PDA

View Full Version : Mening over Showtime 2009 *spoilers*



dtgerald
17-05-2009, 10:08
Ik vond er dit jaar te weinig goeie partijen tussen zitten.Drago vs Diender was goed jammer van de cut.Souwer vs Chahid was de mooiste vind ik.

Kingster
17-05-2009, 10:12
Schilt vs badr en murat vs brain was ook top.
Leko vocht ook wel goed tegen melvin tot zijn voet op 2 plaatsen brak. (gehoord van kenissen van leko die naast ons zaten)

Wel een leuke dag gehad!

Gennep-Spitfire
17-05-2009, 11:08
Leuke dag gehad.
Partij van Souwer vs Chahid vond ik ook de mooiste.
Over het algemeen een best goede sfeer, alleen ik mis toch een beetje de begeleiding van Thaise muziek tijdens de partijen..

phranq
17-05-2009, 11:29
Leuke dag gehad.
Partij van Souwer vs Chahid vond ik ook de mooiste.
Over het algemeen een best goede sfeer, alleen ik mis toch een beetje de begeleiding van Thaise muziek tijdens de partijen..

Thaise muziek hoort bij Thaiboksen, niet bij K-1 partijen ;)

Gennep-Spitfire
17-05-2009, 11:35
Klopt, maar zet wat Thaise muziek op tijdens de midgewichtpartijen en moet je eens kijken wat een extra sfeer je kweekt. ( Mijn mening,sommigen vinden de muziek afschuwelijk )

MilfhunterMMA
17-05-2009, 11:40
ik vond dat de partijen over het algemeen aardig waren, al heb ik me wel geergerd aan het te snel breaken van vechters de godganse tijd, ook al zaten ze niet aan elkaar.

BaldButcher
17-05-2009, 11:43
Weinig knalpartijen.. souwer-chahid toppartij wat een vechter die souwer!!
En idd jammer van diender die had zeker op punten gewonnen van drago.
Waar ik meer van baalde was dat we om 16:05 in de rij stonden en om 18:00uur pas binnen waren en zodoende 5 partijen hebben gemist.

Jarno
17-05-2009, 11:53
Laat dat gejengel gewoon lekker achterwege... datgene wat we hier doen is niet eens echt Muay Thai behalve op Slamm dan... als je op een gala zit waar de DJ stug alleen ronde1 blijft draaien een heel gala van 25/30 partijen wordt je daar echt niet vrolijk van... wat mij betreft draaien ze een stevige beat of zo... werkt net zo goed denk ik... en dat past beter bij onze cultuur imo...

Peter0711
17-05-2009, 11:59
Gewoon weer blij dat ik geen kaartje heb gekocht.
Ik het gister live bekeken,mischien en beetje schokkerig soms,maar niet te min watcheble

Ik vindt dat het in de Arena veelste groot wordt aangepakt,terwijl ze dat niet aankunnen!

En Simon Rutz Sucks!

marcelt
17-05-2009, 12:26
Was een minder goede editie van de Arena met wel een aantal hoogtepunten natuurlijk. Zat bij toeval naast forumgenoot Kingster. Inderdaad wel lang in de rij gestaan, maar gelukkig niet zo lang als Baldbutcher. De scheidsen waren af en toe irritant met breaken.
De partij van Schneidmiller gemist en kwam binnen tijdens de laatste ronde van Braam vs Main. Dat zag eruit zoals je verwachtte. Harde partij. Semtex combineert goed als altijd en Imro blokt weer teveel met zijn hoofd en komt met harde klappen. Sem won.

