PDA

View Full Version : After Barnett fight, will Fedor jump to UFC?



Tony
03-06-2009, 17:47
Last week, Affliction and M-1 Global issued a string of press releases alerting the media to a pair of press conferences -- one to be held Wednesday in New York, and another on Thursday in Los Angeles -- "to announce 'Trilogy,' Fedor Emelianenko vs. Josh Barnett , on August 1 at the Honda Center in Anaheim, CA; Live on Pay-Per-View."

That quote is taken directly from one of the press releases, which begs the question: What's left to announce?

Beans-spilling press releases aside, the story here is that Emelianenko vs. Barnett is finally going to happen, not that Affliction is flying people all over the country to reveal that which has already been revealed.

http://images.cbssports.com/images/mmaboxing/fedor_emelianenko_prev.jpg Barnett (24-5-0) has been the second-best heavyweight on the Affliction roster since virtually day one. But due to a number of circumstances -- Tim Sylvia being available to fight Fedor last summer, Andrei Arlovski getting the honors for Affliction 2 -- he has never fought "The Last Emperor." Not even in Pride, where both men enjoyed lots of career success. At last, Barnett will get his shot at the man widely considered the best heavyweight MMA fighter on this planet.

For Fedor Emelianenko (30-1-0, 1 NC), Barnett not only represents the stiffest challenge possible among guys he hasn't fought yet, but he also may be his final worthwhile opponent outside of the UFC roster. Simply put: If Emelianenko beats Barnett on Aug. 1, there will be no more credible opponents for him in any promotion other than the UFC. And that's where things get truly interesting. Consider the following:

1) After Affliction's second PPV in January, speculation swirled that the company would only promote one more show -- tentatively scheduled for the summer, as "Affliction: Trilogy" is -- before bowing out of the MMA promotion business for good. But in a recent interview with MMA FanHouse's Ariel Helwani, Affliction COO Michael Cohen not only insisted that Affliction: Trilogy would not be the last event, but he promised a fourth, fifth and sixth show.

The trouble is, Emelianenko vs. Barnett is believed to be the last remaining fight on Emelianenko's Affliction contract. If that's the case, and if Emelianenko ends up running the table on Affliction's main event-worthy heavyweights, would it be financially viable for Affliction to re-up Emelianenko if the quality of his PPV opponents will go south? Spending big for a superstar fighter is only worthwhile if the profit outweighs the expenditure, and all indications are that Affliction hasn't yet figured out how to come out of its investments with a profit.

2) If Affliction does try to re-sign Emelianenko, there's a good chance it would be for a lot less money. In this economy, the decision may not even be up to Affliction anymore. They could be willing to pay him $1 million per fight -- hypothetically, of course -- but if they can't secure the financing to pull it off, will they be willing to pay Fedor out of pocket? If the UFC can match or beat Affliction's financial offer to Emelianenko, then the only remaining roadblock to him signing with the UFC would be the exclusivity issue. Which remains a potential deal-breaker for sure, but with Emelianenko running out of options and the UFC still wanting to book him, one or both sides could budge on their demands enough to meet somewhere close to the middle. The state of the MMA business and the world economy in general means that an Emelianenko-UFC negotiation might go a little differently today than it did in 2007 or 2008.

3) While it would take several major pieces falling into place for it to happen, an Emelianenko deal with the UFC might not be as far-fetched as some think. In a February interview with DreamFighters.com (http://dreamfighters.com/?p=1479) , Fedor said "Me and my management hope to get a chance to talk to Dana White in person in June to discuss a possible fight between me and Brock [Lesnar] ." Sure enough, on Sunday -- the last day of May -- Dana White was Twittering about having a "HUGE" meeting in Los Angeles the next day. "Insane for UFC fans if we get this done," he tweeted.

Then, in a video blog posted on YouTube on Tuesday, White mentioned the Kimbo Slice participation on The Ultimate Fighter (http://www.cbssports.com/mma/story/11812838) , and followed up with this:

"Lorenzo [Fertitta] and I had a killer, killer meeting in Los Angeles today, and I was hoping I would be able to tell you about it today, but the way deals go, they take time," White said in the video. "So I can't tell you today, but I can tell you it was a great meeting and I'm feeling very confident that we're gonna get this deal done, and it's gonna literally change the UFC forever."

We know Emelianenko is in the U.S. this week. Could it be?

Wait -- let me rephrase that.

Who else could it possibly be?

Garcia
03-06-2009, 18:00
Zou wat zijn, als Fedor bij de UFC komt.

Sendur
03-06-2009, 18:17
Yes eindelijk, ik denk dat dit hem word.

Wat moet je anders zo groots aankondigen?

Fedor for UFC HW champ!!!!!!!!!!!!!!!!!

MB667
03-06-2009, 18:37
hoelang geleden is het niet dat lesnar tegen couture heeft gevochten.het duurt allemaal veels te lang daar bij de ufc. dan zien we fedor dus pas over over 1 jaar in de ufc vechten tegen de kampioen. waarom? in de tussentijd vechten k1/max vechters 5 keer.

Fyodor
03-06-2009, 19:00
Ik mag echt hopen dat het waar is.

Op 't forum van sherdog lees ik net dat het wel eens een 5-jarig contract met Pepsi zou kunnen zijn. Prima business deal voor de UFC natuurlijk, maar niet het bericht waar de casual UFC (mma) fan op zit te wachten...
(Voor wat 't waard is trouwens, dat forum)

bigboz
03-06-2009, 21:02
maar ik denk als hij niet buiten de ufc mag vechten met Sambo toernooien etc. twijfel ik of hij wel naar de UFC wil.

GerritTonijn
03-06-2009, 21:25
Al lijkt het me geweldig om Fedor in de UFC te zien, hoop ik toch ook wel meteen dat die Lesnar (en evt. mir + couture) crushed om iig duidelijk te zijn wie de baas is.
Stel je voor dat hij verliest van Mir EN lesnar...(of maar van 1 van de twee)

iconian
03-06-2009, 21:29
Al lijkt het me geweldig om Fedor in de UFC te zien, hoop ik toch ook wel meteen dat die Lesnar (en evt. mir + couture) crushed om iig duidelijk te zijn wie de baas is.
Stel je voor dat hij verliest van Mir EN lesnar...(of maar van 1 van de twee)

UFC heavyweight divisie is behoorlijk afgetakeld op het moment

http://uk.ufc.com/index.cfm?fa=fighter.AllFighters&did=1&LName=

al klopt hun eigen site niet eens meer, gerard gordeau staat er nog bij

GerritTonijn
03-06-2009, 21:34
UFC heavyweight divisie is behoorlijk afgetakeld op het moment

http://uk.ufc.com/index.cfm?fa=fighter.AllFighters&did=1&LName=

al klopt hun eigen site niet eens meer, gerard gordeau staat er nog bij

Dus je verwacht dat ze 'relatief makkelijk' de titel pakt en behoud?
Ik denk dat hij echt nog wel wat problemen krijgt met lesnar die tegen die tijd ook weer heel wat geleerd heeft.

iconian
03-06-2009, 21:41
ik denk dat lesnar een gemaakt product is, ze halen 1 van de populairste worstelaars uit de WCW die op zijn 32ste met mma begint, geven hem na 3 gevechten een belt en hopen dat elke hersenloze amerikaan hem als onverslaanbaar beschouwt. Heeft weinig meer met het respecteren van vechters en serieuze sport te maken

GerritTonijn
03-06-2009, 21:48
ik denk dat lesnar een gemaakt product is, ze halen 1 van de populairste worstelaars uit de WCW die op zijn 32ste met mma begint, geven hem na 3 gevechten een belt en hopen dat elke hersenloze amerikaan hem als onverslaanbaar beschouwt. Heeft weinig meer met het respecteren van vechters en serieuze sport te maken

klopt wel, maar couture is dan wel een vechtsport icoon met super worstel skilss en die verloor toch wel van lesnar. Oke couture is niet meer in zijn piek maar zegt toch wel dat hij niet niets kan in de ring. Shitload aan massa + worstel skills = genoeg problemen voor veel vechters

kooivechter
03-06-2009, 21:56
als jij de heavy weight champ verslaat wat couture was op dat moment, dan ben je gewoon de champ. Hij is alleen wel erg snel voor de titel gegaan, dat ben ik wel met je eens

iconian
03-06-2009, 22:00
klopt wel, maar couture is dan wel een vechtsport icoon met super worstel skilss en die verloor toch wel van lesnar. Oke couture is niet meer in zijn piek maar zegt toch wel dat hij niet niets kan in de ring. Shitload aan massa + worstel skills = genoeg problemen voor veel vechters

zeker die win tegen couture was een goede, als 130 kilo op je ligt kom je er niet snel onderuit :) maar om iemand zo te promoten als lesnar heeft alles met marketing en 'gullibility' (weet het nl woord niet) te maken en weinig met vechters belonen die van ver komen dankzij talent en sporthart

