PDA

View Full Version : Wanderlei Silva - UFC in Germany By Machinemen (spoiler)



ChimiChero
16-06-2009, 12:06
In this Video I want to show you wanderlei before the fight, in the fight and after fight vs. Rich Franklin.
I tried to make it as emotional as I could.

Vidéo "Wanderlei Silva - UFC in Germany" de Machinemen (Sport > Sports de combat) - wat.tv (http://www.wat.tv/video/wanderlei-silva-ufc-in-germany-1klh5_1jayb_.html)

Sendur
16-06-2009, 12:35
Wand had de W moeten krijgen, ik hoef de beelden als wand fan nooit meer te zien!

Echt een schande dat Rich de unanimous decision kreeg echt een grote SCHANDE!!!!!!!!


BTW filmpje is wel mooi ge-edit!!! krijg er bijna tranen van.




WAR WAND 4 EVER

kevin
16-06-2009, 12:46
Mooi gemaakt je filmpje!

remco pardoel
16-06-2009, 12:51
Ze kunnen toch niet een van hun kanonnen laten "verliezen" ..

dirk5
16-06-2009, 12:56
beschamend beschamend beschamend...

zoals Sendur al zegt.

oorlog stokkie voor altijd!!!

VDM
16-06-2009, 18:00
ik begrijp het echt niet

ter plaatse leek het echt alsof WAND had gewonnen

Niemand in de zaal had trouwens veel sympathie voor de winst van FRANKLIN...

pfff

Sendur
16-06-2009, 19:01
Niemand in de zaal had trouwens veel sympathie voor de winst van FRANKLIN...

pfff

Vind je het gek?

Franklin zeikt over zijn vorige partij waarna hij nu zelf ook op zo'n manier wint.

Pfff ik ben er goed over de zeik van!

Ik hoop dat dit voor Wand een extra motivatie is om volgende keer in shape in zijn old skool nutshorts op te komen dagen en het hoofd van zijn tegenstander er af te slaan.

Remco
16-06-2009, 19:24
Op Sherdog staat dat Franklin wel een stuk meer stoten heeft weten te landen dan Wand. Ik was er ook bij en dacht ook: die is binnen!

Mike
16-06-2009, 19:26
ik vond het wel heel mooi dat wanderlei voor het publiek de winnaar is

wanderlei is gewoon een echte warrior, t gaat hem niet eens om de win als er maar een battle is. En dat is er altijd met wandys partijen. Het was echt geweldig dat hij een groter applaus kreeg en zelfs als loser de mic pakte en iedereen bedankte. gewoon legend die man


niemand kan ooits iets veranderen aan zijn status na alles wat hij bereikt heeft. Zelfs de ufc en hun kut jury niet

Vitor Belfort
16-06-2009, 19:27
Cijfers zijn wel vrij duidelijk....

http://www.compustrike.com/stats_files/ufc_99/Franklin-Silva.HTM

Sendur
16-06-2009, 20:05
ik vond het wel heel mooi dat wanderlei voor het publiek de winnaar is

wanderlei is gewoon een echte warrior, t gaat hem niet eens om de win als er maar een battle is. En dat is er altijd met wandys partijen. Het was echt geweldig dat hij een groter applaus kreeg en zelfs als loser de mic pakte en iedereen bedankte. gewoon legend die man


niemand kan ooits iets veranderen aan zijn status na alles wat hij bereikt heeft. Zelfs de ufc en hun kut jury niet

x2, mooie woorden Mike

Reps!!

chief108
16-06-2009, 20:15
ik vond het wel heel mooi dat wanderlei voor het publiek de winnaar is

wanderlei is gewoon een echte warrior, t gaat hem niet eens om de win als er maar een battle is. En dat is er altijd met wandys partijen. Het was echt geweldig dat hij een groter applaus kreeg en zelfs als loser de mic pakte en iedereen bedankte. gewoon legend die man


niemand kan ooits iets veranderen aan zijn status na alles wat hij bereikt heeft. Zelfs de ufc en hun kut jury niet
well said

reps

Garcia
16-06-2009, 20:29
Welk nummer is er gebruikt in deze highlight??

Rougemonkey
16-06-2009, 20:48
Beetje eenzijdig beeld wat dat filmpje schetst. Ik kan me niet voorstellen dat W geen klappen heeft gevangen.

Mike
16-06-2009, 21:23
Dat klopt, alleen in de UFC moet je blijven winnen anders wordt je er uitgegooid.
Dat is 1 van de dislikes van hun, ook een beetje van de sport.


ja dat klopt helaas

tja ik heb niks tegen de ufc maar ze kiezen echt moeilijke partijen uit voor de oud pride mannen om zo toch, de inmiddels gestorven discussie, ufc vs pride te winnen.

joe silva en co hebben er toch een handje van om de marketable champs betere matchups te geven dan de wat minder commercieel aantrekkelijke mannen(vanwege taal, afkomst, fanbase etc). t geeft een vertekend beeld , al moet gezegd worden dat bijv. een forrest griffin de hype wel heeft waargemaakt

mannen als crocop en wanderlei afschrijven om een paar loss op rij na de carrieres die ze gehad hebben is gewoon dom. maar ja zo werkt t vaak wel bij de ufc.

bij pride was dat gelukkig niet zo , ook al werd je 6 keer geslacht als je iedere pot als warrior streed dan boeide dat niets. net als wie sterktst finished in ronde 3 pakt de decision ook al verloor je de rondes ervoor. Die jappen snappen het wel!

TheHagueBoxer
16-06-2009, 22:22
Cijfers zijn wel vrij duidelijk....

http://www.compustrike.com/stats_files/ufc_99/Franklin-Silva.HTM

jep maar je heb altijd de eeuwige vraag voor de judges: gaat het puur om wie er meer land of gaat het om wie er het meeste schade aanricht?

ik ben van mening dat in in een gevechts sport er het uiteindelijk omgaat wie er het meest schade heeft aangericht en dus het effectiefst heeft gevochten, en naar mijn mening hadden wanderlei's stoten over het hele gevecht gezien meer impact dan de stoten van franklin (ookal waren het er minder, je zag dat Franklin ze met moeite incasseerde)

btw waar kwamen de juryleden vandaan? Als ze alle 3 uit USA komen snap ik de uitslagen (ookal ben ik het er niet mee eens, (split) decision voor wanderlei, of misschien was een Draw ook eerlijk geweest)

Knockdown.be
16-06-2009, 22:38
Terug naar een hogere gewichtsklasse gaan en oorlog voeren in Japan :box: Ik mis de agressie van Wand...

thrillseekah
16-06-2009, 23:02
Cijfers zijn wel vrij duidelijk....

http://www.compustrike.com/stats_files/ufc_99/Franklin-Silva.HTM

kloppen die ook dan? Ik vond het er toch anders uitzien

kickboxer1987
16-06-2009, 23:04
Vandaag nog een keer de partij gekeken (de PPV uitzending gedownload).

Live leek wanderlei de winnaar, we zagen hem veel naar voren vechten en constant aanvallen... De manier waarop hij het publiek opzweepte was gewoon legendarisch...

Nu ik de partij nog een keer heb bekeken, vanuit een zo neutrale en onpartijdige houding als mogelijk moet ik toch zeggen dat Franklin heeft gewonnen... Onthoud dat het niet alleen standup en het aantal stoten gaat maar om het volgende:

Effective striking, grappling, octagon control and agression

Effective striking -We kunnen gaan discusieren over aantal stoten vs schade van de stoten, maar kijk de partij nog eens goed... in 9 van de 10 exchanges won Rich Franklin wegens betere timing en footwork... 2 keer raakte Wanderlei Rich redelijk goed... maar echte schade is er niet...

Grappling - Beide vechters één takedown: Silva ving de linkerbeen van Franklin in de eerste ronde en bracht hem naar de grond... Franklin kreeg op een cruciaal moment in de derde de takedown, Franklin heeft meer stoten geland vanaf de grond

Octagon Control - Wanderlei met zijn Muay Thai stijl bleef Frank stalken... Erg mooi om te zien en zette constant druk, Franklin bewoog goed en hield zijn afstand.

Agression - Hier wint Wanderlei, met iedere stoot had hij de intentie de partij te beindigen...

In striking, grappling had Franklin een voordeel... qua octagon control en agression won Wanderlei. Echter was duidelijk te zien dat Franklin goed zijn gameplan kon uitvoeren en Wanderlei vaker aan het kortere eind trok, Daarnaast zag Wanderlei er conditioneel niet super uit en leek hij niet ideaal zijn balans te vinden (viel vaak om, wankel op de benen etc)

Wanderlei is de absolute publieks winnaar... zonder twijfel! Maar op basis van de criteria van de UFC en de statistieken heeft Franklin het beter gedaan.

amilster
16-06-2009, 23:36
kille analyse maar hij klopt naar mijn gevoel wel.
Wanderlei zal altiijd een icoon van de sport zijn vanwege zijn stijl maar die stijl moet het gewoon afleggen tegen de doordachtere manier van vechten tegenwoordig, tis net als met voetbal.
Toen Wanderlei het publiek tijdens zijn gevecht zo opzweepte kreeg ik echt kippe(n)vel achter mn scherpje..in de aankondiging hoorde ik ookalweer dat hysterische gekrijs van dat wijf van Pride Wanderrrrrrrleeeeeiiiii Siiiiiiiilvaaaaaaaa GEWELDIG! Maar ik moet zeggen dat Bruce het ook heel erg goed doet wat dat betreft
Wanderlei fan 4 life win or lose!!