Fyeet zag er gevaarlijk uit maar begon al in ronde 1 zwaar te ademen en Verhoeven had verder geen moeite hem op te knappen. Werd saai omdat Fyeet zo'n beetje niets terug deed.
Ubeda vs Yakut was degelijk kickboksen, maar geen van beide leek echte schade te willen aanrichten. Te veel respect? Kaas won dus.
Balrak maakte vooral veel low kicks en trappen naar het lichaam en Breggy zette daar weinig tegenover. verbaaasde me over de extra ronde.
Delgado werd snel en goed aangepakt door Kreshnik en kon al gauw weer naar huis dus.
Brian Lo an Joe vs Direcki was de eerste echt spectaculaire partij waarbij de sfeer in de Arena erin kwam. Brian had lang het niveau van Direcki niet , maar knokte keihard terug en kreeg meerdere downs te verwerken.
Faldir vs Petrosyan was voor de liefhebbers mooi. Allebei zeer snel en technisch. Het werd natuurlijk geen beukpartij. Giorgio was weer niet te raken en won. Faldir was tamelijk gefrustreerd na afloop.
Campbell leek Mes eerst wel aardig partij te kunnen bieden, maar Joeri begon goed door te komen in ronde twee en Campbell kon het toch niet bolwerken.
Orono vs El Hamzaoui kwam niet echt uit de verf. Deze stijlen tegen elkaar zorgde niet voor een mooie partij. Hassan heeft een statischere tegenstander nodig voor zijn taekwondo trappen. Orono is te vlot en Orono kon te weing het gevecht aangaan door de beweeglijke stijl van Hassan.
Leko was aan het winnen tegen Manhoef en had hem al veel low kicks gegeven toen hij zijn voet stuk trapte en er niet meer op kon staan. Manhoef gaf hem credits na afloop en vond het niks zo te winnen.
Drago had te weinig in te brengen tegen Diender en was voor de derde keer aan het verliezen totdat hij hij wist te raken en Diender wegens een snee in het gezicht moest opgeven. Diender was woest. Zo goed en gefocust Drago laatst tegen Sato was, zo weinig was hij nu bij de les.
Bouzidi vs Zimmerman was een harde pot. Mourad pakte Zimmerman in de hoek met een knie. Gezicht lag open en ook Zimmerman moest stoppen van de dokter.
Rhon won laatst het zwaargewichttoernooi op Amsterdam Fightclub en kwam nu uit tegen Ghita. Ze gaan er allebei hard in er viel me al gelijk op dat er weinig geblokt werd. Ghita deelde goede low kicks uit waar Rhon geen antwoord op had en zijn been werd stukje bij beetje gesloopt. Op het laatst kon hij er niet meer op staat en Ghita wint op TKO.
Chaihid vs Souwer was de mooiste partij van de avond. Chahid komt met zijn bekende stotenseries gevolgd door lowkicks en Souwer laat zien waarom hij wereldtop is. Waar hij in het Maxtoernooi nog wel eens voorzichtig vecht, haalt hij nu werkelijk alles uit de kast. Hij is superscherp, sterk en technisch superieur. Chaihid heeft al vrij snel een snee, maar mag door. Chahid moet een hoop nemen, maar blijft terugvechten. Schitterende partij !
Spong vs Karacks viel wat tegen. Het was niet echt spannend. Publiek ging fluiten. Ze vochten op zich allebei degelijk, maar geen vuurwerk.
Schilt vs Hari was natuurlijk de sensatie van de avond. Ik had zelf een hoop v-cash op Sem staan, maar dit had ik echt nooit verwacht. Hari komt vanf het begin heel goed naar voren met harde stoten. Sem word al flink op zijn kin geraakt binnen 10 secondes en krijgt acht tellen. Daarna komt Hari weer als een wervelwind met stoten en raakt Sem hard op zijn kaak en het is over. Mooie overwinning van Badr die laat zien dat hij echt top is. Ik kwam eigenlijk om hem te zien neergaan, maar hiervalt niets op af te dingen. Aan de andere kant is het ook wel mooi om de onaantastbare Schilt te zien neergaan. De vorige keer was ik er ook bij 5/6 jaar geleden tegen Ignashov. Denk dat Semmy niet graag meer naar de Arena komt.

simtekf1
17-05-2009, 12:43
Voor het eerst in 5 jaar vond ik het echt tegenvallen.
Veel pech natuurlijk met de blessures maar verder haalde het niet 't niveau van andere jaren vind ik.

