PDA

View Full Version : Interview met Brian Douwes (Topteam Beverwijk)



adenane
24-06-2009, 13:12
Top Team Beverwijk
Bij het horen van Beverwijk denken de meesten gelijk aan Corus, de staalgigant of aan de grote zwarte markt en de Bazaar. Beverwijk is ook de thuishaven van Topteam Beverwijk, een team met als toppers Brain Douwes en L’hocien ‘’ Aussie’’ Ouzgni binnen de gelederen. Maar ook met de toptrainers Dick Vrij, de man die een legende is in het free-fight circuit en Hans Nijman, een van oorsprong karateka die ook verdienstelijk op Rings in Japan heeft gevochten en zelfs een partij op Pride, het wallhalla voor MMA’ers.
Het interview is eigenlijk een twee-luik geworden, eerst die met Brain Douwes en dan volgt aan het eind van de week die met Aussie.
http://i39.tinypic.com/2jbv2x2.jpg

Brain, je zou op het Gentleman gala vechten in Tilburg tegen Erhan Deniz, de jongen die in Istanbul Badr Hari gaat proberen te stoppen. Die wedstrijd is niet doorgegaan. Watskeburt, Brain?
Die wedstrijd hebben we na overleg met mijn management er tussen uitgehaald. Omdat ik 2 weken geleden in China een toernooi heb gevochten, en omdat ik op Ring Sensation in Rozenburg weer vecht tegen Aziz Jahjah, dat was eerst Utley Mariana. Dat werd anders teveel allemaal en ik ben blij dat we die wedstrijd in Tilburg er tussenuit hebben gehaald.
Je hebt laatst een toernooi gevochten in Macau (China) en gewonnen. Je begrijpt dat de teleurstelling groot is nu er geen beelden van zijn, maar kan je ons vertellen hoe je er in godsnaam bij bent gekomen om daar een toernooi te gaan vechten.
IK heb al 2x eerder in Hong Kong gevochten en dat was voor dezelfde promotor. De 1x betrof het gewoon een losse partij en de 2de keer was het een toernooi waarin ik de finale heb verloren op punten. Maar mijn partijen waren de promotor zo goed bevallen dat hij me weer vroeg voor zijn toernooi op Macau.
Hoe verliep dat toernooi, The Challenger 2009?
Mijn eerste partij was tegen de Australiër Michael Siebert, die partij ging nog wat moeizaam maar dat komt omdat ik er nog eerst moest inkomen, denk ik. Het was ook een lastige jongen om tegen te vechten. Maar ik heb de wedstrijd wel in mijn voordeel beslist op punten. Mijn tweede wedstrijd tegen Ali Karbasi uit Iran ging beter, al was Ali wel een harde jongen, die maar bleef staan en maar bleef terugkomen. Die partij heb ik overigens wel overtuigend op punten gewonnen. En toen stond ik in de finale tegenover de turk Mehmet Ozer die alle twee zijn partijen op het toernooi op KO won. Na een goede eerste ronde heb ik de wedstrijd in de 2de ronde gewonnen op KO.
Samen met Hesdy Gerges en nog een paar anderen ben je nadrukkelijk aan het kloppen op de K-1 deur richting Japan. Hesdy heeft zelfs al een verdienstelijke partij gevochten tegen Schilt. Ben jij daar ook al aan toe?
Ben ik er aan toe? Kijk, ik vecht sowieso tegen iedereen. Het ligt er ook aan tegen wie mijn trainers me willen laten vechten. Maar ik hoop er wel binnen nu en 2 jaar te staan, daar in Japan! http://img190.imageshack.us/img190/7751/beatdown072.jpg
Je had voor het toernooi in Macau een mindere reeks neergezet met een verliespartij in Antwerpen en 2 in Nederland. Ga jij je dan zorgen maken en twijfelen aan jezelf?
In Antwerpen wilde het niet lukken, het kwam er gewoon niet echt uit. En tegen Hesdy was het een saaie wedstrijd met veel clinchen, daar was gewoon niet veel aan. Tegen Silva ging het wel wat beter, alle 3 de rondes gingen gelijk op, maar in de extra ronde gaf hij toch net dat beetje meer waardoor hij de wedstrijd op punten won. Enige wat je dan kan doen is harder trainen, nog harder trainen en zorgen dat je de wedstrijd op KO wint en het niet af laten hangen van de jury.
http://img190.imageshack.us/img190/6697/img80.jpg
Je hebt in Hans Nijman en Dick Vrij 2 geweldige iconen als trainers. Op welke manier weten zij jou te prikkelen om beter te worden en hoe vullen zij elkaar aan in de training?
Met Hans train ik persoonlijk heel veel. Dus ’s ochtends lopen, conditietraining, krachttraining en op de pads. Dick doet meer de trainingen die wedstrijdgericht zijn en verder krijg ik in de avond nog les van Gilbert (Ballantine) in de dojo.
http://img190.imageshack.us/img190/8356/brianx.jpg
Verder zijn er niet veel zwaargewichten bij Topteam Beverwijk, hoe los je zoiets op, aangezien jij een van de zwaarste jongens bent die er traint.
Een tijdje geleden heeft Team Aerts bij ons getraind, maar die trainen nu bij Thom Harinck. Ik train wel eens met Harry Hooft. Verder train ik ook veel met Mourad (Bouzidi) en met Melvin Manhoef. Dus toch nog wel wat zwaargewichten en niet eens de minsten!
http://i42.tinypic.com/28ls9i0.jpg
Bedankt Brian voor je tijd en succes met je wedstrijden. Rudolf Spa van Joya Sport ook bedankt voor het mogelijk maken van dit interview, het ophalen en het verzorgen van alles!

B3 lik3 M3
24-06-2009, 14:16
Leuk verslag!

sikkwitttet
24-06-2009, 14:24
jah bedankt. gaat wel na k-1 binnen paar jaar.

Sendur
24-06-2009, 14:24
Tnx voor het interview!

Ben benieuwd wat die deniz er van bakt tegen badr!

MMAFAN-1122
24-06-2009, 15:03
Leuk intervieuw ben benieuwd of hij de k1 gaat halen ik gun het hem wel!

bryan
24-06-2009, 15:32
vind hem wel ok, maar geen natuurlijk zwaar gewicht, met het talent nu bu K-1 denk ik eerlijk gezegd niet dat hij daar veel te zoeken heeft, maar hoop dat ik het mis heb,

thanks voor het interview

Marco
24-06-2009, 15:36
Douwes vs Zimmerman
Douwes vs Spong

marcelt
24-06-2009, 16:08
Denk ook niet dar Brian het niveau heeft om K1 in Japan te vechten. Maar wie weet?!

mama
24-06-2009, 17:14
Leuk interview thanks

Garcia
24-06-2009, 18:15
Thanks reps :D

Rverm
24-06-2009, 18:23
leuk intervieuw. Een goeie voor in Nederland en omgeving, maar zie hem nu en in de toekomst tekort komen voor japan. vind hem te langzaam en teveel boksend.

bart1980
24-06-2009, 18:26
Mooi interview.
thanks

Jeru
24-06-2009, 21:01
Thanks Adenane! Leuk interview.

Ben
26-06-2009, 08:04
leuk intervieuw