PDA

View Full Version : TUF Takes ‘Slice



MilfhunterMMA
02-06-2009, 10:10
TUF Takes ‘Slice’
Options: http://www.cdn.sherdog.com/_images/icons/email_icon.gif Email Article (javascript:sendto('?article=17739');) | http://www.cdn.sherdog.com/_images/icons/printer_icon.gif Printer Friendly (javascript:printer_friendly('/news_print.php','news','scrollbars=yes,width=635,h eight=500')) http://www.sherdog.com/thumbnail_crop.php?image=http://www.cdn.sherdog.com/_images/headers/20090601093810_big_kimbo.JPG&width_size=570
Monday, June 01, 2009
by Sherdog.com Staff

17739
“Kimbo Slice” will be among the 16 heavyweight fighters to join the 10th season of “The Ultimate Fighter,” which starts shooting this week in Las Vegas.

"He just really wants to fight right now," Slice's manager, Mike Imber, told Sherdog.com.

UFC President Dana White confirmed the news with Yahoo Sports on Monday.

Slice, whose real name is Kevin Ferguson (http://www.sherdog.com/fighter/Kevin-Ferguson-22388), was released from the Pro Elite organization on May 13, according to a recent SEC filing.

The 34-year-old father of six also opted to pass on a potential multi-fight deal with Strikeforce, which had obtained an option to purchase the bearded Internet phenomenon’s contract from Pro Elite last February.

Ferguson’s management told Sherdog.com that the promotion was offering less than the fighter’s Pro Elite contract had stipulated (Slice was paid $175,000 and $500,000 for two of his last three bouts), though both parties split on amicable terms.

This cleared the way for negotiations with Zuffa, which owns the UFC, to cash in on one of the sport’s fastest rising stars ever.

Though TUF hopefuls sign undisclosed contracts and make a reported $5,000 per each fight they finish (submission or stoppage) on the series, there is little doubt Ferguson won’t be afforded a different deal on the show. Slice is, by far, the highest-profiled candidate to ever make the show that prides itself on harvesting undiscovered talent.

Ferguson, who earned fame from the brutal backyard beatdowns he dished out over the Internet, fought three times for Pro Elite under its EliteXC banner. Two of those bouts were main-event attractions featured on CBS and are the No. 1 and No. 3 most-watched fights in U.S. history, topping off at 7.3 million viewers.

Last June, Slice (3-1) became the second mixed martial artist to make the cover of ESPN the Magazine after UFC superstar Chuck Liddell (http://www.sherdog.com/fighter/Chuck-Liddell-192).

UFC President Dana White has been critical of Ferguson’s unmatched notoriety, as well as his lack of fighting ability.

“It should be interesting, given some of the things I’ve said about him,” White told Yahoo Sports Monday.

The move also squashes rumors that Slice was set to embark on a career in professional boxing. Gary Shaw, who promoted Ferguson under the EliteXC banner, was among those that made overtures for the slugger’s services in the squared circle.

Slice will have much to prove. He rebounds off a 14-second loss last October at the hands of Seth Petruzelli (http://www.sherdog.com/fighter/Seth-Petruzelli-2738), a light heavyweight who was pulled up from the undercard after Ken Shamrock (http://www.sherdog.com/fighter/Ken-Shamrock-4) was deemed medically ineligible to fight that same d

Sherdog.com: UFC, Mixed Martial Arts (MMA) News, Results, Fighting (http://www.sherdog.com)

ik vind het eigenlijk wel lachen.

dirk5
02-06-2009, 10:12
Had het idd al gezien maar ik wilde niet degene zijn die met dit nieuws kwam....

ben benieuwd of ie uberhaupt het huis in komt.

Paganstars
02-06-2009, 11:09
ok... dit kan leuk worden!

nicolas the red
02-06-2009, 11:21
dat wordt een legendarisch seizoen

mag ook wel eens, want dit seizoen slaagt nergens op

Sendur
02-06-2009, 11:42
dat wordt een legendarisch seizoen

mag ook wel eens, want dit seizoen slaagt nergens op

haha x2 dit gaat nergens over.

Hopen dat kimbo het hele huis kort en klein slaat maar gewoon mag blijven omdat Dana niet het huis in durft te komen.

Pride_187
02-06-2009, 11:48
haha en nu nog bij rampage in het team dan, team black panther ;)

dirk5
02-06-2009, 11:52
haha x2 dit gaat nergens over.

