PDA

View Full Version : Kort interview met Sem "Semtex' Braan.



Italian*Berlusconi*
10-06-2009, 21:30
Ik zat even met Sem te babbelen en dacht leuk om er een soort van interview'tje van te maken over onder andere het opkomende gala in Istanbul en zijn partij daar.

Wat is je impressie na je laatst gevochten partij in de Amsterdam Arena tegen Imro Main?

Wel een goed gevoel over. Eerste 2 rondes veel gewerkt, waardoor ik de rondes duidelijk op mijn naam had gezet. 3de ronde ging wat moeizamer, ik was moe van het werken en hij ging alles of niks doen, dus jammer dat ik dat tempo niet vast kon houden de 3de ronde. Maar mooie dingen gedaan dus ben wel tevreden.

Tegen wie zou je zelf willen uitkomen?

Ik heb niet echt een naam in mijn hoofd. Je komt elkaar vanzelf wel een keer tegen lijkt mij. Ik vecht tegen iedereen, als mijn management en André (Mannaart) het goed vinden vind ik het ook goed. Op dit niveau is iedereen moeilijk..

Hoe kijk je naar je volgende gevecht tegen Aussie aankomend augustus in Istanbul?

Ik heb de 1de keer gewonnen, dus ik verwacht een zwaar gemotiveerde en verbeterde Aussie. Ik neem aan dat hij niet meer in me hoge trap trapt (haha grappige woordspeling). Ik vind het wel jammer dat het 3x3 is en geen 5x3, dus dat is zijn voordeel. Hij heeft zijn laatste paar wedstrijden gewonnen en hij traint als een beest. Ik ben nu eerst even bezig met wat dingen in mijn huis en andere dingen die hoognodig moeten gebeuren, een beetje stappen en genieten ook. Nu ontladen zodat ik mij volgende maand op Aussie kan richten en weer zin heb om hard te trainen.

Wie vind jij op dit moment het huidige talent in de -76 kg klasse?

Geen idee, ik ben niet zo een gala mannetje en hou het allemaal niet echt bij eerlijk gezegd. Ik weet alleen dat Aussie en Khalid Bourdif heel goed aan de weg timmeren. Weet niet of je hun als talenten kunt beschouwen want ze gaan al een tijdje mee ook. Nou als ik er dan toch een moet opnoemen, hou Miloud el Geubli van Mejiro Gym maar in de gaten!!!! (70-72 kg) Meer zeg ik niet.

Wie vind jij op dit moment de toppers van de K-1 en K-1 Max?

Ja, Andy Souwer natuurlijk. Hij is op dit moment absoluut de nr. 1 in de -70 kg klasse!! Goede vechter, compleet, balans, explosief. Hij vecht ook gewoon tegen iedereen. Kan me nog herinneren dat hij ineens tegen die Thai ging vechten, had hij veel te verliezen maar toch deed hij het. Een echte vechter dus. Buakaw vind ik trouwens ook vet. En in de K-1 is Peter Aerts natuurlijk nog steeds mijn favoriet, die komt altijd om te vechten! Ik vind Badr ook echt goed, mooi die opkomst tegen Sem Schilt, iedereen staan. Wat een sensatie.

Hoe het tv reality programma It’s Showtime van vorig jaar ervaren?

Is natuurlijk alweer een jaartje geleden. Ja, was leuk om te doen, weer eens wat anders. Het was net een schaakspel. Iedereen zit er voor zichzelf en iedereen wil winnen en kan tegen elkaar uitkomen, ook je eigen teamgenoten of zoals ik, je kamergenoot. Geloof dat ze me een beetje onderschat hadden, begrijp niet echt waarom maar ik was in ieder geval niet de favoriet. Dat waren Boudrouz, Amir en Cosmo. Toevallig precies het rijtje wat ik had met de loting/ plaatsje innemen.