En idd dat breaken de hele tijd, irritant gedoe.
Verder was de NS weer waardeloos, 3,5 uur over gedaan om bij de Arena te komen terwijl het in 1,5 uur kan.
Vervolgens een shit rij bij de Arena waar je nog eens 3 kwartier staat te wachten.

Al met al was het leuk maar ik vond het dit jaar echt niet super.

Donjopie
17-05-2009, 12:48
Ik vond het vreselijk irritant dat alles maar afgekapt werd door de scheids ( maakt niet uit welke ) Te veel partijen voortijdig afgebroken ( was niet nodig ) Zeker Hari-Schilt had makkelijk door gekund !!

Coldcrust
17-05-2009, 12:51
Schilt vs badr en murat vs brain was ook top.
Leko vocht ook wel goed tegen melvin tot zijn voet op 2 plaatsen brak. (gehoord van kenissen van leko die naast ons zaten)

Wel een leuke dag gehad!

Gewoon uit nieuwsgierigheid..hoe konden die kennissen weten dat die voet op 2 plaatsen gebroken was als ze ook in de zaal zaten..of hebben ze met Leko gebeld daarna?

Fedorr
17-05-2009, 12:53
Voor het eerst in 5 jaar vond ik het echt tegenvallen.
Veel pech natuurlijk met de blessures maar verder haalde het niet 't niveau van andere jaren vind ik.

En idd dat breaken de hele tijd, irritant gedoe.
Verder was de NS weer waardeloos, 3,5 uur over gedaan om bij de Arena te komen terwijl het in 1,5 uur kan.
Vervolgens een shit rij bij de Arena waar je nog eens 3 kwartier staat te wachten.

Al met al was het leuk maar ik vond het dit jaar echt niet super.


alles was slecht georganiseerd

payap
17-05-2009, 13:13
Orono vs El Hamzaoui kwam niet echt uit de verf. Deze stijlen tegen elkaar zorgde niet voor een mooie partij. Hassan heeft een statischere tegenstander nodig voor zijn taekwondo trappen. Orono is te vlot en Orono kon te weing het gevecht aangaan door de beweeglijke stijl van Hassan.

Tja, en dan te bedenken dat er een tijd terug hier een discussie was over Hassan VS Saenchai. Saenchai is een paar league's hoger en sneller nog dan Orono. Toen ik het bovenstaande voorspelde werd ik voor een hond uitgemaakt en zou ik een zonnesteek hebben.

payap
17-05-2009, 13:15
Wat voor een regels werden de partijen gevochten?

In het mooie live verslag van Jeru (Thanx!) begreep ik dat brian lo-a-njoe een gele kaart kreeg en murat direcki twee gele kaarten.

Maar is twee keer geel geen rood?

rafi
17-05-2009, 13:19
Wat voor een regels werden de partijen gevochten?

In het mooie live verslag van Jeru (Thanx!) begreep ik dat brian lo-a-njoe een gele kaart kreeg en murat direcki twee gele kaarten.

Maar is twee keer geel geen rood?payap is correct

payap
17-05-2009, 13:23
Laat dat gejengel gewoon lekker achterwege... datgene wat we hier doen is niet eens echt Muay Thai behalve op Slamm dan... als je op een gala zit waar de DJ stug alleen ronde1 blijft draaien een heel gala van 25/30 partijen wordt je daar echt niet vrolijk van... wat mij betreft draaien ze een stevige beat of zo... werkt net zo goed denk ik... en dat past beter bij onze cultuur imo...

Je maak me verdrieting Jarno! :crying:

Maar bij K-1 hoort idd geen Thaise muziek. Is een totaal andere sport. Bij het echte muaythai hoort het wel en ook bij het Thaiboksen (westerse variant van muaythai zonder ellebogen en kortere clinch) ook.

Overigens wordt het in Thailand live gespeeld en gaat het tempo en de muziek mee met de acties in de ring.

PD_EC
17-05-2009, 13:25
ik ben voor het eerst geweest bij it's showtime arena en ik heb mijn prima vermaakt

Tsuki
17-05-2009, 13:29
ik had achteraf alleen al willen gaan omdat er geen thaise muziek te horen was .................. man was is dat irritant .............

