PDA

View Full Version : extra sterke handgrips voor onderarm en grip training



woutvl
25-04-2009, 18:16
ik was aan het zoeken voor een handknijper met wat meer spanning erop als die dingen die je bij de standaard sport zaak koopt,en kwam zo hier terecht:

http://www.sportfood.nl/shop/product_info.php?cPath=70&products_id=376

klinkt veel belovend,iemand ervaring met die dingen? :cool:

woutvl
25-04-2009, 18:40
hier btw de officiele site
http://www.heavygrips.com/strength.html

RNLMC
26-04-2009, 15:20
ja, heb heel de serie.Zou de 100 en 150 pound over slaan, die zijn waarschijnlijk toch te licht (voor mij persoonlijk i.i.g wel)
Zijn erg goede en stevige dingen, en heb tot nu toe nog niks aan spanningsverlies meegemaakt van de veer.

woutvl
04-05-2009, 21:29
ja, heb heel de serie.Zou de 100 en 150 pound over slaan, die zijn waarschijnlijk toch te licht (voor mij persoonlijk i.i.g wel)
Zijn erg goede en stevige dingen, en heb tot nu toe nog niks aan spanningsverlies meegemaakt van de veer.


ik was die eerste 2 idd van plan over te slaan,aangezien ik ook al een tijdje mijn onderarmen train. ik zat te denken om met de 200 of 250 te beginnen,met welke was jij begonnen? :)

Jeru
04-05-2009, 21:30
LOL... vroegah hadden we die altijd op de plee liggen bij mijn ouders thuis :D

woutvl
04-05-2009, 21:34
LOL... vroegah hadden we die altijd op de plee liggen bij mijn ouders thuis :D

ik ken het ;) mijn opa was altijd bezig met zo,n standaard ding als die tv keek,en toen ik als kind een keer vroeg waarom hij zo makkelijk potten open kreeg die nogal dicht zaten,gaf die hem aan mij:D

protput
13-05-2009, 08:56
ik was die eerste 2 idd van plan over te slaan,aangezien ik ook al een tijdje mijn onderarmen train. ik zat te denken om met de 200 of 250 te beginnen,met welke was jij begonnen? :)

Ik ben begonnen met de 200 zo'n 2 maanden geleden, en net gestart met de 250.
'k Heb wel de indruk dat ik nu meer last heb van verzuring in mijn onderarmen tijdens het BJJ rollen.
Nochthans, ik eet genoeg kwark, 'k hou men bek tijdens het rollen, en doe 's nachts m'n sokken aan.

FOCUS
13-05-2009, 09:36
wat is er mis met deadliften en high pulls met een mannelijk gewicht???
huppakee, oud ijzer op die stang en liften!
als je daar geen sterke onderarmen van krijgt, dan is je deadlift niet zwaar genoeg...

protput
13-05-2009, 09:58
wat is er mis met deadliften

Niks mis mee, maar deadlift "focust" ;) niet echt op het versterken vd handknijpkracht.

FOCUS
13-05-2009, 10:07
haha, ja je hebt een goed punt, maar ik bedoel het volgende:

als je met deadliften merkt dat je onderarmen het gewicht niet kunnen vasthouden, dan zou ik wristcurls aanraden (onder verschillende hoeken; incline). Kunnen ze dat wel, dan is onderarmen zinloos, spendeer je tijd aan het verzwaren van de zwakste schakel in die deadlift (glutes, hammies, onderrug etc).

Train middels basis oefeningen. Zoek daarin dan de zwakke schakels die je beperken en versterk die middels extra oef (evt isolatieoef, maar niet per se). Op deze wijze blijf je altijd progressie boeken.

NielsN
13-05-2009, 11:00
Zandzakken! :thup:

woutvl
13-05-2009, 12:35
Niks mis mee, maar deadlift "focust" ;) niet echt op het versterken vd handknijpkracht.

idd,onderarmen trainde ik al middels wrist curls/reverse wrist curls etcetera. deadliften mag dan wel beetje meehelpen,voor pure kracht in je handen zijn die knijpers ideaal.