Jij traint al een flinke tijd bij Mejiro Gym in Amsterdam, vertel:

Ik train al 12 jaar onder André Mannaart. Dan hebben we ook nog de sidekicks Paul Lamot en Rogier van der Heijden die heel veel pads en coachen doen ook. Bevalt me nog steeds heel goed. Persoonlijk vind ik André de beste trainer als ik zo links en rechts in de kleedkamers rondkijk. Iedere vechter heeft natuurlijk weer andere voorkeuren en bij andere vechters past weer beter iemand anders maar bij mij past Andre het beste. We hebben ook een hele leuke ploeg. Rogier van der Heijden heeft trouwens net weer een partij in Macau gevochten met zijn 39 jaar, wat een topprestatie. Hij was al die gezelligheid in de stad even zat en ging weer serieus trainen. Heel goed gevochten ook, jammer genoeg hadden de juryleden een andere mening dan onze hoek. Bij ons geldt dat we het samen moeten doen. Je traint om elkaar beter te maken en niet om elkaar te vernielen. Nu worden er wel regelmatig hele veldslagen uitgevochten hoor hahaha. Die beginnen al op Hyves en in de kleedkamer dus je kan je wel voorstellen hoe gezellig dat is. Tja Mejiro, een van de oudste sportscholen van Nederland met de grootste kampioen allertijden (lijkt me duidelijjkd dat dat Rob Kaman is natuurlijk)

En andere eventuele sporten naast het kickboxen?

Vroeger heb ik gevoetbald en was ik wel fanatiek voetbalfan, maar dat is de laatste jaren flink afgezakt sinds ik zo fanatiek aan het kickboxen ben. Vooral de laatste 2 jaar sinds ik in Anytime werk, mijn baas en mijn collega’s geven mij alle gelegenheid om goed te kunnen trainen dus dat is top. Ik heb hiervoor 10 jaar in de bouw gewerkt als schilder, daarnaast ‘s avonds trainen en in het weekend naar de Hemkade en het voetbalstadion. Mooie tijd maar niet echt topsportvriendelijk. Ik doe nu ook krachttraining met Rick Rootlieb uit Alkmaar en ik heb voedingsadvies bij Ryan Bindabran gevraagd. Niet te vergeten mijn fysio Arnoud Ritzema die altijd voor me klaar staat. Dus eigenlijk ben ik pas 2 jaar een topsporter, zit nog steeds niet op me top heb ik het idee maar we zullen zien.

ushhhhhhhhhh.

Jeru
10-06-2009, 22:07
Kort? Ziet er goed uit man! Thanks :)

JeMalleMoer
10-06-2009, 22:24
Topgozer

mokumnised
10-06-2009, 22:56
Hele sympathieke gozer, scoorde in de B de ene K.O. na de andere.

Justinian
10-06-2009, 23:01
Top werk Italian, thanks!

Hammerkick
11-06-2009, 06:53
Mooi interview !! Italian.
Sem Braan is een hele sympathieke jongen. Ik vind hem qua stijl, veel op Peter kley lijken.

connect
11-06-2009, 08:09
Sem is een topper zowel binnen als buiten de ring, hij word imo in nederland onderschat hij heeft misschien voor veel mensen niet de mooiste stijl, maar geloof me (ik praat uit ervaring) hij is supereffectief en een heel hoog tempo kan die blijven vechten, waar maar veel mensen mee mee kunnen. daarom wil ik hem graag tegen bourdif zien 2 conditie beesten.

MMAFAN-1122
11-06-2009, 09:41
Sem is een topper zowel binnen als buiten de ring, hij word imo in nederland onderschat hij heeft misschien voor veel mensen niet de mooiste stijl, maar geloof me (ik praat uit ervaring) hij is supereffectief en een heel hoog tempo kan die blijven vechten, waar maar veel mensen mee mee kunnen. daarom wil ik hem graag tegen bourdif zien 2 conditie beesten.

X2... dan wel 5 rondes!

Italian*Berlusconi*
11-06-2009, 18:03
thanks van Sem en myself voor de leuke reacties! :)

Marchant
11-06-2009, 20:15
Ik zie hier nieuwe carierre kansen vriend!!
Leuk stukje man klasse!

Wheelie
11-06-2009, 22:12
Helemaal top Italian ;)
Bedankt.

Effective
12-06-2009, 10:11
Sem is een baas!! Leuk intervieuw Italian B!