PDA

View Full Version : Docu Tyson donderdag a.s. 20.25 nld 3



Bud S
09-06-2009, 16:12
de tyson docu van james toback gewoon op tv.
van de VPRO nog wel

chief108
09-06-2009, 16:12
de VPRO rulezzzz :p

Garcia
10-06-2009, 18:49
Morgen word de docu van Mike Tyson om 20.25 uitgezonden op de VPRO.

Voor de mensen die de docu nog niet gezien hebben, mis het niet!!

Portret
van de controversiële bokser Mike Tyson, gemaakt door James Toback, filmmaker en persoonlijke vriend. Toback filmt de bokser van heel dichtbij, maakt gebruik van splitscreen en wisselt dit af met archiefmateriaal van tv-opnames, verslaggeving over Tyson in de ring en rechtszaken van Tyson. Zo ontstaat een portret van een man die over zichzelf kan nadenken, maar tegelijkertijd in staat is tot bruut geweld. Niet alleen bij zijn bokssport maar ook in zijn persoonlijk leven. De film laat zien hoe de bokser, die een harde leerschool heeft gehad door zijn jeugdjaren in Brooklyn en gevangenisverleden, in korte tijd de jongste zwaargewichtkampioen van de geschiedenis werd en hoe hij vervolgens in allerlei schandalen terechtkwam. Wat er precies gebeurd is in het gewelddadige leven van Tyson blijft in het midden. Tyson laat zich ook niet altijd even genuanceerd uit. Zo beweert hij dat de verkrachting waarvoor hij in 1992 drie jaar cel kreeg, niet zijn schuld is, maar dat dit hem in de schoenen is geschoven door schoonheidskoningin Desiree Washington. Don King, de man die hem bekend maakte, schildert Tyson af als een man, die zelfs zijn moeder nog voor een dollar zou vermoorden. En als Tyson even geen antwoord meer weet, heeft hij last van geheugenverlies. Zo kan hij zich niet herinneren dat hij een stuk beet uit het oor van Evander Holyfield. De film maakt wel duidelijk dat Tyson, een natuurkracht is. Een man die zoveel innerlijke woede meedraagt, dat het niet verwonderlijk is dat een deel van die woede in zijn persoonlijke leven terecht is gekomen in plaats van in de boksring.

chief108
10-06-2009, 20:15
repost: docu tyson donderdag a.s. 20.25 nld 3 - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=93477)

>>edit heb ze maar ff samengevoegd<<

aapnootmies
10-06-2009, 20:39
Eindelijk een leuk programma van mijn belastingcenten!

T15Boxing
11-06-2009, 00:20
Geweldig. Zal ik zeker kijken.

Pitbull.
11-06-2009, 00:54
al gezien.. maar zeker het kijken waard!!

Karel
11-06-2009, 15:50
nu met ondertiteling wat makkelijker te kijken denk ik

T15Boxing
13-06-2009, 17:01
Dat was goed. Ik kan wel uren naar em luisteren.

Anderson
13-06-2009, 17:12
Wel een beetje jammer dat mensen zo laag dunkend over de VPRO zijn. De VPRO is een van de weinige omroepen die de beste bokser kende Sugar Ray Robinson. De documentaire hadden ze uitgezonden op Nederland 3 ergens rond 2002.

Legends of the Ring - Sugar Ray Robinson - Pound for Pound [VHS] (1996)