PDA

View Full Version : Nieuwe BJJ School in Venlo



BJJ-Fighters
18-06-2009, 16:22
Beste BJJ liefhebbers,

Vanaf nu kunnen jullie in Venlo BJJ beoefenen onderleding van de bruine bander onder de Rickson Gracie, Harold Harder, oprichter van BJJ Holland (http://www.bjjholland.nl/)

BJJ Venlo bestaat nu uit ongeveer 10 leden. Naarmate de groep meer vorm krijgt, zal de school ook groeien in lestijden en dagen maar op dit moment trainen wij op de volgende dagen:

Ma: 19.00 - 21.00 Harold Harold
Do: 19.00 - 21.00 *(Aanwezige assistent trainer van Harold - wit/blauw - herhaling van de technieken van Maandag)

De huidige trainer op de donderdag gaat binnenkort naar Amerika emigreren en bij de Machado's trainen! maar no worries, hier wordt aan gewerkt om een blauwe bander onder Harold voor deze dag te regelen.

Kom langs voor een introductie les, neem ook je vrienden mee.

Adres
Sportschool Bodystyle Venlo
Tegelseweg 59 te Venlo

Voor meer informatie aub per mail naar: [email protected]

Take care!

HUNTER
18-06-2009, 16:44
toe maar weer...

Harold weer terug op de mat. Goed bezig!!!

BJJ-Fighters
20-06-2009, 12:03
Dacht dat er in deze regio wel een vraag zou zijn naar BJJ maar blijkbaar heb ik dat een beetje overschat

Jeru
20-06-2009, 12:12
Is er niemand op komen dagen dan?

BJJ-Fighters
20-06-2009, 15:02
O jawel hoor, maar niet na deze advertentie. Wij hadden namelijk gehoord dat dit DE vechtsport forum van NL is. Juist omdat er GEEN BJJ is in deze regio, en een bruine bander onder RICKSON GRACIE hier les geeft, dan zou je denken dat er wat mensen interesse zouden hebben. We shall see what happens, wij gaan gewoon door met trainen hoor. Show must go on.

Dragao
20-06-2009, 16:47
Ik denk dat meeste mensen die regelmatig op dit forum zitten al bij een club trainen

MB667
20-06-2009, 17:22
thnx voor de tip

BJJ-Fighters
22-06-2009, 16:34
Het begint al op te schieten nu op de mail moet ik zeggen. Had ook niet anders verwacht. Keem 'em coming!

Cave
22-06-2009, 16:37
't blijft toch Venlo hè......

;)

sebastiaan
22-06-2009, 16:46
Nou,welcome to the club dan maar!
Wie geeft er naast Harold les?

FightingDutchman
22-06-2009, 17:36
Ik dacht dat er in deze regio al een BJJ school zat van Willem Peters?

Jochem
23-06-2009, 00:05
Ik dacht dat er in deze regio al een BJJ school zat van Willem Peters?

Yep. In panningen. Leskrijgen van 1 van de opkomende bjj toppers in europa. :)

Lumpinigym
23-06-2009, 07:24
Willem is oke, ole ole.

hahaha

remco pardoel
23-06-2009, 10:24
Willem is geen opkomende topper..
Europees Kampioen 2009

Maar Willem zit al meer dan een jaar in de regio.
Hij was al begonnen in Venlo maar daar werd BJJ uiteindelijk niet op prijs gesteld. Dus terug naar de basis.

Dus Venlo heeft geen scoop, helaas jongens

Fyodor
23-06-2009, 10:28
Als ik in de buurt van Venlo woonde was ik zonder meer gekomen. Helaas ligt Enschede erg ver weg van de rest van Nederland :wacko:

BJJ-Fighters
23-06-2009, 10:52
Yep. In panningen. Leskrijgen van 1 van de opkomende bjj toppers in europa. :)

Ken hem niet persoonlijk maar heb wel positieve dingen over Willem gehoord. Namelijk dat hij een uitstekende leraar is en een super aardige gast die Jiu Jitsu geeft in Panningen. Je kan daar op de Zaterdag les krijgen in BJJ.

Jordy Peuten geeft les in Maastricht. Deze jongen ken ik ook niet maar heb ook goeie dingen over hem gehoord.

Wij zitten in Venlo, 22 min van Panningen, veel te ver van Maastricht. Wij trainen momenteel 2x per week en bij genoeg aanmeldingen gaan wij al snel naar de 3x. Wij zijn momenteel met een groep van 14 and counting. Een ding moeten mensen goed begrijpen - elke school heeft zijn eigen stijl en dat komt omdat ieders BJJ net iets anders is als de ander. Bij Rickson Gracie Nederland krijg je het Jiu Jitsu van Rickson Gracie (de beste BJJ die ooit op de wereld heeft rondgelopen - geen discussie mogelijk - alle kenners weten dit, mensen als Fabio Gurgel, Demian Maia en JJ Machado zullen je hetzelfde vertellen). Het is daarom erg gaaf vind ik zelf om te leren hoe Rickson wil dat je vecht. Om de zoveel tijd komt er ook een zwarte bander van Rickson Gracie naar Nederland toe voor een seminar. Er worden nu plannen gemaakt dat Rickson zelf misschien in de nabije toekomst weer naar Nederland komt maar dat is afwachten.

remco pardoel
23-06-2009, 10:59
Welke filosofie het beste is wordt meestal met toernooien bepaald.
Rickson is een icoon voor de sport geweest. Dat gaat ook niemand ontkennen.

Iedere club heeft zijn toppers en je moet gaan trainen waar jij je comfortabel mee voelt.
Jordy vondt het samen met Willem de moeite waard om meer als een uur te reizen om te mogen trainen. Beide horen thuis in de top 4 van de wereld in hun klasse.

Het zou leuk zijn als Rickson een seminar komt geven
Hopelijk nu niet die onzin dat je eerst lid moet worden van de associatie en gewoon mee kan doen.

Cave
23-06-2009, 11:43
Rickson Gracie... Rickson Gracie... Heb ik vroeger nog mee geknikkerd geloof ik.

BJJrajawali
23-06-2009, 11:49
Harold is een Topper..... daar komen maar weinig mensen bij in de buurt......

Als je in venlo woont en je kan onder harold trainen..... Zou geen moment twijfelen!

Harold is een gevestigde naam in de BJJ wereld!

BJJrajawali
23-06-2009, 11:57
Het zou leuk zijn als Rickson een seminar komt geven
Hopelijk nu niet die onzin dat je eerst lid moet worden van de associatie en gewoon mee kan doen.


Zou jij dan ook komen Remco?

BJJrajawali
23-06-2009, 12:07
[quote=remco pardoel;760123]Welke filosofie het beste is wordt meestal met toernooien bepaald.
quote]

Wat bedoel je hiermee?

Cave
23-06-2009, 12:24
[quote=remco pardoel;760123]Welke filosofie het beste is wordt meestal met toernooien bepaald.
quote]

Wat bedoel je hiermee?

Lijkt me duidelijk: als op toernooien één of twee teams steeds prijzen pakken dan kan je er, met wat kanttekeningen, van uitgaan dat hun jiu-jitsu-filosofie beter geschikt is voor wedstrijden.

123trisweat
23-06-2009, 12:30
[quote=BJJrajawali;760177]

Lijkt me duidelijk: als op toernooien één of twee teams steeds prijzen pakken dan kan je er, met wat kanttekeningen, van uitgaan dat hun jiu-jitsu-filosofie beter geschikt is voor wedstrijden.

Misschien een beetje off topic maar welke verschillende braziliaanse jiu-jitsu-filosofieën zijn er dan te onderscheiden en op welke punten???

MB667
23-06-2009, 12:31
nu ben ik niet zo thuis in de bjj wereldje, maar is het soms not done om bij beide te trainen (bij willem p en harold h?)