Hopen dat kimbo het hele huis kort en klein slaat maar gewoon mag blijven omdat Dana niet het huis in durft te komen.

Ik zou als ik jou was hopen dat hij het huis wel inkomt. Iemand die gaat zitten van een jab van TUF-reject seth petruzelli hoort hier gewoon niet thuis....

volgensmij gaan de ratings van TUF hard achteruit aangezien Dana genoodzaakt was dit te doen.

MilfhunterMMA
02-06-2009, 12:10
Ik zou als ik jou was hopen dat hij het huis wel inkomt. Iemand die gaat zitten van een jab van TUF-reject seth petruzelli hoort hier gewoon niet thuis....

volgensmij gaan de ratings van TUF hard achteruit aangezien Dana genoodzaakt was dit te doen.

helemaal niet denk ik. kimbo heeft best een grote naam in de States, ik denk dat veel mensen willen zien hoe hij het er vanaf brengt, waar ik er ook een van ben. Overigens zijn er in voorgaande seizoenen tuf vechters toegelaten met mindere records, dus waarom niet Kimbo ook toelaten. Dat geeft wel wat extra jeu aan TUF 10!

dirk5
02-06-2009, 12:18
Maar dat zeg ik toch ook....

hij zit er in voor de ratings, Dana kan nu toch wel aan zijn water voelen dat hij het niet gaat redden.

en jij zegt dat er mensen bij zaten met mindere records...

kan me niet voorstellen dat het nog minder kan dan: Bo Cantrell, Tank en Thompson.

Die partij tegen Thompson was hij ook nog eens keihard aan het verliezen ook.

heel die kimbo slice in TUF heeft voor mij dezelfde waarde als Canseco in dream hulk, tis gewoon een gimmick voor de ratings, niet meer niet minder!

Pride_187
02-06-2009, 13:52
Trouwens ik heb er nog eens goed over nagedacht..
Kimbo Slice is een naam met een enorme commerciele waarde.. hij is namelijk 2 x live op CBS geweest, 7.5 miljoen amerikanen hebben dat toen live gezien en zijn daarna aan mma verslingerd geraakt. Zelfs in nederland kwamen kwam er iets mee op gang, veel buurjongens van mij kwamen me vragen, heb jij het gezien tegen tank? wie is dat nou precies? mag je dan ook doorslaan op de grond?
Bedenk even hoe goed seizoen 10 het gaat doen als er een paar weken TUF commercials op de amerikaanse buis zijn, featuring KIMBO SLICE. Iedereen gaat dat checken. $$$$$... Kimbo krijgt hier echt zijn deel wel van, dit levert hem waarschijnlijk meer op dan 1 wedstrijd waar hij zich 3 maanden de tyfus voor kan trainen. Tevens biedt dit kimbo de mogelijkheid om zichzelf nog een stuk verder te ontwikkelen tot complete mma vechter.. aangezien hij weken lang met een goed stel hw's en coaches kan trainen en geen andere afleidingen heeft in het huis.

Nee, kimbo heeft het nog lang niet zo slecht bekeken..

dirk5
02-06-2009, 13:59
thank you capt'n Obvious.....

je had die jongens uit de buurt de partij tegen thompson moeten laten zien, en dan moeten zeggen:

Die witte mag op de grond slaan wat ie wil, zelfs als die andere tikt mag ie gewoon door blijven slaan, maar zodra die zwarte gaat slaan dan is het afgelopen en heeft ie gewonnen.

dirk5
02-06-2009, 14:01
Tevens biedt dit kimbo de mogelijkheid om zichzelf nog een stuk verder te ontwikkelen tot complete mma vechter...

Dat lukt niet in 3 maanden...

Remco
02-06-2009, 15:30
Meesterzet!

Dana wil Kimbo op zijn plek zetten. Hoe beter dan bij de junioren uit het TUF-huis? Lukt het hem toch om zich door de voorrondes heen te werken, dan blijft het de verdienste van de UFC-facilities. Er kan namelijk altijd terugverwezen worden naar de deconfiture van Kimbo tegen Petrucelli. Dus: of het was niks en is nog steeds niks die Kimbo, of hij was niks, maar is door de UFC alsnog gered. Het montagewerk zorgt voor het nodige polijsten.

GerritTonijn
02-06-2009, 16:06
geweldig, k kan niet wachten :D

dirk5
02-06-2009, 16:12
Lees net dat ze door gebrek aan goede HW's maar 15 (+1 = kimbo) man hebben.

