PDA

View Full Version : Muhammad Ali honored!



nila
18-05-2009, 22:12
http://fightnews.com/wp-content/uploads/ali.gif (http://www.fightnews.com/?attachment_id=11544) Photo: Jeff Julian

Former heavyweight champion Muhammad Ali was awarded an honorary Doctor of Humane Letters degree on Sunday from Muhlenberg College in Allentown, PA during their 161st commencement ceremony.

Wiseguy
18-05-2009, 22:56
Reps voor deze man

NielsN
18-05-2009, 23:25
Wat een fucking nonsens. Kleine kutuniversiteit die op deze manier aandacht probeert te krijgen met iemand die nooit verder is gekomen dan bijdehante one-liners.

Sneu.

T15Boxing
18-05-2009, 23:26
Wat een fucking nonsens. Kleine kutuniversiteit die op deze manier aandacht probeert te krijgen met iemand die nooit verder is gekomen dan bijdehante one-liners.

Sneu.

Ik ben hier niet zo lang als de rest maar ik neem aan dat dit een joke is:)

NielsN
18-05-2009, 23:32
Ik ben hier niet zo lang als de rest maar ik neem aan dat dit een joke is:)

Euh... Nee, sorry, ben bang van niet.

Een goede bokser, maar wat dat met doctoraten heeft te maken moet iemand me nog effe uitleggen...

Ik ben overigens ook niet zo van de heldenverering van Ali. Ik vind die hele Islam-toestand en naamswijziging maar aanstellerig (is er een betere naam als bokser dan Cassius Clay?!) en ik vind dat hij het trashtalken mede heeft ontwikkeld. Ik haat trashtalken. Maar dat alles terzijde... :whistling:

marcelt
18-05-2009, 23:39
Gezien de geschiedenis vind ik het wel logisch dat je afstand doet van je "slavennaam" .Je achternaam komt als neger in de USA immers van de slavenhouder van je voorvader. Hiernaast heeft Ali een belangrijke rol gespeeld in de gelijke behandeling van dezwarte bevolking in Amerika.
Ali heeft ook een grote rol gespeeld in het verzet tegen de Vietnam oorlog en heeft daarbij half Amerika over zich heengekregen ook best dapper.
Verder had hij een onnavolgbare boksstijl, die hij zich alleen kon permiteren door zijn snelheid.
Maar je mag hem gerust niks vinden hoor.
En eredoctoraten gaan ook nergens over, dat geldt ook voor de meeste andere mensen die ze krijgen. Maar ik vind het wel tof dat hij geeerd wordt.

Il Loco
18-05-2009, 23:43
Gezien de geschiedenis vind ik het wel logisch dat je afstand doet van je "slavennaam" .Je achternaam komt als neger in de USA immers van de slavenhouder van je voorvader. Hiernaast heeft Ali een belangrijke rol gespeeld in de gelijke behandeling van dezwarte bevolking in Amerika.
Ali heeft ook een grote rol gespeeld in het verzet tegen de Vietnam oorlog en heeft daarbij half Amerika over zich heengekregen ook best dapper.
Verder had hij een onnavolgbare boksstijl, die hij zich alleen kon permiteren door zijn snelheid.
Maar je mag hem gerust niks vinden hoor.
En eredoctoraten gaan ook nergens over, dat geldt ook voor de meeste andere mensen die ze krijgen. Maar ik vind het wel tof dat hij geeerd wordt.


Wijs gesproken Marcel, reps!

Er zit meer achter die naams wijziging dan je denkt Niels, je zou je er eerst eens in moeten verdiepen voordat je je ongezoute mening over iets geeft.

NielsN
18-05-2009, 23:44
Gezien de geschiedenis vind ik het wel logisch dat je afstand doet van je "slavennaam" .Je achternaam komt als neger in de USA immers van de slavenhouder van je voorvader.
Ali heeft ook een grote rol gespeeld in het verzet tegen de Vietnam oorlog en heeft daarbij half Amerika over zich heengekregen ook best dapper.
Verder had hij een onnavolgbare boksstijl, die hij zich alleen kon permiteren door zijn snelheid.
En eredoctoraten gaan ook nergens over, dat geldt ook voor de meeste andere mensen die ze krijgen. Maar ik vind het wel tof dat hij geeerd wordt.

Die eredoctoraten zijn gewoon handel. Wie had hiervoor gehoord van... *even naar beneden scrollen* Muhlenberg College? Dat is niet eren, dat is cashen.

Dat van die slavennamen.. Tja...

En wat ik zei: het was een goede bokser! Maar daar is hij toch al genoeg voor geeerd?

Blaxsploitation. :lol:

Justinian
19-05-2009, 00:29
---Justinian

Mensen: ontopic blijven en svp met respect discussiëren, ik heb net een hele lading posts verwijderd!