Jarno
17-05-2009, 13:51
Je maak me verdrieting Jarno! :crying:

Maar bij K-1 hoort idd geen Thaise muziek. Is een totaal andere sport. Bij het echte muaythai hoort het wel en ook bij het Thaiboksen (westerse variant van muaythai zonder ellebogen en kortere clinch) ook.

Overigens wordt het in Thailand live gespeeld en gaat het tempo en de muziek mee met de acties in de ring.

Ik zal je wat proberen te troosten....;)

Mijn mening is dat we hier totaal niet aan Thaiboksen doen... dat beetje clinchen wat we hier mogen en kunnen, mag mondiaal gezien geen naam hebben... we zijn vind ik bij uitstek een puur Kickboks land... Op sommige scholen hier wordt clinchen 1 keer in de maand in de trainingsmethode opgenomen en dat zie ik veelvuldig terug aan de ring... als ze elkaar al vast hebben denkt niemand aan omzetten, scoren of balans... trainers roepen "KNIEËN... KNIEËN" waardoor dat er vaak meer in de kruizen belanden als werkelijk wat schade aan brengen...

Als ik het b.v vergelijk met een land als Engeland waar sommige vechters complete een Whai Kru doen voor aanvang van Nationale wedstrijden in het Muay Thai... zijn hun in hun vechthouding en alles veel meer Thais georiënteerd als wij... hier denk iedereen maar aan 1 ding en dat is de K1 en het grote geld...

Wat mij betreft schaffen we de Thaise muziek hier dus op de kickboks gala's (zo staat het ook vaker vermeld als MT gala op een poster) af vanwege de door mij eerder genoemde redenen.... maar dat wil niet zeggen dat als het op Slamm of op de One Songchai dvd's wordt gedraaid ik het geluid afzet of oordopjes in doe... daar hoort het gewoon bij... en kan ik er nog het nut van inzien ook...

ZakKa!
17-05-2009, 13:52
Het voorprogramma was wel goed. Zakaria finishde met een mooie spinng back kick tegen het hoofd. Ook grigorian tegen tarik mokhtar was een goede match. Maar veel waren teleurstellend door het vroegtijdig stoppen door de dokter, maar aan de andere kant laat dat ook wel het niveau zien van de vechters.

Mark105
17-05-2009, 13:53
Ik vond het een geslaagd gala. Met hele mooie partijen (Souwer,Petrosyan,Direckci,Badr) en wat mindere partijen (Balrak,Zimmerman,Spong) maar ik heb me heel goed vermaakt en mijn avond is voorbij gevlogen.

Bedankt Showtime voor de leuke avond!

ZakKa!
17-05-2009, 13:59
over de partij schilt vs hari, Hari heeft ook 2 harde jabs geincasseerd waardoor hij bijna omviel. Maar hij bleef staan en walste naar voren, dat vond ik het knapst van hem

bart1980
17-05-2009, 14:10
Zeker een leuk gala niet alle partijen waren geweldig.
Ben blij voor chris {calmaro gym}dat die gewonnen heeft.

tot de volgende keer

dtgerald
17-05-2009, 14:12
Volgend jaar een paar partijen op Thaise regels ertussen zetten.Of clinchen 30 seconden (ik noem maar een dwarsstraat) ofzo toestaan.Nu wordt er meteen break geroepen als ze maar denken dat er vast wordt gepakt.Idee van Bob Schreiber inplaats van thaise muziek een beetje normale muziek op de achtergrond.

payap
17-05-2009, 14:25
Volgend jaar een paar partijen op Thaise regels ertussen zetten.Of clinchen 30 seconden (ik noem maar een dwarsstraat) ofzo toestaan.Nu wordt er meteen break geroepen als ze maar denken dat er vast wordt gepakt.Idee van Bob Schreiber inplaats van thaise muziek een beetje normale muziek op de achtergrond.