Ze hoeven dus niet te vechten en mogen meteen allemaal het huis in...

Sendur
02-06-2009, 16:44
Ik zou als ik jou was hopen dat hij het huis wel inkomt. Iemand die gaat zitten van een jab van TUF-reject seth petruzelli hoort hier gewoon niet thuis....

volgensmij gaan de ratings van TUF hard achteruit aangezien Dana genoodzaakt was dit te doen.

Ik zeg toch niet dat hij er niet in moet, maar dat hij het hele huis kort en klein slaat,

Net zoals Junie Browning

Sendur
02-06-2009, 16:47
Maar dat zeg ik toch ook....

hij zit er in voor de ratings, Dana kan nu toch wel aan zijn water voelen dat hij het niet gaat redden.

en jij zegt dat er mensen bij zaten met mindere records...

kan me niet voorstellen dat het nog minder kan dan: Bo Cantrell, Tank en Thompson.

Die partij tegen Thompson was hij ook nog eens keihard aan het verliezen ook.

heel die kimbo slice in TUF heeft voor mij dezelfde waarde als Canseco in dream hulk, tis gewoon een gimmick voor de ratings, niet meer niet minder!

Who cares is toch lache om te zien.

Als ik goede mma wil zien kijk ik wel naar andere wedstrijden.
Ik vindt het juist vet dat Kimbo er bij zit is weer iets om naar te kijken.
Ik zie hem liever dan die andere HW's.

En is een slimme zet van Dana, weer 3miljoen kijkers erbij:thup:

niels
02-06-2009, 17:48
Meesterzet!

Dana wil Kimbo op zijn plek zetten. Hoe beter dan bij de junioren uit het TUF-huis? Lukt het hem toch om zich door de voorrondes heen te werken, dan blijft het de verdienste van de UFC-facilities. Er kan namelijk altijd terugverwezen worden naar de deconfiture van Kimbo tegen Petrucelli. Dus: of het was niks en is nog steeds niks die Kimbo, of hij was niks, maar is door de UFC alsnog gered. Het montagewerk zorgt voor het nodige polijsten.

Precies!

Zuffa, UFC en Dana White winnen sowieso in deze situatie!

Mastajc
02-06-2009, 18:15
Dus we geloven alles wat Bas zegt blindelings?? Volgens mij zit er wel wat meer achter...Anyway, Kimbo is geen mma vechter. Hij is gehyped. Een echte youtube ster! Waarom iedereen verwacht dat hij zijn tegenstanders, let wel getrainde vechters (geen hoodrats at the backyard) neerhoekt is mij nog steeds een raadsel. Maar een nog groter mysterie is het dat wanneer hij zelf ko gaat hij meteen een loser is en er niks van kan...Ik ben benieuwd hoe hij van zijn nederlaag geleerd heeft en zich zal herpakken in het huis. Lets get it on!!

MilfhunterMMA
02-06-2009, 18:15
Maar dat zeg ik toch ook....

hij zit er in voor de ratings, Dana kan nu toch wel aan zijn water voelen dat hij het niet gaat redden.

en jij zegt dat er mensen bij zaten met mindere records...

kan me niet voorstellen dat het nog minder kan dan: Bo Cantrell, Tank en Thompson.

Die partij tegen Thompson was hij ook nog eens keihard aan het verliezen ook.

heel die kimbo slice in TUF heeft voor mij dezelfde waarde als Canseco in dream hulk, tis gewoon een gimmick voor de ratings, niet meer niet minder!

jason vonflue of hoe die knakker heet, jason guida en vast nog wel meer hadden ook geen best record. Ik denk denk dat Kimbo wel aardig kan knokken, iig dat bareknuckle boksen, en ik vind het wel interessant om hem nu in TUF gezien. Heb je dat gimmick trouwens van de preview van ufc 99?

GerritTonijn
02-06-2009, 18:20
Dus we geloven alles wat Bas zegt blindelings?? Volgens mij zit er wel wat meer achter...Anyway, Kimbo is geen mma vechter. Hij is gehyped. Een echte youtube ster! Waarom iedereen verwacht dat hij zijn tegenstanders, let wel getrainde vechters (geen hoodrats at the backyard) neerhoekt is mij nog steeds een raadsel. Maar een nog groter mysterie is het dat wanneer hij zelf ko gaat hij meteen een loser is en er niks van kan...Ik ben benieuwd hoe hij van zijn nederlaag geleerd heeft en zich zal herpakken in het huis. Lets get it on!!

omdat hij er buff en gevaarlijk uit ziet...daarom.

