PDA

View Full Version : BJJ Competitie 21 Juni -- Brabant Open II



Jochem
04-05-2009, 09:38
Hoi Allemaal,

Op 21 Juni organiseert Maarten Tol met een beetje medewerking van mij, Gracie Barra NL en tsbv Chikara de 2e " Open Brabant " BJJ competition. We hopen jullie dan allemaal te zien! Enne, zeg het voort!



- Competitie dubbel KO voor witte banden
- Competitie single KO voor blauwe banden
- Competitie single KO voor paars en hoger
- Open klasse voor blauw
- Open klasse voor paars en hoger
- Jeugdcompetitie (Alleen bij voldoende aanmeldingen!!)
- Senior (35+) competitie (Alleen bij voldoende aanmeldingen!!)



http://www.flamingogym.nl/flyer-1236076122.jpg
http://www.flamingogym.nl/flamingo%20gym.png-for-web-small.jpg




BRABANT OPEN

The Open Brabant Tournament is an Initiative of the Gracie Barra Endhoven BJJ club, and Chikara Martial Arts Club (www.tsbvchikara.nl (http://www.tsbvchikara.nl/)).


Information about Competition

Price is 20,- if you subscribe by email before thursday 18 June.
White belt Weigh in from 9.30-10.00. - Matches start at 10.30
Blue belt and up Weigh in from 10.00-10.30

Late subscriptions are charged 30,- If u want to subscribe on the competition date, be ON TIME, or you will not be allowed to compete.

Information about Rules

Tournament Rules: CBJJ (www.cbjj.com.br (http://www.cbjj.com.br/))
Double KO system for white belts, to guarantee at least 2 fights.
Single KO system for blue belts.
Single KO system for Purple belts and up.
Open class blue, white belts can compete
Open class Purple and up
Official CBJJ weight classes WITH GI:
Men: -70 kg, - 76 kg, - 82,3 kg, -88,3 kg , -94,3 kg , +94,3 kg
Women: -63 kg and +63 kg
Max. 4 fighters from each team are allowed in both open classes.

Information about Subscription

Please send an E-mail stating a fighter`s: team name, name, weight class, Belt colour, and whether he/she is competing in the Open class to:
[email protected]

Information about Prizes

Medals will be awarded for the 1st, 2nd and 3rd place.
A big trophy for the best performing team

Information about Location
Name: Sportcentrum Universiteit van Tilburg
Location: Academielaan 5
Zip Code: 5037
City: Tilburg
Country: Netherlands

Paganstars
04-05-2009, 09:45
Kom weer kijken Jochem!

Tizy
04-05-2009, 10:23
Women: -63 kg and +63 kg. is dit de enige gewichtsklasse voor de dames?

renamer
04-05-2009, 10:38
ich bin dabei...

(tenminste als er ook mensen van andere teams medoen in mijn klasse ;))

ijsblok
04-05-2009, 11:41
count me in

Wes
04-05-2009, 17:37
beste, komt daar veel volk op af ? anders overweeg ik om ook te komen (164 km tis daarom dat ik het eens vraag)
greetzzzzzz wasley

FightingDutchman
04-05-2009, 17:39
Vorig jaar helaas geblesseerd en kon dus niet mee doen. Dit jaar heb ik er zin in!:thup:

Solar
04-05-2009, 18:17
Natuurlijk ben ik hier weer bij!!!

Maaruh...

...kan ik ook in zowel senior(35+) als reguliere klasse meedoen, of moet ik een keuze maken?

Jochem
04-05-2009, 22:00
Natuurlijk ben ik hier weer bij!!!

Maaruh...

...kan ik ook in zowel senior(35+) als reguliere klasse meedoen, of moet ik een keuze maken?

Senior is beginnen op de knietjes denk ik, dus denk verstandig dat je met je jongere goden meedraait :).

Jochem
04-05-2009, 22:02
beste, komt daar veel volk op af ? anders overweeg ik om ook te komen (164 km tis daarom dat ik het eens vraag)
greetzzzzzz wasley

vorige keer ongeveer 100 deelnemers. Das genoeg om in elke pool een paar partijen sowieso te knokken.

MMARuud
04-05-2009, 23:24
Lijkt me leuk toernooi en redelijk in de buurt dus ben ik er zeer waarschijnlijk bij.


Natuurlijk ben ik hier weer bij!!!

Maaruh...

...kan ik ook in zowel senior(35+) als reguliere klasse meedoen, of moet ik een keuze maken?
Zal senioren doen als ik jou was :whistling:, of -88 kg bij de jongere;)

renamer
04-05-2009, 23:46
ben je bang ruud?;)

Solar
06-05-2009, 11:05
Lijkt me leuk toernooi en redelijk in de buurt dus ben ik er zeer waarschijnlijk bij.


Zal senioren doen als ik jou was :whistling:, of -88 kg bij de jongere;)


Het moet er toch een keer van komen, Ruud. :)


Senior is beginnen op de knietjes denk ik, dus denk verstandig dat je met je jongere goden meedraait :).

Ik ga voor niemand op mijn knietjes :)

goro
06-05-2009, 11:38
Wat is dubbel KO en single KO?

Briant
06-05-2009, 16:28
Was vorig jaar een leuk toernooi, helaas kan ik er deze keer niet bij zijn om andere (wel leuke) redenen.

goro
06-05-2009, 16:52
Wat is dubbel KO en single KO?

PigDog
06-05-2009, 17:05
Dubbel KO is als je twee keer buiten westen bent, en single KO is als je buitenwesten bent en nog geen vrouw hebt......

Jochem
06-05-2009, 17:30
single Knockout is dat als je verliest, er meteen uitligt.
Dubbel KnockOut is als je verliest, je naar de verliezersbracket gaat en dus nog mag knokken. Tot je een 2e keer verliest.

fireblade900
07-05-2009, 13:17
Ik heb er zin in ;)

Chico
07-05-2009, 13:56
hoe is die witte banden klasse... ik heb misschien een paar jongens, oranje band jbn jitsu... maar heeft weinig zin om ze af te laten slachten natuurlijk...

welke klasse moet ik me inschrijven blauw of paars?

Paganstars
07-05-2009, 15:12
LOL... Ik hoop dat ik solar weer mensen door de mat zie gooien :P

ijsblok
07-05-2009, 20:07
hoe is die witte banden klasse... ik heb misschien een paar jongens, oranje band jbn jitsu... maar heeft weinig zin om ze af te laten slachten natuurlijk...

welke klasse moet ik me inschrijven blauw of paars?

oranje band jbn jitsu.. ik hoop wel dat ze dan wel eens een (club)toernooitje ofzo hebben gedraaid oid, want het is niet te vergelijken met witte band judo ofzo. En misschien vanaf nu vooral grond trainen?? Verder blijft het lastig inschatten.

Welke band je jezelf gaat inschrijven heb ik geen flauw benul van, maar paars lijkt me echt nogal wat hoog ingeschat (kom je ook tegen bruin en zwart).

fireblade900
07-05-2009, 20:07
Witte banden nivo is heel verschillend maar ik denk dat ze zeker niet kansloos zijn.
Ik ken jouw grondnivo niet echt, maar als je geen BJJ traint is het verstandigste in te schrijven bij blauw chiko ;)

Jochem
07-05-2009, 22:15
blauw lijkt me een goed plan.. enne UNDERHOOKS!! ;)

Chico
07-05-2009, 22:58
thx people... cool blauw dus... jeugd is - hoeveel jaar?

ik ga kijken wat ik kan doen...

underhooks.. wat zijn dat? ;)

fireblade900
09-05-2009, 00:03
Vanaf 11 jaar tot 15 Jaar

Zanshin
09-05-2009, 15:59
Hoi Jochem,

Ten eerste top dat jullie ook proberen om de jeugd erbij te betrekken, de jeugd is uiteindelijk toch de toekomst.

