PDA

View Full Version : Rich Franklin vs Wanderlei silva *spoiler*



Jani
14-06-2009, 17:29
Schitterende partij,

maar,ik ben toch wel benieuwd hoe jullie deze partij scoorden.

Ik scoorde 10-9 voor rich in de eerste ronde..
10-9 voor Silva 2e ronde
10-9 ook voor Silva in de 3e ronde.

dus 29-28 voor een unanimous decision voor Silva als winnaar.

Silva zelf wil een rematch

Questions surrounding Wanderlei Silva's fighting future and whether he should continue fighting have swirled in recent months, escalating following the Unanimous Decision loss to Rich Franklin in Cologne, Germany at UFC 99, but the former Pride champion made it clear at the post-fight press conference what he want to do. He wants a rematch with Franklin.

UFC president Dana White left the door open for Silva to decide if he wants to continue competing.

"Wanderlei Silva's one of the nicest guys you'll ever meet. He's become a big part of our team. We care about this guy. He's around all the time. He works out in the gym and we'd love to keep him around no matter what he decides to do," said White. "It's one of those things where we'll get back to Vegas and we'll call Wanderlei in, we'll sit down and talk to him and see what he wants to do."

Silva didn't wait until they returned to Vegas to make his decision.

"Please, I want a rematch Dana (White). You're the boss, but I want a rematch," Silva pleaded to the UFC president. "I want to fight Rich Franklin again. Judges sometimes have an opinion, but I'm thinking I want to fight Rich Franklin again. I want a rematch."

Silva, known for his aggressive style and highlight reel knockouts is one of the most popular and exciting mixed martial artists in the world, but losing five or his last six fights, three by brutal knockouts, has many wondering if the 32-year-old Brazilian should hang up his gloves. Silva is not one of them.

NielsN
14-06-2009, 17:43
De UFC zou vaker een draw moeten toekennen...

TheHagueBoxer
14-06-2009, 17:44
apart dat franklin won, de scoring is toch gebasseerd op effective striking? en aangezien deze partij bijna alleen maar striking betrof vind ik dat wanderlei meer schade heeft aangericht dan franklin, ookal raakte franklin meer(effective striking houd toch in hoeveel schade je aanricht?)

wel jammer van wanderlei's cardio, anders denkik echt dat hij franklin had kunnen finishen

Sendur
14-06-2009, 17:45
Ik vond de partij voor Wand, maar een draw was net zo toepasselijk.

renamer
14-06-2009, 17:48
idd draw op sn hoogst een split voor Franklin anders in alle gevallen silva.. igg geen una dec

Arno verbraak
14-06-2009, 17:53
ik hoop dat silva dan in de rematch op safe speelt en de party niet aan de jury overlaat. :)

LemsterNL
14-06-2009, 18:02
zoals ik hem vanaf de tribune heb kunnen zien dacht ik aan aan split voor wanderlei. Toen ik rich franklin hoorde was ik echt heel erg verbaast. Maar miss heb ik iets over het hoofd gezien, veel missers van wanderlei bijvoorbeeld.\

PinPoint
14-06-2009, 18:24
In mijn ogen was idd de eerste voor Franklin en de 2e en de 3e voor Silva. Al had ik de indruk dat de stoten van Silva wel minder nauwkeurig waren en de tref zekerheid van Franklin wel groter. (zou de pot nog een keer moeten kijken geloof ik)

kooivechter
14-06-2009, 18:30
ik had de 1e en 3e voor franklin, op het eind stal franklin toch de ronde met die take down. keek er niet raar van op. Close was het wel

thrillseekah
14-06-2009, 19:32
tering, mijn stream liet het afweten halverwege de eerste ronde, kwam pas weer terug toen de uitslag al bekend was :(

wat ik van de eerste ronde heb gezien is dat wandy tot dan toe iig ownde

HUNTER
14-06-2009, 19:33
ik vond het inderdaad nogal close. Ronde 1 voor Franklin, ronde 2 voor Wandy en ronde 3 ging gelijk op. Maar die takedown van Franklin op het einde heeft m gewoon de zege gebracht

renamer
14-06-2009, 19:35
kunnen ze bij de ufc niet net als bij de k1 een hertelling doen?

zou igg intresant zijn voor crocop vs al turk (no contest van maken) en silva vs franklin (eerst tellen of dat ene jurielid neutraal maken)

mama
14-06-2009, 19:42
Van mij had er nog wel een ronde bij gemogen.......

