PDA

View Full Version : Ernesto over Hardonk vs Kongo @ UFC Montreal



marcelt
23-05-2009, 14:47
UFC Montreal Antoni Hardonk vs Cheik Kongo


gisteren, 21:13, 50 x bekeken (http://www.hyves.nl/premium/statistieken/) Blog van Ernesto Hoosts Hyves

Antoni Hardonk was voor de eerste keer in de "main card" van de UFC die deze keer in Montreal gehouden werd. Live op de televisie dus. In Montreal had ik zelf 23 jaar geleden gevochten dus ik vond het bijzonder er weer te zijn. Toevallig was het hotel waar ik sliep vlakbij het hotel waar ik toen ook had gezeten maar ik herkende niet veel meer, ook omdat het toen pittig sneeuwde. Aleen de Mont Real, waar omheen deze stad gebouwd is herkende ik nog. Ik ben toen helemaal naar de top geklommen maar dit keer vond ik dat iets teveel van het goede en ben ik halverwege maar weer teruggelopen. Zou het toch de leeftijd zijnhttp://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_chinrub.gif ?http://94.100.118.89/589200001-589250000/589219901-589220000/589219943_4_AmC9.jpeg (http://www.hyves.nl/mediaLink.php?media_id=589219943&media_secret=AmC9)
Je zou toch denken dat de UFC-held uit Canada, Georges st Pierre daar zou moeten vechten. Maar hij wordt geloof ik gespaard omdat men hem in UFC 100 wil laten vechten. Om maar even te laten zien hoe goed de UFC het nu doet. Ze hebben hem niet eens nodig om de zaal vol te trekken... Antoni's tegenstander was Cheik Kongo, in Nederland herinnert men hem oa door een partij die hij een aantal jaar geleden in de Arena tegen Gibert Yvel vocht. Een sterke tegenstander, dat was van tevoren bekend. Bij de UFC had hij Mirko Crocop al eens verslagen, dat zegt al genoeg. Antoni wist dus dat het geen makkelijk verhaal zou worden. Het voordeel van Kongo is dat hij oorspronkelijk een staande vechter is maar sinds hij in de VS woont heeft hij zijn grondtechnieken flink bijgeschaafd. De wedstrijd begint behoedzaam van beide kanten. Beiden weten natuurlijk wat de ander in huis heeft en er worden weinig risico's genomen. Antoni scoort een paar keer goed met een van zijn sterkste wapens, de lowkick, maar Kongo is wel wat gewend. Kongo is de eerste die initiatief neemt door naar Antoni toe te komen en weet hem na een tijdje bivakeren bij de rand van de kooi naar de grond te werken. Maar het geclinch heeft beiden kracht gekost en Kongo weet zijn mount positie niet uit te buiten. In de tweede ronde begint Kongo agressiever en trapt een aantal keer naar het lichaam van Antoni. Als Antoni een low kick inzet neemt Kongo deze en haalt hij met recht uit naar het lichaam van Antoni. Meteen hierna brengt hij hem naar de grond. Hij is nu fitter en begint meteen met grounden en pounden. Antoni kan alleen tegenhouden en heeft het moeilijk. Kongo ziet dit en gooit er een schepje bovenop. De stoten en ellebogen zijn nu raak en Antoni draait zich af en gaat het gevecht niet meer aan. Op dat moment besluit de scheidsrechter dat het genoeg is geweest en staakt de partij. Jammer voor Antoni. Dit was zijn grote kans op DE doorbraak bij de UFC maar Kongo wilde hier niet aan meewerken. Na drie wedstrijden goed te hebben gewonnen te hebben een nederlaag. Het is te hopen dat de UFC hier niet te zwaar aan zal tillen en dat Antoni de kans krijgt om zijn verlies recht te zetten

bigboz
23-05-2009, 15:03
Antoni komt wel terug !

Sendur
23-05-2009, 16:27
Hij krijgt zeker nog wel een kans!

el bastardo
23-05-2009, 17:41
Mooi werkwoord, grounden en pounden :)

Slome
23-05-2009, 18:37
Vorige week woensdag nog met Antoni liggen rollebolle..

er was nog niets bekend over eventueel vervolg in UFC....

Niet dat dat wat zegt... Maar bij deze...

Tony
23-05-2009, 19:47
Vorige week woensdag nog met Antoni liggen rollebolle..

er was nog niets bekend over eventueel vervolg in UFC....

Niet dat dat wat zegt... Maar bij deze...

dat sucks Sjoerd.... maar goed.. hoop dat Hardonk op korte termijn weer een phone call krijgt van Joe Silva.

Pernik
23-05-2009, 19:56
Ik hoop voor hem dat hij gebeld wordt, maar als je heel eerlijk moet zijn is hij geen publiekstrekker, gewoon een buitenlandse subtopper (UFC gezien) en daar heb je er heel veel van, ben bang dat de Amerikanen de deur voor hem gaan sluiten, maar ik hoop voor Hardonk dat ik er helemaal naast zit.