PDA

View Full Version : Collumns



Ronald
04-07-2009, 22:54
Ik lees net de collumn van Hassan ait Bassou (Collumn Aitbassou (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=94140)). Wat me al veel langer aan collumns opvalt moet me toch even van het hart: hoe komt het toch dat er in de collumns van tegenwoordig zo veel geklaagd wordt (of was dat misschien vroeger ook al zo?). Of het klagen nou terecht is of niet maakt me eigenlijk nog geen eens zoveel uit. Met alle respect, maar een column lijkt vaakt wel synoniem voor het woord "klaagzang". Ik lees collumns vandaag de dag dan ook steeds vaker met minder interesse.

Dat is trouwens wat ik aan de column van Gegard Mousasi zo leuk vond hier op Mixfight. Lekker verfrissend, een kijkje achter de schermen, positief en lekker om te lezen. Dat vond ik aan de collumns van Gilbert in de Ringsports ook altijd leuk: een andere invalshoek, anekdotes en humor.

Ik noem het nu toevallig trouwens bij de collumn van Hassan ait Bassou omdat ik die net gelezen heb, maar het had net zo goed bij een willekeurige andere collumnist kunnen zijn voor de duidelijkheid!

Bij deze een oproep aan alle collumnisten van Nederland: zouden jullie van je volgende collumn niet eens een mooi positief stuk kunnen maken? Maak ons deelgenoot van jullie ervaring, vertel eens wat leuke inside-info, laat ons genieten van een leuke invalshoek die voor het publiek normaal gesproken niet zichtbaar is, maak vanuit je deskundigheid eens een mooie analyse van een onlangs gevochten partij (hoeft nog geen eens van je eigen partij te zijn), of maak er op een andere manier iets leuks van. Ik zou het top vinden om na de vakantie allemaal van dat soort collumns te lezen ;)

gymalkmaar1
04-07-2009, 23:25
Andy souwer kan ook altijd goed huilen.

sikkwitttet
04-07-2009, 23:39
Andy souwer kan ook altijd goed huilen.
-1000
maar valt mij zoiezo altijd op aan jou gezwets maat.



maar ronald, collums zijn vaak klagen.GOEDZO.aldat mierenzoeten ernesto hoost gedoe(wat hij wel goed doet,maar please alleen hij niet andere) hoef ik niet van meerdree.van ooh wat leuk van de organisatie.ooh wat leuk dat die en die ons met auto kwamen halen.wat leuk dat toen die een titel won er ballonnetjes uit de lucht vielen.boeiend.
er is veel mis vind ik.dus mag dat ook wel gezecht worden.en complimenten geven is ook goed.maar dan neit alleen over je eigen vechters ofzo(wat vaak wel gebeurt in collums)
de beste mix heeft bob nog steeds achterin de ringsport.leuk lezen wat hij deed die maand.wie hij nu weer een eikel vond. want zijn vechters deden.info voor de vrouwen over irma en seminairs.klaar.goed dus

en souwer had altijd gelijk in royal rumble.want hij blafte altijd tegen die gasten die de boel verziekten.

Karel
05-07-2009, 00:03
mja, de meeste mensen die iets besluiten neer te zetten op papier/internet hebben iets te klagen.. het is natuurlijk wel de manier om te zorgen dat iemand je mening hoort want je hebt direct een groter publiek...
anders zou je daarvoor steeds op een forum moeten posten en we kunnen wel allemaal in bepaalde collumns lezen wat voor irritante mensen daar komen..
ben ook niet zo van de klaagcollumns als ze over dezelfde onderwerpen gaan wat we allemaal wel weten; zoals de vele bonden enzo, dat hoeft er niet perse in.. het is idd mooier om de ervaringen te lezen, negatief of positief.. maar je wilt af en toe wel weten wat voor mening de vechters hebben

maar ben het wel eens met sikkwit, iemand als schreiber gooit alles mooi door elkaar...

Jeru
05-07-2009, 09:42
Zeg Ronald.... je bent toch niet aan het klagen over het geklaag in columns he? ;)

Ronald
05-07-2009, 10:34
Zeg Ronald.... je bent toch niet aan het klagen over het geklaag in columns he? ;)
Ik zat er op te wachten Jeru ;)

dietrik
05-07-2009, 11:17
Ik vind het eigenlijk wel een goed verhaal van Bassou. Geklaag mischien, maar de realiteit. Als iedereen het zelfde verhaal ging neerpennen ben ik ook gauw uitgelezen.

TOON
05-07-2009, 11:40
vind dat Ronald wel een punt heeft....al vond ik die column van Bassou dan wel weer interessant ivm die vip-tafeltjes, terecht dat daar over geklaagd wordt! Als het woordje vechter tegenwoordig niet meer de lading dekt wat het woord eigenlijk betekend....euh....een vechter moet gewoon gaan knokken in die ring bedoel ik dus....het hoeft geen commerciele marketing VIP tafeltjes verkopende knokker te zijn lijkt me zo....dat moet een promoter zelf zien te regelen....

TTB
06-07-2009, 23:38
Ik vind de dingen uit de 'beerput' juist wel interessant om te lezen. Zoiets als dit is niet verrassend meer, maar toch wel boeiend.

Ik noem alleen niet alles een column. Als Hassan (of wie dan ook) nou op een vaste basis, met een vaste frequentie zijn stukjes post, dan mag het van mij een column heten, maar nu lijkt het er meer op dat hij gewoon wat kwijt wilde. En daar is een forum uitermate voor geschikt. Zo hebben ook vechters een uitlaatklep hier, top toch?

Hoe bedoel je hij schrijft niet zo maar hij werkt voor telefights.com en doet dit elke maand wel goed lezen voor je wat neer zet.

TTB
07-07-2009, 01:17
Je hebt gelijk, had ik ff gemist. Heb ik echter nog wel een vraagje: zijn zijn eerdere columns ook hier op het forum verschenen?


:)oke ja er zijn er wel een paar geweest als ik me goed kan herinderen 1 over de bonden staat nog op telefights.com zag ik.