Probleem met echt clinchen is dat je het, net als bv het grondgevecht in MMA, moet snappen en goed getraind in moet zijn om aantrekkelijk te maken. Zoals Jarno al eerder aangaf, er zijn maar weinig vechters in Nederland die echt kunnen clinchen. Je zie idd vaak meer dat de vechters gaan hangen en wat automatisch hun knieen omhoog gooien dan dat men de tegenstander wil slopen.

Overigens wordt in Thailand de clinch niet zo lang gehouden als men vaak denk. Zo gauw er niet gewerkt wordt en er actie is komt de scheids er gelijk tussen. Die 30 seconden zal je niet veel aanhebben. 30 seconden gehang kan lang zijn.

En er zijn ook veel Thaise vechters die, net als bv ellebogen, de clinch weinig gebruiken. Yodsaenklai, Saenchai, Anuwat, Bovy bv zie je weinig de clinch zoeken. Daarom is het ook een kunst om een Thai goed te matchen. Als je de verkeerde haalt dan kun je een en al clinchen krijgen.

Maar on Topic, dit is K-1 en een compleet andere stijl! Waar ik zeker ook van geniet. Als je zo'n Andy Souwer weer zag is het een genot om naar te kijken!

m.g
17-05-2009, 15:09
Ik vond die scheids, niet Joop uiteraard, zwaar irritant!! Die verknalde heel wat partijen. En de muziek tussen de wedstrijden door was ook niet opzwepend genoeg die dj maar niet meer inhuren.
Jammer van een paar medische interventies, wie weet hoe die snee in het hoofd van diender kwam?! Kopstoot of een knie? Er hingen namelijk wel meer upsets in de lucht. Maar wel weer vermaakt, als je gratis gaat is het altijd leuk!!

ZakKa!
17-05-2009, 15:11
Ik vond die scheids, niet Joop uiteraard, zwaar irritant!! Die verknalde heel wat partijen. En de muziek tussen de wedstrijden door was ook niet opzwepend genoeg die dj maar niet meer inhuren.
Jammer van een paar medische interventies, wie weet hoe die snee in het hoofd van diender kwam?! Kopstoot of een knie? Er hingen namelijk wel meer upsets in de lucht. Maar wel weer vermaakt, als je gratis gaat is het altijd leuk!!

het was een goed geplaatste knie.

Kingster
17-05-2009, 15:12
Gewoon uit nieuwsgierigheid..hoe konden die kennissen weten dat die voet op 2 plaatsen gebroken was als ze ook in de zaal zaten..of hebben ze met Leko gebeld daarna?

Wat ik begrepen heb is dat ze sms verkeer hadden met leko. Leko groete hun ook bij zijn opkomst.

MrLoverrr
17-05-2009, 17:08
Mooie gala! VOORAL ZO DOORGAAN. LEER VAN DE FOUTEN EN ELK JAAR BEETJE BETER EN GROTER! MISSCHIEN KAN SHOWTIME HET DAN OVERNEMEN VAN K1. WANT DIE JAPANNERS BAKKEN ER DE LAATSTE TIJD NIET VEEL VAN!

SIMON GA ZO DOOR!!!!

Mephisto
17-05-2009, 17:28
he dude... je begint goed maar daarna blijft je shift-toets hangen... ;)

Verder... zie discussies elders op het forum, het is jammer dat er telkens grote namen afvallen als het er op aan komt, de reden waarom ik toch iedere keer weer besluit geen kaartje te kopen. (krijgen btw, mijn vrouw vraagt iedere keer weer of ik kaartjes wil)

Denk dat het gebruiken van K-1 regels alles duidelijk houd, ook voor minder ervaren publiek.

Gezien de diverse streams gisteren zit het wel goed met de PPV, en me dunkt dat het niveau van de partijen nog verder omhoog kan. Van een partij als Schilt-Hari horen er drie of vier op het programma te staan. De overige partijen hadden ook op een ander Nederlands gala op het programma kunnen staan.

Ik vindt het jammer dat in Nederland het MMA niet de status geniet die het in het buitenland wel heeft. Een paar top MMA (HEROES?) partijen zouden niet misstaan...

