PDA

View Full Version : Dave van der Veen



dtgerald
15-05-2009, 15:38
Waar is die gebleven?
YouTube - Sanmac Sander McKiljan vs Dave v.d Veen (http://www.youtube.com/watch?v=if_C80oGfgM)

NielsN
15-05-2009, 15:45
Aspirant lid van de HA toendertijd, toch? Dus hij zal het nu wel te druk hebben.

Interessante vechter, op zich. Natuurlijk niet zo technisch, maar wel bizar sterk.

rene37
15-05-2009, 16:56
Verschrikkelijk sterk en een echt vechtershart....dacht dat hij nog wel powerlift wedstrijden deed iig en recent ook Ned. kampioen is geworden... Op you tube zie je hem ook squatten met 325 kg!

LittleWanderlei
15-05-2009, 17:01
lol die zijn benen idd.. haha :)

chief108
15-05-2009, 17:29
YouTube - Dave van der Veen (http://www.youtube.com/watch?v=2mwEuZwYXMI)

Slome
15-05-2009, 17:30
Dave.... ouwe trekhengst....

A.F.
15-05-2009, 17:36
Wat zeggen ze nou: Kom op .. jij bent de baas .. jij bent de baas... lol

rene37
15-05-2009, 17:37
Thnx Chief dat filmpje bedoelde ik idd...;)

mdk
15-05-2009, 17:48
Nu we het er toch over hebben,
Hoe is het met Sander "The Bonecollector" Mc Kiljan?

NielsN
15-05-2009, 18:02
Nu we het er toch over hebben,
Hoe is het met Sander "The Bonecollector" Mc Kiljan?

Niet zo goed heb ik uit onbetrouwbare bron vernomen.

Khanom Thom
15-05-2009, 18:17
Echte "freefighters" ;)*
2H2H en RINGS jaren '90 waren een mooie tijden....





*net als Tsuki

saiko roninja
15-05-2009, 21:18
hij heeft nu een klein kick/thai box schooltje in diemen centrum, sanmac.

appelsap
15-05-2009, 21:48
Niet zo goed heb ik uit onbetrouwbare bron vernomen.

k heb uit btrouwbare bron vernomen dat het nu behoorlijk goed met hem gaat. Sportschool in Diemen, kindje erbij, getrouwd....

appelsap
15-05-2009, 21:48
on topic. Weet niet waar Dave vd Veen is, maar powerliften ligt hem beter dan MMA denk ik...

NielsN
15-05-2009, 21:51
k heb uit btrouwbare bron vernomen dat het nu behoorlijk goed met hem gaat. Sportschool in Diemen, kindje erbij, getrouwd....

Kee. My bad.

Dacht dat hij door een geweldsdelictje achtervolgd werd. Wat de beste kan overkomen, overigens. Maar ja, wat ik zei... die onbetrouwbare bronnen... :twak:

kooivechter
15-05-2009, 22:37
vond het wwel tof die oude free fight partijen. ze hadden in die tijd nog niet goed het echte mma door. het was veredeld kickboksen, maar wel tof om te zien. harde partijen altijd

Tsuki
16-05-2009, 10:12
Echte "freefighters" ;)*
2H2H en RINGS jaren '90 waren een mooie tijden....





*net als Tsuki

MWHAAHAHAHA laat mij er ff buiten :whistling:

mdk
16-05-2009, 20:34
@NielsN / Appelsap: thanks.

PerfectTeam
16-05-2009, 21:29
Dave was wel oersterk maar bakte er niet echt veel van in de ring. Hij trainde op het zelfde moment bij Dolman als ik maar hij was erg onsportief tijdens de sparring en geen graag geziene persoon bij de betere jongens.

TOON
16-05-2009, 22:58
Dave was wel oersterk maar bakte er niet echt veel van in de ring. Hij trainde op het zelfde moment bij Dolman als ik maar hij was erg onsportief tijdens de sparring en geen graag geziene persoon bij de betere jongens.

onsportief? waar moet ik dan aan denken....? knietje in het kruis....? elleboogje hier of daar? kopstootje tussendoor?

sikkwitttet
17-05-2009, 03:46
die gozert heeft zo leuke domme fights neer gezet. altijd lachen als hij bij 2h2h ging knokke. je wist gewoon dat hij de enigste terwereld was die als hij klappen op ze kop kreeg, hij zijn handen recht voor zich uit stak en niet voor ze kop hield om zch te verdedigen. en ook die kin omhoog hehehe. echt te vet.