TheHagueBoxer
14-06-2009, 19:57
tellen takedowns zo zwaar in de scoring?? zou ik wel BS vinden als hij daarmee de ronde gewonnen zou hebben, takedowns zijn toch alleen van belang als je vervolgens schade aan kan richten op de grond? anders moet je er ook geen punten voor geven vind ik

Jani
14-06-2009, 20:06
tellen takedowns zo zwaar in de scoring?? zou ik wel BS vinden als hij daarmee de ronde gewonnen zou hebben, takedowns zijn toch alleen van belang als je vervolgens schade aan kan richten op de grond? anders moet je er ook geen punten voor geven vind ik

x2

het was maar 1 takedown van Rich in heel die 3e ronde.

Silva was juist de agressor,en je kon goed zien dat Rich daar moeite mee had in die 3e ronde.

(offtopic :bij Coal Uno werden de takedowns bijv weer niet hoog gescoord)

delightone
14-06-2009, 20:30
Ik heb net de beelden bekeken, vond het een hele mooie partij.
Alleen in mijn ogen had wanderly silva hem moeten winnen.
En dat ze hem dan nog unaniem aan franklin geven vindt ik dan echt een drama.

Maar al met al een mooie partij van beide kanten respect voor die gasten

BoysNoize
14-06-2009, 20:35
ik had ook de 1e franklin, 2e Silva en de 3e had ik ook aan franklin gegeven puur gebaseerd op de takedown aan het einde..

Maar een Una Dec verbaasde mij ook wel.

ZakKa!
14-06-2009, 20:48
tellen takedowns zo zwaar in de scoring?? zou ik wel BS vinden als hij daarmee de ronde gewonnen zou hebben, takedowns zijn toch alleen van belang als je vervolgens schade aan kan richten op de grond? anders moet je er ook geen punten voor geven vind ik

Als ik het goed heb krijg je bij DREAM-regels geen score voor alleen een takedown, je moet damage aanrichten. In de UFC wel helaas.

TheHagueBoxer
14-06-2009, 21:05
Als ik het goed heb krijg je bij DREAM-regels geen score voor alleen een takedown, je moet damage aanrichten. In de UFC wel helaas.

ja vind ik raar ik bedoel puur een takedown is wat anders dan het gevecht echt succesvol naar de grond brengen toch? stel je haalt iemand neer en die staat binnen 10 sec weer rechtop, word dat als een succesvolle takdown gezien?(en dus gescoord)
lijkt me logischer dat je na je takedown ook controle moet houden en schade aanrichten voordat het mee word gerekend in de scorecards... maarja UFC=wrestlers heaven

tom l
14-06-2009, 21:10
Ik vind dat Uno ook geript is, Wandy zou ik een draw gegeven hebben. Het ding is natuurlijk dat ufc Amerikaans is en dat ze liefst Amerikaanse winnaars hebben, beetje hetzelfde als dat Pride vroeger liefst Japanse winnaars had.

Pride_187
14-06-2009, 21:19
partij was gewoon voor wanderlei, eerlijk is eerlijk. klaar

Sendur
14-06-2009, 21:35
Ik hoop dat Wand hierna een partij wint, ik vond hem er goed uitzien alleen moet hij aan zijn weight cut wennen denk ik want zijn cardio was niet als van ouds.

Volgende keer in zijn nutshorts en gas erop!!

WAR WANDERLEI

Pepe the Ice-Murderer
14-06-2009, 21:36
partij was gewoon voor wanderlei, eerlijk is eerlijk. klaar

x2

marcelt
14-06-2009, 23:05
Ik vond de partij voor Wand, maar een draw was net zo toepasselijk.

X2