Wiseguy
17-05-2009, 17:38
Vond het een leuk gala met een paar mooie hoogtepunten.
Chahid tegen Souwer was een genot om naar te kijken. Met Chahid is spektakel gegarandeerd.

Justinian
17-05-2009, 17:43
Ik heb me goed vermaakt; leuke partijen gezien en gezellig gesproken met de conculega's.

Chahbari vs Petrosyan
Absolute toppartij, die door de kenners ongetwijfeld gewaardeerd wordt. De twee hebben een redelijk gelijke stijl. Het matchen van gelijke stijlen kan verkeerd uitpakken, maar deed het in dit geval mijns inziens niet. Mooi om te zien hoe de twee vechters elkaars technieken ontweken en erg scherp vochten.

Souwer vs Chahid. Mijns inziens de partij van de avond. Chahid die meteen hard begint en Souwer die even afwacht om dan met geweldige combinaties in te komen. Ik heb het nog eens nagekeken en ik heb hem combi's zien maken van wel 6 technieken of meer. Heel mooi om te zien.

Diender vs Drago. Goed gevochten door beide partijen, waarbij ik Diender een licht voordeel geef. Dat maakt het des te zuurder dat hij moest stoppen, getuige ook zijn emotionele reactie. Desalniettemin, erg mooie partij.

Sem vs Badr. Toppartij, al duurde het niet al te lang. Badr had een goed gameplan en wist het reachvoordeel van Sem goed te neutraliseren met zijn lange stoten. Mooi ook hoe het publiek reageerde.

Fyeet vs Rico Verhoeven. Ook leuk om Fyeet weer terug te zien, al was al snel duidelijk dat de lucht na de eerste ronde opraakte. Fyeet deed in de rondes die volgden steeds minder, maar bleef bij tijd en wijle gevaarlijk.

Spong bracht niet wat hij zou kunnen brengen. Of het nou ligt aan het steeds wisselen van tegenstander of het wennen aan het vechten op dit gewicht... ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik hem in het verleden veel mooier vond vechten; veel en snelle combi's. Hoop dat we die Spong binnenkort weer terug zien.

Brian Lo-A-Njoe vs Direkci. Ook een toppartij, met geweldige slagenwisselingen! Ik heb er van genoten!!

Leko vs Manhoef. Ik had Leko een paar weken geleden gezien tijdens zijn training en toen oogde hij al scherp. Dat hij scherp was bleek gisteren wel, want Manhoef had het niet gemakkelijk. Denk ook dat Manhoef het nodige respect heeft voor Leko, waardoor hij minder snel de harde combinaties maakte. Tot het moment dat de partij werd gestopt vond ik Leko beter. Topreactie van Manhoef na de partij die hem absoluut siert! Dat maakt hem mijns inziens een topper.

Joerie Mes erg goed gevochten, net als Sem Braan en Orono.

Al met al een mooie avond gehad.

Defan
17-05-2009, 21:20
Ik vond het wel een geslaagde toernooi in de Arena .Tuurlijk kunnen sommige dingen beter.En waren sommige partijen vroegtijdig afgebroken , maar ja daar heb je geen zeggenschap in.

Ook het voorprogramma van die kids vond ik goed.De jeugd wordt zo nog meer gestimuleerd.
Kortom een geslaagde evenement van internationaal niveau !!!!!!!!!

blackadder
17-05-2009, 21:39
Leko vs Manhoef. Ik had Leko een paar weken geleden gezien tijdens zijn training en toen oogde hij al scherp. Dat hij scherp was bleek gisteren wel, want Manhoef had het niet gemakkelijk. Denk ook dat Manhoef het nodige respect heeft voor Leko, waardoor hij minder snel de harde combinaties maakte.
Misschien zat hij ook nog met zijn KO nederlaag tegen Maeida in de knup waardoor hij wat minder enthousiast naar voren kwam.

