PDA

View Full Version : Oud-judoka Anthonie Wurth in quarantaine.



K-1sunstarr
18-06-2009, 19:10
Voormalig judoka Anthonie Wurth (42) is in Shanghai in een hotel in quarantaine geplaatst, omdat hij volgens de Chinese autoriteiten mogelijk besmet is met de Mexicaanse griep. Dat heeft Wurth donderdag laten weten.
„Ik voel me prima, maar zit hier nu alleen in mijn hotelkamer opgesloten. Om de twee uur wordt mijn temperatuur opgemeten en komen mannen in witte pakken mijn kamer schoonmaken.”

De oud-judoka werd om 2 uur 's nachts door lokale gezondheidsautoriteiten in Shanghai van zijn bed gelicht. Dat gebeurde nadat hij met een vlucht vanuit Melbourne Australië naar Shanghai, waar hij een bedrijf heeft, was gevlogen en in zijn hotel had ingechecked. Enige uren na zijn aankomst daar werd hij door mannen in witte pakken met maskers in een ambulance met loeiende sirenes naar een hotel in een buitenwijk van de Chinese metropool gebracht. Volgens de Chinese autoriteiten heeft Wurth in het vliegtuig in de directe omgeving van een kind gezeten bij wie Mexicaanse griep is vastgesteld.

Wurth moet volgens de Chinese autoriteiten een week in quarantaine blijven. Op 23 juni moet hij het land uit.

Wuth werd enkele keren Nederlands kampioen en in 1991 Europees kampioen in gewichtsklasse tot 78 kilo. In 1992 nam hij deel aan de Olympische Spelen in Barcelona.

Bron: De Telegraaf

Christophe
18-06-2009, 23:18
Waarvoor onze welgemeende excuses! ;)