal wel niet. dus zal dan misschien risico van personen zijn die komen. misschien heeft cia wel getipt dat er ook extremisten van de taliban kwamen kijken.aivd was gisteren al bezig dat we moeten uit kijken voor spionage uit buitenland.


kortom, gay. wat een kutzooi. gemeenten moet echt aan gepakt worden als ze zoiets flikken zo kort van te voren

NielsN
22-04-2009, 18:26
Als ze de verkeerde vergunning hadden... Tja.

chief108
22-04-2009, 18:52
ben heel benieuwd naar wat er nou in die brief staat

Justinian
22-04-2009, 20:02
ik heb ff gechecked bij onze juridische dame...
de burgemeester heeft idd speciale bevoegdheden om een verleende vergunning in te trekken
maar dat kan alleen als er bijvoorbeeld een duidelijke aanwijzing is dat de openbare orde in gevaar komt

afgaande op dat en rechtzaken die in het verleden gevoerd zijn tegen gemeenten die de zogenaamde kooigevechten geen vergunning wilden verstrekken zal dat ook wel het argument zijn in dit geval

vind wel dat dit niet kan en mag
kan Justinian hier niet zijn juridische visie op geven?
Misschien schrijf ik er nog wel een 'Vechtsport & Recht' over ;)

renamer
22-04-2009, 20:12
zucht.. ik heb het echt met jullie te doen...

kut kut kut.. in het vorige topic wist ik te vermelden dat ik zondag al iets had..

dat heb ik vandaag dus af weten te zeggen......

kut kut kut

Garcia
22-04-2009, 20:14
Wat een kutzooi dit zeg. Schandalig dat ze zo kort voor aanvang van dit gala de boel intrekken. De promotor, organisator etc hebben veel tijd en geld hierin gestoken voor jan met de korte achternaam. Ik hoop dat dit te verhalen is bij de gemeente want dit kan gewoon niet!!

Justinian
22-04-2009, 20:16
Wat een kutzooi dit zeg. Schandalig dat ze zo kort voor aanvang van dit gala de boel intrekken. De promotor, organisator etc hebben veel tijd en geld hierin gestoken voor jan met de korte achternaam. Ik hoop dat dit te verhalen is bij de gemeente want dit kan gewoon niet!!
Ik kom toevallig net thuis van een lezing over overheidsaansprakelijkheid. Mogelijk zijn er wel aanknopingspunten om de gemeente aansprakelijk te stellen voor geleden schade :whistling:

fireblade900
22-04-2009, 20:22
Op rechtspraak.nl heb ik een vergelijkbare zaak uit 2000 gevonden:

Rechtspraak.nl - Zoeken in uitspraken
(http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=kenmerken&vrije_tekst=kooigevecht)

payap
22-04-2009, 20:27
Wat een klote gemeente ook dat Ede. En ik woon er nog eens.

En helemaal klote voor de organisator Andre die alle werk teniet gedaan ziet worden.

chief108
22-04-2009, 22:01
Misschien schrijf ik er nog wel een 'Vechtsport & Recht' over ;)
doe dat


Ik kom toevallig net thuis van een lezing over overheidsaansprakelijkheid. Mogelijk zijn er wel aanknopingspunten om de gemeente aansprakelijk te stellen voor geleden schade :whistling:
volgens de juridisnol van m'n werk zou dat best kunnen idd
als er eerst wel een vergunning is verleend en de organisator kosten heeft gemaakt etc. etc...
lijkt me in dit geval allemaal wel op te gaan

chief108
22-04-2009, 22:12
Op rechtspraak.nl heb ik een vergelijkbare zaak uit 2000 gevonden:

Rechtspraak.nl - Zoeken in uitspraken
(http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=kenmerken&vrije_tekst=kooigevecht)
ken die stukken ja....
en daar word je niet vrolijk van :(

sikkwitttet
22-04-2009, 23:08
dus mixfight judges zijn er over eens. ALS er een vergunning is, is de gemeente ede fout. en ik ga uit van een goede vergunning btw

De man van 14K
22-04-2009, 23:39
gezeik met vergunningen is altijd te passeren door de juiste mensen te kennen binnen de gemeente.. Een gesprek met de wethouder doet wonderen, zeker als je ze ook nog eens een gratis kaartje geeft

A.F.
22-04-2009, 23:41
gezeik met vergunningen is altijd te passeren door de juiste mensen te kennen binnen de gemeente.. Een gesprek met de wethouder doet wonderen, zeker als je ze ook nog eens een gratis kaartje geeft

Rosso...

Het is geen benefietgala of een rodekruis gala...


;)

De man van 14K
22-04-2009, 23:45
Rosso...

Het is geen benefietgala of een rodekruis gala...


;)


Nee het is een MMA gala, laten we het nou niet spannender maken dan dat het is...:)
In mijn werk kom je nergens zonder een goed netwerk binnen de gemeente, als ze je daar intern op de korrel hebben kunnen ze je goed frustreren maar gelukkig geld dat zelfde ook andersom.
Het gaat er gewoon om wie je kent.

De man van 14K
22-04-2009, 23:56
zat ik me na mijn post ook te bedenken dat er inderdaad ook een historie achter zit..
Hoe dan ook en dan val ik weer in herhaling, ga je zeker zoiets niet van de grond trekken zonder steun van de gemeente. Alleen een vergunning aanvragen is levert dit resultaat..
Máár het is wel vervelend!

edit: zou een andere locatie niet schelen? Die vergunningen zijn gemeentelijk..