Cave
23-06-2009, 12:46
[quote=Cave;760187]

Misschien een beetje off topic maar welke verschillende braziliaanse jiu-jitsu-filosofieën zijn er dan te onderscheiden en op welke punten???

Zonder al te diep op de verschillen in te gaan, ik moet ook erkennen dat mijn kennis daarvoor ontoereikend is, moet je bij de verschillen in stijl denken aan bijvoorbeeld technieken die anders worden uitgevoerd, de waarde die wordt gehecht aan het realisme van je vechtstijl en/of de hoeveelheid aan technieken die je aanleert.

Kijk je bijvoorbeeld naar Roger Gracie en zijn partijen op de laatste Mundials dan zie je hem heel anders vechten dan bijvoorbeeld Marcelo Garcia. Dit verschil wordt niet alleen verklaard door de lichamelijke verschillen tussen beide vechters maar ook door het belang dat gehecht wordt aan top of bottom, de soorten 'guard' die een vechter gebruikt, de sweeps en de submissions die worden ingezet.

BJJVenlo
23-06-2009, 12:48
Bij BJJ Venlo is uiteraard iedereen welkom die oprecht geïnteresseerd is!!
Ook al train je bij een andere school/BJJ Collega....

Over persoonlijke voorkeuren valt uiteraard niet te twisten..
Check maar onze laatste nieuwe leden;...(ghig..ghig)
http://94.100.114.139/618050001-618100000/618054001-618054100/618054099_6_oAzW.jpeg

BJJ-Fighters
23-06-2009, 12:54
[quote=BJJrajawali;760177]

Lijkt me duidelijk: als op toernooien één of twee teams steeds prijzen pakken dan kan je er, met wat kanttekeningen, van uitgaan dat hun jiu-jitsu-filosofie beter geschikt is voor wedstrijden.

Dit is natuurlijk onzin. Als je een beetje de weg kent in de BJJ wereld en bekend met de verschillende namen dat haal je al snel de grote franchises eruit. Scholen als Gracie Barra en Alliance halen zoveel punten op toernooien juist omdat zij met zovelen zijn. Logisch dat als een Carlos Machado meedoet hij niet 60 punten zal halen met 4 leerlingen. Een Renzo Gracie zal ook nooit winnen qua punten maar maakt dat Renzo Gracie NY een slechtere school (stijl) als een willekeurige Gracie Barra school ergens op de wereld? Ja idd, Gracie Barra wherever wint qua punten omdat zij zich georganiseerd hebben in een grote franchise, maar kijk eens verder dan wat getallen op een stukje papier. De Machado's zijn nog zo'n goed voorbeeld.

Cave
23-06-2009, 13:03
[quote=Cave;760187]

Dit is natuurlijk onzin. Als je een beetje de weg kent in de BJJ wereld en bekend met de verschillende namen dat haal je al snel de grote franchises eruit. Scholen als Gracie Barra en Alliance halen zoveel punten op toernooien juist omdat zij met zovelen zijn. Logisch dat als een Carlos Machado meedoet hij niet 60 punten zal halen met 4 leerlingen. Een Renzo Gracie zal ook nooit winnen qua punten maar maakt dat Renzo Gracie NY een slechtere school (stijl) als een willekeurige Gracie Barra school ergens op de wereld? Ja idd, Gracie Barra wherever wint qua punten omdat zij zich georganiseerd hebben in een grote franchise, maar kijk eens verder dan wat getallen op een stukje papier. De Machado's zijn nog zo'n goed voorbeeld.

Zoals ik al zei: er zijn kanttekeningen bij te plaatsen.

BJJ-Fighters
23-06-2009, 13:10
[quote=BJJ-Fighters;760211]

Zoals ik al zei: er zijn kanttekeningen bij te plaatsen.

Zal hier maar niet meer op ingaan. Heb mijn punt gemaakt.

sebastiaan
23-06-2009, 13:11
[quote=Cave;760187]

Misschien een beetje off topic maar welke verschillende braziliaanse jiu-jitsu-filosofieën zijn er dan te onderscheiden en op welke punten???

Nouja in wezen ziet Rickson Gracie jiujitsu zich als Gracie jiujitsu en niet als Brazilianjiujitsu.
Daar komt bij dat ze een onderscheid maken tussen sport bjj en "combat" bjj.
Bij rickson train je bijvoorbeeld geen "competitie" technieken.
(bepaalde controle's die je eigenlijk niet in mma zou kunnen gebruiken,dat is het idee in iedergeval)

Zo is het bij Rickson zo dat posities belangrijker geacht worden dan submissies en vooral de basis heel erg op de voorgrond staat.
Desalniettemin, je vecht altijd om een partij af te maken.(punten pakken en stallen is "no respect"!)

Persoonlijk vindt ik de verschillen makkelijker te spotten bij bijvoorbeeld luta livre etc,daarbij zijn de grappling technieken in weze hetzelfde,maar ze hebben een totaal andere filosofie en strategie

Jochem
23-06-2009, 13:28
Ach, ik ga niet mee in die mumbo-jumbo van betere stijlen. Ik vind Gracie Barra NL de beste school, rickson NL vind zichzelf de beste school, yamasaki NL vind zichzelf de beste school. En op wedstrijden beslis je wie er gelijk heeft. En Rickson himself was hier het beste voorbeeld van, die wilde continu bewijzen dat zijn stijl de beste was. Dus als je veel uren steekt in technieken die je niet kan toepassen, ben je in mijn ogen verkeerd bezig.

Onderdeel van de filosofie van BJJ is dat je effectieve technieken traint die je kan oefenen op zichzelf voor 100% verzettende tegenstanders. Vandaar de nadruk op live sparring. Dan krijg je dus een arsenaal technieken waar je wat aan hebt. Anders kom je in het straatje van discussies met van die pencak silat gasten "ja, maar in een ECHT gevecht gebruik ik mijn dodelijke verlengde knokkelstoot. Maar die mag ik niet laten zien en oefenen, want hij is dodelijk."

En ik ben het met je eens dat Gracie Barra het grootst is. Everybody wants to be on the winning team :)

BJJ-Fighters
23-06-2009, 13:37
Ach, ik ga niet mee in die mumbo-jumbo van betere stijlen. Ik vind Gracie Barra NL de beste school, rickson NL vind zichzelf de beste school, yamasaki NL vind zichzelf de beste school. En op wedstrijden beslis je wie er gelijk heeft. En Rickson himself was hier het beste voorbeeld van, die wilde continu bewijzen dat zijn stijl de beste was. Dus als je veel uren steekt in technieken die je niet kan toepassen, ben je in mijn ogen verkeerd bezig.

Onderdeel van de filosofie van BJJ is dat je effectieve technieken traint die je kan oefenen op zichzelf voor 100% verzettende tegenstanders. Vandaar de nadruk op live sparring. Dan krijg je dus een arsenaal technieken waar je wat aan hebt. Anders kom je in het straatje van discussies met van die pencak silat gasten "ja, maar in een ECHT gevecht gebruik ik mijn dodelijke verlengde knokkelstoot. Maar die mag ik niet laten zien en oefenen, want hij is dodelijk."

En ik ben het met je eens dat Gracie Barra het grootst is. Everybody wants to be on the winning team :)

Gewoon een kwestie van Marketing, je vergeet dat het een bedrijf is. Dus grootste wil niet zeggen dat de beste is. Train anyday liever bij een Jean Jaqcues Machado dan bij een willekeurige Alliance in Ohio. Catch my drift? Dan kun je wel zeggen "everyone wants to be on the winning team" maar ik denk dat jij ook voor JJ Machado zou kiezen, en niet voor de "winning team" zou gaan.

Jochem
23-06-2009, 14:25
Gewoon een kwestie van Marketing, je vergeet dat het een bedrijf is. Dus grootste wil niet zeggen dat de beste is. Train anyday liever bij een Jean Jaqcues Machado dan bij een willekeurige Alliance in Ohio. Catch my drift? Dan kun je wel zeggen "everyone wants to be on the winning team" maar ik denk dat jij ook voor JJ Machado zou kiezen, en niet voor de "winning team" zou gaan.

