PDA

View Full Version : Ji Jitsu naast thai-boksen?



d3nniiss
18-05-2009, 14:38
Hallo,
Ik zit nu een tijdje op kick/thai-boksen wat natuurlijk een erg effectieve vechtsport is, maar natuurlijk niet op de grond. Ik zal om het plaatje compleet te maken dan ook een andere vechtsport willen beoefenen waar je wordt getrained op het vechten op de grond (grepen etc..). Nu lijkt mij ji jitsu een erg goede sport, maar het probleem is dat het geen nut voor mij heeft om daar te schoppen en te slaan. Het gaat mij dus puur om de grepen. Ook heb ik geen zin om weer tot een volgende band te wachten voor een nieuwe techniek (wat bijvoorbeeld bij TKD het geval is). Zijn er vormen van Ji jitsu die op deze manier te werk gaan? Gewoon puur gericht op grepen en weer een nieuwe techniek leren wanneer je de vorrige onder de knie hebt. Of ben ik dan iets te kieskeurig? Ik weet namelijk vrij weinig van deze sport af. Alleen dat het heel effectief is en dat het wordt gebruikt bij MMA. Oowja MMA is helemaal geen optie omdat er in de stad waar ik woon geen MMA scholen zijn en ik kan het niet in een andere stad zoeken omdat ik nog geen auto heb...
groet, Dennis (17) :thup:

Tony
18-05-2009, 14:45
Jij doelt hier op traditioneel Jiu Jitsu... (zelfverdedigings sport)

Google eens op Braziliaans Jiu Jitsu (ook wel BJJ genoemd) . Dit omvat puur en alleen het stukje grepen, verwurgingen, klemmen etc.. (is een competitie sport)

Cave
18-05-2009, 15:05
Sluit me aan bij Toon, er zijn momenteel steeds meer BJJ-clubs (vooral in Noord/Zuid-Holland, Utrecht, Gelderland en Brabant) dus de kans is best groot dat je bij jou in de buurt kunt trainen.

Tony
18-05-2009, 15:46
En anders gewoon over op Judo... Ook een prima basis voor grondwerk en clinch posities.

d3nniiss
18-05-2009, 18:01
okey thanks voor het helpen mensen! Ik heb net gekeken voor BJJ scholen in de omgeving van zoetermeer, maar er is vrij weinig over te vinden.. Kent iemand een Brazilliaans Jiu Jitsu school in de buurt van Zoetermeer? Dan bedoel ik natuurlijk niet helemaal in Rotterdam ;)

mdk
19-05-2009, 00:13
Team Agua in Rijswijk.

TEAM AGUA BRAZILIAN JIU JITSU AND GRAPPLING TEAM (http://www.teamagua.com)

Christophe
19-05-2009, 09:15
Team Agua in Rijswijk.

TEAM AGUA BRAZILIAN JIU JITSU AND GRAPPLING TEAM (http://www.teamagua.com)

Een echte aanrader, dan train je meteen bij één van de topteams in de Lage Landen. :thup:

d3nniiss
21-05-2009, 20:48
Ja maar nemen ze dan ook mensen die nog nooit iets met de sport te maken hebben gehad?:P

sikkwitttet
21-05-2009, 20:55
tuurlijk, altijd human throwing bags nodig

De man van 14K
21-05-2009, 21:55
ik zou op Free fight gaan als ik jou was..