---/Justinian

NielsN
19-05-2009, 00:39
Huh? Waarom?

Dacht dat het tot nu toe aardig on-topic was?

(behalve dan het kontebonken van Il Loco, maar dat vergeven we hem toch?)

T15Boxing
19-05-2009, 01:09
Euh... Nee, sorry, ben bang van niet.

Een goede bokser, maar wat dat met doctoraten heeft te maken moet iemand me nog effe uitleggen...

Ik ben overigens ook niet zo van de heldenverering van Ali. Ik vind die hele Islam-toestand en naamswijziging maar aanstellerig (is er een betere naam als bokser dan Cassius Clay?!) en ik vind dat hij het trashtalken mede heeft ontwikkeld. Ik haat trashtalken. Maar dat alles terzijde... :whistling:

Ik dacht dat je bedoelde dat hij alleen praatjes had en het niet kon bewijzen in de ring. "Een goede bokser" zou ik hem trouwens ook niet noemen, hij was de beste qua carriere imo. Je laat alleen maar zien dat je een docu over Ali hebt gezien en nu denkt dat je wat weet en domme uitspraken kunt maken als "ach jog, Cassius Clay was een coole bokser naam dus waarom veranderen?" alsof het daarom ging. Ali is een legende en hij verdient meer respect:)

NielsN
19-05-2009, 01:15
Ik dacht dat je bedoelde dat hij alleen praatjes had en het niet kon bewijzen in de ring. "Een goede bokser" zou ik hem trouwens ook niet noemen, hij was de beste qua carriere imo. Je laat alleen maar zien dat je een docu over Ali hebt gezien en nu denkt dat je wat weet en domme uitspraken kunt maken als "ach jog, Cassius Clay was een coole bokser naam dus waarom veranderen?" alsof het daarom ging. Ali is een legende en hij verdient meer respect:)

Tja... Ik vind het een bokslegende. Dat zeker. Uniek. Maar als persoon vind ik hem inderdaad niet zo bijzonder. En die eredoctoraten zijn superirritant, sommige mensen moeten daar daadwerkelijk iets voor doen (en, ja, hier zit persoonlijke frustratie achter :lol:).

Iedereen doet net alsof Ali iets te melden had, en ik ben het daar gewoon mee oneens.

Wiseguy
19-05-2009, 01:20
Hij had wel degelijk iets te melden. Hij verzette zich tegen de oorlog en achteraf bleek hij gelijk te hebben.
Nou zijn er natuurlijk wel meer mensen die zich er tegen hebben verzet maar hij was een icoon en in zijn prime en zette zijn carriere op het spel.

Hij heeft ook een rol gespeeld in de beweging voor gelijke rechten voor de zwarte medemens.

Maar goed deze argumenten zijn eerder ookal vermeld in dit topic dus lees het even terug.

T15Boxing
19-05-2009, 01:22
Tja... Ik vind het een bokslegende. Dat zeker. Uniek. Maar als persoon vind ik hem inderdaad niet zo bijzonder. En die eredoctoraten zijn superirritant, sommige mensen moeten daar daadwerkelijk iets voor doen (en, ja, hier zit persoonlijke frustratie achter :lol:).

Iedereen doet net alsof Ali iets te melden had, en ik ben het daar gewoon mee oneens.


Ah oke, ik snap wel wat je bedoelt. Het ligt denk ik ook aan zijn ziekte dus heeft het ook te maken met medelijden.

Oh en PS: Het schijnt dat Ali rap heeft uitgevonden met zijn coole praatjes.

De dikke nudist
19-05-2009, 02:50
Ali wordt de beste genoemd omdat ie dat zelf zo hard liep te blèren.

Hij was fokking goed. Maar je doet gasten als Ray Robinson, Joe Louis, Joe Frazier en Rocky Marciano zwaar tekort door Ali zo te verafgoden.

En dan zijn er nog Jack Dempsey, Ray Leonard, Roy Jones, Jake Lamotta, Jack Johnson (speaking of against all odds).

Imho steekt Ali er niet zo ver bovenuit (if at all) dat deze hysterie gerechtvaardigd is.

Wiseguy
19-05-2009, 03:24
Ray Robinson en Joe Louis kan ik me in vinden. De rest komt in mijn ogen niet in de buurt.

Het verschil tussen Ali en de bovengenoemde is dat hij heel veel charisma had. Ali staat niet alleen bekend om zijn prestaties maar ook om zijn voorspellingen en gedichten. Hij was / is echt een persoonlijkheid.

De dikke nudist
19-05-2009, 03:33
Dat wel. Het was zeker een "Cult of Personality".

tom l
19-05-2009, 03:47
Ali was een kankergoeie bokser. Maar ik begrijp niet waaraan hij dit doctoraat verdiend...

Glen
19-05-2009, 09:26
Ali is the man.....
Begonnen als racist (1965 Nation Of Islam) en daarna mens geworden, en wat voor één...
Ali heeft zwart, blank én moslim tot elkaar gebracht.

Mr. Muhammad ali, reps to you!

Strange Cutbean
19-05-2009, 09:46
Al die mensen die het gedoe rond Ali niet begrijpen, jammer voor ze.

De strijd die Ali heeft gevoerd voor de emancipatie van de zwarte Amerikanen was niet minder episch dan zijn bokswedstrijden. En dat wil best wel wat zeggen. Hij heeft er voor in de cel gezeten, het heeft hem zijn wereldtitel gekost en daarnaast, toen een hoop geld. Hij ging niet in Vietnam vechten voor de 'White Man'. Hij kon gewoon een erebaantje krijgen in het leger maar ging niet; 'No Vietnamese has ever called my a nigger'

Rond het hoogtepunt van dit alles was ik een jaar of 11 en begreep het niet allemaal, had een hekel aan Ali en vond dat hij een hele grote bek had. Toen ik mij er later meer in ben gaan verdiepen ben ik hem gaan begrijpen en waarderen.

Nu jullie onnozele nog ;-)

Glen
19-05-2009, 09:54
Al die mensen die het gedoe rond Ali niet begrijpen, jammer voor ze.

De strijd die Ali heeft gevoerd voor de emancipatie van de zwarte Amerikanen.
Hij heeft er voor in de cel gezeten,
Dit is dus een historisch misverstand...
Ali heeft 10 dagen 'gezeten' voor het rijden zonder rijbewijs.
Ali heeft (gelukkig) nooit hoeven zitten voor het weigeren van de dienstplicht.

Sjaak
19-05-2009, 09:57
Samen met Tyson de allerbeste

Strange Cutbean
19-05-2009, 10:47
Dit is dus een historisch misverstand...
Ali heeft 10 dagen 'gezeten' voor het rijden zonder rijbewijs.
Ali heeft (gelukkig) nooit hoeven zitten voor het weigeren van de dienstplicht.

Hij is niet veroordeeld maar er wel voor opgepakt. Dacht ik tenminste.

Marco
19-05-2009, 11:14
Ik ben niet op de hoogte van doctoraten e.d., zegt mij dus niet zoveel.
Ik ben wel op de hoogte van Muhammad Ali, en ik denk dat je eerst maar eens wat biografien moet gaan lezen en docu's gaan zien voordat je Ali hier afserveert...
Het mode woord respect is hier zeker op zijn plaats...

NielsN
23-05-2009, 12:46
Tja... Wij moeten blijkbaar alles wat deze man doet briljant vinden...

Ik vind het boring... Slavernij... blablabla... Vietnam oorlog... blabla... Rassendiscriminatie... bla... Islam... :sleep1:

De dingen liggen gewoon niet zo simpel als dat mensen graag willen geloven. Sorry als ik op wat gevoelige snaren hamer...

Tony Galento
23-05-2009, 12:52
Ik ben niet op de hoogte van doctoraten e.d., zegt mij dus niet zoveel.
Ik ben wel op de hoogte van Muhammad Ali, en ik denk dat je eerst maar eens wat biografien moet gaan lezen en docu's gaan zien voordat je Ali hier afserveert...
Het mode woord respect is hier zeker op zijn plaats...

Alsof Ali respect had. Zie Joe Frazier.

Wiseguy
23-05-2009, 13:54
Tony Galento stond ook niet echt bekend om zijn respect. Dus wel raar dat de grootste moraalridder van het forum hem als nickname heeft.

TheHagueBoxer
23-05-2009, 13:57
Ali wordt de beste genoemd omdat ie dat zelf zo hard liep te blèren.

Hij was fokking goed. Maar je doet gasten als Ray Robinson, Joe Louis, Joe Frazier en Rocky Marciano zwaar tekort door Ali zo te verafgoden.

En dan zijn er nog Jack Dempsey, Ray Leonard, Roy Jones, Jake Lamotta, Jack Johnson (speaking of against all odds).

Imho steekt Ali er niet zo ver bovenuit (if at all) dat deze hysterie gerechtvaardigd is.

ik was het bijna met je eens totdat je roy jones erbij noemt die zit tog echt niet in dezelfde klasse als de andere die je noemt

T15Boxing
23-05-2009, 14:12
Ik had laatst een uitgebreide post over Ali's carriere gemaakt totdat ik het had verkloot. Nog maar een poging.:)

Muhammad Ali:

Werd wereld kampioen op zn 22e(tot op de dag van vandaag derde jongste zwaargewicht kampioen ooit.) tegen legende Sonny Liston.

Nooit verslagen in zijn prime, van 1967 tot 1970 in zijn prime jaren niet actief geweest wegens vietnam-etc.