Het zou mij aan mijn reet roesten hoe het team heet, lekker BJJ trainen met toffe gasten draait het om, om eerlijk te zijn. De laatste opmerking was bedoeld om een beetje te stangen, catch my drift. :)

Relax, en neem mij en jezelf niet te serieus.

sebastiaan
23-06-2009, 14:35
Blijft altijd gevoelig,welke school nou waar op de ladder staat.
Je moet gewoon trainen waar je het meest voor jezelf eruit kan halen.
Persoonlijk beschouw ik mezelf graag als een winning team! :)
(ja mezelf in meervoud :P )

BJJ-Fighters
23-06-2009, 15:30
Het zou mij aan mijn reet roesten hoe het team heet, lekker BJJ trainen met toffe gasten draait het om, om eerlijk te zijn. De laatste opmerking was bedoeld om een beetje te stangen, catch my drift. :)

Relax, en neem mij en jezelf niet te serieus.

Ben relaxed hoor, heb alleen veel passie voor de sport en weet er meer vanaf dan de gemiddelde persoon zoals je ziet.

Bij ons is iedereen welkom, ongeacht welke school of background. Iedereen die een echte BJJ-er is zijn bij ons welkom. Dus al zijn wij de enige school in NL waar dit zo is, iedereen maar dan ook iedereen is welkom. Dus ook mensen die bij Willem trainen of bij Jochem. Gisteren nog kwam er iemand uit Maastricht bij ons trainen en ik heb hem meteen gezegd dat hij beter in Maastricht kan trainen qua afstand, maar hij wilde per se bij Harold trainen. Wij gunnen iedereen het beste zoals je ziet en zien de rest van de scholen als vrienden.

Echte BJJ kenners weten hoe het echt zit. Check it out! http://www.youtube.com/watch?v=fnbROlbytug

BJJrajawali
23-06-2009, 15:45
;)

En het is nu eenmaal een feit dat de RGJJ jongens (nog) niet van zulke toernooi vechters zijn...... in Nederland.....

Ik persoonlijk schat de RGJJ toch net even wat hoger in als andere stijlen....

BJJ-Fighters
23-06-2009, 15:59
Weet wel dat in NEDERLAND er bepaalde personen zijn die in mijn ogen niet snappen wat BJJ is. Deze sport is meer dan armklemmen zetten. De familie sfeer, de liefde voor de sport is in mijn ogen veel belangrijker. In andere woorden, het grotere goed, BJJ, is wat bij mij en BJJ Venlo voorop staat. In Amerika is het net zo. Daar vind je mensen van verschillende scholen op een mat omdat zij allemaal uiteindelijk 1 sport beoefenen. Belachelijk dat dat in Nederland door bepaalde mensen die niet BJJ waardig zijn het verzieken voor mensen die nieuw zijn in de sport en weinig afweten van de afkomst van de sport door het "wij tegen hun" mentaliteit op een vijandige manier promoten. That's not what BJJ stands for bij mij. Dat is niet een BJJ mentaliteit. Mensen die in aanraking komen met zulke mensen begrijp dat het BS is. Er is geen wij tegen hun. Het enige echte WIJ tegen ZIJ is BJJ tegen Luta Livre en dat promote ik wel! haha!

JP
23-06-2009, 16:08
Yo serieus, ik zeg dit topic draait al om niks meer. In plaats van te zeuren zou iedereen beter gaan trainen. Now that's what it's all about isn't it?

Mauler
23-06-2009, 16:16
@BJJrajawali
Nouja ik weet niet of het raar is als een blauwe bander van RGJJ wint van een bruine bander van een andere school?!

In mijn optiek (en ik denk dat velen dat met mij delen...) zijn de banden vooral functioneel zodat iedereen lekker op zijn eigen niveau competities kan draaien. Dat vind ik het mooie aan het bjj banden systeem, dat iedereen lekker kan rollen op zijn niveau en dat we allemaal vooruit gaan.