Mastajc
02-06-2009, 18:29
Hahaha, kom op hoor. Van een leek zou ik zeggen maar wanneer je hier post mag ik toch wel verwachten dat je al wel beter weet dan dat uiterlijk iets wil zeggen over prestaties in de ring......

Ronald
02-06-2009, 18:37
Niks mis mee dat Kimbo mee gaat doen. Lijkt me leuk.

Sendur
02-06-2009, 19:06
jason vonflue of hoe die knakker heet, jason guida en vast nog wel meer hadden ook geen best record. Ik denk denk dat Kimbo wel aardig kan knokken, iig dat bareknuckle boksen, en ik vind het wel interessant om hem nu in TUF gezien. Heb je dat gimmick trouwens van de preview van ufc 99?

Wat heeft die preview met een gimmick te maken?
Omdat Dan Hardy, Marcus Davis een gimmick noemt?

ik bedoel iedereen die een beetje vocubalaire heeft weet toch wel wat een gimmick is?!

GerritTonijn
02-06-2009, 19:14
Hahaha, kom op hoor. Van een leek zou ik zeggen maar wanneer je hier post mag ik toch wel verwachten dat je al wel beter weet dan dat uiterlijk iets wil zeggen over prestaties in de ring......

ik zeg toch niet dat ik dat denk, als jij zegt 'iedereen' zitten daar een hoop leken bij lijkt me.

MilfhunterMMA
02-06-2009, 19:20
Wat heeft die preview met een gimmick te maken?
Omdat Dan Hardy, Marcus Davis een gimmick noemt?

ik bedoel iedereen die een beetje vocubalaire heeft weet toch wel wat een gimmick is?!

gast als je iemand de les leest maak dan geen spelfouten. Gimmick is geen alledaags woord en ik vind Slice geen gimmick, vandaar de sneer die ik uitdeelde. Niet omdat ik de inhoud van het woord niet ken.

iconian
02-06-2009, 19:32
http://www.youtube.com/watch?v=nAgpnow_I6A

Pride_187
02-06-2009, 19:43
wat me opvalt trouwens is dat iedereen deze gozer nog steeds als een grap ziet, de man heeft wel degelijk een heel goed paar handen met heel veel KO power erin.

Hij heeft james thompson toch maar eruit gestompt, iets dat Yoshida en Don Frye niet gelukt is. En over deze jongens hoor ik niet zoveel mensen lachen..

dirk5
02-06-2009, 20:05
wat me opvalt trouwens is dat iedereen deze gozer nog steeds als een grap ziet, de man heeft wel degelijk een heel goed paar handen met heel veel KO power erin.

Hij heeft james thompson toch maar eruit gestompt, iets dat Yoshida en Don Frye niet gelukt is. En over deze jongens hoor ik niet zoveel mensen lachen..

heb je de partij gezien of heb je de uitslag gelezen?

en milfhuntermma, ik vind het wel een gimmick. Hij zorgt voor veel kijkcijfers en iedereen heeft het erover, dat is ook precies de reden waarom hij dus in tuf zit...

ps, iemand pakken op de spelling is zeer armlastig, iedereen typt er wel eens langs

JP
02-06-2009, 22:45
zou hij met iemand vechten in de backyard tijdens de opnamen? lees hier: stel voor dat hij een Junie Browning type van kerel tegenkomt die hem 6 weken lang uitdaagt. We zijn er voor een lol en interessante seizoen dan. Seizoen 9 is toch best boring qua sfeer zou ik zeggen.

iconian
02-06-2009, 22:47
ik geloof Bas een stuk eerder, als kimbo!

kimbo kreeg een half miljoen voor zn laatste fight, dat is meer dan bas in zn hele carriere heeft verdiend, ik zou er ook pissig om worden

Mastajc
03-06-2009, 09:29
ik geloof Bas een stuk eerder, als kimbo!

Aan ieder verhaal zitten 2 kanten. Dus ook in dit geval. Bas heeft uitgebreid zijn boekje open gedaan. Wel heel erg raar dat hij Kimbo eerst de hemel in prees vanwege deze zn leergierigheid, vechtlust en doorzettingsvermogen en hem daarna wanneer hij ziet dat hij geen geld meer aan hem kan verdienen een luie donder noemt...Maar goed, we zullen zien hoe Kimbo het zal doen. Hij zal iig de te kloppen man zijn voor velen in het huis.