GerritTonijn
03-06-2009, 22:31
zeker die win tegen couture was een goede, als 130 kilo op je ligt kom je er niet snel onderuit :) maar om iemand zo te promoten als lesnar heeft alles met marketing en 'gullibility' (weet het nl woord niet) te maken en weinig met vechters belonen die van ver komen dankzij talent en sporthart

tja helaas werkt het zo, maar komt natuurlijk omdat hij er zo bruut uitziet dat ze meer mensen willen lokken om couture tegen de 'freakshow' te zien vechten. Al blijf ik het raar vinden, dat lesnar van Mir verliest, en hij vervolgens de titlematch krijgt....maarja...marketing/moneybusiness

TheHagueBoxer
03-06-2009, 23:27
Ik vind eigenlijk dat Fedor geen reet kan bewijzen in de UFC... deze man heeft Crocop in z'n prime verslagen, noguira zelfs 3x (in z'n prime)... en dan moet hij zich nu gaan 'bewijzen' tegen Frank Mirr (slechte standup, geen betere groundgame dan Fedor), Brock Lesnar ( 4 MMA fights... kom op), Noguira??(3x verslagen toen hij in veel betere vorm was) Randy?? ( hoe oud was die ook alweer??)

ik denk dat Fedor's laatste serieuze uitdaging barnett is, ik bedoel hij heeft de meest prestigeuze heavyweight titel al lang gewonnen in Pride, de UFC heavyweight titel is daar totaal niet mee te vergelijken (fakking tim sylvia heeft die titel zelfs gehad....)

stel dat hij de UFC ingaat... titlefight tegen brock (denk dat hij van Mirr wint) en hij verslaat brock... dan zit hij mooi aan de UFC vast en dan krijg je zon Anderson Silva verhaal wiens tegenstanders bijna allemaal (Henderson daargelaten) geen uitdaging vormen. zit ik niet op te wachten iig

GerritTonijn
03-06-2009, 23:29
stel dat hij de UFC ingaat... titlefight tegen brock (denk dat hij van Mirr wint) en hij verslaat brock... dan zit hij mooi aan de UFC vast en dan krijg je zon Anderson Silva verhaal wiens tegenstanders bijna allemaal (Henderson daargelaten) geen uitdaging vormen. zit ik niet op te wachten iig

En hij ook niet lijkt me...

Mike
04-06-2009, 00:10
Frank Mirr (slechte standup, geen betere groundgame dan Fedor),

de standup van frank mir is echt niet slecht meer, tis juist een wapen geworden voor hem. en ik denk niet dat fedor mir kan submitten. tis echt wel een brute partij, zker geen walk in the park voor fedor

YoMarK
04-06-2009, 00:47
Nog had helemaal niks in te brengen tegen Mir, en die kan toch aardig boxen.
Nu is het nog de vraag of nog nog steeds de nog is die wij nogthans nog kennen.

GerritTonijn
04-06-2009, 00:48
Nog had helemaal niks in te brengen tegen Mir.
Nu is het de vraag of nog nog steeds de nog is die wij nogthans nog kennen.

hij had staph infectie en nog een blessure dacht ik...

Vitor Belfort
04-06-2009, 07:03
shane carwin lijkt mij in de nabije toekomst een waardig tegenstander

Shane Carwin is een sterke vechter hoor, maar ik vind hem wel erg traag. Die gaat het bij lange na niet redden tegen Fedor...

TOON
04-06-2009, 08:07
fedor in the UFC

eerst zien dan geloven

Mule-Kick
04-06-2009, 09:23
Zoals BigBoz al aangaf kunnen de sambo wedstrijden van Fedor best nog een probleem gaan worden, dit is altijd een van de factoren geweest die een deal met de UFC in de weg heeft gestaan. Sambo wil perse sambo blijven doen het hoort bij zn russische roots en hij vindt het zijn plicht, Dana heeft altijd volgehouden dat hij niet wil dat Fedor nog Sambo doet als hij in UFC zou komen. Maar wie weet is 1 van de 2 op zn mening teruggekomen, ik ben benieuwd.

Sendur
04-06-2009, 09:28
Shane Carwin is een sterke vechter hoor, maar ik vind hem wel erg traag. Die gaat het bij lange na niet redden tegen Fedor...


Idd want fedor is echt snel, en sterk en gewoon een fucking baasje

Tony
04-06-2009, 09:37
Weet je.. ik heb nu steeds meer zoiets van...

Kom Fedor, versla Barnett tijdens affliction 3 en ga daarna gewoon lekker met pensioen..

zo!

Stoppen op hoogtepunt... niemand kan dan meer ontkennen dat hij de beste HW ooit is.

(behalve Dana White die gaat lopen zeiken dat Lesnar the real deal is.. :p )

Sendur
04-06-2009, 09:51
Weet je.. ik heb nu steeds meer zoiets van...

Kom Fedor, versla Barnett tijdens affliction 3 en ga daarna gewoon lekker met pensioen..

zo!

Stoppen op hoogtepunt... niemand kan dan meer ontkennen dat hij de beste HW ooit is.

(behalve Dana White die gaat lopen zeiken dat Lesnar the real deal is.. :p )

Misschien fixen ze wel een 1 fight only met Fedor vs Lesnar voor Dana die denkte bewijzen van brock, fedor kan verslaan.

Tony
04-06-2009, 10:03
En zul je zien dat net in die allerlaatste partij van Fedor hij tegen een stoot van lesnar aanloopt en KO gaat in de eerste minuut.

-fin-

TOON
04-06-2009, 10:04
Weet je.. ik heb nu steeds meer zoiets van...

Kom Fedor, versla Barnett tijdens affliction 3 en ga daarna gewoon lekker met pensioen..

zo!

Stoppen op hoogtepunt... niemand kan dan meer ontkennen dat hij de beste HW ooit is.

(behalve Dana White die gaat lopen zeiken dat Lesnar the real deal is.. :p )

vind ik eigenlijk maar een slecht idee ;)
wil um nog wel een paar keer zien vechten hoor!!

chief108
04-06-2009, 10:07
:stupid:

dirk5
04-06-2009, 10:09
weetjewat....

ik zit helemaal niet te wachten op een gevecht tussen Brock en Fedor.

Hij zou hem maar eens met een lucky punch ko slaan.....
2012 of niet, maar dan vergaat de wereld...

Sendur
04-06-2009, 10:16
weetjewat....

ik zit helemaal niet te wachten op een gevecht tussen Brock en Fedor.

Hij zou hem maar eens met een lucky punch ko slaan.....
2012 of niet, maar dan vergaat de wereld...

Ja of Fedor schopt en slaat hem zo hard uit de ring dat als borck terugklapt op aarde de aarde alsnog vergaat,


brock = niburu???

Mike
04-06-2009, 12:00
Ja of Fedor schopt en slaat hem zo hard uit de ring dat als borck terugklapt op aarde de aarde alsnog vergaat,


brock = niburu???



watte?

Sendur
04-06-2009, 12:09
Niburu, de 10e planeet die in ons zonnestelsel komt en de aarde vernietigd in 2012.


off-topic

Mike
04-06-2009, 12:10
Niburu, de 10e planeet die in ons zonnestelsel komt en de aarde vernietigd in 2012.


off-topic



ahhhhhhhhhhh :)

Chico
04-06-2009, 13:59
eerst zien, dan geloven...

Tony
04-06-2009, 14:03
weetjewat....

ik zit helemaal niet te wachten op een gevecht tussen Brock en Fedor.

Hij zou hem maar eens met een lucky punch ko slaan.....
2012 of niet, maar dan vergaat de wereld...

precies....

tom l
04-06-2009, 16:24
En zul je zien dat net in die allerlaatste partij van Fedor hij tegen een stoot van lesnar aanloopt en KO gaat in de eerste minuut.

-fin-


Blasphemy! ;)

LJ Silver
04-06-2009, 16:33
1 fightdeal (non title shot) in de ufc tegen Lesnar gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Het risico is dat Fedor wint en Dana met UFC HWchamp Lesnar zit die verloren heeft en meteen ongeloofwaardig kampioen is.

Dana wilt Fedor voor minstens 3 gevechten, anders niet. Vanuit marketing oogpunt heel logisch.

Voor de overall MMA fan jammer, maargoed door bonden en verenigingen hebben in alle sporten vaker de 2 beste nooit tegenover elkaar kunnen staan.

edit; ps, waarmee ik niet wil zeggen dat lesnar een van de beste in het spelletje is

Chico
04-06-2009, 17:27
gejat van sherdog
==

Fedor Says UFC Contract Terms Stinks
He's the only top five pound-for-pound MMA fighter who isn't in the UFC but Fedor Emelianenko isn't ready to bow to Dana White under what he's calling an unfair contract:
"If Dana White can offer a contract that's not one-sided and it's not cumbersome to the point where we look at it and realize that we can't fight for him, then we'll fight in the UFC."
White has gone on record consistently saying it's Fedor's management that is holding up a deal. Sounds like Emelianenko himself is well aware of the terms of the initial deal that was offered and thinks it's unfair.
Watch Fedor talk about a move to the UFC (6:55 mark):

Video Link: http://vimeo.com/4992154?pg=embed&sec= (http://vimeo.com/4992154?pg=embed&sec=)

Fedor also says no offer has been made in the last two years:
"There were a lot of things in there that didn't make sense and there hasn't been any movement since then. Generally, one of the main issues was, if I was the UFC champion then the contract was basically indefinite. And there were options and extensions, the contract would never end if I was their champion."
That sounds a bit unusual. Fedor says that the deal offered was very NFL-like:
"On the flip side of that, if I had performed in a way that they didn't like or I had lost, they could end the contract that day or have my purse decreased based on a poor peformance."
That doesn't sound dissimilar from many of the UFC deals. It sounds similar to what Anderson Silva is dealing with. Where the money is potentially huge as long as you're winning but decreases significantly with a loss. It's an interesting way to work contracts. On one hand it protects the promotion if a fighter goes into a losing streak or isn't all that they're cracked up to be. But it can also lead to a situation like Silva's, where you're better off dancing your way to decision wins.

Source: http://sports.yahoo.com/mma/blog/cag...urn=mma,167990 (http://sports.yahoo.com/mma/blog/cagewriter/post/Fedor-says-UFC-contract-terms-stinks?urn=mma,167990)
__________________

Breugem
04-06-2009, 22:56
Nou, als je het zo bekijkt zou het ook nog wel mooi zijn om de laatste periode van zijn carričre in de UFC door te brengen, als hij daar ook alles wint is hij overal officieel champion, en zal het wel ff duren voordat er een vergelijkbare vechter in the picture staat...

slee
04-06-2009, 22:59
Waarom zou dit willen doen? Volgens mij verdient hij goed bij Affliction en de beste HW zitten niet bij UFC.

Enige reden die ik kan bedenken is dat hij iedereen buiten het UFC al heeft verslagen.

GerritTonijn
04-06-2009, 23:02
Waarom zou dit willen doen? Volgens mij verdient hij goed bij Affliction en de beste HW zitten niet bij UFC.



of Affliction failliet gaat, wat niet geheel ondenkbaar is.

lopez86
04-06-2009, 23:03
Ik vind eigenlijk dat Fedor geen reet kan bewijzen in de UFC... deze man heeft Crocop in z'n prime verslagen, noguira zelfs 3x (in z'n prime)... en dan moet hij zich nu gaan 'bewijzen' tegen Frank Mirr (slechte standup, geen betere groundgame dan Fedor), Brock Lesnar ( 4 MMA fights... kom op), Noguira??(3x verslagen toen hij in veel betere vorm was) Randy?? ( hoe oud was die ook alweer??)

ik denk dat Fedor's laatste serieuze uitdaging barnett is, ik bedoel hij heeft de meest prestigeuze heavyweight titel al lang gewonnen in Pride, de UFC heavyweight titel is daar totaal niet mee te vergelijken (fakking tim sylvia heeft die titel zelfs gehad....)

stel dat hij de UFC ingaat... titlefight tegen brock (denk dat hij van Mirr wint) en hij verslaat brock... dan zit hij mooi aan de UFC vast en dan krijg je zon Anderson Silva verhaal wiens tegenstanders bijna allemaal (Henderson daargelaten) geen uitdaging vormen. zit ik niet op te wachten iig

Ik wás het hiermee eens, maar PRIDE is niet meer.
En MMA is zich gewoon doorblijven ontwikkelen.
Was het vroeger de wedloop om allround te worden, tegenwoordig is het een powerwedloop.
De vraag is niet alleen meer wie de beste skills heeft, maar ook wie het grootste en sterkste is, het meeste weight cut en het meeste gas kan geven.
Fedor is misschien nogsteeds de meest getalenteerde vechter ter aarde maar hij voldoet niet aan dit plaatje.
En dit gaat op een gegeven moment de doorslag geven, niemand is onverslaanbaar (ik weet het, ik vloek).


Weet je.. ik heb nu steeds meer zoiets van...

Kom Fedor, versla Barnett tijdens affliction 3 en ga daarna gewoon lekker met pensioen..

zo!

Stoppen op hoogtepunt... niemand kan dan meer ontkennen dat hij de beste HW ooit is.

(behalve Dana White die gaat lopen zeiken dat Lesnar the real deal is.. )

DUS dát!!!