Dus in dat opzicht zou het prettig zijn als alle scholen ongeveer op dezelfde wijze gradueren
Maar als scholen liever pas veel later (of eerder) gradueren dan het gros van de scholen in het competitieveld is dat natuurlijk ook hun goed recht!!! (of meer, minder of andere waarden aan een band hechten..)

BJJ-Fighters
23-06-2009, 16:30
Yo serieus, ik zeg dit topic draait al om niks meer. In plaats van te zeuren zou iedereen beter gaan trainen. Now that's what it's all about isn't it?

Welk gezeur? 1) Als het je niet bevalt dan lees je het toch niet 2) Dat jouw IQ het niet toelaat om het debat te volgen wil niet zeggen dat wij er mee moeten kappen. Steek je neus niet in dingen waar je geen verstand van hebt. (bedoel dit uiteraard in the utmost respect :fp:

Cave
23-06-2009, 16:38
Welk gezeur? 1) Als het je niet bevalt dan lees je het toch niet 2) Dat jouw IQ het niet toelaat om het debat te volgen wil niet zeggen dat wij er mee moeten kappen. Steek je neus niet in dingen waar je geen verstand van hebt. (bedoel dit uiteraard in the utmost respect :fp:

Kerel, rustig aan man, dit kan nooit goed zijn voor je hart....

JP
23-06-2009, 16:44
Welk gezeur? 1) Als het je niet bevalt dan lees je het toch niet 2) Dat jouw IQ het niet toelaat om het debat te volgen wil niet zeggen dat wij er mee moeten kappen. Steek je neus niet in dingen waar je geen verstand van hebt. (bedoel dit uiteraard in the utmost respect :fp:

Het beviel me eerste dat er een nieuwe BJJ school open ging. Maar aangezien de vele "über serieuse" reacties voor mensen van een hogere IQ kan ik enkel vaststellen dat jij je eigen hier belachelijk maakt. Ga dus inderdaad lekker trainen en stopt met het posten/zagen (bedoel dit uiteraard ook in the utmost respect)

BJJ-Fighters
23-06-2009, 16:50
Het beviel me eerste dat er een nieuwe BJJ school open ging. Maar aangezien de vele "über serieuse" reacties voor mensen van een hogere IQ kan ik enkel vaststellen dat jij je eigen hier belachelijk maakt. Ga dus inderdaad lekker trainen en stopt met het posten/zagen (bedoel dit uiteraard ook in the utmost respect)

Ach heb een rough day at the office. Laten we geen cry babies zijn. Maar ik vind debatteren en contacten leggen met mede BJJ-ers via dit forum wel erg leuk en belangrijk. Zo is het bedoeld en niet anders. Vind het ook goed en belangrijk dat iedereen kan zeggen wat hij wil, daar zijn forums nu eenmaal voor.

Take care buddy

remco pardoel
23-06-2009, 17:04
Als we het over bedrijven hebben :
Dan is de associatie van Rickson en net zo commercieel als Alliance (het beste team van 2009 op de mundials) en als GB.
Rickson was in de begin dagen een van de grotere clans.

Renzo Gracie heeft een club met 600 leden in New York, als hij met al zijn leerlingen zou deelnemen aan de US Open of de Mundials dan zouden ze meer kans maken op de team beker als GB en Alliance samen.

het ligt aan de benadering .. en vanuit welk standpunt je het bekijkt

Succes met trainen en ik hoop dat je op de hoogste plaats van de podia zal komen te staan.

remco pardoel
23-06-2009, 17:07
en ook daarmee je persoonlijk gelijk haalt in je kruistocht

BJJrajawali
23-06-2009, 17:28
ach laat ook maar ...... de reactie van remco zegt op zich zelf al genoeg

BJJ-Fighters
23-06-2009, 17:57
BJJ Venlo op hyves: http://bjjvenlo.hyves.net/