PDA

View Full Version : Scheidsen NGW



MMA-knaller
01-06-2009, 08:38
Ik ben gisteren naar NGW gegaan en het viel me op dat de scheidsrechters een zeer negatieve vibe uitstraaleden. Omdat ik geen regelmatige galabezoeker ben kan ik hier niet echt over oordelen maar ik vond dat zij heel arrogant en respectloos naar vechters en trainers toe waren.

Hoe zit het eigenlijk met deze scheidsen???? Ik had deze nog nooit gezien. Behoren ze tot een algemene organisatie van scheidsen? en wie beoordeelt hun

phranq
01-06-2009, 08:52
Hoezo waren ze arrogant en respectloos dan?

NielsN
01-06-2009, 11:03
'Arrogant en respectloos' weet ik niet, maar er zijn wel een paar foutjes gemaakt.

Rare interventies, rare beslissingen, etc. Ik zag een (jurerende) scheids gewoon tijdens een partij wegwandelen om naar de wc te gaan, ofzo.

Kwam allemaal niet zo goed over...

MMA-knaller
01-06-2009, 11:15
Nou ik vond dat ze iedereen een beetje als kleine kindjes behandelden. Dat wijzende vingertje de hele tijd.
Dat ben ik niet gewend van scheidsen

redjuh
01-06-2009, 11:28
moet je gilbert ff vragen om advies

A.F.
01-06-2009, 11:41
Vast Frank Marco en GLen

Glen
01-06-2009, 12:02
Vast Frank Marco en GLen
Bedankt weer, zoogdier !! :thup:

Marco (scheids)
01-06-2009, 13:34
Vast Frank Marco en GLen

Zijn wel jouw drie favo scheidsen he .... :D nee, sorry ik was niet aanwezig...lol

Octavius
01-06-2009, 13:58
Weglopen om naar de WC te gaan. Hoop niet dat hij op dat moment aan het jurenen was!

phranq
01-06-2009, 14:29
haha, ik was er niet bij..

m.g
01-06-2009, 17:44
moet je gilbert ff vragen om advies

Die weet daar wel raad mee... LOL

ZakKa!
01-06-2009, 18:00
moet je gilbert ff vragen om advies

Hahaha, nou als een jurerende scheids wegloopt tijdens een partij verdient hij Yvel's oplossing wel. :whistling:

sikkwitttet
01-06-2009, 21:47
hhehe reps

Qtie-Pie
01-06-2009, 23:24
Néé, geen van de drie heren waren aanwezig.
Vast Frank Marco en GLen

WIM_de _Echte
02-06-2009, 09:29
Ik ben gisteren naar NGW gegaan en het viel me op dat de scheidsrechters een zeer negatieve vibe uitstraaleden. Omdat ik geen regelmatige galabezoeker ben kan ik hier niet echt over oordelen maar ik vond dat zij heel arrogant en respectloos naar vechters en trainers toe waren.

Hoe zit het eigenlijk met deze scheidsen???? Ik had deze nog nooit gezien. Behoren ze tot een algemene organisatie van scheidsen? en wie beoordeelt hun

Er zijn nog veel meer scheidsrechters die jij nog nooit gezien hebt met een ruime (internationale) ervaring van 15, 20 en zelfs 30 jaar.

Iedere scheidsrechter heeft z'n eigen stijl/manier. De een 'losjes en alles mag' houding en niet durft op te treden, de ander 'niet dollen met mij' en er strak op zit.

En wat bedoel je met "algemene organisatie" ?

Choukri
02-06-2009, 10:07
Het viel mij ook op dat de scheidsrechters af en toe bang leken om in te grijpen. Ook vond ik het opmerkelijk dat er vaak niet sportief werd gereageerd op het vriendelijke gebaar van de vechters, zo zag ik een paar keer dat een vechter na de wedstrijd een handje kwam geven en deze gewoon werd weggewuifd!

NielsN
02-06-2009, 11:01
Er zijn nog veel meer scheidsrechters die jij nog nooit gezien hebt met een ruime (internationale) ervaring van 15, 20 en zelfs 30 jaar.

Iedere scheidsrechter heeft z'n eigen stijl/manier. De een 'losjes en alles mag' houding en niet durft op te treden, de ander 'niet dollen met mij' en er strak op zit.

En wat bedoel je met "algemene organisatie" ?

Jij was er ook, of niet?

Denk niet dat jij bedoeld wordt, in dat geval.

Khanom Thom
02-06-2009, 13:07
DE scheids der scheidsen....!

http://www.oldambttaichi.nl/images/meesters%202008_html_m4551170c.png

http://www.luxorarnhem.nl/argeweb/downloads/update258.jpg

http://www.feriendojo.de/resources/Werde.+Henk+Verschuur+++++56$2C3+KB.jpg

Henk Verschuur ;) (waar is hij gebleven!)

WIM_de _Echte
02-06-2009, 21:56
Het viel mij ook op dat de scheidsrechters af en toe bang leken om in te grijpen. Ook vond ik het opmerkelijk dat er vaak niet sportief werd gereageerd op het vriendelijke gebaar van de vechters, zo zag ik een paar keer dat een vechter na de wedstrijd een handje kwam geven en deze gewoon werd weggewuifd!

Een scheidsrechter hoort neutraal te zijn.
Een neutrale groet zal nooit weggewuuifd worden. En te amicale groet wel.
Niet iedere vechter groet hetzelfde. Als een vechter de scheids helemaal gaat omhelzen, zou er wel op z'n minst gedacht kunnen worden dat ze elkaar goed kennen of dat ze verkering hebben.



Jij was er ook, of niet?

Denk niet dat jij bedoeld wordt, in dat geval.

Nee, ik was er niet.
Soms moet ik ook echt werken. ;)

Kameleon
02-06-2009, 22:08
Het viel mij ook op dat de scheidsrechters af en toe bang leken om in te grijpen. Ook vond ik het opmerkelijk dat er vaak niet sportief werd gereageerd op het vriendelijke gebaar van de vechters, zo zag ik een paar keer dat een vechter na de wedstrijd een handje kwam geven en deze gewoon werd weggewuifd!

Ja, dat heb ik ook gezien. Wat een arrogantie..bah!

Choukri
02-06-2009, 22:12
Een scheidsrechter hoort neutraal te zijn.
Een neutrale groet zal nooit weggewuuifd worden. En te amicale groet wel.
Niet iedere vechter groet hetzelfde. Als een vechter de scheids helemaal gaat omhelzen, zou er wel op z'n minst gedacht kunnen worden dat ze elkaar goed kennen of dat ze verkering hebben.




Nee, ik was er niet.
Soms moet ik ook echt werken. ;)

Ja ik snap wat je bedoelt, maar op mij kwam het een beetje over als arrogantie. Een handje geven moet kunnen vind ik.

rafi
02-06-2009, 22:16
DE scheids der scheidsen....!

http://www.oldambttaichi.nl/images/meesters%202008_html_m4551170c.png

http://www.luxorarnhem.nl/argeweb/downloads/update258.jpg

http://www.feriendojo.de/resources/Werde.+Henk+Verschuur+++++56$2C3+KB.jpg

Henk Verschuur ;) (waar is hij gebleven!)ik vond hem vroeger wel een top scheids.

Khanom Thom
03-06-2009, 00:33
ik vond hem vroeger wel een top scheids.

Henk Verschuur was de Joop Ubeda van nu, ze lijken zelfs op elkaar... ;)