De man van 14K
23-04-2009, 00:03
Je moet niet touwtrekken maar opzoek naar een win-win situatie..
Lastig, maar het is de enige manier dat je mensen kan bewegen (manipuleren)

Chico
23-04-2009, 11:15
Rosso heeft gelijk... je zult dit echt via mannetjes (of vrouwtjes) moeten spelen, dan gaat alles veel makkelijker..


in hun APV: (http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=4&url=http%3A%2F%2Fwww.ede.nl%2FDownload%2FAPV_2001. pdf&ei=_h7vSaGABsKY-gbzv-H6Dw&usg=AFQjCNEmdBEDinqHjwoIwwn7ZXfmLDE10w&sig2=tr5WoSvr7Og2H066p1Xb7Q)
Overigens is een vechtevenement, meestal aangeduid als een kooigevecht, aan te merken als een evenement en niet als een sportwedstrijd, zie Lbr 97/192.
Quote:
Kooigevecht is niet een sportwedstrijd maar een evenement. Weigering vergunning op grond van veiligheid van personen en de goede zeden. Pres. Rb ‘s-Hertogenbosch 14-2-1997, KG, 1997, 106.
sjeez... die zijn grondig.. staat niet in de apv bij ons :D.. maar hier gooien ze vechtevenementen (gewone gala's) en kooigevechten op één hoop...
*zucht* er moeten meer mma fanaten de ambtenarij in

sebastiaan
23-04-2009, 12:14
Rosso heeft gelijk... je zult dit echt via mannetjes (of vrouwtjes) moeten spelen, dan gaat alles veel makkelijker..


sjeez... die zijn grondig.. staat niet in de apv bij ons :D.. maar hier gooien ze vechtevenementen (gewone gala's) en kooigevechten op één hoop...
*zucht* er moeten meer mma fanaten de ambtenarij in

Ik vindt vooral de betutelingsgraad erg hoog in sommige voorgaande uitspraken!
En de redenatie nogal zwak..

Van een uitspraak uit 99:

Begrip openbare orde ziet op gewenste niveau van orde en rust in het openbare leven. Ook een inbreuk op een bestendig beleid kan tot inbreuk op openbare orde leiden. Weigering vergunning voor het organiseren van een kooigevecht in het belang van de openbare orde op lange termijn. Sprake is van een openbaar evenement met een zeer gewelddadig karakter. Beleid verweerder is gericht op het voorkomen van geweld alsmede op het tegengaan van verruwing van de samenleving.

Nee al die schade door voetbal hooligans en al die politie elke keer die aanwezig moet zijn bij elke lullige wedstrijd,dat is wel goede openbare orde en zachtaardig..
Ik kan regelmatig nauwelijks langs de Kuip rijden omdat het zwart ziet van de ME en 8 jarige jongens die met hun middel vinger omhoog scheldend de suportersbussen begroeten..

Wat ze dus eigenlijk zeggen in het stukje hierboven..
Is dat door een kooigevecht te houden er veruwing in de maatschappij ontstaat en uiteindelijk de openbare orde in het gevaar komt.
En ook de openbare orde in gevaar komt tijdens het evenement.

Ik vidnt dat nogal wat waarde oordelen in één stuk.. Van mensen die waarschijnlijk totaal onbekend zijn met de sport..
Als we kooigevechten nou eens omheint vrij worstelen noemen.. Zou dat helpen?
(sowieso is de term kooigevechten erg besmet..)

Chico
23-04-2009, 12:39
daarom moeten er ook meer mma'ers de ambtenarij in ;)

Tsuki
23-04-2009, 13:17
ik zeg in een parkeergarage in een rondje met auto's met de koplampen aan ............ ik blijf het niet zeggen

A.F.
23-04-2009, 13:40
je kan het ook een veilige ring noemen ofzo....

Iwan
23-04-2009, 16:38
ik zeg in een parkeergarage in een rondje met auto's met de koplampen aan ............ ik blijf het niet zeggen

Weet je nog in Den Haag?
Dat was nog eens een tijd man!

Tsuki
23-04-2009, 16:39
zo zal het nooit meer worden jongen .............. nooit meer .............

De man van 14K
23-04-2009, 18:03
je kan het ook een veilige ring noemen ofzo....

Precies, of een doorzichtige afgeschermde omgeving voorzien van gaaswerk en matten vanaf nu in de vergunning benoemd als MMA-sportomgeving

Jochem
23-04-2009, 18:21
Of je noemt het een ring en je zet gewoon een kooi neer. fuck em

chief108
23-04-2009, 20:23
Of je noemt het een ring en je zet gewoon een kooi neer. fuck em
hell yeah...

Ivo_Colos
28-04-2009, 09:30
Kaartje kan je gewoon terugbrengen en dan krijg jij je geld terug.
En als je het kaartje online hebt gekocht dan wordt er automatisch contact met je opgenomen voor je bankgevens en wordt het geld overgemaakt op je rekening.

Ik heb online kaarten gekocht maar er heeft nog niemand contact met mij opgenomen...

Weet iemand wie hierover gaat???

Justinian
28-04-2009, 09:51
Ik heb online kaarten gekocht maar er heeft nog niemand contact met mij opgenomen...

Weet iemand wie hierover gaat???
Andre zit in de organisatie, dus ik zou hem even een pm sturen.