Kwam terug en werd later tweemaal weer wereld kampioen(eerste 3maal kampioen ooit en nog steeds een van de weinige die dat heeft gepresteerd.)

Zijn record:
hij heeft VIJF top 10-15 zwaargewicht legendes meerdere malen verslagen. Er is geen zwaargewicht die dat ooit heeft kunnen doen en aangezien de omstandigheden vind ik dat hij zeker de titel "The Greatest!" verdient.

George Foreman
Joe Frazier 2x
Sonny Liston 2x
Ken Norton 2x
Floyd Patterson 2x

Verder nog goede wins:

Ron Lyle
Jimmy Young
Earnie Shavers
George Chuvalo
Cleveland Williams
Zora Folley
Jerry Quarry
Oscar Bonavena
Jimmy Ellis
Earnie Terrell

Zelfs zijn "slechtste wins" zijn oke. (Meeste boxers hebben zwervers of taxichauffers als slechte wins. Ali dus niet.)

Henry Cooper 2x
Chuck Wepner
Leon Spinks
Mac Foster
Buster Mathis
Bob Foster
Joe Bugner


Voor het geval dat. Je mag zijn persoonlijkheid haten enzo maar zijn gevechts carriere heeft alle recht op respect en grote hype.

Wiseguy
23-05-2009, 14:13
ik was het bijna met je eens totdat je roy jones erbij noemt die zit tog echt niet in dezelfde klasse als de andere die je noemt

Veel mensen hebben Jake La Motta hoog zitten mede door al die aandacht die hij heeft gekregen van zijn boek en film, maar vind RJJ niet onderdoen van hem. La motta had geen kans gemaakt tegen de style van RJJ. Kijk maar naar RJJ tegen James Toney

Tony Galento
23-05-2009, 14:32
Tony Galento stond ook niet echt bekend om zijn respect. Dus wel raar dat de grootste moraalridder van het forum hem als nickname heeft.


Ik heb nooit gezegd dat je respect moet hebben voor Tony Galento.

Jij bent hier de bakvis die zich te pas en te onpas devoot op de knieen werpt. Of het nou Mohammed Ali is of die heroine snuivende balletdanser Bruce Lee.

Ik maak zelf wel uit voor wie ik respect heb. En voor Ali heb ik het niet, al was het een fantastische bokser.

NielsN
23-05-2009, 14:40
Ik heb nooit gezegd dat je respect moet hebben voor Tony Galento.

Jij bent hier de bakvis die zich te pas en te onpas devoot op de knieen werpt. Of het nou Mohammed Ali is of die heroine snuivende balletdanser Bruce Lee.

Ik maak zelf wel uit voor wie ik respect heb. En voor Ali heb ik het niet, al was het een fantastische bokser.


Hahaha!

"You must spread some..."

problem?
23-05-2009, 18:05
Wat een fucking nonsens. Kleine kutuniversiteit die op deze manier aandacht probeert te krijgen met iemand die nooit verder is gekomen dan bijdehante one-liners.

Sneu.

Volgns my ben je gwn een haterr..;)

Toetsebord hero.

NielsN
23-05-2009, 18:22
Volgns my ben je gwn een haterr..;)

Toetsebord hero.

Volgens mij ben jij 'gwn' iemand die niet zo goed kan spellen...
;)

Perfectteamcindy
23-05-2009, 19:28
Euh... Nee, sorry, ben bang van niet.

Een goede bokser, maar wat dat met doctoraten heeft te maken moet iemand me nog effe uitleggen...

Ik ben overigens ook niet zo van de heldenverering van Ali. Ik vind die hele Islam-toestand en naamswijziging maar aanstellerig (is er een betere naam als bokser dan Cassius Clay?!) en ik vind dat hij het trashtalken mede heeft ontwikkeld. Ik haat trashtalken. Maar dat alles terzijde... :whistling:
x2:fp:

Perfectteamcindy
23-05-2009, 19:29
Gezien de geschiedenis vind ik het wel logisch dat je afstand doet van je "slavennaam" .Je achternaam komt als neger in de USA immers van de slavenhouder van je voorvader. Hiernaast heeft Ali een belangrijke rol gespeeld in de gelijke behandeling van dezwarte bevolking in Amerika.
Ali heeft ook een grote rol gespeeld in het verzet tegen de Vietnam oorlog en heeft daarbij half Amerika over zich heengekregen ook best dapper.
Verder had hij een onnavolgbare boksstijl, die hij zich alleen kon permiteren door zijn snelheid.
Maar je mag hem gerust niks vinden hoor.
En eredoctoraten gaan ook nergens over, dat geldt ook voor de meeste andere mensen die ze krijgen. Maar ik vind het wel tof dat hij geeerd wordt.
Hij is een top bokser en da mag best herinnerd worden enzo maar kom op, Cassius Clay is eenprima naam voor een bokser toch :thup: