PDA

View Full Version : Zilvermeeuwen 13 juni



Dannyboy
15-06-2009, 11:34
Afgelopen zaterdag was er naast al het geweld in Duitsland en Tilburg ook weer een ouderwets gala'tje in de Zilvermeeuwen.

Volgens mij mocht ik daar de pupil van MTgym (had vorige keer een verslagje getikt over zijn eerste wedstrijd in Den Helder) zijn tweede wedstrijd zien draaien.

Geloof dat de jongen Rick heet en op 82kg vocht? (correct me if I'm wrong...) Helaas verloor Rick zijn partij, allebei lekker fel maar Rick liep zich te vaak vast op zijn tegenstander. Volgende keer beter kerel!

Volgens mij ben je trouwens echt een "MOPPIE!!!!" en "SCHATJEEEE!!!" voor je vriendin.... :D

Zelf was ik aanwezig om Hessel van Team Iron en Joury Smans aan te moedigen. Hessel geeft in de eerste ronde gelijk een direct, direct, hoek combinatie waar zijn tegenstander van onder de indruk is. Heeft er volgens mij geen zin meer in....

Daarna wordt het helaas een clinchpartij.. tegenstander van van de Vathorst krijgt geen openbare waarschuwing waar deze hem zou moeten krijgen en helaas ook geen 8 tellen waar deze ook gegeven had kunnen worden. Soms zien de scheidsen het anders, dat is nu eenmaal een feit (of ben ik dan degene die het anders ziet). Desondanks wint Hessel zijn eerste C partij terecht.

Joury Smans is een ander verhaal, hij mocht aantreden tegen Matthia Hempel. Matthia is een bekende van Joury, eerder vochten ze tegen elkaar in een C toernooi (finale) in het Zonnehuis, Matthia won toen overtuigend op punten. Joury beweegt goed de eerste ronde, laat Matthia diverse malen missen, scoort goed zijn punten en veegt hem zelfs mooi. Matthia laat het er niet op zitten en veegt Joury op zijn beurt onderuit, half metertje hoog.....

2e ronde heeft Matthia peper in zijn kont gekregen vanuit zijn hoek, driftig gaat hij van start en maakt zijn combinaties en acties. Joury blokt en kijkt goed, Matthia is immers conditiebeest en technisch goed....

2e ronde gaat naar Matthia, die voelt dat Joury onder druk staat....
3e ronde gaat Matthia door waar hij gebleven is, echter Joury zijn hoek heeft aangegeven hem te laten komen, er zullen gaatjes vallen....
Inderdaad het gaatje valt, Matthia drukt, krijgt een linkerhoek die hij wil dekken en direct een rechterzwaaihoek eroverheen... Matthia gaat KO... :ehhh:

Mooie pot, met een mooie winst voor Joury Smans, Matthia knokte ook weer een mooie partij maar moest deze keer zijn meerdere erkennen...
Volgende keer beter Matthia! (Matthia is een aardige sportieve vent en een mooie knokker om te zien!)

Na deze partij een pot van Pietje Doorjé (FFC) tegen da Cruz (Gym International), noramliter is Pietje leuk om naar te kijken, deze wedstrijd ging naar mijn bescheiden mening nergens over. Schoppen zonder inleiden, hard duw en trek werk, eigenlijk een B partij onwaardig. Zou het te maken hebben met Carbin/Spong in de hoek?

Vincent Vielvoye geeft aan Dat da Cruz afstand moet houden en proberen er een pot van te maken, helaas gaat Pietje als een wildeman erin en lukt het plan niet. Da Cruz gaat mee in het wilde spelletje en uiteindelijk (meen ronde 3) moet hij opgeven wegens een blessure (door enkel heen gegaan?)...

Voor ons was het een leuk dagje Zilvermeeuwen (zoals altijd).
Ellen bedankt voor het matchen, dat mag ook wel eens gezegd worden, op tijd de matches binnenkrijgen en ook nog eens fatsoenlijk gematched is altijd plezierig. :)

aapnootmies
15-06-2009, 11:45
Bedankt! Heeft iemand toevallig foto's van dit gala?

De man van 14K
15-06-2009, 11:57
Leuk verslag, Zilvermeeuwen is altijd vet!
Net als Zonnehuis trouwens.

marcelt
15-06-2009, 17:48
Bedankt man!
Was er helaas zelf niet. Moest tot mijn spijt naar de UFC :whistling: