PDA

View Full Version : ‘I got my ass kicked, it’s that simple’



Tony
10-06-2009, 11:47
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2009/06/sf1015.jpg
Props: Arlovski.com (http://www.arlovski.com/)

The loss bothers me, it hurts me. I have to do something about this. (Brett Rogers) had a good record, but I thought he was not the top like Fedor or Barnett. It was my mistake and when you make a mistake you have to pay for it. I took Rogers seriously, but I didn’t think the fight would have been this situation. I focused too much on boxing and not enough on the wrestling and jiu-jitsu. It wasn’t right. It’s another thing I have to think about. MMA is not boxing. I have to change something. I don’t understand this question about my chin. When you open your face for four or five punches it doesn’t matter your chin, you will get KOed. Rogers was great, he did what he did. I took the fight and I got my ass kicked, it’s that simple. It’s embarrassing, but what doesn’t kill you makes you stronger. I have to move on. I’m definitely going to come back.
Andrei Arlovski via live video chat reflects on his devastating loss to Brett Rogers at Strikeforce: ‘Lawler vs. Shields’ last Saturday (June 6) from the Scottrade Center in St. Louis, Missouri. “The Pitbull” lasted only 22 seconds against “The Grimm,” who pushes his record to 10-0 while Arlovski tries to rebound from his second straight KO defeat. He was also put down by Fedor Emelianenko at Affliction: ‘Day of Reckoning’ back on January 24. He plans to fight again before the year is through but the question now is, where does he go from here?

Tony
10-06-2009, 11:48
daar heeft ie wel een punt wat betreft zijn kaak..

Iedereen heeft het nu over zijn glazen kin... Nou ik vraag me dan idd af welke vechter wel blijft staan na een perfect knal van Rogers op zijn kin.

Vitor Belfort
10-06-2009, 11:54
Ik denk dat het niet zo zeer een glazen kin is, maar een niet bewegende kin.....waardoor het een easy target wordt.

Sendur
10-06-2009, 12:11
Jullie hebben beide gelijk.

Het is niet zo zeer zijn kin maar de movement die hij mist.
Ik bedoel je gaat neer als je een goeie krijgt, Arlovski kreeg er van Fedor 1 en van Rogers 4.

Hij komt wel terug.

marcelt
10-06-2009, 12:18
Tegen Ali O. en dan de derde keer KO!

dimitri
10-06-2009, 12:31
daar heeft ie wel een punt wat betreft zijn kaak..

Iedereen heeft het nu over zijn glazen kin... Nou ik vraag me dan idd af welke vechter wel blijft staan na een perfect knal van Rogers op zijn kin.

Idd, als iemand als Rogers je vol raakt, ga je neer. Van een pro als Arlovski mag je verwachten dat hij toch iets defensief kan om zoiets te vermijden.

Paganstars
10-06-2009, 12:59
Ja zijn kop bewegen

De man van 14K
10-06-2009, 13:25
snap niet waarom die snuiters hun geld op dat suffe boxen zetten

Fyodor
10-06-2009, 14:37
Hmm nu zegt hij tenminste iets over Rogers.

Weet nog goed dat na het gevecht met Fedor het alleen maar was: 'I made a mistake bla bla bla, thanks for your support bla bla' en helemaal geen woord over dat Fedor toch wel heel goed is.

It’s embarrassing, but what doesn’t kill you makes you stronger
Ik betwijfel het bij Arlovski!

leks
10-06-2009, 14:43
Hoho maar ze kin is ook zeker niet top, los van hoe hard Rogers nu wel of niet slaat, des te meer reden om defensief een goed verhaal te hebben natuurlijk.

sikkwitttet
10-06-2009, 15:18
emn het ligt aan dat vampire bitje van em. dat is het verhaal.

dimitri
10-06-2009, 16:00
Ja zijn kop bewegen

En zijn handen omhoog houden, zeker als je een low kick probeert zonder set-up dmv stoten

Emilio
10-06-2009, 16:32
die boksmatch die hij gepland had gaat ook niet door. zn licentie is ingetrokken.

bryan
10-06-2009, 16:40
wat ik niet snap hij heeft zich zo gefocussed op boksen ? rogers heeft hem niet gepakt op de grond maar juist op stoten. Als je technische de betere bokser bent had hij rogers toch zo kunnen counteren ? of inderdaad in ieder geval onder die zwaai stoten kunnen duiken..

The Bulldog
10-06-2009, 18:01
hij heeft gewoon een paar goede klappen gehad....denk een beetje onderschatting van de kracht en de strat snelheid van rogers...

MMA Fan
10-06-2009, 18:08
respect , Arlovski is voor mij nog steeds een topper.

Garcia
10-06-2009, 18:21
Hoop dat Arlovski er bovenop komt en weer zal schitteren. Ik vond het altijd een leuke vechter bij de UFC en gun hem het beste.

Sendur
10-06-2009, 18:35
Hoop dat Arlovski er bovenop komt en weer zal schitteren. Ik vond het altijd een leuke vechter bij de UFC en gun hem het beste.


x2 Garcia, ik hoop ook dat hij de volgende keer aan het einde van zijn gevecht met zijn hand omhoog staat.

Guile
10-06-2009, 18:39
Je mag zijn kin toch wel ter discussie stellen, 15-7 met 6 van z'n verliezen door (t)ko. Kan niet zeggen dat hij nu echt veel toppers heeft verslagen.

Een voortijdig einde is bijna standaard bij hem, postief danwel negatief, en dat willen we allemaal zien toch. Maar z'n kin nee, dat is gewoon een zwak punt.

NielsN
10-06-2009, 18:46
hij heeft gewoon een paar goede klappen gehad....denk een beetje onderschatting van de kracht en de strat snelheid van rogers...

x2

Ik denk ook niet dat hij verwacht had dat hij zo weinig gelegenheid zou krijgen om zijn boksskills te demonstreren. :)

MMA Fan
11-06-2009, 23:43
Looks like Arlovski is "tapping" this ass too !!!
Woo Hoo !!! geil wijf !!

http://farm4.static.flickr.com/3002/2930194258_fc8f3cbfee.jpg

goro
12-06-2009, 09:18
wat ik niet snap hij heeft zich zo gefocussed op boksen ? rogers heeft hem niet gepakt op de grond maar juist op stoten. Als je technische de betere bokser bent had hij rogers toch zo kunnen counteren ? of inderdaad in ieder geval onder die zwaai stoten kunnen duiken..
Ik denk dat hij een vergissing maak in boksen volgens The Marquess of Queensberryregels en boksen in mma. Je kan je niet verschuilen achter je grote bokshandschoenen. En stoten opvangen op je dekking als in de boks!

Rougemonkey
12-06-2009, 15:14
Jammer idd. Wel goed dat hij het zo oppakt en goed dat hij de moed heeft om het op te schrijven en te publiceren.

Wel kut voor zijn gezondheid; 2 hersenschuddingen in een relatief korte tijd.

Vitor Belfort
12-06-2009, 15:29
In de sherdog lijsten inmiddels afgedaald naar plaats 8, waar hij voorheen nog op de 8e plaats stond. Rogers op de 7e!

1. Fedor Emelianenko (30-1, 1 NC)
It almost seems like ages ago that Emelianenko was facing criticism over his level of competition. Affliction’s “Trilogy” on Aug. 1 will mark Emelianenko’s third straight bout against a former UFC champion, as he takes on Josh Barnett in their long-awaited heavyweight clash.

2. Josh Barnett (24-5)
The Ts are crossed and the Is are dotted. Barnett will finally take on Fedor Emelianenko on Aug. 1 at Affliction “Trilogy” in yet another marquee heavyweight showdown for MMA in the coming months.

3. Frank Mir (12-3)
A knee injury postponed Mir’s matchup with Brock Lesnar in May. Now, the UFC’s interim heavyweight champion will seek to unify both versions of the promotion’s title when he rematches Lesnar at UFC 100 on July 11.

4. Antonio Rodrigo Nogueira (31-5-1, 1 NC)
Whether it will wind up being the fight for which fans had long hoped remains to be seen, but two of the sport’s most enduring icons will square off at UFC 102 in August when Nogueira finally meets up with Randy Couture.

5. Brock Lesnar (3-1)
The former World Wrestling Entertainment star got a bit of bad news when his UFC heavyweight title rematch with Frank Mir was postponed due to injury. Lesnar will get the chance to become the lone undisputed UFC heavyweight king come July 11 when the two meet again at UFC 100.

6. Randy Couture (16-9)
His bout with Antonio Rodrigo Nogueira is long overdue. Hopefully, when “The Natural” and “Minotauro” square off at UFC 102 in August, the clash of heavyweight legends will not prove past its expiration date.

7. Brett Rogers (10-0)
Few would have denied that his heavy hands gave him a chance against Andrei Arlovski, but Rogers took his opportunity and ran with it against the former UFC champion. It took Rogers just 22 seconds to turn out the lights on the Belarusian, setting up an Aug. 15 date with Alistair Overeem for Strikeforce’s heavyweight title.

8. Andrei Arlovski (15-7)
Despite having knocked off the likes of Fabricio Werdum, Ben Rothwell and Roy Nelson in the recent past, those accomplishments now seem like distant memories for Arlovski. “The Pitbull” has been brutally smashed in his last two outings against Fedor Emelianenko and Brett Rogers, and conversation now centers on the fragile chin that has betrayed him again.

9. Shane Carwin (11-0)
Just when it looked as if he were on the ropes, Carwin folded Gabriel Gonzaga at UFC 96. The victory gave the touted heavyweight prospect his 11th stoppage win in as many fights.

10. Alistair Overeem (29-11, 1 NC)
With Brett Rogers’ 22-second smashing of Andrei Arlovski, Overeem’s first Strikeforce title defense may now be a tad more daunting. Another freak hand injury notwithstanding, “The Demolition Man” will risk his title against Rogers on Aug. 15.

mikeymcd
12-06-2009, 16:07
snap trouwens wel dat hij nu anders reageert dan tegen fedor. Tegen fedor had hij het gevoel dat hij kon winnen en hij had ook meer punten gescoord voordat hij ko ging. Nu kreeg hij gewoon een portie klappen.
Denk dat hij idd wel een zwakke kin heeft ook al snap ik zijn verhaal. Toch wankelt hij naar 1 goeie klap al en de top (zoals fedor) kan wat dat betreft veel meer hebben.