PDA

View Full Version : Collumn Aitbassou



TTB
04-07-2009, 20:40
Beste sportvrienden,

Het waren drukke maanden voor me maar op 13 mei jl heb ik mijn boek mogen presenteren. Na heel veel werk was het eindelijk zover. Het resultaat is echt prachtig! Natuurlijk met dank aan de schrijfster Brenda Zoutendijk, nogmaals bedankt Brenda.

De week was nog niet voorbij en ik kon weer 100% aan de gang. Ik moest boksen voor de BBU titel in België op 66.6 kg. Het gevecht ging over 10x3 en ook hierin slaagde ik en werd na 3 rondes de kampioen van de Benelux. Mijn week kon niet meer stuk; 2 titels in 1 week haha! Nu kan ik in het guinness book of records ja toch!?

Met dank aan mijn geweldige trainers M. Van Halderen en M. holkamp (wellness profi center Purmerend)

Sportvrienden, genoeg over mij.. Waar ik het over wil hebben is het volgende: waar ik en veel van de A klassers (trainers ook denk ik) aan storen is het gedoe met de volgende zin.... “Hallo spreek ik met de trainer van ... ja, oke kan hij op die en die datum vechten tegen … ja dat kan ... wat kost hij .... oke en ehhh kan hij ook tafels verkopen in plaats van zijn gage...(!!???)”

Dan denk ik: hoezo??

- De promoter wil dat hij vecht
- Dat de zalen vol zitten,
- Dat hij geld opbrengt,
- En dat hij goed presteert..

Goed presteert ????? Hoe gaat de vechter dat doen als hij alleen maar bezig is met het verkopen van kaarten en tafels (anders heeft hij zijn gage er niet uit)? Hoe vaak zie je vip tafels op een gala leeg? Dat komt niet omdat de promoter ze niet kwijt kon, nee, de arme vechter heeft ze niet kunnen verkopen om wat voor reden dan ook. Ik vind het gewoon belachelijk dat een vechter pas kan vechten op sommige gala’s als hij pas een tafel of zoveel kaarten verkoopt.

En het grappige is als je wel eens een interview leest van een promoter waar hij dan in zegt: “Tja we doen het niet voor het geld, we doen het voor de sport......” Nou ik geloof er niks van dat sommige promoters het voor de sport doen. Dan zouden ze gewoon de gage van de vechters betalen, ja toch? Nu weten we uit ervaring dat als je betaald krijgt dan doe je ook je best en hou je het publiek tevreden. Bovendien zorg je er als vechter voor dat je publiek meeneemt die evt een vip tafel kopen.

En eigenlijk vind ik dat vip gedoe ook maar niks. Ik bedoel, het is topsport wat daar gebeurd. En dan zitten er mensen aan de drank en sommige roken en-/ of gokken. Het allerergste vind ik de mensen die daar klagen over de vechters terwijl ze zelf op hun luie kont zitten te drinken. En zeg eens eerlijk; er komen altijd problemen van de gasten die aan het drinken zijn...

Ik begrijp het gewoonweg niet. Wie er nu aan de top staat in Nederland, dat zijn niet de enige goede vechters. Wij hebben hier in Nederland de allerbeste vechters van de wereld maar ze krijgen geen kans. Waarom niet? Daar hebben we het weer; ze verkopen geen kaarten of viptafels. Dat is toch zonde van de sport?

Ik lees en hoor wel eens “ja vechters vragen te veel”. Ja waarom zouden ze niet veel vragen? Als een vechter toch de viptafels moet verkopen voor zijn eigen gage, dan maar liever meteen drie van 3000 euro.
Ik zie het heel simpel; als de vechter niet belast is met de verkoop van kaarten/viptafels, dan kan hij beter presteren, zijn de partijen ook beter, komt er in het gevolg meer publiek op af en is iedereen blij (ook de vip mensen met hun drankje in hun hand, dus minder problemen in de vip).

Ik hoop dat het veranderd en dat iedereen een kans krijgt en dat we nog lang het beste vechtland mogen zijn.
Sportvrienden dit was het voor deze week weer, hoop jullie volgende week weer te zien op http://www.telefights.com Heb je vragen of reacties op een van mijn columns, mail me gerust [email protected] ([email protected])


Sportieve groeten,


Hassan ait Bassou
Sport-columnist

(Alles wat in deze collumn is gezegt is een eigen mening)

M A F
04-07-2009, 22:00
Goed punt over vechters uitbetalen in viptafels, heb het idee dat door die tendens regelmatig een knokpartijtje ontstaat.

Octavius
04-07-2009, 22:36
Helemaal mee eens!

sikkwitttet
04-07-2009, 22:48
vechters verkopen kaartjes.niet zelf dat moet promoter doen.voetballers gaan toch ook niet van tevoren kaarten aan ingang verkopen.een dj doet dat toch ook niet.
dus laat vechters vechten.en als ze echt te veel vragen.pak een ander.zat andere.
en vip, liever niet.

Jeru
05-07-2009, 20:09
en ik heb amper aan dat tafeltje gezeten!

Als je maar wel alle toastjes hebt opgegeten!!! ;)

Octavius
06-07-2009, 00:57
Het is voor de promoter financieel begrijpelijk. Alleen zo jammer dat het moet. De netto verkoopprijs rekenen en hem bruto inkoop afboeken.

dietrik
06-07-2009, 11:21
Zou leuk zijn als Hassan hier reageert op zijn eigen topic....
...maar ik denk dat Ronald gelijk gaat krijgen over klaagzang.


Gewoon een goed verhaal van bassou.

Getto
06-07-2009, 11:51
Respect voor Hassan, een top gozer en een top vechter...