PDA

View Full Version : Exit Mexico @ Torneo Acapulco 2009 (BJJ)



Christophe
18-06-2009, 12:54
Dit weekend (20 & 21 Juni) is er een BJJ- en grapplingtornooi in Acapulco waar ik met mijn leerlingen naar toe ga. Ik ga jullie hier natuurlijk een klein verslagje over schrijven achteraf, maar ik wou jullie al de patch laten zien die ik (eindelijk) heb laten maken - naar het wereldvermaarde design van de heer Justinian himself (waarvoor nog steeds mijn dank).

http://img132.imageshack.us/img132/6561/exitmexicopatch.jpg

Ik heb "maar" 3 leerlingen, maar ik ben er erg trots op. Als er niks vreemds (aardbeving, voedselvergiftiging, ...) gebeurt gaan ze dit weekend de boel behoorlijk op stelten zetten daar in Acapulco. :D

Jullie kunnen aan "Nicolas the Red" (van Exit), "Cremo" (Brown Belt Bart Creemers) en/of Dennis Wong - beiden van Bad Boys - vragen wat ze er van vonden. Zij hebben - bij hun bezoek aan Mexico - met mijn jongens gerold. Mexicanen zijn vrij lui als het op trainen aankomt, dus ik heb hen behoorlijk achter de veren gezeten op de trainingen ... en het (voorlopige) resultaat is er. :thup:

chief108
18-06-2009, 12:58
top man!

goed bezig daaro

joost
18-06-2009, 12:58
Succes Amigo! :D

mama
18-06-2009, 13:00
Succes Zoef...

HUNTER
18-06-2009, 13:04
go team zoef!!!!!

(is trwns een veel betere naam dan dan exit.... Team Zoef Mexico :))

nicolas the red
18-06-2009, 13:08
succes! ben verbaasd dat sergio had al zo lang uitgehouden heeft! ;)

Justinian
18-06-2009, 13:11
Succes Christophe en die patch ziet er goed uit!

761217186
18-06-2009, 13:20
Hey, dat ziet er goed uit man! Mocht ik naar Mexico op vakantie gaan wil ik ook graag een keertje bij jullie komen trainen. Hier in Nederland ben ik momenteel te druk om te trainen;).

Leuk dat jullie mee gaan doen!!! probeer het ook te filmen...
Ik hoop dat er snel wat meer BJJ'ers bijkomen!

groetjes

ChimiChero
18-06-2009, 13:22
Suerte compañero !!

mdk
18-06-2009, 17:08
Veel succes amigo!

topfighter
18-06-2009, 17:40
patch ziet er toppie uit!!! je krijgt je jongens wel in beweging...go and kick ass!!

greetzzz

Christophe
18-06-2009, 22:42
Bedankt voor de leuke reacties amigos! :thup:


go team zoef!!!!!

(is trwns een veel betere naam dan dan exit.... Team Zoef Mexico :))
Hehehehehe ... maar nee! ;)


succes! ben verbaasd dat sergio had al zo lang uitgehouden heeft! ;)
Sergio gaat niemand heel laten in Acapulco! Soon to be seen on Youtube. :p


Succes Christophe en die patch ziet er goed uit!
Thanks amigo, hij komt van een goede designer! ;)


Hey, dat ziet er goed uit man! Mocht ik naar Mexico op vakantie gaan wil ik ook graag een keertje bij jullie komen trainen. Hier in Nederland ben ik momenteel te druk om te trainen;).

Leuk dat jullie mee gaan doen!!! probeer het ook te filmen...
Ik hoop dat er snel wat meer BJJ'ers bijkomen!

groetjes
Altijd welkom amigo, hier is genoeg te zien in Centraal-Mexico: San Miguel, Guanajuato, Morelia, ... en rollen in León. ;)

We gaan het zeker proberen te filmen! Check this thread in a couple of days.

Tony
18-06-2009, 22:55
te gek christophe. mooi om te zien hoe goed de motivatie er nog steeds in zit. hoop dat jij en je team een mooie prestatie kan neerzetten. aan jullie patch zat t niet liggen :-)

chief108
19-06-2009, 07:51
Sergio gaat niemand heel laten in Acapulco! Soon to be seen on Youtube. :p

We gaan het zeker proberen te filmen! Check this thread in a couple of days.
cool...

succes and bring it on Mexivlaming!!!

Atama
19-06-2009, 09:03
Succes, mooie patch trouwens

Paganstars
19-06-2009, 09:53
Break some legs! Succes man!

MMAFAN-1122
19-06-2009, 13:33
Succes!

nicolas the red
19-06-2009, 13:43
Altijd welkom amigo, hier is genoeg te zien in Centraal-Mexico: San Miguel, Guanajuato, Morelia, ... en rollen in León. ;)
dat kan ik alleen maar beamen

behalve dat rollen, wat zijn me dat een bende mietjes daar!

Richelieu
19-06-2009, 14:12
Looking good Christophe! Succes!

Christophe
22-06-2009, 07:54
Het is zondagavond en ik ben net anderhalf uurtje terug van een vermoeiend weekendje Acapulco ... maar het is goed geweest.

We wilden vrijdag ruim op tijd vertrekken (10u) om voor de piek Mexico City te doorkruisen, maar net toen we op het punt stonden León uit te rijden zag Sergio dat mijn "verificación" (een soort halfjaarlijkse autokeuring) was vervallen. Dit wordt in León haast niet gecontroleerd, maar in Mexico City des te meer. Ze durven je auto er zelfs voor in beslag nemen. Dus wij naar een keuring-centrum, waar ze ons wisten te vertellen dat we eerst (ergens anders) een boete moesten betalen voordat ze de wagen konden keuren.

Om een lang verhaal kort te maken, het was 12u toen we met het nodige stickertje naar Mexico City konden vertrekken. We moeten - om van León naar Acapulco te reizen - Mexico City helemaal doorkruisen, maar om de drukte te vermijden wist Sergio een "binnenweg" ... hetgeen ervoor zorgde dat de geplande 3,5 uur veranderden in 5 uur. Dankzij gigantische regenbuien en verkeerswerken tussen Mexico City en Acapulco kwamen we 13 uur (i.p.v. 9u) na vertrek aan in Acapulco.

Het werd een erg korte nacht, want we moesten om 8u gaan inwegen voordat we konden ontbijten. Ik was - met mijn 80 kg. - zeker van mijn gewicht (vooral omdat ze me toch altijd bij de zwaargewichten zetten) maar mijn 2 vechters wilden het zekere voor het onzekere nemen en zo licht mogelijk inwegen. Het is Mexico, dus de organisator kwam pas tegen 8u30 een beetje aankakken, en toen bleek dat de mat nog gelegd moest worden. Op mijn vriendelijke vraag konden we toch eerst wegen, en daarna gingen we lekker ontbijten. Het tornooi zou normaal om 10u beginnen, maar we dachten slim te zijn en pas om 11u terug te komen ... wat uiteindelijk nog steeds ruim anderhalf uur te vroeg was! :rolleyes:

Van mijn vechters was eerst Poncho aan de beurt. Het is mijn leerling met de meeste trainingen, en hij is ongelooflijk goed én sterk ... dus ik was ervan overtuigd dat hij gemakkelijk zou winnen. Maar dat was buiten de zenuwen gerekend: na een succesvolle guardjump (natuurlijk :D) was hij zo "gestressed" dat hij niet meer kon doen dan de guardpass verdedigen. Bijna op het einde van de tijd wist zijn tegenstander bijna te passeren waarvoor hij de advantage kreeg waarmee hij won. Poncho was erg teleurgesteld, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Volgende keer beter, zeker nu de kop eraf is.

Verslag van Sergio en mij (mét filmpjes) later, nu ga ik slapen! ;)

chief108
22-06-2009, 08:11
trusten maat...

we wachten in spanning af op de rest :p

761217186
22-06-2009, 15:29
ik wacht nu al op deel 2:thup:

chief108
22-06-2009, 16:27
idd, hij mag wel opschieten
hij heeft nou wel 8 uur kunnen pitten....

wordt al echt zo'n luie mexicaan die vlamink... :wink:

cremo
22-06-2009, 17:36
Hahahaha, Sergio heeft zijn mond al voorbijgepraaat op facebook!

Christophe
22-06-2009, 18:35
Ter mijner verdediging: ik heb een groot deel van de nacht wakker gezeten met mijn dochter in mijn armen (en zo kan ik niet typen). Maar om het goed te maken heb ik ... FILMPJES!!! :D

Zaterdagochtend (toen de organisator er eindelijk was) om 8u30 zag de "zaal" waar de competitie doorging er zo uit:
YouTube - Torneo Acapulco JJB/BJJ 2009: Lugar (http://www.youtube.com/watch?v=lL3bah2ADj8&feature=channel)
Zoals jullie zien niet bepaald de grootste luxe, en dankzij het regenseizoen ook niet het droogste plaatsje in Acapulco, maar goed. Sergio is de lange zwikzwak met het bordeaux T-shirt, Poncho de kleerkast met het licht-orangje T-shirt.


Na onze zware reis, een korte (en voor hem zware) nacht in een matig appartement, geen onbijt en het feit dat hij niet voldaan uit het toilet kwam maakte Sergio een beetje gefrustreerd:
YouTube - Everything is shit (http://www.youtube.com/watch?v=UWGtnPPRsWI&feature=channel)
:lol:

Christophe
22-06-2009, 18:47
De rest van het verhaal:

Sergio voelde de druk van de competitie steeds harder, mede door het feit dat hij herkend werd door aardig wat mensen als het fenomeen dat op het nationaal kampioenschap eind vorig jaar met slechts 2 maanden training kampioen werd in zijn klasse en 2 van zijn 3 partijen met submissie wist te winnen.

Gelukkig wist hij de stress goed te hanteren en kon hij zijn 2 partijen beiden met triangle binnenhalen. Zijn eerste partij is alleen met zijn camera gefilmd, dus die moet ik nog krijgen. Zijn 2de partij ben ik momenteel aan 't uploaden, dus die komt er asap aan.

Oh ja, zoals jullie op de foto zien waren er geen medailles, alleen "certificaten" (waarop je je naam zélf moet invullen). Beetje cheap, als je weet dat we ondanks alles nog steeds €23 betaalden om deel te nemen.

http://img194.imageshack.us/img194/7651/cimg8528.jpg
Sergio met Prof. Zapata, de organisator en bruine gordel van Gracie Barra (tevens hoofdvertegenwoordiger van GB in Mexico)

Jeru
22-06-2009, 19:03
Goed gedaan van Sergio! En hoe zijn jouw partijen verlopen ouwe reus? :D

Christophe
22-06-2009, 19:10
http://img194.imageshack.us/img194/9431/cimg8511.jpg
Poging tot groepsfoto met (bijna) alle deelnemers aan het tornooi en de professoren vooraan

Ikzelf woog 's morgens - zonder er enige moeite voor te doen buiten de afgelopen 2 weken gemiddeld slechts 4 à 5 uur te slapen dank zij dochterlief - een mooie 80 kg., dus aanvankelijk wou Zapata (de organisator) me bij de Heavyweights zetten: één andere kerel (leerling van Zapata) van 96 kg. Bij de rules-check bleken er in totaal een 7-tal paarse gordels te zijn, en toen ik op Zapata's vraag over hoe de paarse gordels te organiseren antwoordde dat we het misschien op zijn Ede's konden doen (iedereen vecht met iedereen, winst op sub is 2 punten, winst op punten/beslissing is 1 punt, degene met het meeste punten op het einde wint) kreeg ik boze blikken van alle paarse banden die lichter dan mij waren! :D

Anyways, dat feest ging dus niet door, en er bleek nóg een paarse bander te zijn van ongeveer 80 kg. dus werden we ingedeeld in 4 finales in 4 categorieën en mocht het monster van 96kg. wachten op het Open Gewicht.

Het werd weer een erg lange dag (dank zij een schitterende organisatie :rolleyes:), en toen ik dan 's avonds eindelijk tegen mijn tegenstander (een kale knikker van Team Renzo Gracie) mocht beginnen, ging het niet helemaal zoals ik verwacht had. Of ik zwak vocht door omstandigheden of mijn tegenstander gewoon écht zo sterk was als hij aanvoelde weet ik niet precies, maar het feit is dat hij mijn guard (imo vrij vlotjes :eek:) passeerde en me dan North/South controleerde. Gedurende de tijd dat ik vanonder vrij stevig vast lag (het grootste deel van het gevecht) dacht ik de hele tijd dat dit écht niet kon: ik wou dit eerste tornooi sinds haar geboorte opdragen aan mijn dochter, heb speciaal een patch voor haar op m'n gi gezet en dan zou ik mijn enige gevecht zo verliezen?!?

Ik bleef een uitgang zoeken, en toen ik die eindelijk had twijfelde ik niet en ging voor de submissie (ik wist maar al te goed dat ik 3 punten achter stond en dat er nog maar een minuut of 2 over waren). Ik ving de beste man in een triangle, en zette hem stevig aan (tijdsdruk ;)) waardoor hij blijkbaar niet kon aftikken (?!?) en de scheids de partij net op tijd stopzette voordat mijn tegenstander het westen verloor!

Ik was blij dat ik gewonnen had, mijn leerlingen waren opgelucht (want ze maakten zich blijkbaar toch een beetje zorgen) en Team Renzo Gracie was weer een illusie armer! :p

Mijn "finale" in paars -85:
YouTube - Torneo JJB/BJJ Acapulco 2009: Final Cintas Moradas - Medio Pesado (http://www.youtube.com/watch?v=VZ3_4g8oxcc&feature=channel_page)

Justinian
22-06-2009, 19:20
Top Christophe, gefeliciteerd!!

Jeru
22-06-2009, 19:22
Mooi Christophe!!!

Christophe
22-06-2009, 19:39
Na deze partij kwam Prof. Zapata naar me toe om te zeggen dat ik in de Open Categorie de finale mocht vechten tegen Manolo (zijn beestje van 96 kg.). De winnaars van de overige categorieën in paars zouden dan voor de 3de plaats strijden. Waar Zapata die wedstrijdvorm uitgevonden heeft, is mij een raadsel, maar goed! :confused:

Ik was natuurlijk nog behoorlijk "plat" van mijn eerste partij, en ere wie ere toekomt: Manolo is technisch erg goed en beweeglijk voor zijn gewicht. Zoals jullie al kunnen raden, heb ik het jammer genoeg niet gehaald. De wil was er, maar daar bleef het jammer genoeg bij! Manolo passeerde mijn guard (wééral ... ik moet toch dringend eens aan mijn guard-defense werken ;)) en concentreerde zich er toen 100% op om zijn positie (en puntenvoordeel) niet meer te verliezen. Geen mooie manier van vechten, maar wel een effectieve manier om te winnen.

Het was wel sympathiek van hem om nadien onmiddelijk naar me toe te komen om zich te excuseren voor zijn stijl van vechten. Hij zei dat hij erg veel druk van zijn team voelde om te winnen, en dat hij daarom geen risico's wou nemen, maar dat hij er ook geen plezier in had. Hij wou graag eens naar León komen om - buiten competitie - met mij te rollen, want in zijn club had hij niemand die het hem moeilijk kon maken. Relaxe kerel, en Poncho - die naast me zat - was met grote ogen aan het meeluisteren! :D

Buiten Manolo hebben nog een aantal mensen aan ons gevraagd of ze niet eens bij ons mochten komen meetrainen, dus op dat vlak hebben we ook een goede indruk nagelaten. Lollig was dat er ook wat vechters (en zelfs een niet onaardig meidje) kwamen vragen of ze met ons op de foto konden, en Sergio daarna tegen me zei dat hij wel kon wennen aan de BJJ-roem! :lol:

Mijn "finale" in de Paars Absoluto:
YouTube - Torneo Acapulco JJB/BJJ: Final Absoluto Morada (http://www.youtube.com/watch?v=F1_EzcLrlZs&feature=channel)

Christophe
22-06-2009, 19:44
http://img31.imageshack.us/img31/4931/cimg8506.jpg
Team Exit Mexico aan het begin van het tornooi

Hendy
22-06-2009, 19:48
Top om te zien man !

Thanks !

Christophe
22-06-2009, 19:49
Top Christophe, gefeliciteerd!!


Mooi Christophe!!!


Top om te zien man !

Thanks amigos! :D

bryan
22-06-2009, 21:06
cool om te zien, vooral die dude in een camo gi !! hahah

chief108
22-06-2009, 21:08
WAR MEXIVLAMINK EN TEAM EXIT MEXICO!!!!

Christophe
22-06-2009, 21:19
:lol: Hehehehehehehehehe

cholitzu
22-06-2009, 21:29
Thanks christophe, En erg leuk om te zien dat het goed met je gaat amigo!!!

gr

LJ Silver
22-06-2009, 21:35
Mooi dat die gast van 96 meteen moet lachen als je guard springt ;) Top dat je daar zo kan genieten van BJJ man, respect!

Maupie
22-06-2009, 21:38
super om te zien en te lezen Christophe!! Goed bezig :)

761217186
22-06-2009, 21:44
mooi verslag en leuke filmpjes.


gefeliciteerd, triangle zat er lekker op!
(o,ja.. ik vroeg mij nog of hoe lang het gaat duren voor je de bruine gordel krijgt, je inzet is sportief al helemaal top, maar daar bij promoot je het BJJ internationaal ook nog eens fantastisch.)

Christophe
22-06-2009, 21:54
Zodra ik hem heb, zet ik Sergio's 1ste gevecht hier neer. Maar dit is alvast Sergio's 2de gevecht (en dus de finale), deel 1 (guardpull en 5 min. niets bijzonder dus 0-0):
YouTube - Torneo Acapulco JJB/BJJ 2009: Final cintas blancas Pesados (parte 1) (http://www.youtube.com/watch?v=PTm6c73v8So&feature=channel)

deel 2 (2 minuten verlenging met triangle):
YouTube - Torneo Acapulco JJB/BJJ 2009: Final cintas blancas Pesados (parte 2) (http://www.youtube.com/watch?v=yPKGeZ9J6QE&feature=channel)

Christophe
22-06-2009, 22:04
mooi verslag en leuke filmpjes.


gefeliciteerd, triangle zat er lekker op!
(o,ja.. ik vroeg mij nog of hoe lang het gaat duren voor je de bruine gordel krijgt, je inzet is sportief al helemaal top, maar daar bij promoot je het BJJ internationaal ook nog eens fantastisch.)

Bedankt amigo, en die triangle zat inderdaad stevig! ;)

Bruine band is nog wat te vroeg. Allereerst heb ik mijn paarse band net iets langer dan een jaartje, maar daarenboven kom ik hier in Mexico in paars al bijna niet aan vechten toe. De Mexicaanse bruine en zwarte banders gedragen zich alsof ze de absolute top al bereikt hebben en weigeren te rollen op tornooien (of dagen zelfs gewoon niet op). Totdat ik daarop een oplossing gevonden heb, hoop ik nog een tijdje paars te blijven. ;)

Maar in ieder geval bedankt voor het compliment. Wat het internationaal promoten betreft: zoals gezegd bij mijn vertrek in "De Lage Landen" ga ik - zodra ik kan (lees: wanneer mijn team groot genoeg is) - ook zoveel mogelijk proberen te organiseren, zoals tornooien, seminars, Mixfight-weken en misschien zelfs een MMA-gala (of een combinatie van bovenstaande). Ik laat jullie het natuurlijk ruim op voorhand weten, want ik kan alleen maar hopen dat sommigen van jullie het een mooie reden vinden om hier op bezoek te komen! ;)

Ze zijn nog niet klaar met me, hier in Mexico! :p

Jeru
22-06-2009, 22:20
De Mexicaanse bruine en zwarte banders gedragen zich alsof ze de absolute top al bereikt hebben en weigeren te rollen op tornooien (of dagen zelfs gewoon niet op). Totdat ik daarop een oplossing gevonden heb, hoop ik nog een tijdje paars te blijven. ;)


Jammer man! Is juist toch lekker om elkaar scherp te houden?
Dat gezegd hebbende: hoe houd jij jezelf scherp zonder "al" die tegenstand uit de Lage Landen? ;)

Christophe
22-06-2009, 22:48
Jammer man! Is juist toch lekker om elkaar scherp te houden?
Dat gezegd hebbende: hoe houd jij jezelf scherp zonder "al" die tegenstand uit de Lage Landen? ;)

Ik moet toegeven dat het niveau hier nog niet aan de enkels komt van het niveau in de Lage Landen, en dat ik de competities (en tegenstanders) daar erg hard mis, alsook de jongens van Exit in België die me al die jaren erg goed hebben voorbereid op mijn competitie-gevechten.

Maar goed, ik ben hier en ik moet er het beste van maken. Allereerst train ik mijn leerlingen zo goed mogelijk in de basis van BJJ, en probeer ik het ook aan te laten sluiten op hun individuele stijl van vechten. Het feit dat ik momenteel "maar" 3 leerlingen heb heeft als voordeel dat ik aan ieder van hen veel aandacht kan geven. En geloof het of niet, maar het werpt zijn vruchten af. Wanneer ik met hen rol, leer ik zelf erg veel bij. Nogmaals, vraag maar eens aan Bart Creemers of Dennis Wong (Team Bad Boys) of Nicolas the Red wat ze van het niveau van mijn jongens vonden. ;)

Daarenboven rol ik regelmatig op zondag met 2 paarse banders van het Royce Gracie team hier in Leon. Tussen ons gezegd en gezwegen zijn ze niet bijzonder goed, maar het helpt me in vorm te blijven asap voor de kill te gaan bij het rollen, hetgeen ik natuurlijk niet doe wanneer ik met mijn leerlingen rol. Die "mini-Open Mat" ga ik nu maandelijks uitbreiden met leraars van andere teams (uit andere steden) die graag met me willen komen rollen, en mijn jongens zullen ook van de partij zijn op die maandelijkse sessies, hetgeen hen nog sneller nog beter zal maken.

Op de eerste versie heeft Poncho bijna één van die paarse banders van Royce Gracie (zelfde gewicht, traint 6 jaar waarvan enkele jaren met Roger Gracie en Braulio Estima in Londen) op de rug gewurgd, ware het niet dat de paarse bander Poncho's voeten wist te kruisen en hem zo kom submitten. Vandaar ook dat Poncho's uitschakeling in Acapulco als een donderslag bij heldere hemel kwam. Hij is nu al goed genoeg om in blauw te winnen, maar hij moet eerst even die competitiestress voorbij zien te komen. :D

Mexican Stud
23-06-2009, 05:40
everything is shit! but i won!!! hahaha

Mexican Stud
23-06-2009, 05:41
english please!!!

Mexican Stud
23-06-2009, 05:48
succes! ben verbaasd dat sergio had al zo lang uitgehouden heeft! ;)

mmmmm, dont u remember whe i made U tap and u where crying like a girl?? me white belt u "blue" belt............. next time u'll feel the pain
hahahahaha \\m//

nicolas the red
23-06-2009, 12:06
mmmmm, dont u remember whe i made U tap and u where crying like a girl?? me white belt u "blue" belt............. next time u'll feel the pain
hahahahaha \\m//

pinche huevon!

Christophe
23-06-2009, 16:19
Guys, guys ... this is about the tournament, not about who has the biggest tattoo!

FightingDutchman
23-06-2009, 17:19
Goed bezig Christophe! Leuk om de verslagen en filmpjes te lezen / kijken trouwens!

Christophe
24-06-2009, 16:55
Voor de geïnteresseerden, hier is Sergio's eerste gevecht tegen een Mexicaans lid van Al-Qaida ;)

YouTube - torneo jiu jitsu acapulco 2009 Sergio Arenas vs Larry -97kg (http://www.youtube.com/watch?v=0CjQDKue6mc)

Briant
24-06-2009, 20:26
Sergio heeft goede triangles hoor. Het zou toch verstandig zijn die jongen ook een paar goede takedowns te leren hij ziet er sterk uit en het zal zn spel gevarieerder maken.

Christophe
24-06-2009, 20:59
Sergio heeft goede triangles hoor. Het zou toch verstandig zijn die jongen ook een paar goede takedowns te leren hij ziet er sterk uit en het zal zn spel gevarieerder maken.

Ik zeg niet dat het zijn spel niet gevarieerder zou maken, maar er is nog erg veel wat ze - in mijn ogen - eerst moeten leren. Je mag niet vergeten dat Sergio nog "maar" 9 maanden aan 't trainen is. Al bij al doet hij het niet slecht denk ik dan!

Maar voordat je denkt dat ik ze alleen guardjumpen wil leren: er is al een uitgebreid takedown-seminarie gepland in zomer 2010 door één (en mogelijk twee) van de beste takedowners die ik persoonlijk ken! ;)

Justinian
24-06-2009, 21:05
Goed werk Christophe, dat gaat een lastige jongen worden!

Christophe
24-06-2009, 21:25
Goed werk Christophe, dat gaat een lastige jongen worden!

Pffffffffff.... geloof het of niet maar ik heb het er al behoorlijk lastig mee. Als ik de Mexicaanse luiheid er nu ook nog eens uitkrijg, is dit UFC-materiaal! :)

Briant
24-06-2009, 22:46
Ik zeg niet dat het zijn spel niet gevarieerder zou maken, maar er is nog erg veel wat ze - in mijn ogen - eerst moeten leren. Je mag niet vergeten dat Sergio nog "maar" 9 maanden aan 't trainen is. Al bij al doet hij het niet slecht denk ik dan!

Maar voordat je denkt dat ik ze alleen guardjumpen wil leren: er is al een uitgebreid takedown-seminarie gepland in zomer 2010 door één (en mogelijk twee) van de beste takedowners die ik persoonlijk ken! ;)

Goeie zaak.

Vision
25-06-2009, 00:13
Maar voordat je denkt dat ik ze alleen guardjumpen wil leren: er is al een uitgebreid takedown-seminarie gepland in zomer 2010 door één (en mogelijk twee) van de beste takedowners die ik persoonlijk ken! ;)


Arbi?

Christophe
25-06-2009, 18:15
Arbi?

En Wim

Mexican Stud
26-06-2009, 04:03
mmmmmm what are u saying about me?? english please!!

Mexican Stud
26-06-2009, 04:12
Sergio heeft goede triangles hoor. Het zou toch verstandig zijn die jongen ook een paar goede takedowns te leren hij ziet er sterk uit en het zal zn spel gevarieerder maken.

i know my take down sucks.... but what can i do if Christophe doesn't teach me any take down.... only the "guard jump"... anyway... i won hahaha

Christophe
26-06-2009, 08:24
i know my take down sucks.... but what can i do if Christophe doesn't teach me any take down.... only the "guard jump"... anyway... i won hahaha

Hmmmmmmmm.... first of all, I am trying to make your game as complete as possible in the short period of time you train so you know a solution to every situation you might encounter in a competition fight. Secondly, I have already given a small introduction to the art of take-down, but saw that the fysical capacities of my students didn't allow for the movements necessary for a successful take-down. Since then, I have tried to implement preparatory exercises in the warm-up that are even too difficult (or painfull) for most of you at this moment, so I'm forced to go very slow on this.

Thirdly, a guardjump takes your opponent to your guard (which is your prefered position). A take-down puts your opponent on his back, giving you an edge to pass an eventual guard and go for a side- or even mount-position. You prefer to give up a mount when you have it to return to your guard rather than learn how to keep the mount and attack from it.

So quite frankly, I don't know what you are complaining about. :confused:

:evil: Oh, and before I forget my last point: you're always welcome to go train at Pedro's! ;)

chief108
26-06-2009, 08:26
Christophe doesn't teach me any take down.... only the "guard jump"
oh man....

check out this long thread on guard jumping (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=71983&highlight=guard+jump+gay)...

and notice that one 3 letter word that is highly associated with it... :lol:

Christophe
26-06-2009, 08:30
oh man....

check out this long thread on guard jumping (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=71983&highlight=guard+jump+gay)...

and notice that one 3 letter word that is highly associated with it... :lol:

Hmmmmm... "great"?! Ah no, 5 letters.

Euhm, "excellent"?! Damn no, 9 letters!

Then "dominant"?! Nope, 8 letters!

Is it "Guardjump-haters are cry-babies"?!? :p

Briant
26-06-2009, 17:44
i know my take down sucks.... but what can i do if Christophe doesn't teach me any take down.... only the "guard jump"... anyway... i won hahaha

We know Christophe he is a very good guardplayer. It would be nice to see a strong guy like you take someone down and work from top. But you do have great triangles.

Christophe
27-06-2009, 15:52
We know Christophe he is a very good guardplayer. It would be nice to see a strong guy like you take someone down and work from top. But you do have great triangles.

Thanks for the compliment amigo, and don't worry: one day he'll learn the take-down and the top-game. And the triangle from the mount works pretty well too, so he doesn't have to give it up for his top-game! ;)