PDA

View Full Version : Negative Press in Germany for UFC 99



Ivo C.
28-05-2009, 23:22
I don't know how much you have heard but in Germany there are on average 2 - 3 reports either on newspaper or TV about the UFC 99 in Köln Germany.

The names varie from BLOODSPORT up to COCKFIGHT WITH HUMANS IN A CAGE.

I am surprised that there is no positiv reports. Just some kind of "neutral" reports are already concidered Positiv.

If I compare the mind set about fighting between NL and Germany I have to admite that The Netherlands is way more accepting the sport. Even more the press is proud of it fighters!

The one of the effects of the Bad Press and the politics is that the UFC 99 is not youth free. Not even with parents accomaning.

Your thoughts on this are much appriciated.

Graag ook in Nederlands ;)

De dikke nudist
28-05-2009, 23:45
If the UFC came to Holland there would be 10x more bullshit.

dirk5
28-05-2009, 23:54
het zit mensen in de natuur om te zeiken, beetje sensatie maken is ook niet verkeerd...

voila!

zolang wij het maar leuk vinden is het toch goed?

NielsN
28-05-2009, 23:59
Ik wilde eerst een levensgroot hakenkruis posten, maar bedacht toen dat dat misschien wel niet gewardeerd zou worden, dus daarom:

YouTube - Fawlty Towers | Germans (http://www.youtube.com/watch?v=1k7U-_tJVmw)

NielsN
29-05-2009, 00:03
Meer ontopic: ik denk dat Duitsers iets gevoeliger zijn wat betreft "ethische kwesties". Nederlanders hebben (nog) iets meer een laat-maar-gaan mentaliteit en Duitsers zijn iets principieler...

Denk ik... :blush:

De dikke nudist
29-05-2009, 00:11
Meer ontopic: ik denk dat Duitsers iets gevoeliger zijn wat betreft "ethische kwesties". Nederlanders hebben (nog) iets meer een laat-maar-gaan mentaliteit en Duitsers zijn iets principieler...

Denk ik... :blush:

In welke fantasiewereld leef jij?

NielsN
29-05-2009, 00:12
In welke fantasiewereld leef jij?

Hoezo?

De dikke nudist
29-05-2009, 00:22
Ik denk dat we geluk hebben dat MMA een beetje onder de radar blijft in NL.

Maar ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb.

LJ Silver
29-05-2009, 00:29
"Wat een boer niet kent vreet hij niet".

blackadder
29-05-2009, 00:30
I don't know how much you have heard but in Germany there are on average 2 - 3 reports either on newspaper or TV about the UFC 99 in Köln Germany.

The names varie from BLOODSPORT up to COCKFIGHT WITH HUMANS IN A CAGE.

I am surprised that there is no positiv reports. Just some kind of "neutral" reports are already concidered Positiv.

If I compare the mind set about fighting between NL and Germany I have to admite that The Netherlands is way more accepting the sport. Even more the press is proud of it fighters!

The one of the effects of the Bad Press and the politics is that the UFC 99 is not youth free. Not even with parents accomaning.

Your thoughts on this are much appriciated.

Graag ook in Nederlands ;)
Well, they have "2x ultimate fight worldchamp" Ralf 'powerman' Seeger and "Free-Fight expert" Werner Schneyder on their side. So, maybe their right?:rolleyes:

Mashkadov
29-05-2009, 01:36
Heb je enige links/bronnen over die persberichten?


I don't know how much you have heard but in Germany there are on average 2 - 3 reports either on newspaper or TV about the UFC 99 in Köln Germany.

The names varie from BLOODSPORT up to COCKFIGHT WITH HUMANS IN A CAGE.

I am surprised that there is no positiv reports. Just some kind of "neutral" reports are already concidered Positiv.

If I compare the mind set about fighting between NL and Germany I have to admite that The Netherlands is way more accepting the sport. Even more the press is proud of it fighters!

The one of the effects of the Bad Press and the politics is that the UFC 99 is not youth free. Not even with parents accomaning.

Your thoughts on this are much appriciated.

Graag ook in Nederlands ;)

Fyodor
29-05-2009, 01:51
Heb je enige links/bronnen over die persberichten?

Käfig-Kampf-Zoff: Perversion oder Kampfsport? - Köln - Bild.de (http://www.bild.de/BILD/regional/koeln/aktuell/2009/05/20/kaefig-kampf-zoff/perversion-oder-kampfsport.html)

Het klopt (helaas) wel. Het filmpje wat erbij zit is echt 'Totale Wahnsin'. O.a. WWE beelden en 2 dwergen die mekaar in elkaar timmeren :fp:

Mashkadov
29-05-2009, 01:59
Ik begrijp niet dat in een boksminnend land als Duitsland, de UFC zoveel ophef maakt. :confused:

Strange Cutbean
29-05-2009, 09:20
Ik begrijp niet dat in een boksminnend land als Duitsland, de UFC zoveel ophef maakt. :confused:

Dat is misschien wel de oorzaak van het gezeik. De Germaanse boksminaars zijn bang dat andere vechtsporten hun boksen net als overal elders overvleugelen. Het was immers ook o.a. uit Duitsland waar de klachten vandaan kwamen dat Eurosport, MMA uitzond. En wat daar van kwam, dat weten we inmiddels.

dirk5
29-05-2009, 09:23
In Duitsland worden sinds jaar en dag ook alle computerspellen met maar een beetje bloed verboden, of het bloed moet groen worden....

ik denk dat ze daar gewoon "wat" anders zijn

Ivo C.
29-05-2009, 09:35
Heb je enige links/bronnen over die persberichten?http://nachrichten.aol.de/nachrichten-panorama/wenn-im-kaefig-bis-aufs-blut/artikel/20090528090957138914148

http://www.fr-online.de/in_und_ausland/politik/aktuell/?em_cnt=1762431&


http://www.fr-online.de/in_und_ausland/panorama/?em_cnt=1759252& (http://www.fr-online.de/in_und_ausland/panorama/?em_cnt=1759252)&

http://www.fr-online.de/in_und_ausland/politik/aktuell/?em_cnt=1762428&

http://www.faz.net/s/RubCD175863466D41BB9A6A93D460B81174/Doc~E5F17690863754EE1A0EAE45057B8A4D7~ATpl~Ecommon ~Scontent.html

http://monalisa.zdf.de/ZDFde/inhalt/19/0,1872,7589843,00.html?dr=1

enjoy!

Paganstars
29-05-2009, 10:16
Ik denk dat ze in Duitsland wat kortzichtig zijn omtrent het MMA. Mede doordat Duitsland nou niet echt grote namen heeft in het MMA. Edoch, denk ik dat het allemaal wel zijn beloop zal hebben wanneer zij eenmaal zien hoe goed het geregeld is omtrent vechter bescherming.

Surrender
29-05-2009, 10:25
If the UFC came to Holland there would be 10x more bullshit.

x2

In duitsland is MMA 10 x zo groot als in Nederland. Er zijn duitse zenders die MMA 24 uur per dag uitzenden. Ze hebben ook spike tv daar en het publiek vindt MMA helemaal te gek.

Natuurlijk zijn de boks promotors bang, maar ja niemand kan de MMA opkomst stoppen. Tenminste mogen ze overal in duitsland in de kooi vechten!!

Lets legalize the Cage in Holland Dude!!!!!

Ivo C.
29-05-2009, 10:53
x2

In duitsland is MMA 10 x zo groot als in Nederland. Er zijn duitse zenders die MMA 24 uur per dag uitzenden. Ze hebben ook spike tv daar en het publiek vindt MMA helemaal te gek.

Natuurlijk zijn de boks promotors bang, maar ja niemand kan de MMA opkomst stoppen. Tenminste mogen ze overal in duitsland in de kooi vechten!!

Lets legalize the Cage in Holland Dude!!!!!
There is something I have learned :D
Cages are Illegal in Holland!

I think MMA can't be stopped. It's just a matter of time.

XedgeX
29-05-2009, 12:29
ik vraag me af hoeveel goede nieuwsmedia "positief" op dit gala in zouden moeten gaan?
Als het al vermeld wordt, dient het objectief en dus neutraal gedaan te worden.
Ik kan negatieve berichtgeving hierover beter begrijpen dan positieve. Niet dat het wenselijk is, maar vanuit het oogpunt van de 'normale mens' wel begrijpelijk.

Vraag ik me bovendien nog af wat de nieuwswaarde uberhaupt zou zijn om te vermelden dat er een ufc gala aankomt? Reclamemaken hoeft de pers niet te doen, dat is UFC's pakkie an. Een objectief, neutraal verslag van het gala zou leuk zijn, maar ik zou er niet op hopen.
Ik verwacht ook geen positieve nieuwsberichten over een aankomend metalshowtje in een kraakpand, en dat hoeft ook helemaal niet.

blackadder
29-05-2009, 14:02
Ik ben niet echt een fan van de kooi. Niet om een of andere vage moralische reden. Maar als er een kooi wordt gebruikt zullen er zeker geen thaibox partijen voorbij komen.

Emilio
29-05-2009, 15:21
ja dus, het gaat toch om de UFC hier? meer dan logisch dat er geen thaiboksen plaats vindt.