Ik heb in ieder geval 1 jeugd (11 jaar) die mee wil doen en ook iemand van 7 jaar, deze beide hebben al aan gegeven dat ze mee willen doen. En misschien dat er nog 1 van 12 en 13 jaar bij komt

De andere kids/jeugd wordt nog na gevraagd.

Zijn de regels hetzelfde als in Brussel, onder de 13 jaar geen klemmen en verwurgingen, maar puur alleen positie. En vanaf 13 jaar wel verwurgingen, armklemmen en traingle.

Hoe lang duren de partijtjes van de kids/jeugd

Grtz.
Henk

FightingDutchman
10-05-2009, 12:12
Voor witte banders is er dus geen aparte openklasse? Maar witte banders kunnen wel met de blauwe banders open klasse meedoen als ik het goed begrijp.....?

ijsblok
10-05-2009, 13:16
Voor witte banders is er dus geen aparte openklasse? Maar witte banders kunnen wel met de blauwe banders open klasse meedoen als ik het goed begrijp.....?

Yep! Zo was het vorig jaar ook..

fireblade900
12-05-2009, 12:57
Misschien dat Jochem even kan reageren op de vraag hoe lang de partijen van de kids duren...
Ik ben overigens van mening dat we 1 leeftijdcategorie maken dus niet nog een aparte boven de 13 jaar.

Ps: voor de 1e 50 inschrijvingen ligt er een t-shirt klaar ;)
Inschrijvingen stromen langzaam binnen dus laat maar komen!

remco pardoel
12-05-2009, 19:00
Misschien makkelijk om een lijst met deelnemers te maken en er op te zetten.
Zo kan je misschien meer mensen pushen


remco

Briant
12-05-2009, 19:09
Voor witte banders is er dus geen aparte openklasse? Maar witte banders kunnen wel met de blauwe banders open klasse meedoen als ik het goed begrijp.....?

Het idee is dat witte banders dan dmv het dubbel ko minimaal 2 wedstrijden kunnen draaien. De blauwe en hogere banden kunnen 2 partijen door de open klasse draaien. Maar witte banden worden niet geweigerd in de open klasse, wat is het toch mooi om witte band te zijn he :P

Jochem
12-05-2009, 20:13
Hoi Jochem,

Ten eerste top dat jullie ook proberen om de jeugd erbij te betrekken, de jeugd is uiteindelijk toch de toekomst.

Ik heb in ieder geval 1 jeugd (11 jaar) die mee wil doen en ook iemand van 7 jaar, deze beide hebben al aan gegeven dat ze mee willen doen. En misschien dat er nog 1 van 12 en 13 jaar bij komt

De andere kids/jeugd wordt nog na gevraagd.

Zijn de regels hetzelfde als in Brussel, onder de 13 jaar geen klemmen en verwurgingen, maar puur alleen positie. En vanaf 13 jaar wel verwurgingen, armklemmen en traingle.

Hoe lang duren de partijtjes van de kids/jeugd

Grtz.
Henk


Mijn idee was om witte band regels toe te staan, partijtjes van 3 minuten. Maar dan wel meteen ingrijpen als een klem of verwurging bijna zit. Meedoen vanaf 11 jaar. Maar mijn ervaring met jeugd is vrij beperkt, en ik kan er niet genoeg over vinden. Is dit verantwoordelijk, of kan dit tot ongelukken leiden in jullie opinie?

greetz,
Jochem

Briant
12-05-2009, 22:43
Mijn idee was om witte band regels toe te staan, partijtjes van 3 minuten. Maar dan wel meteen ingrijpen als een klem of verwurging bijna zit. Meedoen vanaf 11 jaar. Maar mijn ervaring met jeugd is vrij beperkt, en ik kan er niet genoeg over vinden. Is dit verantwoordelijk, of kan dit tot ongelukken leiden in jullie opinie?