rene37
17-05-2009, 09:01
Is misschien niet de most gifted fighter..maar is absoluut een beest en een true warrior..

de dokter
17-05-2009, 11:00
dave is weer begonnen met power-liften en is onlangs wederom nederlands kampioen geworden.dus het gaat erg goed met hem.als free-fighter heeft hij altijd voor enorm veel spektakel gezorgd.super moedig geknokt en niet bij 1 klap gaan liggen.dus dat er zo neerbuigend over zijn prestaties wordt gedaan vind ik echt onzin.zoek de partij tegen Lee hasdell maar eens op en herzie je mening.hij kwam inderdaad beter tot zijn recht met het oudere openhand-systeem.net als Joop Kasteel.de tendens om vechters af te branden is typisch nederlands.als je in japan bent zie je wat respect voor een vechter inhoudt.als je daar de ring ingaat wordt je moed beloond door het publiek.dat zou hier ook eens wat meer moeten gebeuren.

rene37
17-05-2009, 11:35
100% mee eens

TOON
17-05-2009, 11:41
respect dat ie de ring in ging hoor...absoluut...maar met mma had het weinig te maken, het paste wel in die tijd overigens! harde knokpartijen zaten er tussen! maar MMA was het niet...

de dokter
17-05-2009, 14:35
respect dat ie de ring in ging hoor...absoluut...maar met mma had het weinig te maken, het paste wel in die tijd overigens! harde knokpartijen zaten er tussen! maar MMA was het niet...

waarom heeft het met mma niks te maken vraag ik me af.net als veel andere sporten die relatief nieuw zijn heeft mma zich ook ontwikkeld.in de beginperiode domineerde het staande gevecht tav het grondwerk maar de deelnemers kwamen wel uit verschillende disciplines.vandaar de naam mixed martial arts.het freefight waar wij in nederland voor het eerst mee in aanraking kwamen viel onder de ringsregels waarbij er een tijdslimiet van 30 seconden op de grond was.hierdoor was je als typische grondvechter in het nadeel waardoor de nadruk op het staand vechten lag met als gevolg dat dit door mensen als toon niet als mma wordt gezien.zoals eerder gezegd ben ik het daar dus niet mee eens maar goed,eenieder zijn eigen mening uiteraard.voor mij zijn deze vechters de pioniers voor het hedendaagse mma en de ontwikkeling daarvan.tegenwoordig moet je je in alle disciplines sterk ontwikkelen waardoor het een completere sport is geworden

TOON
17-05-2009, 14:57
je hebt absoluut een punt hoor, ik zal toen ook in die zalen waar ook Dave vechtte en ik heb me kostelijk geamuseerd.... ik kijk geregeld nog van die oude 2H2H dvd's of de freefight dvd's en dan is het toch ook wel een beetje grappig, er waren genoeg vechters die al vrij compleet waren zoals een thonhauser of V. Overeem en vechters die technisch minder begaafd waren en vooral op kracht en inzet vochten, zoals Dave...
maar als liefhebber evolueer je ook mee met de sport en daarom heb ik nu zoiets met de afgelopen jaren in mijn achterhoofd dat het destijds niet veel met MMA te maken had, dat was geen aanval of iets dergelijks, zoals ik al zei het paste absoluut in die tijd en alle respect voor die gasten die meegewerkt hebben om de sport zover te krijgen als waar ie nu is....

de dokter
17-05-2009, 16:05
tja,als je het vergelijkt met het mma van tegenwoordig zal een dvd van 10 jr geleden wat gedateerd overkomen maar dat is met zeer veel sporten het geval.valentijn overeem is m.i. niet zo'n representatief voorbeeld.ik denk dat velen het met mij eens zijn wanneer ik stel dat dat het grootste talent was dat nederland ooit heeft gehad.10 jr geleden begeleide ik hem tijdens het kings of kings toernooi in japan waarbij hij in de finale verloor van nogueira maar wel eerst won van renato babalu sobral en randy couture.wat deze man zag deed hij beter na.helaas heeft hij dit niet voort kunnen zetten in zijn verdere loopbaan als vechter.maar ik heb je comment ook niet gezien als aanval hoor en wil ook zeker niet verzanden in een ellenlange post met een hoog welles/nietes gehalte.