Sendur
29-05-2009, 18:01
Slechtse zet die UFC heeft gemaakt is om naar Duitsland te komen.
deze card had gewoon in Engeland moeten plaatsvinden.

Mashkadov
29-05-2009, 18:28
Ik vind het wel een interessant topic.

Ik zit nu in het laatste jaar van een avondcursus Duits op de universiteit en we moeten een voordracht geven over een onderwerp.

Ik ging het sowieso over 'beeld van media en maatschappij inzake vechtsport' doen dus deze kwestie komt me goed van pas om over het onderwerp in het Duits te debatteren.

Ivo C.
30-05-2009, 14:10
http://www.n24.de/news/newsitem_5091366.html

Another blood sport report

Menos
30-05-2009, 14:20
Het is te hopen dat er geen enorme vechtpartijen op de tribune of buiten op de parkeerplaats komen .... zodat de media niet nog meer deze sport kan hypen als barbaars.


voor de rest op het moment dat landen begrijpen dat ze enorm veel geld hiermee kunnen verdienen zal het wel steeds meer geaccepteerd worden.

NielsN
30-05-2009, 15:17
Het is te hopen dat er geen enorme vechtpartijen op de tribune of buiten op de parkeerplaats komen ....


There's an idea... :brow:

leo oldenburger
30-05-2009, 15:37
Laten we wel zijn, het ziet er ook enorm barbaars uit. Als je de sport niet begrijpt, denk je ook dat de hel op aarde is neergestreken. En ook vechtende lilliputters doen de naam van de sport geen goeds. Af en toe zie ik bij Cage Rage ook van die rare partijen. Komen er 2 portiers van cocurrerende hotels de kooi in. Voor tegenstanders van de sport een geweldige aanleiding om weer eens een waarschuwend en afkeurend vingertje in de lucht te steken.
Er wordt door de kritikasters uiterst gemakzuchtig en snel vergeten dat hier sportmensen in de weer zijn. Mensen die hier hard voor getraind hebben.

Ook ik heb moeten wennen aan MMA, zag daar lange tijd de sport ook niet van in. Maar nu kijk ik er graag naar. Strikeforce op Extreme Channel (of hoe heet dat) bijvoorbeeld. Wij van SBS waren ook erg ver om UFC99 live op onze site uit te zenden, maar daar is helaas een kink in de kabel gekomen.

NielsN
30-05-2009, 15:41
Wij van SBS waren ook erg ver om UFC99 live op onze site uit te zenden, maar daar is helaas een kink in de kabel gekomen.

Ai!

Dat zou wel een sensationeel keerpunt geweest zijn!

Wellicht... in de toekomst.

54321
30-05-2009, 15:47
Ai!

Dat zou wel een sensationeel keerpunt geweest zijn!

Wellicht... in de toekomst.

wow dat zou echt vet geweest zijn!! idd hopelijk iets voor de toekomst.

Jeru
30-05-2009, 16:29
Ook ik heb moeten wennen aan MMA, zag daar lange tijd de sport ook niet van in. Maar nu kijk ik er graag naar. Strikeforce op Extreme Channel (of hoe heet dat) bijvoorbeeld. Wij van SBS waren ook erg ver om UFC99 live op onze site uit te zenden, maar daar is helaas een kink in de kabel gekomen.

Wel een kaartje geregeld voor Keulen? Zou wel leuk zijn :cool2:

MataLeo
01-06-2009, 10:19
Laten we wel zijn, het ziet er ook enorm barbaars uit. Als je de sport niet begrijpt, denk je ook dat de hel op aarde is neergestreken. En ook vechtende lilliputters doen de naam van de sport geen goeds. Af en toe zie ik bij Cage Rage ook van die rare partijen. Komen er 2 portiers van cocurrerende hotels de kooi in. Voor tegenstanders van de sport een geweldige aanleiding om weer eens een waarschuwend en afkeurend vingertje in de lucht te steken.
Er wordt door de kritikasters uiterst gemakzuchtig en snel vergeten dat hier sportmensen in de weer zijn. Mensen die hier hard voor getraind hebben.

Ook ik heb moeten wennen aan MMA, zag daar lange tijd de sport ook niet van in. Maar nu kijk ik er graag naar. Strikeforce op Extreme Channel (of hoe heet dat) bijvoorbeeld. Wij van SBS waren ook erg ver om UFC99 live op onze site uit te zenden, maar daar is helaas een kink in de kabel gekomen.

Wel jammer. Maar wat niet is kan nog komen.
Groeten aan Fred.

redjuh
01-06-2009, 11:54
There is something I have learned :D
Cages are Illegal in Holland!

I think MMA can't be stopped. It's just a matter of time.

yeah man its fucked up cages are illegal here. my rottweiler now lays between me and the girl, in stead of the yard