greetz,
Jochem

Er zijn bij ons wel eens Yoseikan wedstrijden gehouden in die catogorie, dat ging allemaal prima, je moet er als scheids wel echt bovenop zitten dat wel. Ook is in het judo wurgen en armklemmen vanaf 12 jaar toegestaan, dat is ook met een reden ;)

Grts

Groundwork
12-05-2009, 23:12
Zal eens rondhoren of ik slachtoffers vind die mee willen naar Tilburg.
Best handig dat je op de dag zel kan inschrijven :)

FightingDutchman
13-05-2009, 14:37
Het idee is dat witte banders dan dmv het dubbel ko minimaal 2 wedstrijden kunnen draaien. De blauwe en hogere banden kunnen 2 partijen door de open klasse draaien. Maar witte banden worden niet geweigerd in de open klasse, wat is het toch mooi om witte band te zijn he :P'

Duidelijk! Ik vroeg me gewoon af wat de reden was dat er geen witte band open klasse was maar klinkt nu eigenlijk wel logisch. Toch fijn dat je dan als witte bander eigenlijk 3 potjes minimaal kan draaien ;)

Solar
13-05-2009, 15:52
Misschien dat Jochem even kan reageren op de vraag hoe lang de partijen van de kids duren...
Ik ben overigens van mening dat we 1 leeftijdcategorie maken dus niet nog een aparte boven de 13 jaar.

Ps: voor de 1e 50 inschrijvingen ligt er een t-shirt klaar ;)
Inschrijvingen stromen langzaam binnen dus laat maar komen!

Er is er weer één binnengedruppeld.

fireblade900
13-05-2009, 22:10
Zal eens rondhoren of ik slachtoffers vind die mee willen naar Tilburg.
Best handig dat je op de dag zel kan inschrijven :)

Dat is idd mogelijk kost je alleen een tientje meer ;)
Het is voor de organisatie het makkelijkste als je je van te voren opgeeft.

uwheerser
14-05-2009, 00:20
Senior is beginnen op de knietjes denk ik, ...

Dat meen je niet??:crying:

Perfectteamcindy
18-05-2009, 15:26
Ik gok da team perfect ook wel weer vertegenwoordigd ga zijn :-)

Mr 1 Leg
18-05-2009, 17:25
Ik gok da team perfect ook wel weer vertegenwoordigd ga zijn :-)je hebt gewonnen met gokken cindy wij zijn er zeker bij altijd leuk om bjj te doen perfrectteam zal zeker aanwezig zijn.;)

NielsN
18-05-2009, 17:33
Heb me zojuist opgegeven...

Zanshin
19-05-2009, 00:23
In Brussel (Spartakiade) hebben ze de regel vanaf 13 jaar klemmen en verwurgingen toegestaan. De scheidsrechters zitten er boven op, dus wordt er door een jeugdvechter niet afgetikt dan staakt de scheids de partij, uit veiligheid voor de jeugdvechter.

Misschien een idee:
11-12 jarigen, geen klemmen en verwurgingen, maar alleen belonen (punten) voor de diverse posities.
13-15 jarigen, wel armklemmen, traingle en pakverwurgingen. Je zou eventueel nog onderscheid kunnen maken op welke arm- en schouderklemmen wel en/of niet mogen.

3 min. is goed te doen.

Ook is het denk ik beter voor de jeugd om ze in een poule wedstrijdjes te laten vechten, zodat ze aantal partijtjes kunnen doen, aangezien ze al weinig wedstrijd ervaring op kunnen doen in Nederland is denk een poule systeem beter voor hun geschikt, om zo meer ervaring op te kunnen doen.

Grtz.

fireblade900
19-05-2009, 20:11
Thanx Zanshin.
Ik vermoed dat het partijen van 3 minuten worden uiteraard in een poule systeem.
Ingrijpen als een klem of verwurging bijna zit.