Old Samurai
17-05-2009, 22:22
Ik stond in de hoek bij een vechter en een scheidsrechter die ik ken van de WFCA liep met ons mee naar de ring, ik vroeg hem of hij nog moest scheidsrechteren en hij zei dat het nu een andere bond was waar showtime mee samenwerkte, een belgische bond. Dit verklaard de irritante manier van snel breaken enz. Deze bond heeft weer iets andere manier van de regels hanteren.S.Rutz is bevriend met iemand van die bond, vandaar!!!

luc
17-05-2009, 22:35
Ik stond in de hoek bij een vechter en een scheidsrechter die ik ken van de WFCA liep met ons mee naar de ring, ik vroeg hem of hij nog moest scheidsrechteren en hij zei dat het nu een andere bond was waar showtime mee samenwerkte, een belgische bond. Dit verklaard de irritante manier van snel breaken enz. Deze bond heeft weer iets andere manier van de regels hanteren.S.Rutz is bevriend met iemand van die bond, vandaar!!!


Na Eindhoven wou iedereen een volledig neutrale jury en bond.
Dus dit was zo in Arena.
Alle uitslagen waren correct , das het belangrijkste.
Raphael Girardi en Joop hebben uitstekend werk verricht in de ring.
Ze hebben de Showtime rules gevolgd, die nadruk leggen op niet vastpakken/clinchen.

De jury was internationaal, zoals het ook hoort op een internationaal evenement.

marcelt
17-05-2009, 23:15
Misschien zat hij ook nog met zijn KO nederlaag tegen Maeida in de knup waardoor hij wat minder enthousiast naar voren kwam.

X2

Dat was ook mijn idee!

carlos
17-05-2009, 23:21
Was een minder goede editie van de Arena met wel een aantal hoogtepunten natuurlijk. Zat bij toeval naast forumgenoot Kingster. Inderdaad wel lang in de rij gestaan, maar gelukkig niet zo lang als Baldbutcher. De scheidsen waren af en toe irritant met breaken.
De partij van Schneidmiller gemist en kwam binnen tijdens de laatste ronde van Braam vs Main. Dat zag eruit zoals je verwachtte. Harde partij. Semtex combineert goed als altijd en Imro blokt weer teveel met zijn hoofd en komt met harde klappen. Sem won.