Mastajc
03-06-2009, 09:29
kimbo kreeg een half miljoen voor zn laatste fight, dat is meer dan bas in zn hele carriere heeft verdiend, ik zou er ook pissig om worden

X 2!

Menos
03-06-2009, 09:40
Verheug me nu al op season 10. Stop toch alle haat tegen kimbo :p

Hopelijk gedraagt hij zich gewoon in huis en gaat niet de stoere gangster uithangen zodat we binnekort alleen maar tuig in de MMA scholen krijgen ;)

Wat ik van hem gezien heb vind ik het best een sympathieke gozer vooral toen Bas Rutten nog met hem aan het trainen was. Tuurlijk is backyard brawler wel shitty voor UFC image zeker als hij zou winnen... daarom is het aan Kimbo om te laten zien dat hij niet gewoon een straatvechter is maar ook iemand die keihard wilt trainen en andere helpt etc..

Garcia
03-06-2009, 09:53
Ik laat me gewoon verrassen door seizoen 10 wanneer het uitgezonden gaat worden. Hoop op leuk spektakel :)

Mastajc
03-06-2009, 10:15
JIJ gaat off topic. Aangezien je graag wilt laten zien dat je een nieuw woordje hebt geleerd...jammer. Volgende post ben ik niet meer zo beleefd...Dus achetraf niet gaan bitchen....

Sendur
03-06-2009, 10:18
JIJ gaat off topic. Aangezien je graag wilt laten zien dat je een nieuw woordje hebt geleerd...jammer. Volgende post ben ik niet meer zo beleefd...Dus achetraf niet gaan bitchen....


Wauw ik wordt er al bang van.

BTW om on topic te blijven kijk even het filmpje van Dana zijn vlog over de WEC die staat ergens al thread van TheFixr.

Daar zie je Kimbo praten over de UFC en Dana zegt dat er een deal is gemaakt die MMA gaat veranderen dus ik ben benieuwd.

Mule-Kick
03-06-2009, 11:52
Slimme zet om Kimbo te laten meedoen aan TUF. Slim van Dana dan, hoe het voor Kimbo uitpakt weet ik niet maar die gast is ook niet dom en weet goed hoe die overal wat aan kan verdienen.

amilster
03-06-2009, 16:02
k vindt het marketing wise een slimme zet van de UFC, zo hebben ze dit (bewezen) kijkcijfer kanon toch onder hun naam, ik kijk er ook wel naar uit moet ik zeggen, beetje goede tijden slechte tijden is wel geinig tussen het knokken door of is het nou andersom :o) anyway ik ben altijd wel voor een beetje leven in de brouwerij en ik denk dat Fergison daar wel voor gaat zorgen, anders door zijn reputatie zijn medebewoners wel

oliebol
03-06-2009, 17:01
ik zou het wel grappig vinden als Kimbo tegen iedereen stoer loopt te doen daar in dat huis en dat hij daarna flink klappen krijgt in al die gevechten :p

TOON
03-06-2009, 19:05
vind het ook wel leuk....kijk Kimbo is gewoon een knokker....nu heeft ie iig de kans om te laten zien of het ook een goede MMA-vechter is....

Jani
03-06-2009, 20:14
Goede en zeer slimme zet van de UFC,Kijkcijfers worden enorm...

en Ik ben toch benieuwd hoe ver hij het gaat schoppen in dat huis.

Guillermo
03-06-2009, 20:15
Ik begrijp het hele gedoe met hem en Bas ook niet helemaal. Bas gaf aan dat Kimbo dingen deed die hij volgens afspraak niet meer zou doen. Ik heb nergens gelezen dat Bas hem een luie donder vond. (misschien kan iemand mij hierover inlichten):blush:

Ook wel laf achteraf, wordt Kimbo ontzettend gehyped en bouwt hij een heuze aanhang op en wordt hij achteraf na 1 verliespartij afgeslacht. Zo zie je maar weer, als je wint heb je vrienden...

GerritTonijn
03-06-2009, 23:25
Op inside mma heeft Bas aangegeven dat Kimbo niet zijn aanwijzigingen opvolgde, dus weigerde leg/heel locks te oefenen/defend.

En terecht, gezien kimbo het gevecht toch niet tot op de grond laat komen.

(was het argument van kimbo :P )

wrestler_nl
03-06-2009, 23:47
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2009/06/kimbo-ufc.jpg