Fyeet zag er gevaarlijk uit maar begon al in ronde 1 zwaar te ademen en Verhoeven had verder geen moeite hem op te knappen. Werd saai omdat Fyeet zo'n beetje niets terug deed.
Ubeda vs Yakut was degelijk kickboksen, maar geen van beide leek echte schade te willen aanrichten. Te veel respect? Kaas won dus.
Balrak maakte vooral veel low kicks en trappen naar het lichaam en Breggy zette daar weinig tegenover. verbaaasde me over de extra ronde.
Delgado werd snel en goed aangepakt door Kreshnik en kon al gauw weer naar huis dus.
Brian Lo an Joe vs Direcki was de eerste echt spectaculaire partij waarbij de sfeer in de Arena erin kwam. Brian had lang het niveau van Direcki niet , maar knokte keihard terug en kreeg meerdere downs te verwerken.
Faldir vs Petrosyan was voor de liefhebbers mooi. Allebei zeer snel en technisch. Het werd natuurlijk geen beukpartij. Giorgio was weer niet te raken en won. Faldir was tamelijk gefrustreerd na afloop.
Campbell leek Mes eerst wel aardig partij te kunnen bieden, maar Joeri begon goed door te komen in ronde twee en Campbell kon het toch niet bolwerken.
Orono vs El Hamzaoui kwam niet echt uit de verf. Deze stijlen tegen elkaar zorgde niet voor een mooie partij. Hassan heeft een statischere tegenstander nodig voor zijn taekwondo trappen. Orono is te vlot en Orono kon te weing het gevecht aangaan door de beweeglijke stijl van Hassan.
Leko was aan het winnen tegen Manhoef en had hem al veel low kicks gegeven toen hij zijn voet stuk trapte en er niet meer op kon staan. Manhoef gaf hem credits na afloop en vond het niks zo te winnen.
Drago had te weinig in te brengen tegen Diender en was voor de derde keer aan het verliezen totdat hij hij wist te raken en Diender wegens een snee in het gezicht moest opgeven. Diender was woest. Zo goed en gefocust Drago laatst tegen Sato was, zo weinig was hij nu bij de les.
Bouzidi vs Zimmerman was een harde pot. Mourad pakte Zimmerman in de hoek met een knie. Gezicht lag open en ook Zimmerman moest stoppen van de dokter.
Rhon won laatst het zwaargewichttoernooi op Amsterdam Fightclub en kwam nu uit tegen Ghita. Ze gaan er allebei hard in er viel me al gelijk op dat er weinig geblokt werd. Ghita deelde goede low kicks uit waar Rhon geen antwoord op had en zijn been werd stukje bij beetje gesloopt. Op het laatst kon hij er niet meer op staat en Ghita wint op TKO.
Chaihid vs Souwer was de mooiste partij van de avond. Chahid komt met zijn bekende stotenseries gevolgd door lowkicks en Souwer laat zien waarom hij wereldtop is. Waar hij in het Maxtoernooi nog wel eens voorzichtig vecht, haalt hij nu werkelijk alles uit de kast. Hij is superscherp, sterk en technisch superieur. Chaihid heeft al vrij snel een snee, maar mag door. Chahid moet een hoop nemen, maar blijft terugvechten. Schitterende partij !
Spong vs Karacks viel wat tegen. Het was niet echt spannend. Publiek ging fluiten. Ze vochten op zich allebei degelijk, maar geen vuurwerk.
Schilt vs Hari was natuurlijk de sensatie van de avond. Ik had zelf een hoop v-cash op Sem staan, maar dit had ik echt nooit verwacht. Hari komt vanf het begin heel goed naar voren met harde stoten. Sem word al flink op zijn kin geraakt binnen 10 secondes en krijgt acht tellen. Daarna komt Hari weer als een wervelwind met stoten en raakt Sem hard op zijn kaak en het is over. Mooie overwinning van Badr die laat zien dat hij echt top is. Ik kwam eigenlijk om hem te zien neergaan, maar hiervalt niets op af te dingen. Aan de andere kant is het ook wel mooi om de onaantastbare Schilt te zien neergaan. De vorige keer was ik er ook bij 5/6 jaar geleden tegen Ignashov. Denk dat Semmy niet graag meer naar de Arena komt.
na drago heeft goed gevochten dus weet niet waarom je loopt te zegge:
Drago had te weinig in te brengen tegen Diender en was voor de derde keer aan het verliezen totdat hij hij wist te raken en Diender wegens een snee in het gezicht moest opgeven.waar slaat dit nou op

mokie14
17-05-2009, 23:54
scheitsrechters waren volgends mij banger dan de vechters zelf om de haverklap was t "break" zeer irritant vind arena trouwens niet te groot voor dit evenement zicht was vanaf 412 zeer goed prima vermaakt soms een beetje matige partijen waar ik meer van verwachte ben absoluut geen fan van hari maar liet een zeer mooi gevcht zien

marcelt
18-05-2009, 20:53
na drago heeft goed gevochten dus weet niet waarom je loopt te zegge:
Drago had te weinig in te brengen tegen Diender en was voor de derde keer aan het verliezen totdat hij hij wist te raken en Diender wegens een snee in het gezicht moest opgeven.waar slaat dit nou op

Drago miste een beetje het vuur wat hij anders heeft. Ik vond hem tegen Sato geweldig vechten ,maar hij presteerde in de Arena beneden zijn kunnen. Hij zal ook wel voorzichtig geweest zijn om niet weer tegen een stoot van Diender op te lopen. Diender had in mijn ogen echt de overhand.

TOON
18-05-2009, 21:22
vind drago sowieso niet altijd even scherp, zoals vroegah! toen wist je vantevoren dat ie zou gaan winnen hahahaha, maar weet het niet, sinds ie in Japan vecht lijkt het wel of ie stil is blijven staan....hij maakt op mij niet meer die goede indruk als voorheen, in japan is de competitie natuurlijk wat zwaarder....maar ook op de gala's in NL is het af en toe of ie gewoon er niet bij is met zn koppie....roofbouw??? nadeel dat ie iedere pot maar aanneemt??